بررسی و خرید

نیم بوت مردانه زیپ دار

نیم بوت مردانه زیپ دار

نیم بوت مردانه زیپ دار فارغ از قیمت، رنگ، مدل و موارد دیگر، همچنان یکی از محبوب‌ترین انواع بوت مردانه است. در گذشته، نیم بوت زیپ دار معمولاً در پای آتش‌نشانان و چتربازان دیده می‌شد که به آن‌ها اجازه می‌داد انعطاف‌پذیری بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه خود داشته باشند.

در اوایل دهه 1960، گروه بیتلز با معرفی جهانی بوت چلسی به تقویت مدل بوت زیپدار کمک کرد. امروزه نیم بوت مردانه زیپ دار در مدل‌ها و برندهای گوناگون در بازار به فروش می‌رسند، اما انتخاب نوعی که بتواند نیازهای کاربر را برطرف کند، تاحدودی دشوار است. اما نگران نباشید، ما با مقاله‌ای دیگر از کیف و کفش رنو به معرفی بوت زیپ دار و نکات مهم در خرید آن می‌پردازیم.

نیم بوت مردانه زیپ دار چیست؟

نیم بوت مردانه زیپ دار چیست؟

همان‌طور که از نامش پیدا است، این نیم بوت از طریق زیپ باز و بسته می‌شود و تنها تفاوتش با دیگر بوت‌ها در همین ویژگی است. معمولاً زیپ این مدل نیم بوت در قسمت ساق کفش قرار دارد و با فاصله‌ای از پاشنه تا انتهای ارتفاع ساق کشیده می‌شود. نیم بوت زیپ دار از دهه 1960 وارد بازار مد شد و به یکی از سبک‌های مدرن کفش مردانه تبدیل شد. سپس در دهه بعد وارد بازار نیم بوت زنانه نیز شد.

از این نیم بوت می‌توان در موقعیت‌های رسمی و کژوال استفاده کرد. به راحتی با کت و شلوار و  شلوار جین و کاپشن قابل ست شدن است. شما برای محیط کار، دانشگاه، مجالس و حتی گشت و گذار در داخل شهر، می‌توانید همیشه روی بوت زیپ دار حساب باز کنید. چکمه زیپ دار درست است کفشی مناسب پاییز و زمستان است، ولی مدل‌های رسمی آن معمولاً آستر و زیره نازکی دارند.

ویژگی‌های بوت مردانه زیپ دار:

  • دارا بودن زیپ در قسمت ساق کفش
  • ارتفاع ساق تا بالای قوزک پا
  • ظاهر ساده و بدون تزئیات (اغلب در مدل‌های رسمی)
  • پاشنه حداکثر تا سه سانتی‌متر

[products-box id=”167″]

نکات مهم در خرید نیم بوت مردانه زیپ دار

نکات مهم در خرید نیم بوت مردانه زیپ دار

هر یک از موارد بیان شده در پایین به شما در خرید بوت زیپ دار مناسب کمک می‌کنند، ضروری است آن‌ها را در خاطر ثبت کنید:

در جنس و کیفیت نیم بوت مردانه زیپ دار سرمایه‌گذاری کنید

قبل از اینکه پول زیادی در خرید کفش زیپ دار چرمی هزینه کنید، اطمینان حاصل کنید که آیا این مدل نیم بوت ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟ سعی کنید همیشه به دنبال بهترین مارک بوت مردانه باشید، زیرا نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، برندهای معتبر کیفیت و ماندگاری بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چرم طبیعی هم زیبا است و هم با دوام، و نسبت به دیگر متریال‌ها جایگاه و ارزش بالایی دارد. متریال جـیر نیز اغلب طرفداران خاص خود دارد، ولی باید نحوه تمیز کردن کفش جیر را به خوبی آموزش ببنید و زیبایی و عمر کفش به خطر نیفتد. چرم صنعتی هم در مرحله آخر قرار دارد، با اینکه بسیار ارزان از چرم طبیعی است، ولی لوکس بودن و کیفیت چرم طبیعی را ارئه نمی‌دهد.

[mustread posts=”6846″]

راحتی و سایز بوت زیپ دار را همیشه در مد نظر قرار دهید

سایز مناسب کفش دقیقاً به میزان راحتی شما از کفشی که می‌پوشید دارد،. برای این منظور باید نخست در خانه اقدام به اندازه‌گیری ابعاد پای خود کنید؛ با استفاده از کاغذ و مداد می‌توانید طول و عرض پاهای خود را اندازه بگیرید. همچنین میزان راحتی به جنس آستر داخلی نیم بوت زیپ دار و انعطاف‌پذیری جنس رویه آن نیز بستگی دارد.

به هر حال، زیپ دار بودن بوت خود به تنهایی مزیتی مهم به حساب می‌آید، زیرا شما مجبور نیستید برای پوشیدن و درآوردن کفش مدام بنَدهای نیم بوت را باز کنید. همچنین ضروری است نیم بوت در برابر سرما و نفوذ آب نیز مقاوم باشد تا از پاهای شما به خوبی پشتیبانی کند.

بوت مردانه زیپ دار

در زمان خرید برخی نکات مهم دیگر به شرح زیر نیز وجود دارند:

  • از خرید نیم بوت‌هایی سایز بزرگ یا تنگ خودداری کنید و سلامت پاهای خود را در اولویت قرار دهید.
  • کفش را عصر به بعد خریداری کنید، زیرا پاهای شما هر چه به ساعت پایانی روز نزدیک می‌شوند، بزرگ‌تر می‌شوند.
  • در زمان خرید فیزیکی از فروشگاه حتماً جوراب بپوشید، این کار برای تعیین سایز دقیق کفش ضروری است.
  • در اغلب موارد، یک پا از پای دیگر بزرگ‌تر است. این مورد را شناسایی کنید و نیم بوت مردانه زیپ دار را مطابق با پای بزرگ‌تر انتخاب کنید.
  • در تعیین سایز درست نیم بوت، همیشه سعی کنید کفش به اندازه یک انگشت اشاره از پاهای شما بزرگ‌تر باشند، این باعث می‌شود بتوانید راحتی بیشتری را احساس کنید.
  • داخل کفش را وارسی کنید و ببینید آیا به اندازه کافی نرم است و یا در زمان پوشیدن، قابل کفش پای شما را اذیت نمی‌کند!
  • جدول سایزبندی کفش مردانه برای برندها و هر یک از کشورهای سازنده متفاوت است، اما سعی کنید اندازه پای خود را (برحسب میلی‌متر) با جدول تطبیق دهید.
  • به بهانه اینکه نیم بوت سایز کوچک، جا باز می‌کند اقدام به خرید نکنید. کفش باید سایز پاهای شما باشد.
  • به زیره کفش دقت کنید، ببینید از چه متریالی ساخته شده است. برای زیره نیم بوت‌ها عموماً پلی‌اورتان (PU) یا رابر (Rubber) بهترین متریال ساخت کفی نیم بوت هستند.
  • حتماً دقت کنید جنس رویه نیم بوت از متریالی ساخته شده باشد که قابلیت تنفس داشته باشد و بتواند تهویه مناسبی را برای هوای داخل کفش فراهم کند.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع بوت مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoes/men-boots/” icon=”cat-men–boot” icon-align=”right”]

چرا باید یک مدل کفش چرم مردانه زیپ دار خریداری کنیم؟

امروزه برای تکمیل استایل، داشتن یک مدل نیم بوت زیپدار مردانه اجتناب‌ناپذیر است. این بوت را می‌توانید با استایل رسمی و اسپرت به پا کنید و برای موقعیت‌های مختلف و در فصول متفاوت از آن بهره ببرید. عدم وجود بَند باعث شده است، روی کفش از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. با این حال، این مدل نیم بوت فوق‌العاده شیک و مدرن است و به دلیل راحتی در پوشیدن و در آوردن، انتخاب اول مردان و پسران جوان است. ناگفته نماند، همیشه به سراع نیم بوت‌های ساخته شده از جرم طبیعی بروید، زیرا در کنار زیبایی، طول عمر بالایی نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *