آموزش و نگهداری

برای آرتروز زانو چه کفشی مناسب است؟

برای آرتروز زانو چه کفشی مناسب است؟

درد و مشکلات آرتروز زانو می‌‎تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه افراد، حتی فعالیت‌های ساده مانند پیاده‌روی یا دویدن می‌شود. در بسیاری از موارد، کفش نادرست می‌تواند دلیل فشار روی مفاصل باشد که به نوبه خود منجر به درد زانو می شود. با این وجود کفش مناسب نه تنها می‌تواند آرتروز زانو را تسکین دهد، بلکه به کاهش مشکلات دیگر در آینده نیز کمک می‌کند. ما در این مقاله درباره رابطه بین کفش مناسب و آرتروز زانو صحبت می‌کنیم؛ با کیف وکفش رنو همراه باشید.

فواید پوشیدن کفش مناسب برای درد زانو

فواید پوشیدن کفش مناسب برای درد زانو

کاهش درد و علائم: می‌توانید با پوشیدن کفش مناسب علائم و مشکلات زانو را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. کفش مناسب سختی زانو را کاهش می‌دهد و باعث بهبود در راه رفتن می‌شود.

محافظت از زانو: کفش مناسب نیز می‌تواند به شما در محافظت از زانو در برابر ضربه کمک کند و احتمال بروز صدمات را کاهش دهد. درواقع، کفش مناسب بهترین روش برای کنترل درد و مشکلات آرتروز زانو است.

بهبود در حرکت: به همین ترتیب شما قادر خواهید بود از فعالیت‌های روزانه خود که نیاز به راه رفتن و دویدن دارد لذت ببرید. شما می‌توانید به تمرین‌های ورزشی بپردازید و زندگی شادی داشته باشید.

[products-box id=”166″]

معیارهای مهم در انتخاب کفش برای کاهش آرتروز زانو

معیارهای مهم در انتخاب کفش برای کاهش آرتروز زانو

در اینجا برخی مهمترین عوامل در انتخاب کفش مناسب جهت درد زانو آورده شده است:

پاشنه کفش

کفش‌های پاشنه بلند (به ویژه پاشنه باریک) برای زانوها، کمر و باسن مناسب نیستند، زیرا باعث افزایش فشار در پاها و زانوها شده و به توزیع یکسان فشار کمک نمی‌کند. در عوض بهتر است کفش کمی پاشنه داشته باشد، برای بانوان پاشنه سه سانتی‌متر و آقایان حداکثر 2.5 سانتی‌متر مناسب است. کفش فِلَت (کف کاملاً صاف) نیز گزینه مناسبی نیستند، زیرا باز هم به توزیع یکسان فشار کمک نمی‌کند.

بالشتک کفش

حمایت بالا از طریق بالشتک‌ها در زیره و داخل کفش شوک را جذب می‌کند و باعث کاهش ضربه وارده به زانوها می‌شود و همچنین وزن را به طور مساوی پخش می‌کند. همیشه وقتی مشکلی در زانو دارید به دنبال کفشی کخ مجهز به بالشتک‌های نرم است باشید. وسط کفش نیز به دلیل آنکه بیشترین نیرو را جذب می‌کند باید از پشتیبانی کافی برخوردار باشد.

[mustread posts=”3728″]

ویژگی‌های کفش خوب برای درد زانو

ویژگی‌های کفش خوب برای درد زانو

جذب شوک: یک سیستم بالشتک‌دار خوب مانند ژل، فوم، یا فوم حافظه بهترین شرط شما برای جذب شوک را فراهم می‌کند، به همین ترتیب متریال EVA در زیره کفش برای کاهش ضعف ناشی از عدم جذب شوک نیز بسیار مفید است. پ

پایداری: ویژگی‌های انعطا‌ف‌پذیری بالا جهت حفظ تعادل و ثابت نگه داشتن پاها در هنگام راه رفتن و دویدن نیز بسیار مهم است و باعث کاهش درد زانو می‌شود.

لغزش: یک ماده مقاوم در برابر لغزش در زیره کفش نیز کمک می‌کند تا شما را محکم بر روی زمین نگه دارد و از لغزش و افتادن جلوگیری کند، که در پایان منجر به آسیب کمتر به زانو می‌شود.

رویه: دارا بودن رویه قابل تنفس و در عین انعطاف‌پذیر باعث می‌شود پای شما تهویه مناسب را داشته باشند. رویه باید نرم بوده و در برابر شرایط محیط مقامت بالایی از خود نشان دهد.

[products-box id=”172″]

علت درد زانو

علت درد زانو

همانطور که در بالا ذکر شد، به دلایل مختلف و فراوانی ممکن است با درد آرتروز زانو روبرو شویم. طبق این مطالعه تا 25٪ موارد درد زانو فقط از دویدن ایجاد می‌شود، جایی که ما در اینجا فقط در مورد درد زانو صحبت می‌کنیم. به طور کلی، برخی از شرایط درد زانو در زیر نشان داده شده است:

بورسیت: خم شدن بیش از حد زانو باعث تحریک مایعات (بورسا) در کلاهک زانو می‌شود. در چنین حالتی ممکن است با تورم یا درد روبرو شوید.

سندرم باند ایلیوتیبیال: این مسئله زمانی رخ می‌دهد که بافت زانو از اسلایدها به سمت لگن پایین می‌رود. در چنین حالتی با درد و سوزش طرف بیرونی زانو روبرو می‌شوید.

شکستن استخوان: شکستگی یا ترک خوردن استخوان شایع‌ترین آسیب زانو محسوب می‌شود. در این شرایط، مفاصل شما ممکن است از موقعیت مکانی خود خارج شده و باعث ایجاد درد شوند.

اسگود شلاتتر: این بیماری در زیر زانو اتفاق می‌افتد که در آن عضلات زانو کشیده شده و به پوست پیوند داده می‌شوند. در این حالت زانو تحریک شده و حتی نمی‌توان اقدام به راه رفتن کرد. این یکی از رایج‌ترین موضوعاتی است که جوانان به ویژه ورزشکاران با آن روبرو هستند.

بیرون رانده شدن زانو: جابجایی نه تنها یک مسئله رایج است بلکه به عنوان وحشتناک‌ترین نتیجه در لیست مسائل جسمی زانو در نظر گرفته می‌شود. در چنین حالتی زانو شما جابجا شده و به بیرون رانده می‌شود که باعث درد و تورم می‌شود.

تاندونیت پاتلار: تاندون‌ها در عضلات زانو ایجاد می‌شوند که ممکن است دچار التهاب شوند. در چنین شرایطی، زانوی شما توسط تاندون‌هایی که باعث ایجاد درد زانو هستند محاصره شده و درد ایجاد می‌شود.

[mustread posts=”12160″]

درمان درد زانو

درمان درد زانو

در مورد روش درمان درد زانو با انتخاب كفش مناسب صحبت كرديم كه بهترین روش ممکن است. دلیل این امر این است که اگر ما از آسیب دیدگی مراقبت نکنیم، ممکن است مشکل افزایش یابد و احتمالاً مسئله بزرگتری در آینده را به وجود آورد.

استفاده از یخ

به هر حال، ما باید در چنین مواردی، خصوصاً از اقدامات مفید، مانع آرتروز زانو شویم. در صورت تورم و درد می‌توانید از یخ روی زانو استفاده کنید. این کار را حدود نیم ساعت انجام دهید و بعد از هر سه تا چهار ساعت این روش را تکرار کنید. اگر این مشکل در یک هفته برطرف نشود، باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا احتمال آسیب عمده وجود دارد.

[mustread posts=”9622″]

قرص خوردن

اگر با درد غیرقابل تحمل روبرو هستید، ممکن است از قرص استفاده کنید، به عنوان مثال مسکن ضدالتهابی، به عنوان مثال: Advil ،Motrin ،Aleve و سایر قرص‌ها می‌توانند درد را از بین ببرند. اما بخاطر داشته باشید که رقص راه‌حل دائمی نیست، و ماهیت موقتی دارد. همچنین احتمال بروز عوارض جانبی چنین داروهایی نیز وجود دارد، بنابراین حتماً طبق توصیه پزشکان یا متخصصان از قرص‌ها استفاده کنید.

تمرین‌های ورزشی

تمرينات كششی و فعاليت‌های بدنی، بهترين روش بهبود از آسیب است. در صورت صدمه دیدن بافت‌های پوستی یا ایجاد ترک‌های استخوانی، باید از انجام چنین تمریناتی جلوگیری شود. به هر حال، اگر زانوی شما جابجا یا استخوان‌تان شکسته شود، تمرین بهترین راه است.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش ورزشی” link=”https://renoiran.com/” icon=”cat-men–sneaker” icon-align=”right”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *