بررسی و خرید

کفش ورزشی ایرانی

کفش ورزشی ایرانی

در بازار امروز، خرید یک جفت کفش ورزشی ایرانی می‌تواند تاحدودی دشوار باشد؛ از این جهت برندهای تولید داخل به اندازه‌های برندهای بزرگ جهانی از اعتبار بالایی برخوردار نیستند. به همین دلیل خریداران اغلب هزینه بیشتری برای کتونی‌های خارجی پرداخت کنند، زیرا آنها می‌خواهند کفش مورد نظرشان هم دارای کیفیت بالا بوده و هم معیارهای سلامتی (از پاها خوب مراقب کند) را نیز داشته باشد.

با این حال، درست است که کفش‌های ایرانی توان رقابت با برندهای جهانی را ندارند، اما برحسب برخی از جوانب مثبت، می‌توانند در سبد خرید مشتریان قرار گیرند. برای مثال، قیمت می‌تواند یک ویژگی مثبت باشد؛ بسیاری از کفش‌های ورزشی ایرانی برحسب قیمتی که دارند، می‌توانند کیفیت مناسبی را هم در اختیار کاربران قرار دهند. در بازار امروز ایران، با کمی جستجو می‌توان برخی از برندهایی که در تولید کتانی ورزشی بسیار قوی کار می‌کنند را پیدا کرد، اما قبل از آن نخست باید در مورد ویژگی‌‎های کفش ورزشی مناسب آگاهی‌های لازم را کسب کنید؛ با کیف وکفش رنو همراه باشید.

چگونه کفش ورزشی ایرانی خوب بخریم؟

چگونه کفش ورزشی ایرانی خوب بخریم؟

کتوین ورزشی خوب باید مشخصات زیرا را دارا باشد:

وجود بالشتک: قسمت میانی کفش ورزشی باید دارای بالشتک باشد. این بالشتک وظیفه جذب نیرو و فشار وارد از سطح زمین به پاها را دارد. فرد در هنگام دویدن برخلاف راه رفتن، از قسمت میانه پای خود زمین را لمس می‌کند. در راه رفتن، نخست پاشنه پای فرد زمین را لمس می‌کند.

پشتیبانی بالا: کفش می‌تواند میزان چرخش یا حرکت‌های چرخشی را در هنگام راه رفتن و دویدن کاهش دهد. میزان چرخش با اصطلاحی به نام «پرونیشن» تعریف می‌شود. به ویژه در مورد کفش مخصوص دویدن، میزان چرخش و مقدار پشتیبانی کفش از این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است.

احساس راحتی: بعد از پوشیدن کفش باید فوراً احساس راحتی کنید، این راحتی می‌توان در سبک وزن بودن، انعطاف‌پذیری و نرم بودن تعیین شود. آستر داخلی در ترکیب با جنس رویه باید حداکثر راحتی را برای کاربر فراهم کنند.

اندازه بودن: کفش ورزشی ایرانی باید چه در پهنا و چه در طول به خوبی تمام قسمت‌های پا را پوشش دهد. کتونی نباید در طول متناسب و در پهنا گشاد یا تنگ باشد. به عبارتی کفش باید قالب پا باشد. برای این منظور نخست شکل و فرم پاهای خود را بشناسید، سپس می‌توانید هر کدام از پاها را در خانه اندازه‌گیری کنید (یک پا معمولاً کمی بزرگ‌تر از دیگری است).

[products-box id=”166″]

دوام یک جفت کفش ورزشی ایرانی چقدر باید باشد؟

دوام یک جفت کفش ورزشی ایرانی چقدر باید باشد؟

کفش‌های ساخت ایران می‌توانند برحسب نوع استفاده طول عمر کم یا زیاید داشته باشند و ممکن است به اندازه 450 کیلومتر تا بیش از 700 کیلومتر راه رفتن یا دویدن عمر کنند. این تا حد زیادی به نوع ورزش (دویدن روی تردمیل، بدنسازی) و محیطی تمرین بستگی (بر روی آسفالت یا چمن) دارد.

ایرانی‌ها به طور متوسط روزانه 3 کیلومتر در روز قدم می‌زنند، بنابراین کفش‌های ایرانی باید قبل از شروع سایش، حداقل به اندازه یک سال قابل استفاده باشند. احتمالاً اگر از کقش خود به خوبی مراقب کنید نیز می‌توانید بیش از یک سال هم از آنها استفاده کنید.

با این وجود، نمی‌توان فهمید که آیا کفش‌هایی که در فروشگاه عرضه می‌شوند دقیقاً تا چند کیلومتر قابل استفاده خواهند بود! اما می‌توان با یک بار استفاده و پوشیدن یک کتونی ایرانی، میزان دوام آن را سنجید.

[mustread posts=”11453″]

انواع کفش ورزشی ایرانی

تولید کنندگان داخل کشور اغلب برای فعالیت‌های مختلف ورزشی، کتانی‌های مناسب تولید می‌کنند:

  • کفش ورزشی مخصوص راه رفتن
  • کفش ورزشی مخصوص دویدن
  • کفش ورزشی استقامتی
  • کفش ورزشی همه منظوره
  • کفش ورزشی مناسب ورزش های بسکتبال، تنیس، فوتبال و ورزش‌های دیگر

این نکته حائز اهمیت است كه به عنوان مثال دویدن در مسیرهای آسفالتی می‌تواند میزان سایش زیره کفش را در مقایسه با تمرین در باشگاه به میزان زیادی افزایش دهد. به همین دلیل، ما بررسی کردیم و دیدیم که کفش ورزشی ایرانی برحسب نوع تکنولوژی ساخت، به طور کامل برای چنین سطوحی مناسب هستند و تولیدکنندگان با دقت فراوان محصولات خود را به بازا عرضه می‌کنند.

قسمت‌های مختلف یک کفش ورزشی

قسمت‌های مختلف یک کفش ورزشی

قسمت رویه: لایه رویه همان بیرونی‌ترین قسمت کفش ورزشی است که باید از متریال کیفیت و انعطاف‌پذیر ساخته شده باشد. همچنین رویه باید دارای قابلیت تنفس باشد تا از عرق کردن پا جلوگیری شود. به طور کلی، رویه باید مقاوم، بادوام و نرم بوده و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم باشد.

قسمت میانه زیره: بین پایین‌ترین و بالاترین قسمت زیره، بخش میانه قرار دارد که عملاً مهمترین بخش کفش است. این قسمت وظیفه جذب فشار و نیروهای وارده از سطح زمین دارد و باید از متریال باکیفیت ساخته شده باشد. این قسمت وظیفه پشتیبانی از پاها در هنگام دویدن را بر عهده دارد.

لایه آستر: احساس ملایمی که در هنگام پوشیدن یک جفت کتانی ورزشی تجربه می‌کنید به کیفیت لایه آستر بستگی دارد. هرچه آستر نرم‌تر باشد، احساس خوب شما نیز بیشتر خواهد بود. لایه آستر باید از ایجاد تورم، تاول و به اصطلاح «زدگی» جلوگیری کند و از پاها در داخل کفش حمایت کند.

دهانه کفش (کاپ): این قسمت همان بخشی است که شما پاهای خود را داخل کفش می‌کنید و دهانه از مچ پاها مراقب می‌کند. دهانه بسته به نوه کفش ممکن است بلند (مانند کفش بسکتبال) یا کوتاه (کفش فوتسال) باشد. همچنین دهانه باید دارای بالشتک‌های نرم و منعطف در دورتادور خود باشد و مچ پا را اذیت نکند.

زبانه: در پشت بَندها قرار دارد و از جلوی پا محافظت می‌کند. شما زمانی که کتانی را به پا می‌کنید، زبانه را می‌کشید و سپس بندها را می‌بندید. زبانه باید نرم بوده و دارای بالتشک مخصوص باشد تا در زمان سفت کردن بَندها به جلوی پا فشاری وارد نکند.

[products-box id=”172″]

قیمت کفش ورزشی ایرانی

قیمت کفش ورزشی ایرانی

چند مورد برای تعیین قیمت کتانی‌های ورزشی ایرانی وجود دارند:

  • کتانی ورزشی ایرانی اگر پایداری بالایی دارد و از بالشتک‌های نرم استفاده می‌کنند، اغلب بالاتری قیمت را دارند. اما باز هم نسبت به برندهای خارجی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.
  • بزرگ‌ترین تفاوتی که با سرمایه‌گذاری روی یک کفش گران قیمت کسب می‌کنید، دوام اضافی آن است. به لطف مقدار زیادی از بالشتک‌های باکیفیت، می‌توان حدث زد که این مدل کفش‌ها قسمت بالایی دارند. این اجزای میانی، عملکرد کفش را بهبود می‌بخشند.
  • کفش‌های ارزان قیمت ایرانی معمولاً از متریال‌هایی با کیفیت پایین استفاده می‌کنند که عمر و دوام کمی دارند.

[mustread posts=”9507″]

خرید اینترنتی کتانی ورزشی ایرانی

تقریباً هر وبسایت فروشگاهی به شما امکان می‌دهد تا از بازه گسترده ای از انواع کفش ورزشی ایرانی را مشاهده کنند. تنوع برندها، کیفیت ساخت، مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون باعث می‌شود خریداران بتوانند تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. ضروری است در زمان خرید در مورد شرایط بازگشت کالا، نحوه ارسال و موارد دیگر آگاهی‌های لازم را کسب کنید. خرید اینترنتی می‌تواند نیاز شما به حضور در فروشگاه و طی مسافت طولانی و در ترافیک جاده را به کلی برطرف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *