آموزش و نگهداری

خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند

خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند

آیا عاشق پوشیدن کفش پاشنه بلند هستید؟ آیا احساس می‌کنید استایل شما برای حضور در مهمانی آن هم بدون پوشیدن کفش پاشنه بلند ناقص است؟ بی‌شک این مدل کفش زنانه یکی از علائق مهم خانم‌ها و از مشخصه‌های اصلی زنانگی در سراسر جهان است. اما، آیا شما از خطرات سلامتی ناشی از پوشیدن این کفش آگاه هستید؟

تحقیقات نشان داده است که درد پا معمولاً بعد از گذراندن یک ساعت از پوشیدن کفش پاشنه بلند رخ می‌دهد. این مورد به طور معمول در نتیجه وزنی است که در قسمت پنجه و سینه پا توزیع می‌شود و ممکن است اغلب تا انگشتان پا گسترش یابد. با این حال، ما در مقاله‌ای دیگر از کیف و کفش رنو به شما خواهیم گفت که چرا پوشیدن کفش پاشنه بلند معایب و عوارض متعددی برای پاها دارد.

خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

در زیر یک به یک درباره معایب پوشیدن کفش پاشنه بلند توضیحاتی را بیان می‌کنیم، ضروری است این موارد را به خوبی در خاطر ثبت کنید:

1- کمردرد

کفش پاشنه بلند به عنوان یک بیانیه مد برای زنان تلقی می‌شود. این کفش‌ها معمولاً شیک و جذاب هستند و می‌توانند به زیبایی استایل بانوان کمک شایانی کنند. اما راحتی و استایل با هم خوب پیش نمی‌روند! کفش پاشنه‌دار از پاهای شما پشتیبانی کاملی نمی‌کند. پوشیدن این کفش باعث توزیع نابرابر وزن می‌شود که ممکن است باعث ایجاد گرفتگی، التهاب و درد در قسمت تحتانی کمر شود.

[mustread posts=”5187″]

2- عضله ساق پا

ماهیچه‌های ساق پا یکی دیگر از عوارض جانبی پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند است. این مورد می‌تواند منجر بیرون‌زدگی به رگ‌های عضله پشت ساق پا شود، که نه تنها دلهره‌آور به نظر می‌رسند بلکه بسیار دردناک نیز است. بنابراین بهتر است پوشیدن این کفش‌ها را محدود به زمان و موقعیت خاصی کنید.

3- درد پا

کفش پاشنه بلند دارای شکل و طراحی خاصی است که بسیار جلب توجه می‌کند. بعد از گذشت یک روز طولانی با کفش پاشنه بلند، شما به احتمال زیاد از درد در نواحی مختلف پا (مناطق زیر مچ پا) رنج می‌برید. شما ممکن است یک درد شدید در انگشتان پا، گودی و یا پاشنه پا را تجربه کنید.

معایب پوشیدن کفش پاشنه بلند

4- پیچ‌خوردگی مچ پا

شما می‌توانید یک جفت کفش پاشنه بلند بپوشید و بر روی سطوح مختلف زمین گام بردارید! اما پستی و بلندی‌های کف زمین (سنگ‌فرش خیابان‌ها) می‌توانند خطر لغزش و پیچ‌خوردگی در مچ پاهای شما را ایجاد کند. جدا از فشار به مچ پا، افتادن به دلیل این موضوع می‌تواند به شکستگی مچ پا، کبودی و حتی درد زانو منجر شود. حتی افتادن شما بر روی زمین ممکن است باعث درد در نواحی دیگر همانند آرنچ و دست‌ها نیز شود. از استفاده روزانه و مداوم از کفش پاشنه بلند جداً خودداری کنید.

5- قوس کمر شدید

برای زیباتر شدن شکل بدن و ایجاد فرم ساعت شنی، بسیاری از بانوان اقدام به پوشیدن کفش پاشنه بلند می‌کنند. این کفش قوس کمر را بیش از حد معمول می‌کند. در واقع، ارتفاع پاشنه به طور مستقیم متناسب با درجه قوس در کمر شما خواهد بود. این مورد می‌تواند در بلندمدت باعث ایجاد انواع دردهای ناحیه ستون فقرات و کمر شود.

6- گرفتگی عروق خونی

کفش پاشنه بلند معمولاً باعث می‌شود پاها طولانی‌تر و نازک‌تر به نظر برسند. شکل کفش، پا را به موقعیتی فشرده قرار می‌دهد که مطمئناً حالتی طبیعی نیست. فشار روی پا می‌تواند منجر به محدود شدن جریان خون آزاد شود. در موارد شدید ممکن است باعث گرفتگی رگ‌های خونی شود و عدم خون‌رسانی به نواحی مخنلف پاها شود.

خطرات سلامتی پوشیدن کفش پاشنه بلند

7- پاهای کج

انحراف شست پا یکی از خطرناک‌ترین خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند است. وضعیت غیرطبیعی پا در هنگان پوشیدن این کفش و فشار وارده به قسمت پنجه پا، می‌تواند باعث کج شدن انگشت شست و تغییر شکل دیگر انگشتان پا شود.

8- ضعیف شدن رباط‌‍‌ها

کفش پاشنه بلند رباط‌های پای شما را تضعیف می‌کند که در بلند‌مدت به عدم درست راه رفتن و انواع دردها و مشکلات منجر می‌شود. بنابراین لازم پوشیدن کفش پاشنه‌دار را محدود به زمان و موقعیت خاص (مهمانی‌ها) کنید.

[mustread posts=”11529″]

9- درد زانو

انحنای ایجاد شده در کمر و قرار گرفتن بدن در راستای عمودی هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، فشار زیادی به مفصل زانو وارد می‌کند. این بیماری اغلب در سنین بالا منجر به موارد پوکی استخوان در افراد می‌شود.

کدام قسمت‌های بدن من تحت تأثیر کفش پاشنه بلند قرار می‌گیرد؟

کدام قسمت‌های بدن من تحت تأثیر کفش پاشنه بلند قرار می‌گیرد؟

  • مچ پا
  • تاندون آشیل: ممکن است با سایش طولانی مدت کوتاه و سفت شود.
  • قوس کف پا
  • زانوها: کفش پاشنه بلند باعث می‌شود زانوها به طور مداوم خم شوند و فشار روی آنها ایجاد شود.
  • کمر: این کفش‌ها توانایی ستون فقرات در جذب شوک را کاهش می‌دهند که ممکن است منجر به کمردرد شود. مهره‌های کمر نیز ممکن است فشرده شوند.

[mustread posts=”9401″]

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند چیست؟

چگونه می‌توانم هنوز کفش پاشنه بپوشم و سلامت پاهای خود را نیز حفظ کنم؟

اگر می‌خواهید کفش پاشنه بلند بپوشید‌، اطمینان حاصل کنید که هر روز آنها را به پا نمی‌کنید، زیرا این کار به جلوگیری از مشکلات جسمی در طولانی‌مدت کمک می‌کند. کفش پاشنه پهن زنانه بپوشید تا وزن را به طور مساوی در پاها توزیع کند. اگر به سمت محل کار می‌روید، سعی کنید کفش پاشنه بلند خود را با خود حمل ببرد! یعنی در طول مسیر کفش ورزشی به پا کنید، و در محل کار کفش خود را عوض کنید. خرید کفش پاشنه‌دار باکیفیت از برندهای معتبر نیز می‌تواند تأثیرات جانبی آن را به کلی کاهش دهد.

[products-box id=”171″]

نتیجه‌گیری نهایی

کفش پاشنه بلند در عین حال که از نظر ظاهری بسیار تحسین‌برانگیز می‌باشد، ممکن است باعث ایجاد تاول، تورم و درد شود. پوشیدن این کفش ممکن است یک آسیب جدی در مچ پا ایجاد کند، و بر روی تاندون آشیل تأثیر بگذارد. با این حال، امكان تسكين درد با تمرينات كششی، ترجيحاً چند بار در روز قابل برطرف شدن است. اگر تصمیم به پوشیدن کفش پاشنه بلند دارید، به شما توصیه می‌شود که در مورد چگونگی انتخاب کفش مناسب و انجام تمرین‌های ورزشی اطلاعات لازم را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *