بررسی و خرید

کفش چرم مردانه

کفش چرم مردانه

خرید یک جفت کفش چرم مردانه (Men’s leather shoes) برای همه آقایان با هر نوع سلیقه و نیازی ضروری است، اما چرا؟ خُب دلیل آن کاملاً واضح است: «کفش چرم بالاترین کیفیت و دوام را دارد.» یقیناً زمانی که از پشت ویترین مغازه‌ها، مدل‌های گوناگون کفش‌ رسمی مردانه را می‌بینید، سریعاً به این فکر می‌کنید که آیا این کفش از چرم ساخته شده است یا خیر؟

همه ما به طور ناخودآگاه و از سَر تجربه می‌دانیم که کفش‌های چرم بهترین کیفیت و دوام را ارائه می‌دهند، بنابراین بدون فکر اضافه سراغ این نوع از کفش‌های مردونه می‌رویم. با این حال، گاهی اوقات ممکن است به درستی کفش چرم را نشناسیم و یا ندانیم از کجا باید یک جفت کفش چرم مردانه مناسب بخریم؟ و یا اصلاً درباره نگهداری صحیح از کفش چرم چیزی نمی‌دانیم؟

لازم نیست نگران شوید، برای پیدا کردن پاسخ‌های خود، این مقاله را تا انتها بخوانید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

انواع کفش چرم مردانه

تمام آقایان کفش چرم را می‌شناسند، ولی به ندرت در مورد انواع کفش چرم اطاعات دارند. قبل از آنکه بدانیم نوع و مدل کفش چیست، تنها به ظاهر آن و اینکه تا چه میزان کفش مطابق بر سلیقه‌مان است توجه داریم. در واقع شناخت نوع کفش به انتخاب ما هدفی مشخص می‌دهد و ذهنیت ما را در مورد اینکه واقعاً دنبال چه چیزی هستیم روشن می‌کند. بنابراین در زیر به معرفی انواع کفش مردانه می‌پردازیم:

کفش آکسفورد

کفش آکسفورد مدلی مجلسی و فوق العاده شیک و رسمی است. مشخصه اصلی این کفش زبانه (قسمتِ بَندی کفش) بسته آن است که به رسمی‌تر شدن کفش افزوده است. مدل آکسفورد برای ست کردن کفش با کت و شلوار بهترین انتخاب است.

کفش دربی

کفش دربی مدلی مجلسی و گاهی اوقات غیر رسمی است. مشخصه اصلی این کفش زبانه (قسمتِ بَندی کفش) باز آن می‌باشد، همین مشخصه باعث شده است برای استایل اسپورت و سِت کردن با شلواز جین مناسب باشد.

کفش بروگ

کفش بروگ را می‌توان به راحتی با سوراخ‌های تزئینی رویش شناخت. این کفش به دلیل همین ظاهر متفاوتش، برای استایل رسمی و اسپرت مناسب است. همچنین مدل چرمی کفش بروگ فوق العاده شیک و زیباست.

کفش لوفر (کالج)

کفش لوفر در ایران به کفش کالج مشهور است و استایلی رسمی و اسپرت دارد. جلوی این کفش معمولاً ساده با سگک یا منگوله‌دار طراحی می‌شود.

کفش مونک

مونک نیز به مانند دیگر کفش‌های چرم مردانه ظاهری رسمی دارد، با این تفاوت که از طریق بَندی چرمی و به صورت قفل‌دار بسته می‌شود.

بوت

پوشیدن یک جفت بوت مردانه چرمی در پاییز و زمستان فوق العاده شیک خواهد بود. معمولاً بوت مردونه تا چند سانتی‌متر بالای مچ را پوشش می‌دهند.

[products-box id=”165″]

انواع چرم

قبل از انتخاب کفش لازم است درباره تفاوت انواع چرم بدانید، این تفاوت به شما در داشتن خریدی مطمئن کمک خواهد کرد. بنابراین بدون معطلی سراغ انواع چرم می‌رویم:

چرم دانه‌دار کامل

 

چرم دانه‌دار کامل بدون آنکه تغییری در بافتش ایجاد شده باشد، طبیعی‌ترین نوع چرم است. به دلیل اینکه مستقیماً از پوست حیوانات استفاده می‌شود، بدون آنکه سنباده زده و یا براق شود.

این چرم بالاترین کیفیت و دوام دارد و به دلیل آنکه سنباده زده نمی‌شود، دارای ضخامت و مقاومت بیشتری نیز است. مشخصه ظاهری این چرم، وجود دانه‌های بسیار ریز و متعدد بر روی سطحش است. همچنین، پا درون کفش ساخته شده از چرم کامل بو نمی‌گیرد و عرق نمی‌کند.

چرم دانه‌دار اصلاح شده

چرم دانه‌دار اصلاح شده با عملیات سنباده زدن و براق کردن، بافتی صاف و بدون دانه دارد. این چرم ارزش کمتری از چرم دانه‌دار کامل دارد، زیرا با سنباده زدن، لایه نازکی از سطح رویی آن برداشته می‌شود و در نتیجه ضخامت و دوام چرم کاهش می‌یابد.

همچنین این چرم ارزان‌تر از نوع دیگر چرم است و به عنوان چرمی مقرون به صرفه شناخته می‌شود. علاوه بر این، کفش ساخته شده از چرم اصلاح شده باعث عرق کردن و بو گرفتن پا می‌شود.

نکاتی مهم در خرید کفش چرم مردانه

هنگام انتخاب کفش مناسب لازم است به غیره از رویه کفش به کفی آن نیز توجه کنید. کفی چرم بادوام، مقاوم و سخت است و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا به راحتی به شکل پا در می‌آید.

کفی لاستیکی (Rubber) نیز می‌تواند انتخاب ارزان‌تری باشد، با اینکه دوام و انعطاف پذیری چرم طبیعی ندارد. با این حال، کفی لاستیکی می‌تواند بسیار نرم و راحت باشد.

چرم طبیعی باید با دست به راحتی خم شود و سطحی نرمی داشته باشد.

لازم است سایز کفش به اندازه یک انگشت شست از اندازه طول پا بیشتر باشد.

جلوی کفش باید طوری طراحی شده باشد که کاربر بتواند به راحتی انگشتان خود را داخل کفش حرکت دهد.

از خرید کفش‌هایی که با چرم مصنوعی (پلاستیکی) ساخته شده‌اند دوری کنید.

همیشه در زمان خرید کفش چرم مردانه به سه مورد مهم توجه کنید:

  1. جنس رویه کفش حتماً از چرم طبیعی باشد.
  2. جنس کفی کفش بهتر است از چرم طبیعی باشد.
  3. به کیفیت تودوزی، رنگ و مدل کفش توجه شود.

[mustread title0=”نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%da%86%d8%b1%d9%85-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%86%d8%b1%d9%85-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c/”]

از کجا کفش چرم مردانه بخریم؟

برای خرید کفش چرم دو راه بیشتر ندارید، یا باید از به فروشگاه‌های اینترنتی رجوع کنید و یا سَری به مراکز فروش با بورس کفش مردانه در سطح شهر بزنید. برای افرادی که مورد اول را انتخاب می‌‎کنند، پیشنهاد ما این است که سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر که به صورت تخصصی در زمینه کیف و کفش فعالیت می‌کنند، اقدام به خرید کنید.

برای کسانی که به خرید حضوری از مغازه علاقه دارند، باید از بورس کفش مردانه در خیابان فردوسی، چهار راه استانبول و باغ سپهسالار (چهارراه مخبرالدوله) دیدن کنند. محل‌های معروف داخل شهر محدوده گسترده‌ای از انواع کفش‌های مردانه با قیمت‌های گوناگون را ارائه می‌دهند.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش چرم مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoe/classic-men-shoe/” icon=”cat-men–classic” icon-align=”right”]

نگهداری از کفش چرم مردانه

اگر از کفش چرم به خوبی نگهداری نشود، در مدت کوتاهی از بین می‌رود. در اینجا 5 نکته برای نگهداری صحیح از کفش چرم آورده شده است:

1- استفاده از قالب کفش: قالب کفش، وسیله کوچکی است که درون کفش قرار می‌گیرد تا شکل ایده آل آن را حفظ کند. بعد از هر بار استفاده از کفش چرمی و تمیز کردن آن، لازم است قالب را فوراً در داخل کفش قرار دهید.

2- اجتناب از برخورد با آب: قطعاً آب بدترین دشمن کفش چرم است، زیرا خیلی دیرتر خشک شده و باعث کاهش درخشندگی کفش نیز می‌شود. پس به هیچ عنوان از آب یا دستمال خیس برای تمیز کردن کفش چرم استفاده نکنید.

3- واکس زدن: حداقل 3 بار در هفته و یا در صورت امکان، در پایان هر روز کفش های چرمی باید واکس زده شوند. واکس زدن پی یا پی مهمترین کاری است که مستقیماً به طول عمر کفش مرتبط است. از واکس سنتی در کنار برس نرم با موی طبیعی حیوانات استفاده کنید.

4- کفش را داخل جعبه قرار دهید: بعد از هر بار استفاده می‌توانید کفش را داخل جعبه مخصوص خود و یا داخل جاکفشی خود قرار دهید. از قرار دادن کفش در محیط مرطوب یا داخل نایلون خودداری کنید.

5- خشک کردن کفش خیس: اگر به هر نحوی کفشتان در اثر بارندگی و یا هر عامل دیگری خیس شد، بهترین حالت برای خشک کردن کفش این است که نخست آن را با دستمال خشک کنید، سپس در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید کاملا سطح داخلی و خارجی کفش خشک شود. همچنین از قرار دادن کفش در کنار شوفاژ خودداری کنید.

[mustread title0=”کفش مجلسی مردانه ایتالیایی” link0=”https://renoiran.com/blog/%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C/”]

چرا باید کفش چرم بخریم؟

همانطور که در بالا بیان شد، کمتر کسی را می‌توان یافت که در کمد لباس یا جاکفشی خانه خود، یک جف کفش چرم نداشته باشد. همه ما به خوبی به این امر آگاه هستیم که چرا کفش‌های چرمی بهترین انتخاب هستند، زیرا بالاترین کیفیت و دوام را ارائه می‌دهند و به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در راستای سلامتی و صرفه جویی در هزینه‌ها شناخته می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *