آموزش و نگهداری

نحوه نگهداری از چرم نبوک

نحوه نگهداری از چرم نبوک

نحوه نگهداری از چرم نبوک همواره یکی از مشکلات کسانی است که از این نوع چرم استفاده می کنند. محصولات چرمی نبوک با کیفیت عالی نیاز به مراقبت بالا دارند و یكی از سؤالاتی كه معمولاً با آن روبرو هستیم این است كه نحوه نگهداری از چرم نبوک به چه صورت است؟ این نوع چرم نیز به منظور تمیز نگه داشتن و احساس زیبایی، به نگهداری و مراقبت نیاز دارند و باید از ماندگاری این نوع چرم تا حد امکان بدون اینکه ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز خود را از دست دهند، اطمینان حاصل کرد.

خرید کفش چرمی
خرید کفش چرمی

طرفداران نبوک باید بدانند که این چرم دارای یک بافت سطح نرم و مخملی متمایز است، به همین دلیل نوع نگهداری و تمیز کردن آن نیز متفاوت از دیگران انواع چرم است. با این حال، برای درک چگونگی نگهداری از چرم نبوک مقاله‌ای دیگر از کیف و کفش رنو را از دست ندهید.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

چرم نبوک چیست؟

نبوک تا حد زیادی شبیه جیر بوده و موادی مانند آن دارد. نرم و ظاهر بافت این مدل به دلیل بافت نرم و قابل انعطاف آن است. با دادن خراش های جزئی روی سطح صاف چرم، ظاهری نرم با پرزهای مخملی ایجاد می شود. برای تولید این چرم عملیات خراش دادن تنها با استفاده از کاغذ سنباده استفاده می شود.

چرم نبوک چیست

مقالات مرتبط: چرم نبوک چیست؟


روش های مراقبت از چرم نبوک

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که افراد با چرم نبوک روبرو می‌شوند، مربوط به این واقعیت است که این چرم بسیار جاذب است. این بدان معنا است که اگر تحت گرد و غبار و هوای خاکی قرار گیرند، این مورد می‌تواند تأثیر منفی بر روی نبوک بگذارد. بنابراین اگر مایل هستید از این امر جلوگیری کنید پس آستین‌ها را بالا بزنید!

در صورت امکان، شما باید در اسرع وقت پس از خرید، از کالای چرمی نبوک خود را محافظت کنید. این کار می‌تواند به سرعت و به راحتی با یک ضد آب با کیفیت صنعتی و اسپری مقاوم در برابر لکه انجام شود، که باید از همه فروشگاه‌های محصولات چرمی تهیه شود. با استفاده از دو یا سه لایه اسپری برای دو بار در سال (شش ماه یک‌بار) این کار را انجام دهید، تا به خوبی از محصول خود مراقبت کرده باشید.

سعی کنید، در صورت خرید کفش نبوک جعبه کفش را نگه داشته و کفش را داخل آن نگه داری کنید. این امر باعث جلوگیری از ورود و قرار گرفتن گرد و غبار بر روی کفش می
شود.


مقالات مرتبط: نکات مهم در خرید کفش چرم | راهنمای خرید کفش چرم


نحوه تمیز کردن چرم نبوک

برای تمیز کردن منظم یا روزانه که معمولاً برای از بین بردن خاک، گرد و غبار و لکه انجام می‌گیرد، بهترین روش برای تمیز کردن چرم نبوک استفاده از یک پارچه مخصوص این نوع چرم است. برای این کار نخست با حرکات دایره‌ای اقدام به تمیز کردن محصول خود کنید.

نحوه تمیز کردن چرم نبوک

برای تمیز کردن و طراوت بیشتر، ممکن است بخواهید از یک برس مخصوص چرم نبوک استفاده کنید. باز هم  باید با استفاده از برس، حرکات دایره‌ای را انجام دهید. با این حال  مطمئن شوید که محصول نبوک خود را بیش از حد برس نزنید، برس زدن بیش از حد باعث می‌شود به سطح چرم آسیب بزنید.

متأسفانه، گاهی اوقات لکه‌ی ایجاد شده روی کفش فقط یک واقعیت غیرقابل اجتناب هستند. شاید شما در برخی از شرایط آب و هوایی بد گرفتار شوید یا شاید شما پای خود را داخل یک گودال کثیف قرار داده‌ باشید.

مهم نیست که لکه تا چه اندازه بر روی کفش نفوذ کرده باشد، شما همیشه باید با استفاده از پارچه مخصوص کار خود را شروع کنید. پس از انجام این کار، مرحله بعدی بستگی به نوع لکه‌ای دارد.

برای لکه‌های روغنی، باید موارد مورد نیاز خود را با اسپری مخصوص چربی اسپری کنید. این اسپری به پودر روی سطح چرم تبدیل می‌شود و هرگونه رسوب روغنی را که می‌تواند با پارچه و یک محلول استفاده شود را به کار ببرید.

برای لکه‌های جوهر، باید سریع عمل کنید و بعد از گذشت حدود شش ساعت از دستگاه لیفتر مخصوص جوهر استفاده کنید، بعد از گذشت این زمان، اگر به زودی لکه را پاک نکنید، تمیز کردن آن بعداً بسیار سخت خواهد بود!


مقالات مرتبط: چگونه چرم خوب را بشناسیم؟


تفاوت چرم و نبوک

همان طور که گفته شد، نبوک یکی از انواع چرم هاست که از قسمت بیرونی چرم برای تولید آن استفاده شده است. نبوک از ظاهر شیک و نگه داری سخت تری نسب به چرم طبیعی دارد. در مقابل چرم  طبیعی از دباغی مستقیم پوست حیوان تولید می شود.

تفاوت چرم و نبوک

فرایند تولید نبوک مانند تولید چرم دانه کامل است و معمولآً در آن از سمباده استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل ممکن است روی آن بافت‌هایی که ساختار اصلی پوست را نشان می‌دهد، وجود داشته باشد.

سخن پایانی

در مورد این واقعیت که چرم نبوک به طور حتم ارزش مراقبت و محافظت از آن را دارد، شکی نیست. زیبایی و جذابیت طبیعی آن می‌تواند کاملاً ماندگار باشد، تا زمانی که اقدامات احتیاطی را انجام دهید، زیرا چنین پارچه خاصی سزاوار رسیدگی است. در هر زمان که محصول شما کثیف شد، کارهای تمیزکاری را به سرعت شروع کنید، هر چه زمان بگذرد، کثیفی بیشتر در عمق محصول نفوذ می‌کند و تمیز کردن آن سخت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *