بررسی و خرید

کتونی اورجینال مردانه

کتونی اورجینال مردانه

چرا همه آقایان و پسران جوان به دنبال خرید کتونی اورجینال مردانه (Men’s Original Sport Shoes) هستند؟ پاسخ به این پرسش به چند عامل مختلف بستگی دارد، یکی می‌تواند سرمایه‌گذاری در خرید کفشی باکیفیت و عمری باشد، دومی می‌تواند به عنوان توجه به مُد روز تعریف شود، و دیگری را می‌توان در راستای توجه به سلامت پاها در نظر گرفت. به‌هرروی، با هر فکری که به سراغ خرید کفش ورزشی اورجینال یا اصل می‌روید، برگ برنده در دستان شماست! می‌پرسید چرا؟ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

کتونی اورجینال چیست؟

کتونی اورجینال مردانه

عموماً کتونی اورجینال مردانه به کفش‌هایی گفته می‌شود که مستقیماً از طریق تولید‌کننده اصلی به دست مشتری می‌رسد. به دلیل اینکه بازار فروش مدل‌های فیکِ این برندها در داخل کشور به اندازه‌ای گرم است که یافتن کتونی اورجینال به مانند گشتن سوزن در انبار کاه می‌ماند. بنابراین، این اصطلاح اغلب به برندهای بزرگ جهانی اطلاق می‌شود، و در ایران به نام‌های کتونی اصل یا اورج نیز مشهور هستند.

[products-box id=”” brand=”160″]

ویژگی‌های کتونی اورجینال مردانه

 رای داشتن فعالیت‌های ورزشی سطح بالا و حفظ سلامت پاها، کتونی‌های اورجینال اغلب دارای فن‌آوری و ویژگی‌های تخصصی بسیاری هستند. در بسیاری از فعالیت‌های روزانه، ممکن است بدن شما با انفجار سرعت و توقف‌های ناگهانی مواجه شود. بنابراین داشتن یک جفت کفش ورزشی مناسب می‌تواند به خوبی نیازهای شما را برآورده کند.

کفش‌های ورزشی اصل ویژگی‌هایی در خود دارند که باعث می‌شوند به خوبی از کفش‌های فیک شناسایی شوند، برخی از مهمترین مشخصات به شرح زیر است:

ناحیه بیرونی زیره (Outsole)

این اصطلاح به بیرونی قسمت از زیره کفش با زمین در تماس است گویند. یک کتونی اورجینال دارای دو نوع لاستیک در قسمت بیرونی خود است، یکی رابر کربن (Carbon Rubber) و دیگری رابر متورم (Blown Rubber) است. رابر کربن ماده‌ای سفت و سنگین همانند متریال لاستیک خودرو است، در حالی که لاستیک متورم به دلیل سبکی و انعطاف‌پذیری همانند یک بالش نرم و فنری شکل عمل می‌کند.

کتونی اورجینال مردانه دارای شیارها و شکاف‌های منحنی شکل یا به اصطلاح فلکس در زیره کفش هستند. این شیارها به پاهای شما اجازه می‌دهند تا در هنگام دویدن احساس سبکی بیشتر کرده و برای انجام حرکت سریع به اطراف به خوبی چرخش کنید. این شکاف‌ها حتی در قسمت پاشنه کفش نیز دیده می‌شود که وجود آن‌ها به کارآمدی بیشتر ورزشکار کمک می‌کند.

ناحیه میانه زیره (Midsole)

این قسمت به ناحیه بین بیرونی‌ترین و داخلی‌ترین قسمت کتانی می‌گویند که در واقع همان ضخامت زیره کفش است. وظیفه این قسمت جذب شوک و فشار وارده از سطح زمین با پا است. ناحیه میانی، بخشِ مهمی از کفش ورزشی است، زیرا شیوه ساخت و وجود فناوری مدرن در این قسمت به پشتیبانی بهتر کفش از پاها کمک شایانی می‌کند. معمولاً قسمت میانی کفش‌های ورزشی اورجینال از دو متریال ساخته می‌شود، یکی ای‌وی‌اِی (EVA) نام دارد که بسیار سبک بوده و مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد. دیگری، پلی‌اورتان (PU) است که متراکم‌تر، مقاوم‌تر و سنگین‌تر از EVA است.

هنگامی که به دنبال پایداری کلی در یک کفش ورزشی اصل هستید، به دنبال مدل‌هایی باشید که در قسمت میانی خود از مواد سخت و سفت استفاده کرده‌اند. هر دو این متریال‌ها معمولاً در نواحی وسط کفش به کار گرفته می‌‍شوند. به‌طورکلی، ای‌وی‌اِی به انعطاف پذیری و حالت فنری و پلی اورتان به پایداری و مقاومت کتونی کمک می‌کند. بهترین برندهای کتانی ورزشی در جهان، محصولات خود را از ترکیب این دو ماده می‌سازند.

از ویژگی‌های دیگر کتونی اورجینال مردانه می‌توان به قسمت‌های زیر اشاره کرد:

ناحیه بیرونی (Upper)

به قسمت بیرونی کفش گفته می‌شود. متریالی که به طور عمده در مدل‌های اورجینال و مارک دیده می‌شود، پارچه‌ای مقاوم به نام تکستایل و چرم صنعتی است. این متریال مقاومت بالا، پایداری، راحتی و استحکام بسیاری دارد.

باکس پنجه (Toe Box)

باکس پنجه، قسمت جلویی کفش است که که باعث می‌شود بتوانید از ناحیه پنچه به راحتی کفش را خم کنید. در کفش‌های اصل این ناحیه بسیار سبک و منعطف بوده و به صورت توری طراحی می‌شود. توری بودن کفش به دلیل وجود سوراخ‌های بسیار ریزی است که به عدم عرق کردن پا و خارج کردن رطوبت داخل کتانی کمک می‌کند.

شکاف تاندون آشیل (Achilles Notch)

این شکاف قسمتی است که کتانی از تاندون آشیل پا در برابر کشیدن یا پارگی محافظت می‌کند. در هنگام راه‌رفتن و دویدن، شکاف آشیل به کاربر احساس راحتی بیشتری منتقل می‌کند.

دهانه کتانی (Heel Collar)

دهانه کتانی معمولاً در مدل‌های اورجینال به صورت بیضی شکل طراحی می‌شود و اغلب در قسمت داخلی خود دارای بالشتک‌های بسیار نرمی است که جهت حفاظت و پشتیبانی از مچ پا تعبیه شده‌اند.

[mustread title0=”تاریخچه برند اسیکس Asics” link0=”https://renoiran.com/blog/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D8%B3/”]

نکات مهم در خرید کتونی اورجینال مردانه

قیمت کتونی اورجینال

معمولاً قیمت بیشتر با ویژگی‌ها، فن آوری‌ها و راحتی بیشتر در ارتباط است، اما این بدان معنا نیست که شما باید گران‌ترین کتانی مردانه را خریداری کنید. به دلیل آنکه تولیدکنندگان بزرگ کفش ورزشی در جهان اعم از اَسیکس، آدیداس، نایکی و دیگران، باکیفیت‌ترین کتانی‌ها را تولید می‌کنند، بنابراین قیمت بالای محصولات آن‌ها دور از انتظار نیستند. وقتی به این عقیده رسیده‌اید که «هیچ چیز کتونی اورجینال نمی‌شود» آنگاه فارغ از قیمت، تنها با پوشیدن یک جفت کتونی اصل لذت نهایی را خواهید برد.

تشخیص اصل بودن کتانی

کتانی‌های اورجینال مردونه اغلب از طریق شماره سریالی که در زیر زبانه کفش درج شده است، قابل شناسایی می‌باشد. شما می‌توانید این شماره را در سایت مربوطه درج کرده و از صحت اصل بودن کفش خود آگاهی یابید. راه دیگر می‌تواند بررسی جعبه کتانی باشد، مدل‌های اورجینال اغلب دارای جعبه‌ای با طراحی ویژه و باکیفیت هستند. همچنین بهترین راه می‌تواند بررسی ظاهری نیز باشد، کیفیت بدنه، زیره و داخل کتانی اورجینال به وضوح بسیار بالاتر از کتانی فیک است.

نکات دیگر در خرید کتونی اورجینال مردانه:

  • اگر به خرید حضوری علاقه دارید، لازم است در انتها روز که پاها به بزرگ‌ترین اندازه خود می‌رسند، اقدام کنید.
  • همیشه یک پا بزرگ‌تر از پای دیگر است؛ در زمان خرید حضوری براساس اندازه پای بزرگ‌تر کتانی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در زمان خرید حضوری برای تعیین سایز درست کفش ورزشی، حتماً جوراب به پا کنید.
  • سایز درست کتانی باید به خوبی تمام قسمت‌های پای شما احاطه کند، بدون آنکه احساس تنگی یا گشادی کنید.
  • اگر پای شما بین دو سایز مختلف بود، سایز بزرگتر را انتخاب کنید. برای مثال اگر سایز پای شما 41.5 بود، سایز 42 را انتخاب کنید.

اصلی‌ترین مکان‌های فروش کتونی اورجینال

خرید حضوری: به‌طورکلی، کتونی اورجینال مردانه را می‌توان از طریق نمایندگی‌های معتبر برندهای بزرگ خریداری کرد. فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که ادعای ارائه محصولات اصل را دارند، نامعتبر هستند. این فروشگاه‌ها اغلب کفش‌های به اصطلاح های‌کپی (High Copy) خود را با اسم اورجینال به فروش می‌رسانند. لازم است در این مورد با هوشمندی عمل کنید، زیرا بازار فروش کتانی در داخل کشور بسیار ملتهب و غیرعادلانه است.

خرید اینترنتی: وبسایت‌های آنلاین بسیاری در داخل کشور است که اقدام به ارائه کتونی‌های Original کرده‌اند، از این میان می‌توان به فروشگاه‌های اینترنتی دیجی کالا، مارکومد و موارد دیگر اشاره کرد. وبسایت اینترنتی مارکومد به دلیل فروش تخصصی در حوزه کیف و کفش، بهترین جا برای خرید کفش ورزشی اورجینال مردانه است. ناگفته نماند، کلیه محصولات موجود در وبسایت مارکومد، همگی از برندهای مشهور جهانی هستند.

[mustread title0=”تاریخچه برند کاپا Kappa” link0=”https://renoiran.com/blog/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%BE%D8%A7-kappa/”]

انتخاب کتونی مناسب براساس نوع ورزش

در واقع هر سبک از کتونی ورزشی، برای نوع خاصی از فعالیت‌های ورزشی طراحی و ساخته می‌‍شود. برای مثال، کفش‌های رانینگ مخصوص دویدن و پیاده‌وری‌های طولانی مدت هستند. کفش‌های مردانه مناسب برای دویدن با ارائه بالشتک‌های مخصوص برای کمک به جذب شوک و فشار وارده از برخورد پا با سطح زمین، مانع از صدمات ناشی به مچ، زانو و کمر می‌‍شوند.

بنابراین اگر قصد انجام تمرینات بدنسازی را دارید، یقیناً باید به دنبال یک جفت کتونی متفاوت باشید. حتی کتونی ورزش تنیس با کتونی والیبال نیز تفاوت‌های بسیار آشکاری دارد. برای خرید کفش ورزشی مناسب برای ورزش‌های مختلف، لازم است به فروشگاه‌های معتبر و مرتبط با نوع فعالیت ورزشی خود رجوع کنید.

[faq][faq-item question=”کتونی اورجینال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟” answer=”کتانی اصل باید جنس رویه، آستر و زیره باکیفیت و مقاوم داشته باشد. همچنین قابلیت تنفس داشته و نرم و انعطاف‌پذیر باشد.”][faq-item question=”نحوه تشخیص کتانی اورجینال چگونه است؟” answer=”هر کفش ورزشی اصل دارای سریال یا شماره شناسایی در زیر زبانه کفش است، صحت این سریال را می‌توانید با مراجعه به وبسایب برند مورد نظر بررسی نمایید.”][faq-item question=”کتونی‌های اورجینال فروشگاه اینترنتی مارکومد گارانتی می‌شوند؟” answer=”بله، کلیه کفش‌های ورزشی فروشگاه مارکومد دارای گارانتی معتبر خدمات مشتری هستند.”][/faq]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *