بررسی و خرید

مقایسه اسیکس با نایکی

مقایسه اسیکس با نایکی

هر دو برندهای نام‌آشنای اسکیس (ASICS) و نایکی (Nike) به عنوان بزرگان تولید محصولات ورزشی در جهان شناخته می‌شوند. اسکیس از شرقی‌ترین و نایکی از غربی‌ترین نقطه جهان در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند، یکی روح معنوی شرق را در وجود خود دارد، و دیگری فرهنگ جاه‌طلبانه غربی را یدک می‌کشد. اما رقابت اصلی این دو برند عموماً در حیطه کفش‌های ورزشی خلاصه می‌شود. هم اسیکس و هم نایکی از بدو تأسیس‌شان تا به امروز در حال تولید کفش‌های مخصوص دویدن، پیاده‌روی و ساخت مدل‌های مخصوص برای ورزش‌های گوناگون اعم از بسکتبال و تنیس هستند. با این حال، ما در حوزه تولید کفش ورزشی به مقایسه اسکیس و نایکی می‌پردازم؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

مقایسه اسیکس با نایکی

مقایسه برند اسیکس با نایکی

نایکی شهرت بیشتری از اسیکس دارد، ولی اکثر مردم دقیقاً نمی‌دانند چه تفاوتی بین این دو برند وجود دارد، بنابراین بهتر است نگاهی دقیق به این موضوع بیندازیم. اسیکس در سال 2018 تقریبا 3.46 میلیارد دلار درآمد داشت در حالی‌که نایک در پایان سال 2018 درآمدی بالغ بر 9.37 میلیارد دلار را ثبت کرد. نایکی به دلیل وجود شعب زیاد در سرتاسر جهان از نظر درآمد به وضوح پیشتاز است، اما اسیکس شعب خود را تنها در چندین کشور دایر کرده است. اما تفاوت‌ها را در زیر مشخص می‌کنیم:

اسیکس

ASICS مخفف عبارت لاتین، Anima Sana In Corpore Sano به معنای «ذهن سالم در بدن سالم است.» با ایمان به این فلسفه که اسیکس توسط آن پایه‌گذاری شده است  هر نوآوری در این برند، هر مفهوم، هر ایده برای ایجاد بهترین محصول در نظر گرفته شده است. رسالت اسیکس این است که برای علاقه‌مندان به ورزش برندی شماره یک است! برای تحقق این هدف، اسیکس پایبند به این موضوع است که همچنان بهترین محصول را ارائه دهد.

این شرکت براساس پیشرفت‌های تکنولوژیک توانسته محدودیت‌های موجود را به خوبی از پیش رو بر دارد. هدف نهایی اسیکس هماهنگی بین روح و جسم است. آنچه بسیار قابل توجه است این است که اسیکس از نایکی بسیار معنوی‌تر است. با جملات همانند ای جمله: «ما قول می‌دهیم که جسم و روح را هماهنگ کنیم» اما در عین حال آنها در مورد اهداف واقعی خود نیز کاملاً دیدگاهی روشن دارند: «مأموریت ما این است که برای علاقه‌مندان به ورزش یک برند شماره یک شویم.»

[mustread posts=”3770″]

نایکی

نایک همچنین اظهار دارد که تنها شرط ورزشکار بودن داشتن بدن است! مأموریت نایکی این است که شما را وادار به انجام هر کارِ ممکن برای گسترش پتانسیل‌های انسانی‌تان می‌کند. نایکی این کار را با ایجاد نوآوری‌های پیشگامانه ورزشی، با ساخت پایدارتر محصولات، با ایجاد یک تیم جهانی خلاق و متنوع و با ایجاد تأثیر مثبت در جوامعی که در آن زندگی  و کار می‌کنیم، انجام می‌دهد.

حتی اگر نایکی با مد ارتباط داشته باش ، تمرکز اصلی شرکت بر ورزش و نوآوری است. این برند واقعاً سعی در این دارد تا از نظر ایجاد محصولات جدید و خلاقانه که می‌تواند تأثیر مثبتی بر جوامع امروزی بشر داشته باشند، پیشگام باشند. اگر آنها همیشه در بازار کفش ورزشی حضوری پر رنگ دارند، به  این دلیل است که اغلب روندهای جدیدی ایجاد می‌کنند.

مقایسه کفش رانینگ اسیکس با نایکی

مقایسه کفش رانینگ اسیکس با نایکی

می‌دانیم که بسیاری از مردم عمدتاً به دنبال درک تفاوت‌های بین کفش‌های ورزش دو برند اسیکس و نایکی هستند. واضح‌ترین تفاوت آنها در این است که اسیکس محافظه کارتر عمل می‌کند، در حالی که نایکی تمایل به تجربی‌تر بودن دارد. نایکی بیش از اسیکس بیشتر به ظاهر کفش توجه دارد. نه تنها کفش‌های پیاده‌رو، بلکه کفش‌های مخصوص دویدن نیز ظاهری زیبا دارند.

تفاوت بسیار قابل توجه دیگر این است که اسیکس تقریباً همیشه از ژل برای بالشتک زیره کفش استفاده می‌کند. اگرچه نایکی بیشتر تجربی است و متریال‌‎های مختلف را امتحان می‌کند، اما هنوز هم به نظر می‌رسد آنها بیشتر تکنولوژی هوای محبوس (در بالشتک حفره‌های وجود دارد) اعتقاد دارند. برخی از دوندگان بالشتک ژلی و برخی دیگر بالشتک هوا را ترجیح می‌دهند. با این حال، بسیاری از دوندگان نیز وجود دارند که ادعا می‌کنند تفاوت این دو را به معنای واقعی احساس نمی‌کنند.

می‌دانیم که بیشتر دوندگان با پاهای پهن تمایل به خرید کفش اسیکس اصل دارند، زیرا مدل‌های زیادی از این برند وجود دارند که برای افراد با پاهای پهن مناسب است. توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که کفش‌های نایکی کوچک هستند! اما اسیکس به نظر می‌رسد تمرکز بیشتری روی خصوصیات پاهای افراد دارد و براساس آن کفش‌های ورزشی خود را تولید می‌کند.

اسیکس یا نایکی

اندازه کفش‌های رانینگ اسیکس با کفش‌های نایکی قابل مقایسه است. تنها تفاوت این است که اسیکس تمایل دارد کمی گسترده‌تر (پهن‌تر و آزاد‌تر) از نایکی باشد. اسیکس برندی برای عموم مردم است و برای تمام اقشار جامعه آن را تولید می‌کند، اما نایکی برندی لوکس‌تر و برای اقشار بالای جامعه است.

وقتی صحبت از قیمت می‌شود، کفش‌های رانینگ اسیکس معمولاً ارزان‌تر از کفش‎‌های نایکی است. به طور کلی، همه آنچه در بالا بیان شد، تحلیل کلی هستند، هر دو برند از کیفیت بالایی در تولید کفش برخودار هستند، ولی با تفاوت‌های جزئی!

[mustread posts=”11453″]

محصولی دیگر که هر دو برند بسیار با آن درگیر بوده‌اند، کفش رانینگ تریل است. برای آن دسته از افراد که مطمئن نیستند مسیر دویدن‌شان چگونه خواهد بود، و قصد این را دارند که در زمین‌های گوناگون ورزش کنند (آسفالت، چمن، شب‌دار)، اسیکس به گام جلوتر از نایکی است.

از آنجا که کفش‌های تریل اسیکس برای مسیرهای مختلف تولید می‌شوند و از سبکی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، این باعث می‌شود ورزشکار احساس بهتری در مواجه با سطحی که بر روی گام بر می‌دارد داشته باشد.

اسیکس بهتر است با نایکی؟

اسیکس بهتر است با نایکی؟

کاملاً واضح است که نایکی به طور خاص از نظر ارزش تجاری شرکت بزرگ‌تری است. این برند آمریکایی نه تنها در مورد کفش‌های اسپرت حضور بیشتری در سطح جهانی دارد، بلکه از نظر فناوری ساخت و طراحی کفش نیز پیشگام است. ارزش تجاری اسیکس کمی پایین‌تر از نایکی است، ولی ارزش تجاری نیست که کیفت محصولات را تعیین می‌کند!

بزرگ‌ترین شباهت این است که هر دو برند واقعاً روی ایجاد کفش ورزشی باکیفیت و ارگونومیک تمرکز می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که ASICS بیشتر روی عملکرد و بودجه بهینه تمرکز دارد، در حالی که نایکی تمایل دارد روی عملکرد و طراحی ظاهری متمرکز شود. کفش‌های اسیکس بسیار قابل اعتماد و به طور کلی ارزان‌تر از نایکی هستند، اما کفش‌های نایکی گران‌تر و مطابق مد روز هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *