سبک پوشش, مد و استایل

اصول پوشیدن بوت مردانه

اصول پوشیدن بوت مردانه

وقتی صحبت از اصول پوشیدن بوت مردانه (How to Wear Men’s Boots) می‌شود، قبل از آن ما یقیناً به دنبال پاسخی برای پرسش «با بوت مردانه چی بپوشیم؟» هستیم. این کفش‌ها نه تنها کاربردی و همه‌کاره هستند، بلکه به شیوه‌ای زیبا، شیک و مطابق بر مد روز نیز طراحی شده‌اند. به این فکر نکنید که بوت‌های مردونه تنها مختص زمستان هستند، این کفش‌ها به آسانی با استایل تابستانه نیز ست می‌شوند، به طوری که می‌توان یک تی‌شرت و شلوار جین ساده را به استایلی منحصربه فرد تبدیل کرد. ما اینجا هستیم تا دقیقاً به شما نشان دهیم که چطور می‌توان یک جفت چکمه مردونه را برای ایجاد ظاهری زیبا و شیک به پا کرد؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

اصول پوشیدن بوت مردانه

بوت یا نیم بوت‌ها یکی از متنوع‌ترین انواع کفش مردانه هستند. با اینکه این کفش‌‎ها تا ارتفاع روی مچ یا بالاتر از مچ پا را پوشش می‌دهند، ولی با استایل رسمی و اسپرت کاملاً قابل ست شدن هستند. برای ایجاد سبک پوششی هوشمندانه، نخست باید نوع بوت را انتخاب کنید. سپس هنگامی که مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید، شما نصف راه را رفته‌اید. بر حسب مدل بوت، سبک پوشش مناسب در زیر معرفی شده است:

اصول پوشیدن بوت تیمبرلند (Timberland Boots)

اصول پوشیدن بوت مردانه

در حالی که نیم بوت‌های مردانه دارای انواع بسیاری هستند، بدون شک مدل تیمبرلند یکی از بهترین آن‌ها است. این بوت محبوب، در عین حال که کیفیت بالایی دارد، بسیار شیک و جذاب نیز است. اگرچه چکمه‌های تیمبرلند مناسبِ استایل کژوال و اسپرت هستند، اما می‌توان آنها را بسیار هوشمندانه ست کرد. برای این کار کافی است چکمه تیمبرلند را با شلوار جین، یک جفت جوراب طرح‌دار، یک پالتو یا حتی تی شرت ترکیب کرد. برای آنکه بوت و شکل جوراب شما بیشتر به چشم بیاید، می‌توانید چند لایه پایین شلوارتان را تا بزنید.

اصول پوشیدن بوت نظامی (Combat Boots)

احساس سختی می‌کنید؟ چرا یک جفت چکمه نظامی را به استایل خود اضافه نمی‌کنید؟ این مدل‌های کلاسیک که شبیه به پوتین سربازان هستند، سبکی بسیار متمایز را ایجاد می‌کنند. این بوت‌ها ایده‌آل برای استایل کژوال و حتی برای سفرهای آخر هفته، بهترین انتخاب هستند. برای ست کردنسعی کنید از پالتو بلند پشمی یا کت چرمی استفاده کنید، زیرا استایل شما باید باوقار و سنگین باشد!

[products-box id=”167″ brand=””]

اصول پوشیدن بوت بیکر (Biker Boots)

در خارج از ایران، نیم بوت بیکر معمولاً محبوب موتورسواران است. این چکمه‌ها با داشتن پاشنه و سگک، ظاهری بسیار مردانه و جذاب دارند. برای ست کردن نوع پوشش خود با این بوت‌ها، سعی کنید از شلوار جین تنگِ تیره، یک تی‌شرت برای تابستان و یا کاپشن چرم در زمستان بهره ببرید. به دلیل وجود سگگ، این بوت استایل اسپرت دارد و معمولاً غیررسمی است.

اصول پوشیدن بوت بَنددار (Lace-Up Boots)

برای داشتن ظاهری هوشمندانه، نمی‌‎توان به هیچ عنوان از یک جفت چکمه بند دار اجتناب کرد. این کفش‌های شیک اگر رنگی مشکی دارند یا قهوه‌ای، و یا جنس‌شان از چرم باشد یا جیر، با طیف گسترده‌ای از انواع سبک پوشش عالی به نظر می‌رسند. بَند این نیم‌بوت‌ها اغلب تا ارتفاع مچ پا امتداد دارند، که باعث جمع شدن دهانه کفش و باریک نشان داده شدن ظاهر بوت می‌شود. سعی کنید این بوت را با شلوار جین یا پارچه‌ای تنگ، پیراهن، تی‌شرت و ژاکت یا پالتو ترکیب کنید.

اصول پوشیدن بوت چلسی (Chelsea Boots)

اصول پوشیدن بوت مردانه

چکمه‌های مردانه چلسی به لطف ظاهر براق و کلاسیک‌شان، تنها مدل‌هایی هستند هم برای استایل غیررسمی و هم رسمی مناسب هستند. در نحوه پوشیدن این بوت‌ها، سعی کنید یک مدل قهوه‌ای رنگ با متریال جیر را انتخاب کنید. سپس ظاهر خود را با شلوار جین، پیراهن، تی‌شرت یا پالتوی بلند زمستانی ست کنید. برای داشتن یک سبک پوشش رسمی و اداری، یک جفت بوت چرمیِ مشکیِ چلسی را انتخاب و آن را با کت و شلوار بپوشید. ناگفته نماند، مدل چلسی تنها نیم بوت مردانه بدون بند است.

اصول پوشیدن بوت بروگ (Brogue Boots)

در سال 2018، نیم بوت‌های بروگ جای خود را در فضای اداری و آفیس پیدا کردند. تا قبل از آن به ندرت این مدل چکمه مردانه را می‌شد با استایل رسمی دید، اما امروزه به راحتی می توان آن را مدلی همه کاره دانست. این مدل نیم بوت مردونه را با استفاده از سوراخ‌های تزئینی رویش می‌توان شناسایی کرد. در همین راستا، یک جفت چکمه مشکی بروگ را با شلوار پارچه‌ای و پالتو رسمی بلند، و یا یک بوت قهوه‌ای بروگ را با شلوار جین آبی و پلیور ست کنید. ناگفته نماند، برای دیده شدن بیشتر ظاهر بوت بروگ، بهتر است چند لایه شلوار جین خود را بالا بزنید.

اصول پوشیدن بوت چوکا (Chukka Boots)

اصول پوشیدن بوت مردانه

مدل چوکا به عنوان یک سبک کژوال و اسپرت شناخته می‌شود، در حالی که می‌توان آن با شلوار جین، پیراهن، تی شرت و پالتو هماهنگ کرد. به دلیل آنکه ارتفاع ساق این بوت تا روی مچ بوده و دهانه کفش گشاد‌تر است. می‌توانید شلوار جین را کمی در داخل بوت نیز قرار دهید تا ظاهری منحصر به فرد پیدا کنید. چکمه چوکا برای رویدادهای رسمی و یا شلوار پارچه‌ای مناسب نیست. همچنین بوت چوکا را در بیشتر موارد با متریال جیر می‌شناسند، ولی با چرم طبیعی و صنعتی نیز تولید می‌شود.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع بوت مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoe/boots-men-shoe/” icon=”cat-men–boot” icon-align=”right”]

سایز درست بوت را چگونه تعیین کنیم؟

برای اطمینان از راحتی در هنگام پوشیدن نیم بوت، مدلی را انتخاب کنید که کاملاً متناسب اندازه پاهای شما باشد. هنگام استفاده از چکمه، پاهای شما باید احساس راحتی و حداکثر پشتیبانی را داشته باشند، بدون آنکه هیچ قسمت پاهای‌تان تحت فشار قرار نگیرد. تورم، تاول و درد، از جمله مشکلات رایج بوت‌های تنگ یا گشاد است. برای اطمینان از سایز بوت، باید بتوانید انگشتان پای خود را به راحتی در داخل کفش تکان دهید. همچنین ممکن است شما در فصل زمستان مجبور به پوشیدن جوراب‌های پشمی ضخیم باشید، پس برای تعیین سایز درست بوت، جوراب نیز به پا داشته باشید.

بوت چرم را چگونه تمیز کنیم؟

در حالی که چکمه‌های چرمی یکی از با دوام‌ترین انواع بوت‌های مردانه هستند ، اما اغلب تمیز کردن آنها موضوعی مورد بحث است. برای تمیز کردن بوت‌های چرمی، از پارچه مرطوب و مواد شوینده مخصوص لباس شروع کنید. سپس بعد از پاک کردن گرد و غبار و کثیفی‌ها، حالا نوبت واکس زدن کفش است. در پایان با استفاده از برس مخصوص، بوت را براق کنید.

نکته: اگر برای مدت طولانی از بوت خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است برای حفظ ظاهر کفش، داخل آن را از کاغذ باطله پُر کنید. سپس جهت دوری از جذب گرد و غبار آن را در جعبه مخصوص خود قرار دهید.

بوت جیر را چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن چکمه‌های جیر، اگر بَند دارد نخست بَند‌ها را جدا کنید و با برس مخصوص کفش جیر، گرد و غبار را از روی سطح بوت پاک کنید. زیره و لبه‌های بوت را می‌توانید با استفاده از مسواک و مواد شوینده تمیز کنید. در پایان، از اسپری مخصوص کفش جیر برای تمیز کردن نهایی استفاده کرده و دوباره کفش را برس بزنید. به عنوان یک هشدار، به هیچ عنوان از آب برای تمیز کردن بوت جیر استفاده نکنید.

چرا پوشیدن بوت مردانه دارای اصول خاصی است؟

توجه بیشتر به استایل به منزله پرداختن به سبک زندگی ویژه است، اینکه بتوان با ایجاد برخی اصول سبک پوشش خود را متمایز کرد، پس می‌توان به راحتی در نظر دیگران فردی متشخص و صاحب سبک به نظر آید. این مورد نیز از مدل بوت گرفته تا نحوه ست کردن آن با هر نوع پوششی صادق است. اصول بیان شده در بالا، چشم‌های‌تان را باز می‌کند و به شما از دنیای مد و استایل نگاهی تازه می‌بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *