بررسی و خرید

بهترین مارک کفش رانینگ

بهترین مارک کفش رانینگ

اگرچه تاحدودی افراد با برندهای مطرح جهانی کتونی ورزشی آشنا هستند، ولی انتخاب بهترین مارک کفش رانینگ (Best Running Shoe Brands) می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. از یک سو خریداران و از سویی دیگر کارشناسان حوزه کفش هر ساله بازار کتانی ورزشی را رصد می‌کنند تا ببینند چه دستاوردهای جدید در این صنعت خلق شده است.

ما نیز همین فرآیند را پی گرفته‌ایم تا توانستیم بهترین مارک کفش رانینگ را در قالب این مقاله ترسیم کنیم. اما قبل از آن، موردی که در همین گام نخست مهم جلوه می‌کند این است که بسیاری از برندهای مشهور تولید‌کننده کفش رانینگ به قدری در محصولات خود به تکامل رسیده‌اند که رقابت در این حوزه را بسیار دشوار کرده‌اند؛ یا کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

بهترین مارک کفش رانینگ

بهترین برندهای کتونی رانینگ برحسب نوآوری در طراحی، فناوری‌های جدید در تولید و خدمات ارائه شده در فروش محصولات خود به ترتیب به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

بروکز (Brooks)

بهترین برند کفش رانینگ

بروکز (Brooks)

در طول تحقیقات متوجه شدیم که در میان همه بزرگان، برند بروکز بیش از هر مدعی دیگری بهترین مارک کفش رانینگ را تولید می‌کند. این امر عمدتاً به این دلیل است که شرکت تقریباً برای هر نوع پا (از نظر شکل و مشکلات رایج) که می‌توانید تصور کنید کفش رانینگ در نهایت کیفیت و طراحی تولید می‌کند. به طور مشابه، این شرکت دارای یک برنامه عالی به نام ضمانت آبی واقعی بروکز است که به شما امکان می‌دهد تا به مدت 90 روز کفش‌های خود را امتحان کنید و در صورت رضایت آن‌ها را خریداری و در غیر این صورت بدون پرداخت هزینه باز گردانید. این به ویژه زمانی خوب است شما به صورت آنلاین محصول خریداری می‌کنید، زیرا حتی خواندن تمام بررسی‌های موجود در جهان ممکن است همیشه بهترین نتیجه را برای‌تان به ارمغان نیاورد.

[products-box id=”166″]

ساکُنی (Saucony)

بهترین مارک کفش رانینگ

ساکُنی (Saucony)

ساکُنی قدیمی‌ترین برند در حوزه کفش مخصوص دویدن است و قدمتش به سال 1898 باز می‌گردد، درست دو سال پس از برگزاری اولین المپیک ماراتن در آتن یونان! اگر هر ساله نام این برند در لیست بهترین تولیدکنندگان کفش رانینگ مشاهده شود، به هیچ عنوان جای تعجب‌انگیز نخواهد بود. این شرکت دارای سابقه بسیار قوی و برنامه عالی برای تولید محصولات خود است. اما آنچه واقعاً آن‌ها را در رتبه دوم قرار داده است، تولید ده‌ها نوع کفش مختلف می‌باشد که باعث شده است در صدر پرفروش‌های سال که آرزوی هر دونده حرفه‌ای است قرار گیرد. برند ساکُنی ممکن است در بین خریداران ایرانی ناشناخته باشد، ولی در جهان برندی بسیار قابل احترام است.

[mustread posts=”9507″]

سالومون (Salomon)

سالومون (Salomon)

گذشته از تولید برخی از بهترین کفش‌های مخصوص دویدن، برند سالومون یکی از متعهدترین شرکت‌هایی است که تا سال 2025 شاهد کاهش اثر کربن در تولید محصولات خود است. این شرکت در حدود 7 سال است که در لیست بهترین مارک کفش رانینگ قرار دارد، زیرا بسیاری از دستاوردهایش در مقایسه با برندهای رقیب، آن‌ها را در بازار امروز از نظر سبک طراحی و کیفیت بسیار متمایز کرده است. در واقع سبک طراحی منحصربه فرد سالومون مهمترین مشخصه کفش‌های این برند مشهور جهانی است.

اَسیکس (ASICS)

بهترین مارک کتونی رانینگ

اَسیکس (ASICS)

اسیکس یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین برندهای تولیدکننده کفش رانینگ در آسیا و جهان است. هم خریداران معمولی و هم دونده‌های حرفه‌ای به طور یکسان از کیفیت محصولاتی که اسیکس رضایت کامل دارند. این شرکت هر ساله در حال خلق نوآوری‌های جدید در افزایش راحتی و عملکرد ورزشکاران است. اولویت‌های اسیکس بر پایه بازگرداندن مردم به صحنه ورزش و درک زندگی سالم است. این شرکت همچنین با طرج برنامه Girls of the Run از سال 2016 بالغ بر 50،000 جفت کفش به سازمان‌های خیریه محلی اهداء کرد تا دختران محروم را ترغیب کند تا از طریق ورزش و دویدن اعتماد به نفس و انگیزه خود را باز یابند.

[mustread posts=”3770″]

نایکی (Nike)

بهترین مارک کتانی رانینگ

نایکی (Nike)

نایکی همواره یکی از برترین سازندگان کتونی در جهان بوده است و هر ساله بالاترین امتیازات را از آن خود می‌کند. به ویژه، خط تولید مدل Flyknit اثبات کرده است که در بین دوندگان حرفه‌ای یک شاهکار به تمام معنا است، بالشتک‌ها و استحکامی بالای این مدل کفش‌ها به عنوان یکی از سبک‌ترین کتانی‌های رانینگ جهان که در تاریخ ورزش تولید شده است، شناخته می‌شود. نایک ممکن است هرگز به اندازه بروکز دارای خدمان عالی بازگشت کالا نباشد، اما سهم آن‌ها در زمینه نوآوری و طراحی کفش‌های دویدن به سادگی قابل چشم پوشی نیست.

[products-box id=”172″]

دیگر برندهای برتر کفش رانینگ:

آدیداس: آدیداس تاریخ و شجره‌نامه‌ای بلند بالا از تولید بهترین کفش‌های رانینگ تاریخ دارد، اگرچه در طول تحقیقات ما دریافتیم که به اندازه برندهای رتبه بالا خدمات استثنایی در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد، ولی آدیداس همچنان غول بزرگ تولید پوشاک ورزشی جهان است. آدیداس به ویژه در این اواخر با خاطر تولید کفش زنانه مناسب برای دویدن، توانسته رویکرد جنسیت محور خود را به دیگر مارک‌ها تحمیل کنید.

Inov-8: برندی که تازه به دنیای کتانی رانینگ وارد شده است. اما آنچه از این برند انتظار می‌رود ایجاد نوآوری و خلاقیت است. درست است، این شرکت با تولید برخی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین کفش‌های رانینگ در چند دهه گذشته، تا حدی نام تجاری خود بر سر زبان‌ها انداخته است. از اهداف این برند می‌توان به ترکیب عناصر طراحی در کنار تحقیقات و توسعه فناوری‌های نوین در تولید کفش نام برد.

تسلا: مانند Inov-8، تسلا (ربطی به تسلا خودرو ندارد) رقیبی نسبتاً جدید در دنیای کفش‌های رانینگ به حساب می‌آید. این مارک با تولید کتونی‌های اقتصادی برای همه افراد در هر سطح ورزشی شناخته می‌شود. هزینه خرید اکثر کفش‌های تسلا تقریباً کم است، اما طبق گفته بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای، به نظر می‌رسد بالشتک‌های کفش از کیفیت بالایی برخوردار هستند، حتی بعد از طی کیلومترها دویدن!

[mustread posts=”6633″]

بهترین نکات برای خرید کفش رانینگ

خرید بهترین کفش رانینگ

کفش رانینگ زنانه

قبل از آنکه تصوری از مدل مورد نظر خود داشته باشید، لازم است نخست نیازهای خود اعم از مقدار بودجه و میزان شدت تمرین‌های ورزشی را بشناسید و سپس بر روی ویژگی‌های کفش تمرکز کنید. در اینجا یک راهنمای سریع برای کمک به شما در شروع کار آمده است.

کیفیت کفش: البته یکی از دلایلی که هر یک از برندهای بالا در لیست بهترین‌ها قرار گرفتند، کیفیت آن‌ها بوده است. پس شاید نیاز به تحقیقات زیاد نداشته باشید، زیرا این مارک‌ها خود گواه آن چیزی هستند که نشان می‌دهند. اما فقط بر روی مدل و مشخصات هر کفش سرمایه‌گذاری و ببینید آیا مطابق با نیازهای شما است یا خیر! هر نوع تمرین در موقعیت متفاوت نیاز به کتانی خاص دارد، برای دویدن در آسفالت کفش مخصوص و برای دویدن در زمین‌های ناهموار نیز کتانی ویژه نیاز است.

ضمانت‌نامه و سیاست بازگشت: پیدا کردن بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید کفش رانینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی توصیه می‌کنیم حتماً به فروشگاه معتبر که به طور تخصصی در زمینه کتانی ورزشی فعالیت می‌کنند همانند وبسایت آنلاین مارکومد سَر بزنید. در مورد گارانتی و خدمات بازگشت کالا این فروشگاه‌ها اطلاعات لازم را بدست آورید، زیرا ممکن است به هر دلیل مجبور به استفاده از گارانتی یا بازگرداندن محصول شوید.

سایز کفش: تمامی مارک‌های معرفی شده در بالا، کفش‌های خود را در قالب استاندارد و مطابق با شکل پاهای افراد طراحی می‌کنند. بنابراین نباید در این مورد نگرانی خاصی به خود راه دهید، ولی نکته مهمی که باید توجه کنید این است که در خانه باید پاهای خود را اندازه‌گیری کنید تا بتوانید سایز صحیح را انتخاب کنید.

چرا باید به خرید بهترین مارک کفش رانینگ فکر کرد؟

کفش دویدن اسیکس

بهترین پاسخ برای این پرسش که چرا باید به سراغ بهترین برندهای تولید‌کننده کتانی رانینگ رفت، حفظ سلامت پاها باشد. بسیاری از دوندگان و ورزشکاران حرفه‌ای برای داشتن بهترین عملکرد تمرینی در جهت موفقیت در مسابقات نیاز به کفش مناسب دارند. حتی این موضوع برای افراد مبتدی که تازه ورزش کردن را شروع کرده‌اند نیز حاکم است.

حفاظت از پاها در برابر درد، تورم، تاول و یا مشکلات متعدد در بلند‌مدت همانند زانو درد یا کمر درد از درجه اول اهمیت قرار دارد. همچنین درست است که کتونی‌های اورجینال و مارک‌دار قیمت بالایی دارد، ولی خرید آن‌ها می‌تواند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند‌مدت باشد، زیرا شما نیاز نخواهید داشت هر ساله کتانی جدید خریداری کنید. پس هم از نظر سلامتی و هم قیمتی، خرید کفش برند توجیه‌پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *