آموزش و نگهداری

کفش مناسب برای زانو درد و ساییدگی زانو چه کفشی است؟

کفش مناسب برای زانو درد و ساییدگی زانو

با بالا رفتن سن، درد زانو و مشکلاتی مانند آرتروز به سراغ بسیاری از افراد می‌آید. درد و مشکلات آرتروز زانو می‌‎تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه افراد، حتی فعالیت‌های ساده مانند پیاده‌روی یا دویدن می‌شود. در بسیاری از موارد، کفش نادرست می‌تواند دلیل فشار روی مفاصل باشد که به نوبه خود منجر به درد زانو می شود. با این وجود کفش مناسب نه تنها می‌تواند آرتروز زانو را تسکین دهد، بلکه به کاهش مشکلات دیگر در آینده نیز کمک می‌کند. ما در این مقاله درباره رابطه بین کفش مناسب و آرتروز زانو صحبت می‌کنیم و ویژگی‌های کفش مناسب برای زانو درد را برای شما نام می‌بریم تا با اطلاعات کامل به خرید کفش مناسب خود بپردازید. با کیف وکفش رنو همراه باشید.

فواید پوشیدن کفش مناسب برای درد زانو

کاهش درد و علائم: می‌توانید با پوشیدن کفش مناسب ساییدگی زانو علائم و مشکلات زانو را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. کفش مناسب سختی زانو را کاهش می‌دهد و باعث بهبود در راه رفتن می‌شود.

محافظت از زانو: کفش مناسب نیز می‌تواند به شما در محافظت از زانو در برابر ضربه کمک کند و احتمال بروز صدمات را کاهش دهد. درواقع، کفش مناسب ارتروز زانو بهترین روش برای کنترل درد و مشکلات آرتروز زانو است.

بهبود در حرکت: به همین ترتیب شما قادر خواهید بود از فعالیت‌های روزانه خود که نیاز به راه رفتن و دویدن دارد لذت ببرید. شما می‌توانید به تمرین‌های ورزشی بپردازید و زندگی شادی داشته باشید.

معیارهای مهم در انتخاب کفش برای کاهش آرتروز زانو

در اینجا برخی مهمترین عوامل در انتخاب کفش مناسب زانو درد آورده شده است:

پاشنه کفش

کفش‌های پاشنه بلند (به ویژه پاشنه باریک) برای زانوها، کمر و باسن مناسب نیستند، زیرا باعث افزایش فشار در پاها و زانوها شده و به توزیع یکسان فشار کمک نمی‌کند. در عوض بهتر است کفش کمی پاشنه داشته باشد، برای بانوان پاشنه سه سانتی‌متر و آقایان حداکثر 2.5 سانتی‌متر مناسب است. کفش فِلَت (کف کاملاً صاف) نیز گزینه مناسبی نیستند، زیرا باز هم به توزیع یکسان فشار کمک نمی‌کند.

بالشتک کفش

حمایت بالا از طریق بالشتک‌ها در زیره و داخل کفش شوک را جذب می‌کند و باعث کاهش ضربه وارده به زانوها می‌شود و همچنین وزن را به طور مساوی پخش می‌کند. همیشه وقتی مشکلی در زانو دارید به دنبال کفشی که مجهز به بالشتک‌های نرم است باشید. وسط کفش نیز به دلیل آنکه بیشترین نیرو را جذب می‌کند باید از پشتیبانی کافی برخوردار باشد.

چه کفشی برای زانو درد مناسب است؟

جذب شوک: یک سیستم بالشتک‌دار خوب مانند ژل، فوم، یا فوم حافظه بهترین شرط شما برای جذب شوک را فراهم می‌کند، به همین ترتیب متریال EVA در زیره کفش برای کاهش ضعف ناشی از عدم جذب شوک نیز بسیار مفید است. پ

پایداری: ویژگی‌های انعطا‌ف‌پذیری بالا جهت حفظ تعادل و ثابت نگه داشتن پاها در هنگام راه رفتن و دویدن نیز بسیار مهم است و باعث کاهش درد زانو می‌شود.

لغزش: یک ماده مقاوم در برابر لغزش در زیره کفش نیز کمک می‌کند تا شما را محکم بر روی زمین نگه دارد و از لغزش و افتادن جلوگیری کند، که در پایان منجر به آسیب کمتر به زانو می‌شود.

رویه: دارا بودن رویه قابل تنفس و در عین انعطاف‌پذیر باعث می‌شود پای شما تهویه مناسب را داشته باشند. رویه باید نرم بوده و در برابر شرایط محیط مقامت بالایی از خود نشان دهد.

درمان درد زانو

در مورد روش درمان درد زانو با انتخاب كفش مناسب صحبت كرديم كه بهترین روش ممکن است. دلیل این امر این است که اگر ما از آسیب دیدگی مراقبت نکنیم، ممکن است مشکل افزایش یابد و احتمالاً مسئله بزرگتری در آینده را به وجود آورد.

استفاده از یخ

به هر حال، ما باید در چنین مواردی، خصوصاً از اقدامات مفید، مانع آرتروز زانو شویم. در صورت تورم و درد می‌توانید از یخ روی زانو استفاده کنید. این کار را حدود نیم ساعت انجام دهید و بعد از هر سه تا چهار ساعت این روش را تکرار کنید. اگر این مشکل در یک هفته برطرف نشود، باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا احتمال آسیب عمده وجود دارد.

قرص خوردن

اگر با درد غیرقابل تحمل روبرو هستید، ممکن است از قرص استفاده کنید، به عنوان مثال مسکن ضدالتهابی، به عنوان مثال: Advil ،Motrin ،Aleve و سایر قرص‌ها می‌توانند درد را از بین ببرند. اما بخاطر داشته باشید که رقص راه‌حل دائمی نیست، و ماهیت موقتی دارد. همچنین احتمال بروز عوارض جانبی چنین داروهایی نیز وجود دارد، بنابراین حتماً طبق توصیه پزشکان یا متخصصان از قرص‌ها استفاده کنید.

تمرین‌های ورزشی

تمرينات كششی و فعاليت‌های بدنی، بهترين روش بهبود از آسیب است. در صورت صدمه دیدن بافت‌های پوستی یا ایجاد ترک‌های استخوانی، باید از انجام چنین تمریناتی جلوگیری شود. به هر حال، اگر زانوی شما جابجا یا استخوان‌تان شکسته شود، تمرین بهترین راه است.

سخن پایانی

اهمیت پوشیدن کفش مناسب برای همه ما ثابت شده است. زمانی که مشکلاتی مانند زانو درد، آرتروز یا ساییدگی زانو دارید، این اهمیت دوچندان می‌شود. در این مقاله تلاش کردم تا شما را با فواید کفش مناسب برای زانو درد آشنا کنیم و برای شما ویژگی‌‌های کفش مناسب آرتروز رانو را برشمردیم. اگر درباره این مطلب نقطه تاریکی برای شما باقی مانده، حتما از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *