سبک پوشش, مد و استایل

انواع کیف زنانه

انواع کیف زنانه

انواع کیف زنانه (Women’s Bags) از جمله اکسسوری‌های بسیار محبوبی هستند که هنوز هم با گذر زمان جذابیت خود را از دست نداده‌اند. در واقع کیف‌ها (در هر نوعی که باند) بهترین دوست بانوان هستند، زیرا همیشه در همه جا آن‌ها را همراهی می‌کنند و سخاوتمندانه تمام وسائل مورد نیازشان را در خود جای داده و محافظت می‌کنند.

برای بسیاری از بانوان، وسواس داشتن انواع کیف زنانه که متناسب با استایل و نوع نیازشان باشد، کاری مهم است. از یک سو شکل، طراحی، رنگ و مدل و از سویی دیگر کاربرد کیف از نظر موقعیت استفاده (مهمانی یا دانشگاه) و حجم قرارگیری وسائل، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر انواع مختلفی از کیف‌های زنانه در بازار موجود هستند، برخی دستی و برخی کیف دوشی و حتی بعضی دیگر قابلیتی دوگانه دارند. هر نوع از کیف زنونه برای موقعیت و کاربردی خاصی طراحی شده است، بنابراین، شناخت مدل کیف جهت داشتن انتخابی مناسب ضروری است؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

انواع کیف زنانه

کیف کِلی (Kelly)

کیف کِلی (Kelly): می‌توان گفت که کیف کلی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مدل کیف‌های زنانه در تاریخ است. کیف کلی که مدلی از برند معروف هرمس است، برای نخستین بار در دستان گریس کلی (بازیگر و همسر شاهزاده موناکو) دیده شد. این مدل کیف تا به امروز همچنان در جریان مُد قرار داشته و بسیار پرطرفدار است. کیف کلی به ندرت دارای بَند است و طراحی آن به شکلی است که باید در دست گرفته شود. به طور کلی، یک کیف مارک‌دار چرم از این مدل می تواند چشم‌ها را خیره کند.

کیف توته (Tote)

کیف توته (Tote): معمولاً به عنوان یک کیف مخصوص خرید در نظر گرفته می‌شود. کیف توته در میان نوجوانان و زنانی که تحرک بالایی دارند بسیار محبوب است. بَند این کیف به صورت طولی قابل تنظیم است و دهانه آن نیز با استفاده از زیپ بسته و باز می‌شود. این کیف از نوع رودوشی می‌باشد و در عین زیبایی بسیار کاربردی نیز است.

[products-box id=”” brand=”183″]

کیف هوبو (Hobo)

کیف هوبو (Hobo): کیف هوبو مدلی است که توسط شکل هلالی‌اش تعریف می‌شود. این کیف معمولاً جنسی نرم و انعطلاف‌پذیر دارد، طوری‌که روی دوش به حالت آویزان قرار می‌گیرد. در حالی که شکلی بسیار منحصر به فردی دارد، به دلیل فضای زیادش برای حمل و محافظت از هر وسیله‎‌ای مناسب است. همچنین از طریق زیپ یا قفل بسته و باز می‌شود.

کیف باکِت (Bucket)

کیف باکِت (Bucket): الگوی اولیه این کیف به شکل سطل است، ولی به دلیل آنکه دهانه آن با بَند جمع می‌شود، به شکل کیف پول‌های قدیمی در می‌آید. کیف باکت در ابعاد، متریال (چرمی یا پارچه‌ای) و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شود. این کیف سبکی هم رسمی و هم کژوال داردت و معمولاً برای قرار دادن هر گونه وسیله مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل‌های کوچکتر کیف باکت به صورت دستی و مدل‌های بزرگتر بیشتر رودوشی هستند.

کیف کٍلاچ (Clutch)

کیف کٍلاچ (Clutch): کلاچ یا کیف مدل کتابی یکی از محبوب‌ترین انواع کیف زنانه است، زیرا در بسیاری از مهمانی‌ها با پوشیدن لباس شب، این نوع کیف دستی انتخابی بی‌مانند است. این مدل کوچک بوده و به راحتی در دست گرفته می‌شود. با این حال به دلیل ابعاد کوچک، کیف کلاچ تنها برای قرار دادن کلید، کارت اعتباری یا پول مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این مدل به دو نوع، کیف مجلسی و کیف مخصوص خرید تقسیم می‌شود.

کیف دافل (Duffel)

کیف دافل (Duffel): دافل کیفی معمولاً بزرگ است و به دلیل بَند بلندی که دارد، مناسب رفتن به باشگاه و حتی مسافرت است. نام این کیف از شهری در بلژیک به نام «Duffel» که آن را از پارچه‌ای ضخیم می‌ساختند، گرفته شده است. برای قرار دادن انواع وسائل بزرگ و کوچک، کیف دافل گنجایش زیادی است.

[products-box id=”” brand=”316″]

کیف سَتچل (Satchel)

کیف سَتچل (Satchel): کیفی کاملاً کلاسیک و محبوب است که در ابعاد و اشکال مختلف طراحی می‌شود. دارای بندی بلند و قابل تنظیم است  و برای باز کردن کیف تنها کافی است، لایه رویی آن را بالا آورد. همچنین کیف ستچل ممکن است به صورت قفلی یا زیپی باشد. به طور کلی این کیف سبکی دانشگاهی دارد و برای بانوان و دختران جوانی که می‌خواهند کتاب و دیگر وسائل بزرگ خود را در کیف قرار دهند عالی است.

کیف مسنجر (Messenger)

کیف مسنجر (Messenger): این کیف در ابتدا توسط افراد نامه‌رسان مورد استفاده قرار می‌گرفت، ولی به مرور زمان به عنوان سبکی از انواع کیف زنانه و مردانه شناخته شد. کیف مسنجر معمولاً حجیم بوده و دارای یک بَند برای انداختن روی شانه است. قرار دادن همه چیز از لپ تاپ گرفته و حتی وسائل سفر (در حد کم)، این کیف را به مدلی محبوب تبدیل کرده است. همچنین این کیف در بیشتر موارد دارای جیب‌های کوچک و بزرگ برای قرار دادن کیف پول، تلفن همراه، کلید و حتی کارت‌های مختلف است.

کیف بک پک (Backpack)

کیف بک پک (Backpack): اگر تا به حال فکر می‌کردید که کوله پشتی فقط برای کودکان جهت رفتن به مدرسه است! سخت در اشتباه بودید. یک کوله پشتی زیبا و در عین حال شیک می‌تواند نماینده یک سبک پوشش منحصر به فرد باشد. کیف بک پک به مانند کوله پشتی مدرسه دارای دسته‌های دوگانه است که در پشت کیف قرار دارد. این مدل کیف دارای حجم زیادی برای قرار دادن هر گونه وسیله مورد نیاز است و برای سبک پوشش دانشگاهی و استارتاپی بسیار مناسب می‌باشد.

کیف بارل (Barrel)

کیف بارل (Barrel): کیف به اصطلاح بشکه‌ای شکل است، به طوری که ظاهری افقی و سطح مقطع دایره‌ای داشته و فضای زیادی برای حمل وسایل در اختیار فرد قرار می‌دهد. این سبک کیف زنانه معمولاً دست‌هایی بلند برای انداختن روی شانه و یا گرفتن در دست دارد. کیف بارل با سبکی کژوال (روزمره و معمولی) فوق‌العاده زیبا و شیک است. اگر به دنبال این مدل هستید، حتماً نوع کیف چرم ایتالیایی آن را خریداری کنید.

[products-box id=”175″]

کیف بِچ (Beach)

کیف بِچ (Beach): کیف بچ همان‌طور که از نامش پیداست، برای استفاده در کنار دریا طراحی شده است. اگر چه این مدل، کیف ساحلی نامیده می‌شود، ولی کاربرد آن تنها به ساحل محدود نمی‌شود، بلکه جهت پیک نیک دورهمی، باشگاه ورزشی، و یا حتی برای زمان‌های خرید نیز به کار گرفته می‌شود. این نوع کیف‌های زنانه، رنگارنگ، شیک، بزرگ و مخصوص انداختن روی شانه هستند.

کیف کراس‌بادی (Crossbody)

کیف کراس‌بادی (Crossbody): این مدل کیف دارای بَندی بلند است که به صورت مورب از روی شانه آویزان می‌شود و اجازه می‌دهد تا کاربر برای نگه داشتن کیف از دست خود استفاده نکند. کیف کراس‌بادی ابعاد کوچکی دارد و عموماً برای قرار دادن وسائل کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مدل‌های کیف کراس بادی سبکی کژوال داشته و برخی دیگر دارای سبکی رسمی هستند.

کیف آرایش (Cosmetic)

کیف آرایش (Cosmetic): آیا واقعاً باید درباره این نوع کیف نیز صحبت کنیم؟ این مدل در بین انواع کیف زنانه، شناخته‌شده‌ترین نوع است. کیف آرایش در اندازه، شکل و مدل‌های متفاوت طراحی و تولید شده است. با این حال، هدف اصلی این کیف نگه داشتن و محافظت از لوازم آرایش است.

انتخاب نوع کیف زنانه براساس موقعیت‌های مختلف

مجالس رسمی: کیف کلاچ، کیف کلی، کیف کراس‌بادی

مهمانی دوستانه: کیف هوبو، کیف باکت، کیف کراس‌بادی

محیط کاری: کیف هوبو، کیف کراس‌بادی، کیف بک پک، کیف توته

دانشگاه: کیف ستچل، کیف مسنجر، کیف بک پک، کیف توته

باشگاه: کیف دافل، کیف بارل، کیف بچ

سفر: کیف بارل، کیف دافل

خرید: کیف توته

[mustread title0=”انتخاب کیف مناسب براساس فرم بدن زنان” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86/”]

انتخاب نوع کیف زنانه براساس سبک پوشش

انواع کیف زنانه

لباس شب: کیف کلاچ، کیف کلی

کت و دامن: کیف کلی، کیف کلاچ

مانتو کُتی (باز یا بسته): کیف کلی

مانتو اسپرت (باز یا بسته): کیف کراس‌بادی

کفش پاشنه بلند: کیف کلاچ، کیف کلی، کیف کراس‌بادی

صندل زنانه: کیف بچ، کیف توته، کیف باکت

کتانی ورزشی: کراس‌بادی، کیف توته، کیف بچ

لباس دانشگاه: کیف ستچل، کیف مسنجر، کیف بک پک

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کیف زنانه” link=”https://renoiran.com/products/women/women-bag/” icon=”basket” icon-align=”right”]

اهمیت داشتن کیف زنانه مناسب

امروزه به دلیل گستردگی زیاد کیف‌های زنانه و همچنین موقعیت‌های مختلفی که دنیای مدرن در اختیار انسان‌ها قرار داده است، داشتن هر کدام از این مدل‌ها، کاری دوری از منطق نیست. نیاز و تنوع، مهمترین عواملی هستند که بسیاری از بانوان را به سوی فروشگاه‌ها می‌کشاند، زیرا آن‌ها برای مهمانی، دانشگاه و هر موقعیت دیگری نیاز به کیف مخصوص داشته و علاقه بسیاری دارند تا کمد لباس خود را مملوء از انواع کیف‌های رنگارنگ کنند.

ما به شما دقیقاً درباره کاربرد، شناخت و معرفی انواع کیف زنانه مطالبی را بیان کردیم. حال به درستی می‌دانید که باید به دنبال کدام مدل باشید. با این حال، شما آقایان نیز باید این مقاله را بخوانید، زیرا یکی از بهترین ایده‌ها برای خوشحال کردن یک خانم، خرید کیف زنونه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *