آموزش و نگهداری

چطور کفش سفید را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کفش سفید

یکی از مهمترین رازهایی که همچنان سر به مُهر مانده است، نحوه تمیز کردن کفش سفید است. کفش‌های سفید بعد از بیرون آمدن از جعبه‌شان به سختی ظاهر تازه و بکر خود را حفظ می‌کنند و به سرعت دچار کثیفی و تغییر رنگ می‌شوند.

به همین دلیل ما برای یافتن بهترین روش‌ها برای تمیز کردن کفش سفید، به جستجوی عمیقی پرداختیم تا بتوانیم یک بار برای همیشه این مشکل را به کلی حل کنیم. از جوش شیرین گرفته تا خمیر دندان، اگر برای این چالش آماده هستید تا نتایج ارزشمند آن را مشاهده کنید، با کیف و کفش رنو همراه باشید.

چطور کفش سفید را تمیز کنیم؟

چطور کفش سفید را تمیز کنیم؟

مورد اول، پیشگیری کردن است. قبل از اینکه حتی اولین بار کفش‌های جدید خود را به پا کنید، متخصصان توصیه می‌کنند که بلافاصله آن‌ها را اسپری کنید. هر چند هفته یک‌بار و بدون توجه به مکانی و شرایط آب و هوایی، از اسپری مخصوص حفظِ سفیدی و عدم لک گرفتن کفش استفاده کنید تا کفش‌های‌تان همیشه تمیز بمانند.

مورد دوم، تمیز کردن لکه‌ها را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. این شیوه به نظر خسته‌کننده می‌آید، اما تمیز کردن منظم لکه‌ها یکی از بهترین و کم‌خرج‌ترین راه‌های ممکن است. برای انجام این کار، به محض دیدن لکه سیاه یا هرگونه کثیفی، آن را با یک ماده‌ تمیزکننده ملایم همانند صابون و پارچه از سطح کفش پاک کنید.

یکی از وسائل لازم برای تمیز کردن کفش سفید، داشتن یک «مسواک قدیمی» است که می‌تواند به شما در هدف قرار دادن لکه‌ای سیاه کمک کند. از هر ماده سفید کننده که استفاده می‌کنید، فقط لازم است مسواک را خیلی آرام بر روی نقاط کثیف روی سطح کفش بکشید.

نکته: هرگز کفش‌های کفش سفید خود را به همراه بقیه لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. انجام این کار احتمالاً باعث لکه‌دار شدن و تغییر رنگ کفش‌های سفید می‌شود. مهمتر از همه، این مورد می‌تواند باعث آسیب دائمی شود.

[mustread posts=”6633″]

تمیز کردن کفش سفید با سفید کننده

تمیز کردن کفش سفید با سفید کننده

آیا می‌توان از سفید کننده استفاده کرد؟ پاسخ بله است، اما به کار بردن این ماده نیاز به لحاظ کردن برخی موارد مهم دارد. در واقع، احتیاط لازم برای استفاده از سفید کننده این است که شما باید آن را با دقت رقیق کنید. در مورد میزان استفاده از سفید کننده نظرات برحسب نوع کفش متغیر است، اما اکثر دستورالعمل‌های مراقبت از کفش پیشنهاد می‌کنند یک قسمت سفید کننده را با هر پنج قسمت آب مخلوط کنید. هرگونه افزایش ماده سفید کننده خطر تبدیل رنگ سفید کفش به رنگ زرد را افزایش می‌دهد.

توجه به این نکته مهم است که سفید کننده خانگی (هیدروکسید سدیم) از نظر فنی خورنده یا سمی محسوب نمی‌شود، اما قرار گرفتن در معرض این ماده باعث ایجاد سوزش در چشم‌ها، دهان، ریه‌ها و روی پوست می‌شود. همچنین باید نکات استاندارد ایمنی در مورد این ماده رعایت کنید، این به معنای قرار دادن سفید کننده در یک محل تهویه مطبوع و محافظت از چشم و پوست در زمان استفاده از آن است.

برای تمیز کردن کفش سفید با این ماده به یک ظرف، پارچه تمیز، آب و مسواک نیاز دارید، و همچنین لازم است برای این کار در کنار پنجره باز قرار بگیرد تا بوی سفید کننده شما را اذیت نکند. یک فنجان سفید کننده را با پنج فنجان آب مخلوط کنید. مسواک را در محلول سفید کننده رقیق فرو کرده و و بر روی نواحی لکه‌دار کفش بکشید. پس از اتمام کار سطوح کفش که حاوی سفید کننده است را با پارچه تمیز و آب گرم تمیز کنید، سپس بگذارید کفش‌ها حداقل برای چند ساعت جهت خشک شدن در گوشه‌ای از خانه قرار گیرند.

[products-box id=”166″]

تمیز کردن کفش سفید با جوش شیرین

تمیز کردن کفش سفید با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ترفندهای کاربردی برای پاک کردن کفش سفید است. برای این کار، شما در کنار جوش شیرین به سرکه سفید نیز احتیاج دارید، زیرا تأثیر تمیز کردن کفش را چند برابر می‌کند. حال شروع به کار می‌کنیم، یک قاشق غذاخوری آب گرم، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را ترکیب کنید.

تا زمانی که به ماده‌ای خمیری شکل برسید، مخلوط کردن را ادامه دهید و سپس با استفاده از مسواک مقداری خمیر را برداشته و بر نواحی لکه‌دار اعمال کنید. برای انجام بهترین نتایج، مسواک را با حرکات دایره‌ای بر روی کفش بکشید. پس از اتمام کار، پارچه تمیز و آب گرم را بر روی کفش اعمال کنید تا از خمیر جوش شیرین پاک شود. در پایان کفش را به مدت سه تا چهار ساعت در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید.

[mustread posts=”5654″]

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

نه تنها خمیر دندان، دندان‌های شما را سفید می‌کند، بلکه از آن می‌توان برای تمیز کردن کفش نیز بهره برد. با این وجود، بهتر است از خمیردندان‌های رنگی که باعث تغییر رنگ کفش سفید می‌شوند دوری کنید. خمیر دندان معمولی سفید انتخاب بهتری است.

حال شروع به کار می‌کنیم، از یک خمیر دندان سفید و یک مسواک قدیمی استفاده کنید. مشابه روش تمیز کردن با جوش شیرین، خمیردندان را روی قسمت‌های کثیف کفش خود بمالید، فقط حرکت‌های دایره‌ای را فراموش نکنید. سپس در پایان با استفاده از یک پارچه تمیز  و آب گرم، خمیر باقی‌مانده روی سطوح کفش را تمیز کنید.

[products-box id=”172″]

اهمیت تمیز کردن کفش‌های سفید

اهمیت تمیز کردن کفش‌های سفید

برف یا باران بعد از خشک شدن، اثرات سفید ناخوشآیندی را بر روی کفش باقی می‌گذراند. اگر چنین اتفاقی برای شما بیفتد، نگران نباشید، زیرا متخصصان می‌گویند همه چیزهایی که شما نیاز دارید مخلوطی ساده از آب و سرکه سفید با پارچه برای پاک کردن این علائم مزاحم است.

البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که بهترین راه برای تمیز کردن کفش سفید، سازگاری با روشی است که شما با آن راحت‌تر هستید. در پایان، اجازه ندهید لکه‌ها به مدت طولانی بر روی کفش‌های شما باقی بمانند، آنها را به سرعت با روش های بالا تمیز کنید. پس بدون کوچکترین نگرانی از خرید و استفاده از کفش‌های سفید لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *