آموزش و نگهداری

فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

شاید از گفتن جمله فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند (High Heel Shoes) کمی تعجب کنید! ولی در عین حال بسیار خوشحال نیز خواهید شد، زیرا شما کفش پاشنه بلند را بیش از دیگر کفش‌هایتان دوست دارید. شما ممکن است در موقعیت‌های مختلف (محیط کاری یا مهمانی) کفش پاشنه بلند بپوشید، دلیل اصلی این کارتان همیشه زیبایی و جذابیت است.

فارغ از آنکه کفش‌های پاشنه‌‎دار تا چه اندازه جذاب و دوست‌داشتنی هستند، انتخاب مدل مناسب می‌تواند کاری بسیار بااهمیت باشد. صرف نظر از این که شما می‌خواهید چند سانتی‌متر به ارتفاع پاشنه بیافزایید و یا مدل پاشنه پهن یا نازک را انتخاب کنید، باید بدانید که این نوع‌ کفش‌های زنانه می‌توانند در عین زیبایی بسیار مفید هم باشند.

در مورد معایب و خطرات پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند مطالبی را شنیده‌اید، اما قبل از اینکه به طور کامل این کفش‌ها را کنار بگذارید، بهتر است با فواید آن‌ها آشنا شوید. این مورد کمک می‌کند حتی در سبک زندگی خود تغییرات مثبتی را ایجاد کنید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند

فواید کفش پاشنه بلند

درست است که کفش پاشنه بلند جزء اقلام ضروری هر خانمی می‌باشد، ولی واقعیت اصلی این است پوشیدن و استفاده طولانی مدت اثرات نامطلوبی در پاها و ستون فقرات دارد. با این حال، این کفش‌ها محبوبیت بسیاری بالایی در سطح جامعه هم برای بانوان و هم آقایان دارند.

در ایران پوشیدن کفش پاشنه بلند بیشتر برای مجالس و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی در کشورهای خارجی که زنان آزادی عمل بیشتری دارند، کفش پاشنه بلند در موقعیت‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. برای مثال، بانوان در اداره‌های دولتی و خصوصی ملزم به پوشیدن کفش پاشنه بلند 7 سانتی‌متری هستند.

[products-box id=”171″ brand=””]

امروزه برای دختران ایرانی پوشیدن کفش پاشنه بلند با لباس شب یا شلوار جین تفاوتی ندارد، ولی مهم انتخاب کفش مناسب است. با این حال، مزایای حاکم بر این کفش‌ها دقیقاً در راستای انتخاب مدل مناسب است، بنابراین بدون اتلاق وقت سراغ فواید کفش‌های پاشنه‌دار می‌رویم:

افزایش زیبایی و جذابیت ظاهری: از نظر ظاهری و زیبایی، پوشیدن کفش پاشنه بلند طرز راه رفتن را عوض می‌کند، به طوری که زانوها زاویه‌دار شده و باسن برای حفظ تعادل کمی برجسته‌تر می‌شود. پوشیدن کفش پاشنه بلند، پاها را ظریف‌تر و کشیده‌تر از آنچه در واقع هستند نشان می‌دهد. در واقع کاربرد اصلی استفاده از این کفش‌ها بلندتر نشان دادن پاها و افزایش جذابیت است.

سِت بودن با هر نوع استایلی: همچنین این سبک از کفش‌های زنونه با بیشتر استایل‌ها سازگاری دارد، به طوری که می‌توان آن‌ها را با لباس شب و شلوار جین نیز سِت کرد. بنابراین پوشیدن شلوار جین چسبان یا جوراب شلواری به همراه کفش پاشنه‌دار باعث کشیده‌تر نشان دادن پاها (به ویژه ساق پا) می‌شود. بهتر است با شلوار جین، کفش پاشنه بلند کلاسیک یا صندل مجلسی بپوشید.

مناسب برای زنان کوتاه قامت و چاق: کفش پاشنه بلند فقط برای زنان باریک اندام نیست، بلکه بانوانی که وزن زیادی دارند یا کوتاه قامت هستند نیز می‌توانند به طور چشمگیری ظاهر کلی خود را باریک‌تر و زیباتر نشان دهند. اگر می‌خواهید در مراسم و مهمانی افراد را جذب خود کنید، یک جفت کفش پاشنه بلند با یک دامن کوتاه تا بالای زانو را به تن کنید تا ساق پاهایتان بلند‌تر نشان داده شود.

فواید کفش پاشنه دار

تقویت عضلات ساق پا: استفاده از کفش پاشنه‌دار باعث تقویت عضلات ساقه پا (ماهچه دوقلو) می‌شود. به طور طبیعی زمانی که روی پنجه می‌ایستید و پاشنه پا را بالا می‌برید، عضله پشت ساق برجسته می‌شود. در واقع این عضله نقش مهی در راه رفتن، دویدن و پریدن فرد ایفا می‌کند. در بلند مدت و با استفاده زیاد از کفش پاشنه بلند، عضلات این ناحیه از پا تقویت می‌شود. همچنین برجسته شدن عضله این ناحیه به زیبایی بیشتر ساق پا کمک می‌کند.

افزایش اعتماد به نفس: پوشیدن کفش پاشنه بلند اثرات روحی بسیار مثبتی دارد، برای مثال باعث افزایش اعتماد به نفس در بانوان می‌شود. از دیدگاه روان‌شناسی کفش پاشنه‌دار به دلیل آن‌که مستقیماً بر زیبایی و جذابیت تمرکز داشته و در خود نشانی از زنانگی دارد، از نظر روحی آرامش بخش بوده و به بانوان احساس قدرت می‌دهد. بنابراین، اگر زنانی را دید که در عرصه‌های مختلف جامعه موفق بودند، کافی است به کفش‌های آن‌ها نگاه کنید.

پاشنه بلند بهتر از پاشنه تخت است: تحقیقات نشان می‌دهد که کفش‌های پاشنه بلند تا 5 سانت از قوس و شکل پا در هنگام راه رفتن حمایت می‌کند. در واقع کفش تخت دلیل اصلی کشیدگی عضلات انتهایی ساق و آشیل پا است که در بلند مدت باعث درد در ناحیه قوس پا می‌شود. به طور کلی، کفش باید به اندازه کافی دارای پاشنه باشد تا از اثرات جانبی به ستون فقرات و مشکلات متعدد در عضلات، تاندن‌ها و مفاصل پا جلوگیری کند.

کاهش مشکل آرتریت (تورم مفاصل) زانو: همانطور که در عنوان قبل بیان کردیم، پاشنه زیر 5 سانت نه تنها مضر نیست بلکه سودمند نیز است. راه رفتن با پاشنه تخت در بلند مدت بر روی مفاصل پا تاثیر می‌گذارد. آرتریت زانو مهمترین مشکل در عدم انتخاب کفش مناسب به ویژه از سنین 50 سال به بعد است. این مورد به دلیل اعمال وزن و عدم ایجاد تعادل نسبت به نیروی جاذبه اتفاق می‌افتد.

جلب توجه از سوی مردان: ماهیت جذاب و فریبنده کفش پاشنه بلند بر هیچکس به ویژه مردان پوشیده نیست. از نظر روانی هرچه اندازه پاشنه کفش بیشتر باشد، مردان به سوی زنان بیشتر جذب می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که کفش پاشنه بلند باعث می‌شود زنان به راحتی از سوی مردان مورد پذیرش قرار گیرند. همچنین به طور ناخودآگاه مردان احترام بیشتری برای بانوان قائل هستند و ارتباط قوی‌تری با آن‌ها برقرار می‌کنند.

[mustread title0=”اندازه مناسب پاشنه کفش زنانه چقدر است؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d9%be%d8%a7%d8%b4%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/”]

نقطه نظرهای افراد مشهور درباره فواید کفش پاشنه بلند

فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند زنانه

کریستین لوبوتین (طراح مشهور کفش زنانه): من از ایده‌ی طبیعی متنفر هستم. به عنوان مثال، من گردش در پارک را به طبیعت وحشی ترجیح می‌دهم. من دوست دارم که تماس انسان را ببینم. کفش پاشنه بلند یک اختراع کامل، و عجیب و غریب است. کفش‌ پاشنه بلند نوعی نگرش است و به زنان قدرتی وصف‌ناپذیر می‌دهد.

وینونا رایدر (بازیگر): آنچه شما می‌پوشید، شخصیت‌تان را نشان می‌دهد. بانوانی که کفش پاشنه بلند به پا می‌کنند، بسیار متفاوت با دخترانی هستند که کفش‌های ورزشی می‌پوشند. در واقع تفاوت در منحصر به بودن و زنانگی است.

ایمی آدامز (بازیگر): من عاشق کفش‌هایی هستم که پاهایم را بلندتر نشان می‌دهد، زیرا بالاتنه من بلندتر از پایین تنه‌ام است. بنابراین کفش پاشنه دار به من کمک می‌کند تا این تضاد را برطرف کنم.

چارلیز ترون (بازیگر): اگر مردم داستان زندگی مرا بخوانند، متوجه خواهند شد که اگر بخواهد با من در ارتباط باشد، باید مرا با کفش‌های پاشنه بلند رنگی‌ام بخواهند.

سلما هایک (بازیگر): اگر به علت پوشیدن پاشنه بلند نبود، من هنوز همان کودک 10 ساله در Coatzacoalcos (شهری در مکزیک) بودم.

ویکتوریا بکهام (خواننده و طراح لباس): من فکر می‌کنم مهمترین ویژگی یک زن اعتماد به نفسش است، اما اعتماد به نفس به روشی فروتنانه، نه به طرز متکبرانه. عینک آفتابی و یک جفت کفش پاشنه بلند توجه هر فردی را جلب می‌کند.

مرلین مونرو (بازیگر): من نمی‌دانم کفش پاشنه بلند را چه کسی اختراع کرده، ولی این را خوب می‌دانم که همه زنان به او خیلی بدهکارند!

ایرنا شایک (مدل): من از 10 سالگی عاشق کفش پاشنه بلند بودم، با اینکه برای همکلاسی‌هایم بسیار خنده‌دار بود. اما من چیزی را که دوست می‌داشتم پوشیدم و به نظرات مردم توجهی نداشتم، همانطور که در حال حاضر به آن‌ها اهمیت نمی‌دهم.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش پاشنه بلند” link=”https://renoiran.com/products/women/women-shoe/highheel-women-shoe/” icon=”cat-women–highheel” icon-align=”right”]

اهمیت داشتن کفش پاشنه بلند

با دانستن فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند، آیا خانمی را سراغ دارید که بدون داشتن حتی یک جفت از این مدل کفش بتواند زندگی کند؟ در هر زمان و هر مکان، کفش‌های پاشنه بلند گره‌گشای‌تان خواهند بود؛ زمانی که در یکی از کافه‌های تهران قراری عاشقانه دارید و یا برای مصاحبه کاری مهمی خود را آماده می‌کنید، برای ایجاد تاثیر مثبت در طرف مقابل، کفش پاشنه بلند بپوشید.

سعی کنید انواع کفش پاشنه دار را در کمد لباس خود داشته باشید، از مدل‌های کلاسیک گرفته تا صندل‌های مجلسی؛ در واقع هر نوع از این کفش‌ها در موقعیتی خاصی به کارتان خواهند آمد. همچنین از پاشنه خیلی بلند کمتر استفاده کنید، اگر به هر نحوی در تمام طول روز علاقه‌مند به پوشیدن کفش پاشنه‌دار هستید، پاشنه زیر 5 سانتی‌متر را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *