بررسی و خرید

کفش مناسب برای کودکان

کفش مناسب برای کودکان

به دنبال کفش مناسب برای کودک خود هستید؟ به نظر می‌رسد هر چند وقت یکبار به فروشگاه خرید کفش بچه گانه می‌روید و یا به وبسایت‌های اینترنتی سر می‌زنید، ولی نمی‌دانید کدام کفش مناسب فرزندتان است!

شما باید بدانید پاهای کودک در حال رشد و شکل گرفتن هستند، بنابراین برای حفظ سلامت و رشد مناسب پاهای او، خرید کفشی مناسب و استاندارد که همه ویژگی‌های مورد نظر را داشته باشد، از اهمیت بالایی برخودار است.

نگران نباشید، تنها با دریافت اطلاعاتی از اندازه، مدل‌ها و هر آنچه یک کفش بچه گانه خوب باید داشته باشد، می‌توانید فرآیند خرید خود را ساده‌تر کنید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

موارد مهم در انتخاب کفش مناسب برای کودکان

سن کودک

به دلیل آنکه کودک در سن رشد است و پاهای او در حال بزرگ شدن هستند، انتخاب کفش مناسب اهمیت زیادی دارد. عدم توجه به انتخاب کفش مناسب، ممکن است در آینده مشکلات عدیده‌ای برای پاهای کودک به وجود آورد.

اولین عامل مهمی که باید در زمان خرید کفش در نظر بگیرید، سن کودک است. برای مثال، بچه‌ها تا زمانی که شروع به راه رفتن نکنند، به کفش نیاز ندارند؛ اما زمانی که شروع به راه رفتن می‌کنند، لازم است برای آنها به دنبال خرید کفش مناسب باشید.

کفش کودکان باید قابلیت تنفس داشته (جنس رویی کفش باید دارای سوراخ‌های ریز باشد) و حداکثر راحتی را فراهم کند. قسمت پنجه کفش باید ثابت و انعطاف‌پذیر باشد تا کودک شیوه درست راه رفتن را یاد بگیرد. همچنین، نیازی نیست کفش از گودی پا حمایت کند، زیرا پای کودک در حال رشد و بزرگ شدن است.

به طور کلی، به دلیل ماهیت پر جنب و جوش کودکان، انتخاب کفشی با دوام و راحت کاری ضروری است. در این بین، کفش‌‎های ورزشی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

[products-box id=”88″]

اندازه پای کودک

برای اندازه‌گیری درست پای کودک، لازم است زیر هر یک از پاهای او در حالت ایستاده کاغذی قرار دهید، سپس در عین حال که پشت پای کودک به لبه دیوار چسبیده، طول پای او را تا سر انگشتان به وسیله متر یا خط‌کش اندازه‌گیری کنید.

به دلیل رشد پاهای کودک، لازم است هر 6 ماه یکبار پاهای او را اندازه گیری کنید. همچنین، بهترین زمان برای اندازه‌گیری پاهای کودک انتهای روز است. زیرا پاهای او در این زمان در بزرگ‌ترین اندازه خود هستند. بزرگ شدن پاها در ساعات انتهایی روز به سنی خاصی محدود نمی‌شود؛ این پدیده در کودکان و بزرگسالان به طور مشترک قابل مشاهده است.

در زمان خرید، سایز و اندازه کفش را به درستی بررسی کنید. نخست لازم است سایز کفش به اندازه یک انگشت شست بزرگ‌تر از اندازه پای کودک باشد، سپس جلوی کفش را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که انگشتان پای کودک به راحتی داخل کفش حرکت می‌کنند.

جنس کفش

کفش باید انعطاف‌پذیر، بادوام و بسیار نرم باشد تا به خوبی از پاهای کودک محافظت کند. اطمینان حاصل کنید که بدون هیچ گونه تلاش اضافی، می‌توانید به راحتی کفش را در دستانتان خم کنید. همچنین، به جنس کفش نیز بسیار دقت کنید، کفش‌های ساخته شده از «چرم طبیعی» بهترین انتخاب هستند.

در نظر بگیرید که کفش به خوبی از پای کودک حمایت کرده و تعادل او را هنگام راه رفتن و دویدن حفظ می‌کند. همچنین توصیه می‌شود به جای خرید دو یا چند جفت کفش ارزان و بی‌کیفیت، یک جفت کفش باکیفیت و برند خریداری کنید.

کفش مناسب برای کودکان

نکاتی دیگر:

  • بزرگ شدن پا: به دلیل بزرگ شدن پای کودک باید هر چند وقت یکبار کفش جدیدی برای او خریداری کنید.
  • انتخاب سایز مناسب کفش: سایز کفش بچه گانه همیشه باید یک شماره بزرگ‌تر از اندازه پای کودک باشد. همچنین بررسی کنید کودک به راحتی می‌تواند انگشتان پای خود را داخل کفش حرکت دهد.
  • سایز نبودن کفش و مشکلات متعدد: قبل از خرید کفش مناسب همیشه پای کودک را اندازه‌گیری کنید و به قسمت‌هایی که باعث تحریک پای او می‌شوند دقت کنید. سایز نبودن کفش به تورم، تاول و عدم رشد صحیح پاها منجر می‌شود.
  • هرگز کفش فرزند بزرگتر را برای فرزند کوچکتر نگه ندارید: به دلیل خصوصیات بدنی منحصر به فرد، پاهای هر کودک با دیگری متفاوت است. به همین منظور نگه داشتن کفش فرزند بزرگ‌تر برای فرزند کوچک‌تر کاری نادرست است.
  • استفاده مشترک از کفش کاری اشتباه است: استفاده مشترک از کفش می‌تواند منجر به گسترش قارچ، باکتری و یا انتقال بیماری‌های پوستی شود.
  • پاشنه کفش را بررسی کنید: اندازه پاشنه مناسب (به ویژه در کفش‌های ورزشی یا کفش‌های رسمی دخترانه که تا 2 سانتی‌متر پاشنه دارند) حتی می‌تواند به رشد بهتر پاهای کودک کمک کند، ولی پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند برای دختربچه‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • همیشه برای پای بزرگتر کفش خریداری کنید: پاها به ندرت به یک اندازه هستند، در بیشتر موارد یک پا کمی بزرگتر از پای دیگر است. به همین دلیل نخست پاهای کودک خود را بررسی کنید و سپس بر حسب اندازه پای بزرگتر به دنبال خرید کفش مناسب باشید.
  • به این فکر نکنید که کفش جا باز می‌کند: کودک باید بلافاصله با پوشیدن کفش احساس راحتی کند. خرید کفش با سایز کوچک یا تنگ به بهانه جا باز کردن، کاری نادرست است.
  • چسبی یا بندی؟: کفش چسبی به دلیل آنکه کودک می‌تواند به راحتی کفش خود را بپوشد و باز و بسته کردن آن برایش راحت است، بهتر از نوع بَندی است. ناگفته نماند که کودک باید به مرور زمان نحوه بستن کفش بَندی را نیز یاد بگیرد.

[mustread title0=”کفش بچه گانه از کجا بخریم؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%9F/”]

انواع کفش مناسب برای کودکان

کفش رسمی

پوشیدن کفش مجلسی برای کودکان باید تنها محدود به مراسم رسمی، مجالس و مهمانی باشد، زیرا به اندازه کفش‌های ورزشی راحت نیستند. با این حال، همیشه در زمان خرید به جنس و کیفیت کفش توجه کنید.

کتانی ورزشی

 کتانی برای کودکان به دلیل راحتی، نرمی و سبکی بهترین انتخاب است. مهم است در زمان خرید به کیفیت و برند کفش ورزشی توجه کنید.

صندل

 پوشیدن صندل بچه گانه برای فصول گرم سال به دلیل تنفس بهتر و عدم عرق کردن پاهای کودک ضروری است.

بوت

 استفاده از بوت بچه گانه برای فصول سرد سال و جهت محافظت از پاهای کودک در برابر سرما و نفوذ آب ضروری است.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش بچه گانه” link=”https://renoiran.com/products/child/child-shoe/” icon=”cat-kid–shoes” icon-align=”right”]

اهمیت انتخاب کفش مناسب برای کودکان

برای فرزندان کوچک‌تان، بهترین کفش را انتخاب کنید، زیر کودکان در سنین رشد هستند و باید بیش از هر زمان دیگری به آنها توجه شود. سعی کنید مد را فراموش کنید! ببینید چه مدل از کفش بیشترین رضایت و آسایش را برای کودکتان فراهم می‌کند. بیشتر از قیمت به کیفیت توجه کنید، زیرا کیفیت بالا ضامن سلامتی کودک است.

کفش مناسب باید راحت، اندازه و بادوام باشد و از پاهای کودک به خوبی محافظت کند. در زمان جستجوی خرید کفش بچه گونه به برندهای معتبر بازار توجه کنید، معمولاً این برندها محصولات خود را بر حسب خصوصیات فیزیکی پای کودکان طراحی می‌کنند.

برای این منظور، تنها کافی است به وبسایت‌های تخصصی فروش کیف و کفش رجوع کنید تا با طیف گسترده‌ای از انواع کفش‌های بچه گانه آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *