سبک پوشش, مد و استایل

استایل تامبوی چیست؟ 8 نکته کلیدی تیپ تام بوی که باید بدانید

استایل تامبوی چیست؟

اگر به دنبال راهی برای تغییر کمد لباس خود هستید، استایل تامبوی (Tomboy) ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. اما این سبک پوشش دخترانه دقیقاً چیست؟ باید بگوییم: «هر چیزی در مورد لباس راحتی، گاهی شلخته، ساده و الهام گرفته از پوشش مردانه باشد را استایل تام بوی گویند.» با تمرکز روی پوشیدن تی‌شرت، شلوار جین و کلاه، می‌توانید وارد دنیای جدید از مد و فشن شوید. ما در این مقاله درباره تیپ تامبوی و نحوه انتخاب و ست کردن اجزای مختلف این سبک پوشش صحبت خواهیم کرد؛ با کیف وکفش رنو همراه باشید.

استایل تامبوی چیست؟

استایل تام بوی چیست

تام‌بوی به معنای «غیر دخترانه» یا «مردانه بودن» استایل نیست! تامبوی یعنی پوشیدن لباسی که به شما امکان می‌دهد در فعالیت‌هایی از جمله ورزش و رقص، بدون محدودیت شرکت کنید. درست است که این سبک پوشش الهام گرفته از تیپ پسران است، اما گرایش‌های سبک فعلی دارای خصوصیات مختلفی است که به یک دختر امکان می‌دهد در ساده‌ترین شرایط ممکن، لباس‌هایی راحت به تن کند.

پوشیدن لباس به سبک تام بوی در تن افراد مشهوری مانند کارا دلووین و کریستن استوارت، این نکته را خاطر نشان می‌کند که چرا این روند مد در طی دهه‌های اخیر به شدت محبوب شده است! این موضوع را می‌توان بیشتر به تحولات اجتماعی منسوب دانست. از موضع‌گیری زنان در برابر انتظارات عرفی جامعه گرفته تا معیارهای جنسی، بانوان امروزی بیش از هر زمان دیگری به دنبال برابری و تغییر در ساختار اجتماعی هستند.

اگر استایل تامبوی به اندازه پوشیدن کفش پاشنه بلند و لباس شب، جذاب نیست! و تمایل به یک پوشش پسرانه دارد، اما به این معنی نیست که شما نمی‌توانید ظاهری جذاب با ویژگی‌های دخترانه را برای خود دست و پا کنید. راحت بودن در انتخاب سبک پوشش نشان از استقلال، جسارت و اعتماد به نفس یک دختر دارد، چیزی که در استایل تامبوی به وضوح قابل درک و احساس است.

چگونه استایل تامبوی داشته باشیم؟

خیلی از خانم‌ها به تیپ تامبوی علاقه دارند، اما دقیقا نمی‌دانند چطور باید لباس‌های خود را استایل کنند و چه نکاتی را رعایت کنند که یک استایل تام بوی جذاب داشته باشند. درست است که انتخاب نوع استایل‌ کردن یک امر سلیقه‌ای است اما شما با رعایت نکات زیر می‌توانید یک ظاهر تام بوی جذاب داشته باشید.

1. پوشیدن چندین لایه لباس در استایل تامبوی

لایه‌بندی، نکته‌ای کلیدی در سبک تام بوی است. در هوای سرد، ژاکت مورد علاقه خود را با پالتو مخصوص زنانه و پیراهن دکمه‌دار به همراه شلوار جین سِت کنید. برای ماه‌های تابستان، حتماً لباس‌ها را سبک‌تر انتخاب کنید، تا احساس خنکی بیشتری کنید. برای این مورد می‌تواند مانتو نازک یا مانتو لی را به تی‌شرت و شلوار جین به تن کنید.

پوشیدن چندین لایه لباس در استایل تامبوی

2. شلوار جین زاپ دار در تیپ تام بوی

شلوار جین پاره انتخاب اصلی یک استایل تامبوی است. این شلوار عملکرد دوگانه‌ای را ارائه می‌دهد، به این صورت که هم راحت است و هم شیک! به جای اینکه همیشه به دنبال شلوار جین تنگ باشید، شلوار جین پاره که کمی گشاد است را انتخاب کنید. همراه با یک تی‌شرت بلند و کفش اسنیکر سفید، شلوار جین به شدت چشم‌نواز خواهد بود، به شرطی که چند لایه پایین آن را تا بزنید. مطمئناً نکته اصلی در مد Tomboy یک شلوار جین زاپ‌دار آبی، مشکی یا خاکستری است.

شلوار جین زاپ دار در تیپ تام بوی

3. پوشیدن پیراهن در سبک پوشش تام‌بوی

ست کردن یک تی‌شرت سفید در زیر با پیراهن زنانه بلند از رو، یکی دیگر از تیپ‌های مخصوص تامبوی است. راحتی که در پوشیدن این لباس به شما دست می‌دهد، غیرقابل وصف است! هر دختری دوست دارید این استایل را بزند و با قواعد عرفی مد مبارزه کند. شما حتی می‌توانید در اوایل فصل پاییز که هوا کمی به خنکی می رود، پیراهن ضخیم‌تری را انتخاب کنید و به جای شال و روسری، کلاه به سر کنید.

پوشیدن پیراهن در سبک پوشش تام بوی

4. کفش ورزشی در استایل تام بوی

دقیقاً مانند شلوار جین پاره پاره، کفش ورزشی قطعاً یکی دیگر از اجزای اصلی سبک پوشش تامبوی است.کفش اسپرت دارای متنوع‌ترین مدل‌ها است که  برای بسیاری از فعالیت‌های روزمره انتخابی فوق‌العاده است.  کفش ورزشی به شما این امکان را می‌دهد که لباس راحتی بپوشید و در عین حال از مد روز هم خارج نشوید. می‌توانید از هر مدل کفش اسپرت اعم از اسنیکر، کفش رانینگ، کفش بالنسیاگا، کفش آ‌ل‌استار و موارد دیگر استفاده کنید.

کفش ورزشی در استایل تام بوی

5. استفاده از کلاه در استایل تام بوی

بانی (Beanie) نوعی کلاه است که برای سبک پوشش تامبوی ضروری است. این کلاه باعث می شود در هنگام بیرون رفتن، شما از پوشیدن شال و روسری بی‌نیازباشید. همچنین دیگر نیاز نیست به موهای خود برسید، شما به راحتی می‌توانید موهای خود را در زیر کلاه پنهان کنید. کلاه بانی بسیار سبک است و بافتی نازک و نرم دارد، به همین خاطر عرق نخواهید کرد. از این کلاه می‌توانید در تمام فصول سرد سال استفاده کنید. همچنین کلاه بانی با هر نوع لباس اعم از تی‌شرت و پیراهن ست است.

استفاده از کلاه در استایل تام بوی

6. کت و شلوار زنانه در تیپ تامبوی

کت و شلوار یکی دیگر از روندهای مد است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. این استایل اغلب برای مهمانی و مراسم رسمی انتخاب می‌شود. برای کمی جذابیت بیشتر و تطابق با سبک پوشش تام‌بوی، در زیر کت و شلوار، یک تی‌شرت ساده سفید یا مشکی به تن کنید. همچنین با کت و شلوار باید کفش اسنیکر بپوشید، با پوشیدن صندل یا کفش پاشنه بلند، قوانین اصلی استایل تام بوی را زیر پا گذاشته‌اید!

کت و شلوار زنانه در تیپ تامبوی

7. بوت زنانه در سبک پوشش تامبوی

برای داشتن یک تیپ تامبوی، باید بتوانید بوت زنانه را با شلوار جین آبی ست کنید. این بوت نیاز به نگهداری کمی دارد و بسیار بادوام است. با توجه به کیفیت و قیمت، شما می‌توانید از انواع بوت نظامی را در اندازه‌های مختلف مانند ساق بلند و کوتاه یا زیره ضخیم یا نازک پیدا کنید. اما به هر حال، پوشیدن یک جفت بوت نظامی مشکیِ براق دقیقاً همان چیزی که نیاز دارید. فقط به خاطر داشته باشید که حتماً از بوت در فصول سرد سال استفاده کنید.

بوت زنانه در سبک پوشش تامبوی

8. ترکیب جذاب موی کوتاه و استایل تام بوی

انتخاب اینکه موی کوتاه داشته باشید یا بلند به عهده شماست و با توجه به چهره و علاقه شما متغیر است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ترکیب موی کوتاه و استایل تامبوی در کنار هم بسیار جذاب و چشم‌نواز است. بیشتر افرادی که تیپ تام بوی می‌زنند موی خود را همواره کوتاه نگه می‌دارند. البته این یک حکم قطعی نیست اما در زیبا شدن استایل تامبوی شما نقش مهمی دارد.

ترکیب جذاب موی کوتاه و استایل تام بوی

نکات تکمیلی درباره استایل تامبوی

برای سبک پوشش تام‌بوی لازم است میکاپ‌های مختلف را امتحان کنید. اگر آرایشگر خوبی هستید، «آرایش اسموکی» برای تیپ تام بوی بهترین انتخاب است. در کنار لوازم آرایش، استفاده از جواهرات مانند گردنبد، گوشواره، دستبند، انگستر و موارد دیگر می‌تواند استایل دخترانه شما را در نهایت زیبایی تکمیل کند.

نکات تکمیلی درباره استایل تامبوی

به هر حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید این روند مد را کنار بگذارید. استایل تام بوی به طور کامل براساس سبک پوشش خیابانی طراحی شده است و شاید برای مهمانی‌های رسمی انتخابی خوب نباشد، اما برای دورهمی‌های دوستانه، گشت و گذار در شهر و شکستن قالب‌های عرفی جامعه، ایده‌آل است.

سخن پایانی

دنیای مد و فشن برای هر نوع سلیقه یک سبک ارائه می‌دهد. استایل تامبوی نیز مورد پسند بسیاری از خانم‌هایی است که به لباس‌های راحت و ساده و کمی غیر رسمی علاقه دارند. در این مقاله برای شما گفتیم که استایل تام بوی چیست و چطور می‌توانیم با رعایت اصول این سبک، یک استایل تامبویی جذاب داشته باشیم. اگر از طرفداران استایل Tomboy هستید و نکته خاصی دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید تا بقیه نیز از سلیقه بی‌نظیر شما استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *