اخبار رنو

رفع صدای جیر جیر کفش با این 6 روش

رفع صدای جیر جیر کفش

یکی از آزار دهنده ترین صداهایی که هر کسی می تواند بشوند، صدای جیر جیر کفش هایش است. این صدا وقتی بدتر می شود که شما در یک مکان بسته و کاملا رسمی حضور داشته باشید که با جیز جیر کردن کفشتان، تمامی نگاه ها به سمت شما بر می گردد و این امر می تواند کمی ناخوشایند باشد. روش هایی برای رفع صدای جیر جیر کفش وجود دارد که شاید آنها را ندانید. ما در این مقاله بهترین روش ها برای از بین بردن صدای کف کفش را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها، این مشکل را برای همیشه حل کنید.

چه عواملی باعث صدای جیر جیر کفش می شود؟

در ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث می شود که کفش شما این صدا را تولید کند. معمولا در بیشتر مواقع، کفش هایی که تازه می خرید صدای جیر جیر می دهند. در بعضی مواقع دیگر، کفش شما دارای رطوبت است و همین رطوبت، باعث می شود که از کفش دای جیر جیر بیاید.

آخرین دلیلی که می تواند موجب صدای جیر جیر کفش شود، از بین رفتن کفی کف کفش است که در این صورت باید کفی آن را عوض کنید. اگر می خواهید که کفشتان هیچ صدایی از خود تولید نکند، باید در هنگام خرید، به خوبی با آن راه بروید و از نداشتن صدا مطمئن شوید.

رفع صدای کفش روی سرامیک

ساده ترین روش ها برای رفع صدای جیر جیر کفش

راه های متعددی برای رفع صدای جیر جیر کفش وجود دارند؛ اما برخی از آنها بسیار سخت هستند. به همین دلیل ما در ادامه، ساده ترین روش هایی که باعث رفع صدای کفش روی سرامیک و دیگر سطوح سخت می شوند را به شما معرفی کنیم تا با انجام دادن این روش ها، بتوانید این صداها را از بین ببرید. اگر شما هم نمی دانید که برای رفع صدای کف کفش باید چه کاری انجام دهید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

1.     خارج کردن هوا از کفش

یکی از ساده ترین دلایلی که در برخی از مواقع، باعث می شود که صدای جیر جیر از کفش خود بشنوید، وجود هوا در کفش است. این امر می تواند صدای زیادی را ایجاد کند؛ اما برای از بین بردن آن، تنها باید کمی پاهایتان را در درون کفش جا به جا کنید تا هوای اضافی از آن خارج شود. اگر این کار را انجام داید و باز هم صدای جیر جیر از کفشتان می آمد، یک بار کفش را از پاهایتان درآورید و دوباره بپوشید. به احتمال زیاد با انجام این کار، آن صدای جیر جیر از بین می رود.

2.     استفاده از پودر بچه

اولین کاری که بعد از صدا دادن کفش باید انجام دهید، پیدا کردن نقطه ای است که صدا ایجاد می کند. اگر آن نقطه در خارج از کفش بود، به همان ناحیه پود بچه بزنید. اما اگر محلی که صدا ایجاد می کند، در درون کفش بود، باید در ابتدا کفی کفش را بردارید و سپس پودر بچه بریزید.

با انجام این عمل، رطوبت موجود در کفش توسط شیر خشک از بین می رود و اجزای مختلف کفش دیگر به هم برخورد نمی کنند. اگر نمی توانید پودر بچه را زیر کفی کفش بزنید، می توانید آن را روی دیواره های آن بریزید. می توانید مقداری پودر نشاسته ذرت را جایگزین پودر بچه کنید.

3.     استفاده از نرم کننده چرم

اگر کفشی که از آن استفاده می کنید چرمی است، می توانید از نرم کننده هایی که برای این جنس ساخته شده اند استفاده کنید. معمولا کفش های چرمی بیشتر از سایر کفش ها صدای جیر جیر می دهند و برای رفع صدای جیر جیر کفش چرمی، باید از اسپری هایی استفاده کنید که موجب نرم تر شدن چرم می شوند.

از بین بردن صدای کف کفش

علت ایجاد صدا در کفش های چرمی، خشک بودن چرم است که با استفاده از این اسپری ها، چرم نسبت به قبل نرم تر می شود و صدای جیر جیر از بین می رود. ممکن است که لازم باشد هر چند وقت یک بار این کار را برای کفش های چرمی تان انجام دهید.

4.     استفاده زیاد از کفش

همان طور که پیش از این بیان کردیم، یکی از دلایلی که باعث می شود که کفش شما صدای جیر جیر بدهد، نو بودن آن است. وقتی که مدت زمان کمی از استفاده کردن از کفش می گذرد، این صدای جیر جیر تا حد زیادی کم می شود و یا کلا از بین می رود. پس یکی از راحت ترین کارها، همین استفاده مداوم از کفش است. سعی کنید وقتی که در خانه هستید، کفش را بپوشید و با آن راه بروید تا کفش از حالت نو بودن خود خارج شود و صدای جیر جیرش از بین برود.

5.    استفاده از اسپری سیلیکون

علاوه بر اسپری هایی که برای نرم تر کردن کفش های چرمی استفاده می شوند، اسپری هایی وجود دارند که می توانند صدای جیر جیر کفش را یا کاهش دهند و یا به صورت کامل از بین ببرند. این اسپری های سیلیکون، طرز استفاده بسیار راحتی دارند و کاملا در دسترس هستند.

استفاده از اسپری سیلیکون

برای استفاده از این اسپری ها، تنها باید کمی از آن را روی یک تکه پنبه کوچک اسپری کنید و سپس روی تمامی قسمت های کفش، مخصوصا ناحیه ای که صدا ایجاد می کند بکشید. توجه داشته باشید که باید این اسپری ها را روی قسمت های داخل کفش بکشید. شما می توانید به جای اسپری سیلیکون، از تافت مو نیز استفاده کنید.

6.     استفاده از دستمال کاغذی

استفاده از دستمال کاغذی در زیر کفی کفش، می تواند یکی از بهترین روش ها برای رفع صدای جیر جیر کفش باشد. تنها کاری که نیاز است انجام دهید، این است که یک دستمال کاغذی را تا کنید و در زیر کفی قرار دهید. این امر باعث می شود که کفی کفش، حرکت نکند و در جای خود ثابت باقی بماند و در نتیجه، وقتی که کفی حرکت نکند، صدای جیر جیر کفش هم قطع می شود.

البته باید توجه داشته باشید که دستمال را باید زود به زود عوض کنید؛ زیرا هم موجب افزایش بوی کفش می شود و هم بعد از مدتی، شروع به پودر شدن می کند و به جورابتان می چسبد. اگر نمی خواهید دستمال را در زیر کفی قرار دهید، باید هر وقت که می خواهید آن را بپوشید، زیر کفی را به خوبی خشک کنید تا موجب جلوگیری از تکان خوردن کفی و صدای جیر جیر کفش شوید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله، دیگر می دانید که برای رفع صدای جیر جیر کفش باید چه کاری انجام دهید. روش هایی که در بالا بیان کردیم، هزینه بسیار کمی دارند، اما به خوبی می تواند موجب قطع شدن صدای جیر جیر کفش شما شود. اگر می خواهید که کفشتان هیچ صدای جیر جیری نداشته باشد، باید از کفش های با کیفیت و مناسب استفاده کنید.

معمولا کفش های با کیفیت، صدایی از خود ایجاد نمی کنند. همین طور کفشی که می خرید، باید دقیقا اندازه پاهایتان باشد. در غیر این صورت می تواند موجب شود که کفش جیر جیر کند. به نظر شما چه عوامل دیگری باعث صدای جیر جیر کفش می شود؟ آیا راهکاری برای از بین بردن این صدا دارید؟ این راهکارها را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *