بررسی و خرید

انواع بوت مردانه

انواع بوت مردانه

از انواع بوت مردانه (Men’s Boots) کدام یک را برای استفاده در پاییز و زمستان انتخاب می‌کنید؟ از شکل ظاهری گرفته تا موقعیت استفاده، وجود طیف گسترده‌ای از بوت‌های مردانه ممکن فرآیند خرید را کمی دشوار کند.

شما قبل از آنکه پا به داخل فروشگاه بگذارید و در مورد کیفیت و قیمت بوت از فروشنده سؤال کنید! باید نخست مدل مورد نظر خود را به خوبی بشناسید؛ این به معنای طی کردن نیمی از پروسه خریدی موفق است؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

خرید بوت مردانه

خرید بوت مردانه

آنچه در ادامه خواهید خواند:

ما در زیر تک به تک به معرفی بوت‌های مردانه موجود در بازار می‌پردازیم:

بوت چلسی (Chelsea Boot)

بوت چلسی

بوت چلسی (Chelsea Boot)

چکمه چلسی، نوعی از بوت مردانه کلاسیک است که می‌توان با اطمینان کامل آن را انتخاب کرد، زیرا در عین زیبایی کاملاً با استایل رسمی و اسپرت ست است. این نیم بوت مردانه بدون بند را می‌توان از طریق قسمت جانبیِ کِشی که بر روی ساق بوت قرار دهد تشخیص داد. همین قسمت کشی باعث شده است تا بتوان به راحتی کفش را به پا کرده و یا از پا در آورد.

چکمه چلسی تا بالای مچ پا ارتفاع دارد و در رنگ‌های مختلف اعم از رنگ مشکی، قهوه‌ای، بژ، شرابی، خاکی و سرمه‌ای به فروش می‌رسند. به متریال کفش نیز دقت کنید، بوت چلسی در هر دو جنس چرم و جیر ساخته می‌شود. همچنین برای محیط‌های کاری، اداری، مراسم رسمی و مهمانی‌های خودمانی، بوت چلسی انتخابی بی‌همتا است.

بوت کویری یا چوکا (Desert Boot)

بوت کویری یا چوکا

بوت کویری یا چوکا (Desert Boot)

این چکمه چند منظوره انتخابی محبوب برای استفاده در پاییز است. بوت کویری در واقع یک نوع معمولی‌تر از چکمه چوکا است که در ابتدا برای سربازان طراحی شده بود، ولی به مرور زمان برای کاربردهای روزمره نیز در دسترس عموم قرار گرفت. این بوت تا میانه‌های مچ ارتفاع دارد و معمولاً دارای سه یا چهار سوراخ برای بستن بَند است.

همچنین می‌توان نیم بوت کویری را از طریق جنس جـیـر و زیره (کف کفش) پلاستیکی‌اش نیز شناسایی کرد. به طور سنتی این چکمه دارای رنگ قهوه‌ای و خاکی است، اما امروزه در رنگ‌های  مشکی و خاکستری نیز مشاهده می‌شود. این بوت ظاهری کاملاً کژوال داشته و برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی اعم از محیط کار، دانشگاه و مهمانی‌های خودمانی مناسب است.


مقالات مرتبط: اصول پوشیدن بوت مردانه


بوت بروگ (Brogue Boot)

بوت بروگ

بوت بروگ (Brogue Boot)

بوت بروگ یا بروژ همانند کفش رسمی مردانه بروگ است، که از روی طرح‌های تزئینی روی سطحش شناخته می‌شود. این بوت دارای بَند بوده و طول ساقش تا بالای مچ پا امتداد دارد. برعکس بوت چلسی که قسمت پنجه‌اش تقریباً تیز است، قسمت پنچه بوت بروگ گِرد است.

این چکمه هم استایلی رسمی و هم اسپرت دارد، به همین دلیل برای کلیه موقعیت‌های مختلف اعم از محیط‌‎های کاری، اداری، دانشگاهی، استفاده روزانه و حتی به عنوان یک کفش مناسب برای ست کردن با کت و شلوار مردانه نیز شناخته می‌شود.

بوت تیمبرلند (Timberland Boot)

بوت تیمبرلند

بوت تیمبرلند (Timberland Boot)

برند تیمبرلند را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مدل از انواع بوت مردانه دانست. ظاهر کاملاً جوانانه و مطابق بر مد روز، می‌توان از این بوت به عنوان بهترین مدل برای استایل اسپرت نام برد. بوت تیمبرلند با شلوار جین آبی و سبک پوشش پاییزه و زمستانه کاملاً ست بوده و ظاهری بسیار جذاب ایجاد می‌کند.

با اینکه این بوت در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود، ولی رنگ عسلی آن بسیار محبوب است. زیره این چکمه پلاستیکی است و جنس رویه آن اغلب نبوک (nubuck) ساخته می‌شود. تعداد سوراخ‌‎های بوت تیمبرلند تا ساق پا امتداد پیدا می‌کند و همچنین با بالشتک مشکی رنگ روی ساقش نیز شناخته می‌شود.

بوت کار (Work Boot)

بوت کار

بوت کار (Work Boot)

بوت کار نام دیگری برای «چکمه ایمنی» است. ماهیت اصلی استفاده از بوت کار در محیط‌های کاری خطرناک است، از این رو دارای انواع و سبک های متفاوت برحسب فضاهای مختلف کاری است. ویژگی‌های مهم این کفش اغلب به زیره ضخیم و مقاوم، زبانه بلند کفش و تعداد زیاد سوراخ‌های بَند مرتبط می‌شود. برند کاترپیلار معروف‌ترین بوت‌های کار در سرتاسر دنیا را تولید می‌کند.

امروزه به دلیل تغییر در معیارهای مد، استفاده از نیم بوت کار جهت کاربردهای روزانه و داشتن تیپ پاییزه و زمستانه شیک بسیار محبوب شده است. این بوت سبکی اسپرت داشته و برای روزهای سخت برفی که سطح زمین دارای ناهمواری‌های بسیار است، متناسب می‌باشد. برای محیط های کاری، دانشگاهی و استفاده روزانه انتخابی عالی است.


مقالات مرتبط: بهترین مارک بوت مردانه


بوت بَنددار بلند (Lace Up Boots)

بوت بَنددار بلند

بوت بَنددار بلند (Lace Up Boots)

چکمه بَنددار بلند به دلیل ارتفاع بلند ساق پای آن دارای سوراخ‌های زیاد است، به طوری که می‌توان بَندهای آن را تا ساق پا سفت کرد. این بوت به نام «چکمه نظامی» نیز مشهور است، و دارای زیره ضخیم و مستحکم بوده و معمولاً از جنس چرم ساخته می‌شود.

این بوت استایلی کاملاً اسپرت دارد و برای موقعیت‌های غیررسمی مناسب است. نحوه پوشیدن و درآوردن و میزان راحتی در راه رفتن با این کفش ممکن است دشوار باشد، به همین دلیل برای استفاده روزانه انتخاب مناسبی نیست. بهتر است برای گشت و گذار در شهر برای چند ساعت مود استفاده قرار گیرد.


مقالات مرتبط: نیم بوت مردانه زیپ دار


بوت پیاده‌روی (Walking Boot)

بوت پیاده‌روی

بوت پیاده‌روی (Walking Boot)

چکمه پیاده‌روی معمولاً محکم بوده و به طور کامل از پاها پشتیبانی می‌کند. میزان راحتی، انعطاف‌‌پذیری، کیفیت بالا و هر عاملی که به ارگونومیک پا مرتبط می‌باشد، از جمله ویژگی‌های اصلی بوت‌های مخصوص پیاده‌روی است. این مدل شبیه بوت کار است، ولی دارای اِلمان‌های مطابق بر مد روز می‌باشد.

بوت پیاده‌روی برای هر نوع آب و هوای سرد و زمین‌های ناهموار مناسب است، و به عنوان چکمه‌ای ایده‌آل برای استفادوه مداوم در روز شناخته می‌شود. سبک این بوت اسپرت بوده و برای موقعیت‌های غیررسمی اعم از محیط‌های کاری، دانشگاهی و هرگونه فعالیت روزانه عالی است.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع بوت مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoe/boots-men-shoe/” icon=”cat-men–boot” icon-align=”right”]

بهترین بوت مردانه برای زمستان

انواع بوت مردانه

هنگامی که هوا به معنای واقعی سرد می‌شود ممکن است سریعاً به این موضوع فکر کنید که قبل از بیرون رفتن باید کدام مدل از انواع بوت مردانه را به پا کرد.

در روزهای بسیار سرد و برفی، بوت پیاده‌روی مناسب خواهد بود؛ این بوت محافظت بیشتری برای پاهای شما نسبت به دیگر مدل‌ها دارد، بنابراین شما با پوشیدن این چکمه احساس گرما و حمایت بیشتری خواهید داشت.

اگر به دنبال گرم‌ترین چکمه‌های مردونه هستید، از پوشیدن مدل‌های چلسی و کویری خودداری کنید، زیرا این مدل‌ها اغلب مطابق بر استایل و جذابیت ظاهری هستند. برای آب و هوا مرطوب و بارانی، بهترین بوت مردانه مدل بَنددار بلند است.

اما به طور کلی، بهترین بوت زمستانه باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • دوخت مستحکم و قوی
  • ضد آب بودن
  • جنس داخلی نرم و گرم
  • جنس روی مقاوم در برابر سرما و آب
  • کف لاستیکی مقاوم
  • اصطکاک بالای کفی کفش
  • بلند بودن ساق و پوشش کامل مچ پا
  • متناسب با اندازه و سایز پا

اگر تک تک موارد فوق را در نیم بوت مورد نظر خود مشاهده کردید، باید بدانید پاهای شما به خوبی در برابر سرما، رطوبت، برف و یخبندان محافظت خواهند شد.

[products-box id=”167″]


مقالات مرتبط: نیم بوت اسپرت مردانه


اهمیت پوشیدن بوت مردانه مناسب

انواع بوت مردانه

برای مواجه شدن با هوای سرد بیرون و محافظت از پاها، پوشیدن یک جفت بوت مناسب کاری ضروری است. در کنار پشتیبانی از پاها، مردان و پسران جوان از پوشیدن بوت لذت بسیاری می‌برند، زیرا به خوبی می‌توانند با این نوع کفش بهترین تیپ مردانه را بزنند. انواع بوت مردانه را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید با خیال وارد فروشگاه شوید و مدلی که مطابق بر مقدار بودجه و نیازهای‌تان است را انتخاب و خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *