فرش قرمز, مد و استایل

بررسی تیپ جاستین بیبر از زمان حضورش در موسیقی پاپ

تیپ جاستین بیبر

تیپ جاستین بیبر (Justin Bieber) از زمان حضورش در موسیقی پاپ مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ موسیقی او تغییر کرده، نگرش او تغییر کرده و از همه مهمتر  استایل او در گذر همه این سال‌ها دست خوش تغییرات اساسی بوده است. جاستین بیبر چه تیپ خیابانی بزند چه تیپ ساحلی، نامش همیشه مساوی با حواشی است. طرفداران او در سرتاسر جهان نه فقط برای سبک موسیقی تین پاپ (به معنای موسیقی مناسب نوجوانان) او بلکه بیش از همه پیگیر رفتارهای شخصیتی و اجتماعی او هستند. استایل و تیپ جاستین بیبر همیشه نُقل محافل بوده است، به طوری اخبار او در رسانه‌ها و وبسایت‌‎ها به طور چشمگیری مشاهده می‌شود. به همین دلیل ما نیز در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم؛ با مارکومد همراه باشید.

تیپ جاستین بیبر در سال‌های 2009 – 2010

تیپ جاستین

جاستین بیبر به محض آنکه با نخستین آهنگ‌هایش مشهور شد، تیپ و استایلی خاصی داشت. یک سوئی‌شرت بنفش، شلوار خاکستری و کتونی زبانه بلند (High-Tops) تیپ محبوب او بود. البته مدل موهایش که در آن سال‌ها مشخصه اصلی ظاهری او بود، با استایل کژوال و اسپرتش همخوانی مناسبی داشت.

حضور او در مراسم گرمی و جایزه موسیقی MTV در سال 2010 استایل دیگری از او را نمایان کرد. پوشیدن شلوارهای براق و کفش‌های مخملی با جلیقه و کراوات، سبک پوشش بیشتر آن روزهای ستاره جوان پاپ بود که جاستین به خوبی از آن استفاده کرد.

استایل جاستین بیبر در سال‌های 2010 – 2011

تیپ جاستین بیبر

با انتشار اولین آلبوم جاستین بیبر، همچنان ترکیبی از استایل کلاسیک و اسپرت را در تیپ او می‌بینیم. در این دو سال نیز او هنور علاقه خود به کتونی زبانه بلند را حفظ کرده است. پوشیدن ژاکت خلبانی در مراسمی در پاریس و سپس کت چرمی نامتقارن او در مراسم دیگری در مادرید در سال بعد، استایل او را بیش از قبل به سوی رنگ‌های خنثی کشانده است.

این موضوع را می‌توان به راحتی در اولین کنسرت‌های جهانی جاستین برای ارائه آلبوم «دنیای من» در سال 2011 مشاهده کرد، او در این کنسرت‌ها با لباس و شلوار‌های سفید و نقره‌ای، دختران نوجوان را بیش از پیش مجذوب خود کرد. ناگفته نماند، در تمام طول کنسرت‌ها، او همچنان کتونی زبانه بلند به پا داشت که نشان از علاقه او به این نوع کفش ورزشی مردانه است.

سبک پوشش جاستین بیبر در سال 2012

تیپ جاستین بیبر

در سال 2012 با انتشار آهنگ «دوست پسر» نقطه عطفی در سبک پوشش این ستاره پاپ ایجاد شد. جاستین نخست مدل موهایش را عوض کرد، او به جای ریختن موهایش روی پیشانی این‌بار جلوی موهایش را به بالا زد.

در این سال‌ها هنوز هم استایل‌های کژوال مختلفی از جاستین مشاهده شد، قابل توجه‌ترین تیپ‌های او شامل جلیقه‌های چرمی، ژاکت چرمی موتور سیکلتی و جلیقه جین با شلوار اسپرت و همچنان کتونی زبانه بلند بودند. پایان سال 2012، تور کنسرت چاستین بیبر با موفقیت بالا همراه بود. او در این رویداد استایلی کاملاً چرمی به تن داشت.

[mustread title0=”تیپ کریستیانو رونالدو؛ استایل یک فوتبالیست در دنیای مد” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%aa%db%8c%d9%be-%da%a9%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%84%d8%af%d9%88/”]

تیپ جاستین بیبر در سال 2013

تیپ جاستین بیبر

در این سال نیز جاستین همچنان به سبک خود وفادار است، او این‌بار در بسیاری از کنسرت‌هایش با کتونی زبانه بلند قرمز دید می‌شود. مدل موهایش همانی است که سال 2012 بود، فقط کناره‌های موهایش کوتاه‌تر شده بود.

همچنین برای نخستین بار شلوار فاق بلند و لوازم جانبی مانند دستکش و کلاه را تیز می‌توان در استایل او مشاهد کرد. سال 2013 از جهت دیگری نیز قابل توجه است، زیرا کم کم بر روی بازوهای جاستین انواع و اقسام طرح‌های تاتو دیده می‌شود.

استایل جاستین بیبر در سال 2014

در این سال، جاستین 20 ساله می‌شود و به همین ترتیب می‌توان انتخاب‌های او را با رشد سنی‌اش مترادف دانست. همچنان استایل او کژوال و اسپرت است، ولی سادگی بیشتر تیپ‌های او به همراه کمی شمایل مردانه نیز دیده می‌شود. کت اسپرت او در مراسمی در لس‌آنجلس، تغییرات جزئی استایل او را نشان می‌دهد. اما باز هم کتونی محبوب جاستین قابل مشاهده است.

سبک پوشش جاستین بیبر در سال 2015

تیپ جاستین بیبر

در این سال، شاهد ادامه انتخاب‌های شیک‌‎تر و متفاوت‌تری از جاستین هستیم. در رویدادی‌های مختلف سال یک‌بار با کت و شلوار و بار دیگر با تیپ اسپرت و بوت مردانه جیر دیده می‌شد.

حتی می‌توان تنوع در مدل موهای او را نیز مشاهده کرد، و حتی به ندرت می‌توان کتونی‌های محبوب او را نیز جستجو کرد. او در این سال به ندرت به تیپ مورد علاقه‌اش پایبند بود و سعی داشت انواع استایل‌های مختلف را تجربه کند. دلیل این موضوع را می‌توان به تغییر نگرش او مرتب دانست، جاستین می‌خواست دیگر آن چهره نوجوان‌پسند نباشد!

[mustread title0=”بررسی استایل و تیپ دیوید بکهام” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%88-%d8%aa%db%8c%d9%be-%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%da%a9%d9%87%d8%a7%d9%85/”]

تیپ جاستین بیبر در سال 2016

تجربه پوشیدن لباس‌های رسمی تنها برای یک سال دوام داشت، جاستین این‌بار به روند گذشته خود بازگشت و با اضافه کردن انواع ژاکت‌های مختلف، استایل جدیدی را دنبال کرد. تیپ کژوال و خیابانی او در این سال بیش از گذشته خودنمایی می‌کرد.

پوشیدن تی‌شرت و کفش اسنیکرز، به سبک پوشش محبوب او تبدیل شد. تنوع در مدل مو و استفاده از انواع کلاه ها، به خوبی نشان‌دهنده این موضوع است که جاستین به استایل به شکل موضوعی برای راحتی بیشتر و نه تطابق به مُد روز نگاه می‌کند. نگرشی که در سال‌های بعد به اوج خود رسید.

سبک پوشش جاستین بیبر در سال 2017

ادامه روند سال گذشته با پوشیدن لباس‌های ورزشی به اوج خود رسید. دیگر به سختی می‌توان در 2017 یک استایل رسمی از جاستین مشاهده کرد. سبک موسیقی او نیز دیگر تاحدودی از قالب نوجوانانه خود خارج شده بود، و آهنگ‌های غمگین نیز در آلبوم او مشاهده می‌شد. پایبندی او به استایل خیابانی به خوبی در این سال مشاهده می‌شود، او خود را در گیرودار سبک پوشش رسمی محدود نمی‌کند.

 تیپ جاستین بیبر در سال 2018 و 2019

تیپ جاستین بیبر

روند کژوال در سال 2018 ادامه پیدا کرد، با تعداد زیادی شلوارک، تی‌شرت‌های رنگی، دمپایی و پیراهن‌های راحتی که بیشتر مناسب کنار ساحل بودند، جاستین نه تنها دیگر به استایل خیابانی پایبند نماند، بلکه از خود ظاهری شلخته و بی‌توجه به مُد معرفی کرد. او در پایان سال 2018 او با هیلی بالدوین ازدواج کرد.

موهای بلند و گاهاً شلخته او که انگار تازه از خواب بیدار شده است، تیپ کمیک (کارتونی) او را بیشتر تقویت می‌کرد. در سال 2019 دیگر نه خبری از کتونی زبانه بلند بود، و نه استایل متفاوت، او بیش از گذشته غرق در تیپ کنار ساحلی بود!

[mustread title0=”خوشتیپ ترین مردان جهان” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%ae%d9%88%d8%b4%d8%aa%db%8c%d9%be-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/”]

کلام آخر

سبک پوشش جاستین بیبر در طول سال‌ها موضوع محبوب رسانه‌ها بوده است. تغییرات گسترده او در استایل نشان دهنده این موضوع است که چطور در عرض 10 سال او از تیپ‌های شسته رفته به استایل ساحلی رو کرده است، اما آنچه مهم جلوه می‌کند جدی نگرفتن مد و فشن از سوی اوست. این موضوع بحث دو سویه دارد، همان‌طور که زندگی این روزهای او نمادی از شلختگی و بی‌اهمیتی است، جهان موسیقی پاپ و در امتداد آن مد روز نیز او را جدی نمی‌گیرند. شخصیت و ظاهر کارتونی جاستین بیبر نه از او جوانی بالغ و تکامل یافته ساخته است، نه او را از دنیای نوجوانان بیرون آورده است. طرفداران او هنوز هم دختران 15 ساله هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *