بررسی و خرید

نیم بوت مردانه بدون بند

نیم بوت مردانه بدون بند

[products-box id=”167″ title=”جدیدترین نیم‌بوت‌های مردانه” number=”20″]

با اینکه پوشیدن نیم بوت مختص زمستان است، ولی شگفت‌انگیز نیست که حتی ساده‌ترین لباس‌ها همانند یک تی‌شرت و شلوار جین نیز با یک جفت نیم بوت مردانه بدون بند (Men’s Boots) ست است! پس بی‌دلیل نیست که از خود بپرسیم: «چرا آقایان و پسران جوان برای فصل تابستان هم علاقه‌مند به پوشیدن نیم بوت هستند؟»

چکمه یا نیم بوت مردانه بدون بند نه تنها کفشی بسیار کاربردی است، بلکه دقیقاً در راستای مُد روز قرار دارد. محافظت از پاها در برابر سرما، پوشیدن و درآوردن راحت (چون بدون بَند است) و شیک بودن، خرید این نوع بوت مردانه را به یک وسواس فکری برای آقایان خوش‌پوش تبدیل کرده است! با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

انواع نیم بوت مردانه بدون بند

نیم بوت چلسی

نیم بوت چلسی (Chelsea Boot)

معروف نوع نیم بوت های بدون بند مردانه، یقیناً مدل چلسی است. قسمت جانبی کِشی، یکی از مشخصه‌های اصلی نیم بوت‌های مدل چلسی (Chelsea) است که در هر دو طرف بیرونی و داخلی کفش قرار دارد. قسمت کِشی به کاربر اجازه می‌دهد تا به راحتی کفش را پوشیده و درآورد. این مدل طراحی بسیار ساده‌ای دارد و برای استایل رسمی با کت و شوار و غیررسمی با شلوار جین مناسب است. برخی مدل‌های مدرن این نیم بوت به جای قسمت کشی دارای زیپ هستند.

نیم بوت جادپور

نیم بوت جادپور (Jodhpur Boot)

یکی دیگر از مشهورترین نوع نیم بوت‌های مردانه بدون بند، مدل جادپور است. سبک طراحی آن بسیار شبیه به مدل چلسی است، با این تفاوت که به جای قسمت‌های کشی، روی بخش مچی نیم بوت از «تسمه سگک‌دار» استفاده شده است. این تسمه سگک‌دار برای باز و بسته کردن و سفت کردن چکمه کاربرد دارد. همچنین در کناره‌های این نیم بوت نیز معمولاً یک خط دوخت نیز دیده می‌شود.

ویژگی‌های نیم بوت مردانه بدون بند

برخی از مشخصات باعث می‌شوند بتوان به راحتی این نوع نیم بوت را شناسایی کرد، مواردی از قبیل:

طول مچ پا: این قسمت در نیم بوت های بدون بند معمولاً تا بالا و روی مچ ارتفاع دارند. بیشتر بودن اندازه این قسمت جنبه مراقبتی داشته، به این معنا که در روزهای برفی زمستان از پاها در برابر نفوذ سرما و برف به داخل کفش محافظت می‌کند.

پنجه گرد: این بخش نیز در اغلب اوقات به صورت گرد طراحی می‌شود. دلیل این موضوع را می‌توان به راحتی بیشتر در تکان دادن انگشتان پا در داخل کفش اشاره کرد.

نیم بوت مردانه بدون بند

متریال: نیم بوت‌های بدون بند اغلب از چرم و جیر ساخته می‌شوند. نیم بوت چرم اغلب رسمی‌تر از نوع جیر است و نسبت به جیر نیاز به نگهداری کمتری دارد. برای زیبایی و شیک ماندن نیم بوت چرم، ضروری است آن را تمیز کرده و واکس بزنید.

نحوه بستن: بسته به مدل، نحوه باز و بسته این نیم بوت‌ها اغلب به صورت کشی، تسمه سگک‌دار و زیپی است. هر نوع شیوه بستن، بستگی به استایل و علاقه شخصی فرد دارد.

Handy Pull Tabs: در نیم بوت مردانه بدون بند اغلب از یک زبانه عقبی جهت راحتی در پوشیدن کفش استفاده می‌شود. در زمان پوشیدن کفش، تنها کافی است زبانه عقبی را به بالا بکشید تا کفش فیت پا شود.

پاشنه: همه نیم بوت‌های مردانه در قسمت پاشنه خود مقداری ارتفاع دارند که جهت راحتی بیشتر در راه رفتن تعبیه شده‌اند. حداکثر اندازه پاشنه در نیم بوت‌های مردانه 2.5 سانتی‌متر است.

نکات مهم در خرید چکمه مردانه بدون بند

نیم بوت مردانه بدون بند

روش ساخت: به‌طورکلی، قسمت های مختلف نیم بوت‌ها به دو روش دوخت و چسب به یکدیگر متصل می‌‍شوند. هر دو روش باید دارای کیفیت بالا باشد، زیرا بیشترین کاربرد این نوع کفش‌ها، جهت استفاده در فصول سرد سال برای مقابله با سرما و نفوذ آب است. به کیفیت دوخت و جسب توجه کنید، اگر دوخت نامنظم و شل بود و یا نحوه چسب‌کاری زیره به بدنه کفش کاملاً نمایان بود، از خرید نیم بوت اجتناب کنید.

جنس رویه: استفاده از چرم طبیعی، چرم صنعتی و جیر در رویه نیم بوت بسیار متداول است. چرم طبیعی بسیار بادوام، شیک و رسمی است؛ در عین حال قیمت بالاتری نیز نسبت به دیگر متریال‌ها دارد. چرم صنعتی که امروزه با بهترین فناوری‌ها ساخته می‌شود، چیزی کمتر از چرم طبیعی ندارد، حتی بسیار سبک‌تر بوده و مقاوم بیشتری در برابر سرما و نفوذ آب دارد. نیم بوت مردانه جیر نیز طرفداران خاص خود را دارد، در کنار ظاهر بسیار شیک، این متریال دارای طول عمر بسیار بالایی نیز است.

جنس داخلی: جنس داخل نیم بوت بدون بند باید در نهایت کیفیت، احساس نرمی و راحتی را به کاربر منتقل کند. به همین منظور استفاده از متریال تکستایل (Textile) برای آستر داخلی بوت از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین هیچ کجا از قسمت‌های داخلی کفش نباید پا را تحت فشارِ انواع و اقسام ناراحتی‌ها اعم از درد، تورم و تاول قرار دهد. نرمی و احساس راحتی باید مهمترین ویژگی‌های جنس داخلی نیم بوت باشد.

نیم بوت مردانه بدون بند

جنس زیره: دیگر ناحیه مهم نیم بوت، زیره آن است. این قسمت در ارتباط مستقیم با سطح زمین قرار دارد، بنابراین باید در برابر هرگونه ناهمواری‌هایِ زمین از خود مقاومت بالایی نشان دهد. زیره نیم بوت بهتر است از رابر (Rubber) که همانند لاستیک ماشین است و پلی اورتان (PU) که نوعی ماده مقاوم و منعطف است ساخته شده باشد. همچنین، هر دو این مواد باید به خوبی فشار و شوک وارده از سطح زمین به زانوها را جذب کنند.

رنگ: در زمان خرید نیم بوت مردانه بدون بند به رنگ آن نیز توجه کنید. شما باید بدانید هر طیف رنگی در چه بازه‌ای از سبک پوشش قرار می‌گیرند؛ برای مثال، نیم بوت چرم مشکی اغلب سبکی رسمی‌تر از نیم بوت جیر قهوه‌ای دارد. به این معنا که بوت مشکی مناسب استایل رسمی و اداری است، و بوت قهوه‌ای بیشتر با استایل اسپرت و کژوال (روزمره) ست است.

قیمت بوت مردانه بدون بند

چکمه مردونه بدون بند با توجه به متریال، کشور ساخت، برند و طراحی دارای بازه گسترده‌ای از قیمت است. اگر می‌خواهید از نیم بوت خود در مدت زمان طولانی استفاده کنید، روی یک جفت مدل باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. به طور معمول، مدل‌های ساخته شده از چرم طبیعی، قیمت بالایی‌تری از مدل‌های تولید شده از چرم صنعتی دارند.

اگر فقط به به ظاهر و مدل بوت اهمیت می‌دهید، حتی ارزان‌ترین مارک‌ها نیز در دستیابی به این امر به شما کمک می‌کنند. اما اگر می‌خواهید در کنار زیبایی ظاهری، کیفیت را نیز لحاظ کنید باید به سراغ برندهای بزرگ خارجی بروید.

به‌طورکلی، نیم بوت‌های بدون بند در بازار از 200 هزار تومان تا 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌‍شوند. قیمت پایین همیشه به منزله خرید محصولی بی‌کیفیت نیست؛ برخی از برندهای خارجی در کنار تولید محصولات با ارزش، سعی بر آن دارند که کفش‌های خود را با قیمت‌های بسیار منصفانه‌تر به فروش برسانند. داکرز (Dockers)، باما (Bama) و سیتی لاین (City line) از این دست برندها هستند.

خرید نیم بوت‌ مردانه باکیفیت، یک سرمایه گذاری بلند مدت است، زیرا از یک سو منجر به صرفه‌جویی در مقدار هزینه‌های پرداختی می‌‍شود، و از سویی دیگر از پاهای‌تان در برابر شرایط مختلف آب و هوایی محافظت می‌کند. بنابراین، سعی کنید به جای خرید محصولات بی‌کیفیت و ارزان، به دنبال مدل‌هایی باشید که بتوانید با اطمینان کامل آن‌ها را به پا کنید.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع نیم بوت مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoe/boots-men-shoe/” icon=”cat-men–boot” icon-align=”right”]

استایل و سبک پوشش با نیم بوت بدون بند

نیم بوت مردانه بدون بند اغلب به شکل باریک طراحی می‌شود، بنابراین نیمه تنه پایینی بدن باریک‌تر به نظر می‌رسد، به شرطی که شلوار جین تنگ به پا داشته باشید. شما می‌توانید چکمه‌های بدون بند را با هر نوع سبک پوشش ست کنید، زیرا  با اینکه کفش‌هایی زمستانه هستند، ولی مگر می‌توان از استایل تابستانه آن‌ها نیز غافل شد؟

در زیر چند سبکِ الهام بخش آورده شده است:

استایل رسمی

استایل خیابانی

استایل پاییزه و زمستانه

اصلاً چرا نیم بوت بدون بند بخریم؟

پاسخ به این پرسش به انتخاب شخصی افراد باز می‌گردد؛ ذاتاً برخی از آقایان به این مدل نیم بوت‌ها علاقه بیشتری دارند. دلیل این موضوع را باید به طرز نگاه آن‌ها نسبت داد، اینکه تا چه میزان یک جفت نیم بوت مردانه بدون بند می‌تواند مطابق بر استایل فرد باشد، دقیقاٌ همان نکته‌ای که بیشترین آقایان را برای خرید این بوت به جلو سوق می‌دهد. با این حال، چکمه‌های بدون بند فوق‌العاده زیبا، شیک، کاربردی و به اصطلاح «همه کاره» هستند.

[faq][faq-item question=”نیم بوت‌های بدون بند دارای چه مدل‌هایی هستند؟” answer=”درست است که این نیم بوت بدون بند می‌باشد، ولی نحوه بسته شدن آن به صورت کِشی، زیپی یا سگک‌دار است.”][faq-item question=”نیم‌بوت‌های بدون بند ساخت کجا هستند؟” answer=”کلیه نیم بوت‌های مردانه موجود در فروشگاه مارکومد ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی است.”][faq-item question=”آیا نیم بوت‌ها گارانتی می‌شوند؟” answer=”بله، کلیه نیم‌بوت‌های مردانه فروشگاه مارکومد دارای گارانتی معتبر خدمات مشتری هستند.”][/faq]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *