فرش قرمز, مد و استایل

سوپر مدل های مشهور جهان در دهه 90

سوپر مدل های مشهور جهان در دهه 90

سوپر مدل های مشهور جهان در دهه 90 بی‌شک صنعت مد را به مرحله‌ای جلوتر پیش بردند. آنها با جذابیت‌های بی‌مانندشان هر فردی را در گوشه‌ای از جهان عاشق خود می‌کردند. حضور مانکن‌های مشهور دهه 90 در کت‌والک‌ها (صحنه پیاد‌ه‌روی مدل‌ها)، تلویزیون، موزیک ویدیوها و حتی فیلم‌های سینمایی، نشان از نفوذ قدرتمند این چهره‌های مُد دانست.

نکته قابل توجه این است که بیش از دو دهه بعد، در این زمان همه ما هنوز اسیر آن‌ها هستیم. از سبک زندگی شخصی‌شان گرفته تا چهره و اندام‌های زیبای‌شان، آنها هم‌چنان بر قله دنیای مد نشسته‌اند. با این اوصاف ما فرصت را غنیمت شمردیم و در این مقاله قصد معرفی مشهورترین و زیباترین سوپر مدل‌ های دهه 90 را داریم؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

سوپر مدل های مشهور جهان در دهه 90

انتخاب سوپر مدل‌ های مشهور براساس زیبایی، حرفه‌ای بودن، میزان درآمد و نفوذشان در صنعت فشن در زیر معرفی شده‌اند:

سیندی کرافورد (Cindy Crawford)

مدل های جهان در دهه 90

Cindy Crawford

سیندی کرافورد پیش از این یک ستاره معمولی در دنیای مد بود. او را بسیاری از افراد به دلیل حضور در اسکار 1991 با آن لباس قرمز ورساچه در  کنار همسرش ریچارد گر شناختند. سال بعد با حضور در تبلیغ تلویزیونی برای پپسی فوراً به یک نماد زن غربی جذاب تبدیل شد. شاید هیچ سوپر مدلی در دهه 90 به اندازه سیدنی به شهرت نرسید، زیرا او تمام ویژگی‌های بهترین شدن را در وجودش داشت.

کلودیا شیفر (Claudia Schiffer)

Claudia Schiffer

مدل آلمانی کلودیا شیفر تاکنون در بیش از 1000 جلد مجله مد ظاهر شده است. در سن 17 سالگی، او در یک کلوپ شبانه در دوسلدورف مورد توجه قرار گرفت، سپس به نیویورک رفت و در آنجا با کمپانی اِلیت قرارداد بست. او به یکی از سوپر مدل‌ های مشهور دهه 90 با بسیاری از برندهای بزرگ همانند شنل، ورساچه، فندی، لویی ویتون و موارد بیشتر همکاری کرد.

[mustread posts=”6285″]

کِیت ماس (Kate Moss)

سوپر مدل های مشهور جهان در دهه 90

Kate Moss

در حالی که امروزه کیت ماس به سختی نیاز به معرفی دارد، اما در سال 1990 او فقط یک جوان 16 ساله از کرویدون بود که خیلی‌ها فکر می‌کردند برای تبدیل شدن به یک مانکن تراز اول، چهره‌ای ساده و قامتی کوتاه دارد. همه آن‌ها سخت در اشتباه بودند؛ پس از کمپین‌های کالوین کلاین در سال 1992 و انتخاب کیت ماوس به عنوان مدل اول این برند، او تقریباً در همه مجلات مد ظاهر شد و به سرعت به یکی از مشهورترین مدل‌های دهه 90 تبدیل شد.

[products-box id=”171″]

لیندا اوانجلیستا (Linda Evangelista)

سوپر مدل های مشهور جهان

Linda Evangelista

لیندا اوانجلیستا که به عنوان زیباروی صنعت مدل شناخته می‌شد، با آن خطوط ابروی تیز و چشمانی جذاب، صحنه فشن را به آتش می‌کشید. وی پس از عزیمت به نیویورک از زادگاه خود در سنت کاترینز، انتاریو، در سال 1984، به آرامی راه خود را از یک مانکن ساده تا سوپر مدل پیمود، سرانجام برای بیش از 700 جلد مجله و فشن شوهای برندهای مشهور ورساچه، شنل و موارد دیگر به عنوان مدل کار کرد.

[mustread posts=”10656″]

نائومی کمپل (Naomi Campbell)

سوپر مدل های جهان در دهه 90

Naomi Campbell

هیچ سیاه پوستی به اندازه به مانند نائومی کمپل در تاریخ مد مشهور و محبوب نیست، حتی اکنون در 48 سالگی در بسیاری از مجلا مد همانند وُگ و فشن‌های شوهای بزرگ حضور دارد. و در دهه 90، او حضور گسترده‌ای فشن‌های شوهای میلان، فرانسه و نیویورک داشت. همچنین او در سال 1991 در یک موزیک ویدئو در کنار ستاره اسبق پاپ مایکل جکسون درخشید.

[products-box id=”175″]

کریستی تورلینگتون (Christy Turlington)

مدل های جهان در دهه 90

Christy Turlington

کریستی تورلینگتون با داشتن چهره‌ای استخوانی و باریک، با آن چشمان درشت، یکی از زیباترین و حرفه‌ای‌ترین دختران مشهور مد در دهه 90 بود. او به سرعت به یکی از پردرآمدترین مانکن‌های این صنعت تبدیل شد، به طوری به مدت 12 روز کار با برند Maybelline  مبلغی در حدود 800،000 دلار دریافت کرد. علاوه بر این برای حضور در فشن‌های شوهای کالوین کلاین، شنل، لوئیز ویتون و پرادا نیز درآمد کلانی کسب کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *