بررسی و خرید

مهمترین اشتباهات خرید کفش که نباید مرتکب شوید!

مهم ترین اشتباهات خرید کفش

کفش، یکی از مهم ترین آیتم در استایل شناخته می شود که بر خلاف سایر آیتم های استایل مانند لباس و کلاه، تاثیر مستقیمی روی سلامت بدن شما دارد. زیرا اگر کفش مناسبی خریداری نکنید، احتمال دارد دچار آسیب های پا یا کمری شوید. به همین دلیل باید به فاکتورهای مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید با هر هزینه ای که می پردازید، با کیفیت ترین کفش را بخرید. با این حال، خیلی از ما موقع خرید کفش و اشتباهاتی مواجه می شویم که شاید نتوانیم کفش مناسبی را انتخاب کنیم. این اشتباهات خرید کفش بسیار زیاد هستند و باعث می شوند که هم از نظر وقت و هم از نظر هزینه و سلامتی، مشکلاتی را برای خود به وجود بیاوریم.

اگرچه ممکن است خیلی از افراد چالش زیادی موقع خرید کفش نداشته باشند و خیلی راحت به مغازه بروند و اولین کفشی را که می بینند بخرند، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که کفشی که می خرید، می تواند اهمیت بسیار زیادی در سلامتی شما داشته باشد. به خصوص اگر قصد دارید با آن کفش مسافت نسبتاً زیادی را طی کنید. در این مطلب، ما به بررسی برخی از اشتباهات رایج خرید کفش می پردازیم که ممکن است خیلی از افراد به این اشتباهات دچار شوند.

اشتباهات رایج خرید کفش

در گذشته زمانی که اولین کفش ها به وجود آمدند، مهمترین هدف از تولید آنها این بود که از پای ما محافظت کنند. این در حالی است که به مرور زمان، کفش ها در تنوع و طرح های مختلفی تولید شدند و هر یک از آنها برای موقعیت خاصی مورد استفاده قرار گرفتند. از آنجا که افراد خیلی زیادی به خرید کفش علاقه دارند و ترجیح می دهند با استفاده از کفش، استایل خود را کامل کنند، لازم است به برخی نکات مهم موقع خرید این آیتم توجه کنند که در این قسمت، به برخی از اصلی ترین آنها اشاره کرده ایم.

1. توجه به زیبایی ظاهر کفش

یکی از اولین و مهم ترین اشتباهات خرید کفش که خیلی از افراد به خصوص خانم ها به آن مرتکب می شوند، این است که کفش را فقط بر اساس زیبایی ظاهر آن می خرند. قرار نیست که هر کفشی که ظاهر زیبایی دارد، حتماً کفش مناسبی باشد. در مقابل، شما باید به فاکتورهای دیگری موقع خرید توجه کنید تا بتوانید علاوه بر زیبایی، کفش مناسبی را نیز خریداری کنید.

 2. باور داشتن به این که کفش جا باز

به احتمال خیلی زیاد شما نیز شنیده اید که برخی از افراد می گویند که وقتی شما کفشی را می پوشید و اگر برای شما کمی تنگ باشد، بعد از گذشت چند وقت جا باز می کند و گشادتر می شود. این در حالی است که بسیاری از کفش ها به گونه ای طراحی می شوند که جنس آنها تغییری نمی کند و به جای این که جا باز کنند، فقط کمی نرم تر می شود.

به خصوص که اگر قسمت انگشتان شما تنگ باشد، به هیچ عنوان نباید آن کفش را بخرید. یرا در قسمت نوک کفش جای آن به هیچ عنوان باز نمی شود و تا مدت طولانی، پاهای شما اذیت خواهد شد و نمی توانید مسافت های طولانی را با کفش راه بروید.

3. اعتقاد به این که گشاد بودن کفش اشکالی ندارد!

به همان اندازه که تنگ بودن کفش مشکل بزرگی برای خرید آن است، گشاد بودن آن نیز می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. یکی از مهمترین اشتباهات خرید کفش از طرف بسیاری از افراد، این است که فکر می کنند اگر کفش کمی گشاد باشد و پا بتواند به راحتی در آن جابجا شود، هیچ مشکلی ایجاد نمی شود.

این در حالی است که گشاد بودن کفش می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند پیچ خوردن پا و زمین خوردن شما شود. همچنین با خرید کفش گشاد، عمر و ماندگاری آن تا حد زیادی پایین می آید. به همین دلیل باید کفشی بخرید که دقیقاً سایز پای شما باشد.

4. عدم توجه به فرم پا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید موقع خرید کفش شما حتی باید به نوع پای خود نیز توجه کنید. برخی از افراد دارای پای بسیار صافی هستند و در کف پای آنها هیچ قوسی دیده نمی شود. در این شرایط، این افراد باید کفشی بخرند که از پرانتزی شدن پای آنها جلوگیری کند. در مقابل، کسانی که کف پای آنها قوس زیادتری دارد، باید کفشی بخرند که این قوس را به طور کامل در بر بگیرد و از افزایش قوس و انحنای پا جلوگیری کند.


مقاله پیشنهادی: استایل با کفش پاشنه بلند


5. خرید کفش در اول صبح

از دیگر اشتباهات خرید کفش که بسیاری از افراد از آن آگاهی ندارند، این است که آنها در اول صبح برای خرید کفش اقدام می کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اول صبح نسبت به ساعت پایانی روز، پا کمی لاغرتر است. به همین دلیل اگر اول صبح به خرید کفش بروید و کفش دقیقاً اندازه پای شما باشد، احتمال دارد که وقتی عصر و بعد از ظهر به پیاده روی می روید، با همان کفش ها اذیت شوید. دلیل این موضوع هم این است که پا موقع عصر و بعد از غروب خورشید، کمی ورم می کند.

6. خرید کفش بدون امتحان کردن

بیشتر افراد می دانند که سایز پای آنها دقیقاً چقدر است و بر همین اساس، کفش خود را می خرند. به عنوان مثال، تصور کنید که پای شما سایز ۳۹ است و به هر مغازه ای که می روید، بدون امتحان کردن کفش، از فروشنده می خواهید که یک کفش با سایز ۳۹ برای شما بیاورد. در این شرایط، اگر کفش را به پای خود نکنید، این احتمال وجود دارد که بعد از این که به منزل رفتید، متوجه شوید که کفش برای شما گشاد یا حتی تنگ است.

زیرا قالب کفش ها با یکدیگر فرق دارد و شما به هیچ عنوان نمی توانید به خاطر این که سایز پای خود را می دانید، همیشه همان سایز کفش را برای خود بخرید. به همین دلیل موقع خرید کفش، حتماً هر دو لنگه کفش را بپوشید و چندین قدم با آنها راه بروید تا مطمئن شوید که دقیقاً متناسب با سایز پای شما طراحی شده است و مشکلی موقع راه رفتن ندارید. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله جوراب مناسب هر کفش را از دست ندهید.

7. خرید یک کفش برای همه موقعیت ها

کفش پیاده روی با کفش ورزش و یا حتی با کفش مهمانی و دورهمی به طور کامل متفاوت است. با این حال، شاید خیلی از افراد فقط یک کفش اسپرت بخرند و در همه این موقعیت ها همان را بپوشند. اما باید به شما بگوییم که برای پیاده روی، باید کفش مجزایی بخرید و برای ورزش کردن نیز یک کفش دیگر خریداری کنید.

دلیل این موضوع هم این است که مثلاً برای ورزشی مانند بدنسازی، کفش شما باید کفی تختی داشته باشد تا وزنتان به اندازه متعادل روی همه قسمت های پا پخش شود. این در حالی است که برای دویدن، باید کفشی بخرید که بتوانید به راحتی با آن جابجا شوید و سرعت خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

در این مطلب برخی از مهم ترین اشتباهات خرید کفش را به شما معرفی کردیم که می توانند در طول زمان، آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی شما وارد کنند. به همین دلیل با رعایت نکاتی که گفتیم و سایر نکات خرید کفش و مشورت کردن با افراد متخصص، بهترین و مناسب ترین کفش را برای خود بخرید.

اگرچه شاید خیلی از افراد بگویند که کفش را نباید به صورت اینترنتی بخرید، اما اگر از مکان های معتبر خرید کنید، می توانید از نظر کیفیت و سایز کفش مطمئن باشید. فروشگاه رنو ایران با سال ها تجربه فروش کفش های با کیفیت و تضمینی به صورت اینترنتی و حضوری، کفش های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *