ترین‌ها, فرش قرمز, مد و استایل

زیباترین زن جهان

زیباترین زن جهان

وقتی موضوع زیباترین زن جهان به میان می‌آید، تکاپو برای دیدن چهره او و جستجو برای پیدا کردن نامش در اینترنت افزایش می‌یابد. در دنیای امروز، زیبایی نوعی تجارت است؛ این بانوان خوش‌شانس که چهره‌ای زیبا دارند، بهترین هنرمندان و آرایشگرهای جهان را در اختیار دارند و از باکیفیت‌ترین مواد بهداشتی و پوستی استفاده می‌کنند، پس دقیقاً می‌دانند چه مواردی لازم است تا از سر تا انگشتان پا زیبا به نظر برسند.

دست‌اندرکاران صنعت مد و رسانه، زیباترین زنان دنیا را به عنوان ایده‌آل‌ترین نوع بانوان از نظر چهره و بدن معرفی می‌کنند، زیرا آن‌ها هستند که معیارهای زیبایی را تعریف می‌کنند. با این حال، دیدن خوشگل‌ترین زن جهان، ناخودآگاه شما را غرق زیبایی افسون‌گرش خواهد کرد؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

 معیار انتخاب زیباترین زن جهان

زیباترین زن جهان

آمبر هرد

قبل از معرفی خوشگل‌ترین زن جهان، آیا زیبایی از نظر ریاضی یا علمی قابل اندازه‌گیری است؟ به تازگی عناوینی منتشر شده است که صحت چنین ادعاهایی را نشان می‌دهد. تصور می‌شود همه اینها براساس نسبت طلایی زیبایی تعیین شده است، فرمولی که از طریق ریاضایت ابتدا توسط یونانیان کشف شده است.

در ابتدا، این فرمول برای معماری ساختمان (مانند پارتنون) به کار رفته بود، اما ظاهراً «لئوناردو داوینچی» از این فرمول برای خلق «مونا لیزا» استفاده می‌کرد تا زیبایی او را رضات‌بخش‌تر جلوه دهد.

اگرچه کاملاً از نظر جهانی توافق شده است که مونالیزا یک اثر مهم هنری است، امروز به سختی افرادی را پیدا می‌کنید که بگویند: «چهره زن نقاشی شده در تابلو مونالیزا زیبا است.» حال اگر این تابلو براساس نسبت طلایی طراحی شده باشد!

مهم نیست وقتی از شما خواسته شود به زیباترین شخصی که می‌توانید در ذهن‌تان تصور کنید فکر کنید، زیرا هر فردی چهره ایده‌آل خاص خود را دارد که ریشه در فرهنگ و محل زندگی‌اش دارد. با این حال داستان‌های زیادی امروزه منتشر شده است که در آن یک جراح پلاستیک راهی را برای تعیین زیبایی چهره پیدا کرده است.

زیباترین زن جهان کیست؟

زیباترین زن جهان

بلا حدید

چشم، ابرو، بینی، لب، چانه، فک و شکل صورت اندازه‌گیری می‌شود تا به ایده کمال‌گرایانه یونانیان باستان نزدیک شود. به این معنا که هر قسمت از اجزای چهره با استفاده از معیار زیبایی یونانی «نسبت طلایی ϕ» با تلفظ  Phi که نامی جالب برای اندازه‌گیری کمال جسمی است، تعیین شد.

بر طبق این معیار، سوپرمدل دنیای امروز مد، «بلا حدید» به عنوان زیباترین زن جهان اعلام شده است. در عصری که ما در تلاشیم تا مقایسه را حذف کنیم، ولی هنوز بازی با «ترین‌ها» بسیار جذاب و جالب توجه است. این مدل بیست و سه ساله با 94.35 درصد امتیاز از نسبت طلایی ϕ، توانست زیباترین زن سال 2019 لقب بگیرد.

در مقام دوم، «بیانسه» خواننده مشهور سی و هشت ساله آمریکایی با 92.44 درصد، بازیگر زیبای آمریکایی «امبر هرد» سی و سه ساله، با 91.85 درصد سوم و ستاره پاپ «آریانا گراندِ» بیست و شش ساله با 91.81 درصد در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

«کیت ماس» یکی از سوپرمدل‌های مشهور دهه 80، با چهل و پنج سال بالاترین امتیاز را در بین بریتانیایی‌ها بدست آورد، او با امتیاز 91.05 درصد در رتبه ششم قرار گرفت. دیگر رقیب انگلیسی او «کارلا دلوین» 27 ساله با 89.99 درصد امتیاز در رتبه دهم قرار گرفت.

زیباترین زن جهان

بیانسه

این لیست با استفاده از جدیدترین تکنیک‌های چهره‌برداری کامپیوتری توسط جراح زیبایی صورت «دکتر جولیان دِ سیلوا»، که از این فن‌آوری در کارهای خود استفاده می‌کند، تهیه شده است.

دکتر دِ سیلوا که مرکز جراحی زیبایی پوست و پلاستیک پیشرفته را در شهر لندن اداره می‎‌کند گفت: «بلا حدید هنگامی که از این سیستم برای کمال زیبای اندازه‌گیری شد، برنده کاملاً واضحی بود.»

«او بالاترین میزان زیبایی را برای چانه خود بدست آورد، با نمره 99.7 درصد که تنها 0.3٪ از معیار کامل فاصله داشت. اما بلا حدید برای فرم چشم‌ها بعد از «اسکارلت جوهانسون» در جایگاه دوم قرار گرفت.»

«بیانسه بالاترین امتیازها را برای شکل صورت خود بدست آورد یعنی 99.6٪، گرفتن نمرات بسیار بالا برای چشم، ابرو و لب‌ها.»

«این تکنیک‌های جدید چهره‌برداری رایانه‌ای، به ما امکان را می‌دهد که برخی از رازهای موجود چهره افراد را حل کنیم که باعث می‌شود فردی از نظر جسمی زیبا شناخته شود. این فناوری هنگام برنامه‌ریزی برای جراحی زیبایی، ابزاری بسیار مفید است.»

اسکارلت یوهانسون

نسبت طلایی یک معادله ریاضی بود که توسط یونانیان در تلاش برای سنجش زیبایی ابداع شد. در زیر با توجه به نمرات نسبت طلایی، 10 تا از زیباترین زنان جهان معرفی شده‌اند:

  • بلا حدید: 94.35٪
  • بیانسه: 92.44٪
  • آمبر هارد: 91.85٪
  • آریانا گرانده: 91.81٪
  • تیلور سویفت: 91.64٪
  • کیت ماس: 91.05٪
  • اسکارلت جوهانسون: 90.91٪
  • ناتالی پورتمن: 90.51٪
  • کیتی پری: 90.08٪
  • کارا دلوین: 89.99٪

ناتالی پورتمن

دکتر جولیان دِ سیلوا با بیان این مطلب که کدام ستاره‌ها زیباترین بینی، چشم‌ها، ابروها، چانه، لب‌ها، پیشانی و فرم صورت را دارند به نتایج زیر رسید:

  • بینی: آمبر هرد 99.7%
  • چشم: اسکارلت جوهانسون 99.9٪
  • لب‌ها: کارلا دلوین 98.5%
  • ابرو: کارلا دلوین 94%
  • چانه: بلا حدید 99.7٪
  • پیشانی: کیت ماس 98.8٪
  • شکل صورت: بیانسه 99.6%

[mustread title0=”آدریانا لیما و جذابیت های یک سوپر مدل در صحنه مد” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%a2%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%a7-%d9%84%db%8c%d9%85%d8%a7/”]

واقعیت این است که آرمان‌های زیبایی در فرهنگ‌ها و در طول زمان متفاوت بوده است. در حالی که ممکن است برخی از افراد وجود داشته باشند که در سراسر جهان از نظر بصری «زیبا‌تر» از دیگران دیده شوند، اما عموماً این مورد به دلیل این معادله ریاضی نیست.

در مقاله‌ای از گلوبال اوپن، استفاده از نسبت طلایی را مورد بررسی قرار داد و دریافت که نسبت‌های طلایی چهره به سادگی با تغییر فرهنگ، دگرگون می‌شود. نسبت طلایی اغلب به اندازه‌گیری‌هایی در فرم ظاهر انسان، به خصوص نسبت‌های صورت یا نسبت دور کمر به لگن مربوط می‌شود.

نسبت دور کمر به باسن مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که از دهه 80 به بعد، نسبت 24 به 36 همان مدل ساعت شنی اما با باسن پهن‌تر می‌باشد که بسیار محبوب شده است. امروزه، زنان و دختران جوان می‌خواهند باسن پهن‌تری داشته باشند، بنابراین این نسبت به دهه‌های گذشته حتی بیشتر نیز شده است.

این مورد درباره چهره نیز کاملاً در حال تغییر است، دیر زمانی لب‌های کوچک معیار زیبایی بودند و هم اکنون لب‌های کلفت! به عبارت ساده، زمان در حال تغییر است و با این کار، آرمان‌های زیبایی نیز در حال دگرگونی هستند. امروز در سال 2019، بلا حدید زیباترین زن جهان معرفی می‌شود، سال بعد بانویی دیگر و سال‌های بعد هم بانوانی دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *