آموزش و نگهداری

چگونه کفش پاشنه بلند را راحت بپوشیم؟

چگونه کفش پاشنه بلند را راحت بپوشیم

پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم ها مطمئناً یک گزینه فوق العاده شیک و منحصر به فرد برای مکان های رسمی و مجلسی است. کفش های پاشنه بلند طرفداران بسیار زیادی در میان خانم ها دارند و بیشتر کسانی که می خواهند به مکان های خاص و منحصر به فرد بروند، ترجیح می دهند که تا حد امکان از این کفش ها استفاده کنند. با این حال، یکی از مهمترین چالش های بسیاری از خانم ها موقع پوشیدن کفش پاشنه بلند، درد گرفتن پای آنها است. در این مطلب برای شما توضیح می دهیم که چگونه کفش پاشنه بلند را راحت بپوشیم تا پایمان درد نگیرد و بتوانیم به راحتی راه برویم. 

به هیچ عنوان نمی توان از جذابیت و زیبایی فوق العاده کفش پاشنه بلند غافل شد. با این حال، بسیاری از خانم ها برای این که دچار کمردرد و پادرد نشوند و بتوانند به راحتی راه بروند، ترجیح می دهند که از این کفش استفاده نکنند. به همین دلیل لازم است بدانید که چگونه با کفش پاشنه بلند راه برویم و به درستی آن را بپوشیم تا دچار پادرد نشویم. 

چطور با کفش پاشنه بلند راه برویم؟

اگر شما هم علاقه زیادی به کفش پاشنه بلند دارید و دوست دارید با استفاده از این کفش استایل و ظاهر جذابی داشته باشید، حتماً به این بخش توجه کنید. در این قسمت چند ترفند برای کفش پاشنه بلند به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید موقع پوشیدن این کفش، حس و حال خیلی بهتری داشته باشید و مدام اذیت نشوید. 

1- سایز درست کفش را انتخاب کنید 

قبل از این که بدانید چگونه کفش پاشنه بلند را راحت بپوشیم و با آن راه برویم، لازم است که کفش را با سایز مناسب پای خود انتخاب کنید. شاید برای شما عجیب باشد که بدانید حتی بسیاری از افراد موقع خرید کفش پاشنه بلند سایز درست پای خود را نمی دانند.

به همین دلیل موقع خرید این کفش حتماً باید هر دو جفت آن را بپوشید و چندین قدم در مغازه راه بروید و مطمئن شوید که دقیقاً مناسب سایز پای شما است. اندازه کفش پاشنه بلند باید به گونه ای باشد که نه خیلی تنگ باشد که انگشتان پای شما تحت فشار باشند و نه خیلی گشاد باشد که پای شما درون کفش لیز بخورد. 

2- کفش هایی با پاشنه پهن را انتخاب نمایید

اگر به تازگی می خواهید کفش پاشنه بلند را به استایل خود اضافه کنید، تا حد امکان کفش هایی را انتخاب کنید که پاشنه پهن تری دارند؛ چرا که این کفش ها سطح بیشتری دارند و فشار کمتری به پا وارد می کنند. به همین دلیل موقع راه رفتن با آنها احساس راحت تری خواهید داشت. در مقابل، کفش هایی با پاشنه نازک باعث می شوند که تعادل شما موقع راه رفتن به هم بخورد و به خصوص کسانی که به تازگی از این کفش ها استفاده می کنند، ممکن است اصلاً نتوانند بیشتر از چند قدم با این کفش ها راه بروند. 

3- چند روز ابتدایی بیشتر با کفش راه بروید

زمانی که کفش را به تازگی می خرید، حتماً به مدت طولانی تری با آن راه بروید تا پای شما به آن عادت کند. مثلاً اگر قرار است آخر هفته به یک مهمانی بروید و می خواهید با استفاده از کفش پاشنه بلند استایل زیبایی داشته باشید، سعی کنید از اول هفته این کفش را بپوشید و مدام با آن راه بروید تا پای شما به این شرایط جدید عادت کند. 

4- کفش را در فریزر بگذارید

یکی از ترفندهای جالب برای راحت تر پوشیدن کفش پاشنه بلند، قرار دادن آن درون فریزر است. به این منظور، کافی است که کفش های خود را درون یک پلاستیک تمیز قرار دهید و کمی آنها را درون فریزر بگذارید تا منبسط تر شوند و راحت تر بتوانید آنها را بپوشید. اگر هم وقت زیادی تا مهمانی ندارید و می خواهید سریع تر کفش جا باز کند، می توانید دو عدد یخ را درون پلاستیک قرار داده و داخل کفش پاشنه بلند خود بگذارید. 

5- از کفی مخصوص کفش پاشنه بلند استفاده کنید

استفاده از کفی به شما کمک می کند تا راحت تر کفش پاشنه بلند را بپوشید و بتوانید با تعادل بهتری با استفاده از آن راه بروید. موقع خرید کفی حتماً به طبی بودن آن توجه کنید و مطمئن شوید که بافت نرمی دارد و پای شما در آن راحت است. چرا که اگر کفی خیلی خشک باشد، پای شما درون آن احساس خستگی می کند. همچنین اگر کفش پاشنه بلند کمی برای پای شما لق می زند، می توانید با استفاده از کفی آن را فیکس کنید.

 6- انگشت سوم و چهارم پای خود را به هم ببندید

یکی دیگر از راهکارهای عجیب برای پوشیدن کفش پاشنه بلند، این است که انگشت سوم و چهارم پای خود را به یکدیگر ببندید یا به همدیگر بچسبانید. با انجام این کار، احساس راحتی خیلی بیشتری درون کفش پاشنه بلند خود احساس خواهید کرد و می توانید برای مدت طولانی تری با کفش راه بروید. به این منظور، می توانید با استفاده از چسب زخم، انگشت سوم و چهارم پای خود را به یکدیگر بچسبانید.

7- از اسپری انبساط دهنده کمک بگیرید

اگر همچنان برای شما سوال است که چگونه کفش پاشنه بلند را راحت بپوشیم تا اذیت نشویم، باید به شما پیشنهاد دهیم که از اسپری های انبساط دهنده استفاده کنید. این اسپری ها دقیقاً مانند یخ عمل می کنند و در بازه زمانی خیلی کوتاه تری باعث باز شدن کفش می شوند.

این اسپری ها کمی بافت کفش را از هم باز می کنند و باعث می شوند که شما احساس راحتی بیشتری در آن داشته باشید. به این منظور، کافی است که داخل کفش را اسپری کنید و سپس آن را بپوشید و به مدت ۲۰ دقیقه با استفاده از کفش قدم بزنید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت، این کار را تکرار کنید تا موقع پوشیدن کفش، هیچ احساس ناراحتی نداشته باشید. 

8- یک جفت کفش اضافی با خود داشته باشید

اگر قرار است برای مدت خیلی طولانی کفش پاشنه بلند را بپوشید، می توانید یک جفت کفش اضافی و راحتی با خود حمل کنید و زمانی که امکانش را داشتید، کفش خود را عوض کنید. پای شما نیز به استراحت نیاز دارد و می توانید با پوشیدن یک کفش راحتی، کمی پای خود را آزاد بگذارید و بعد از مدتی باز کفش پاشنه بلند را بپوشید. 

9- نحوه راه رفتن با پاشنه بلند را یاد بگیرید

در نهایت، لازم است یاد بگیرید که طور با کفش پاشنه بلند راه برویم؟ زمانی که نحوه راه رفتن با کفش پاشنه بلند را یاد بگیرید، می توانید برای ساعات طولانی بدون احساس درد و ناراحتی، از این کفش ها استفاده کنید. مطمئناً راه رفتن با کفش پاشنه بلند به طور کامل با کفش اسپرت متفاوت است.

نحوه درست راه رفتن با کفش پاشنه بلند به این صورت است که شما باید در ابتدا کاملا صاف بایستید و سپس موقع راه رفتن، از ماهیچه های اصلی پای خود استفاده کنید. هر زمان که قدمی برمی دارید، باید پای خود را روی قسمت بیرونی پاشنه پا به روی زمین بگذارید تا به نواحی دیگر پا فشار وارد نشود و زمین نخورید. 

ارتفاع کفش پاشنه بلند باید چقدر باشد؟

ارتفاع کفش پاشنه بلند تا حد خیلی زیادی به سلیقه و استایل خود شما بستگی دارد. با این حال، اگر به تازگی از این کفش ها استفاده می کنید، بهتر است کفشی را انتخاب کنید که ارتفاع خیلی زیادی نداشته باشد. به عنوان مثال، کفش هایی با ارتفاع بین ۴ تا ۵ سانتی متر می توانند برای شما کاملاً مناسب باشد و به اندازه کفش های پاشنه ۱۰ سانتی هم شما را زیبا جلوه دهند. برای افرادی که به تازگی از این کفش ها استفاده می کنند، به هیچ عنوان که پاشنه های خیلی بلند پیشنهاد نمی شود؛ چرا که در طولانی مدت، به کمر و پای آنها آسیب می رساند.

سخن نهایی

در این مطلب برای شما عزیزان توضیح دادیم که چگونه کفش پاشنه بلند را راحت بپوشیم و با استفاده از آن راه برویم تا اذیت نشویم. اگر شما هم می خواهید با کفش پاشنه بلند استایلی زیبا و منحصر به فرد در مکان های خاص داشته باشید، بهتر است که به این نکات توجه نمایید تا بتوانید با تعادل کامل و بدون احساس درد و ناراحتی، در مکان های مورد نظر خود از این کفش ها استفاده کنید. با استفاده از این چند ترفند برای کفش پاشنه بلند شما می توانید با خیالی آسوده، تا چندین ساعت هم با استفاده از این کفش ها راه بروید و هیچ مشکلی نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *