اخبار رنو

حراج آخر فصل

حراج آخر فصل

اوه، حراج آخر فصل! (End of Season Sale) همه ما اغلب این جمله را با هیجان و صدایی بلند بیان می‌کنیم، طوری که ممکن است نظر هر فردی که در اطراف‌مان باشد را نیز جلب کند. در واقع، دیدن جمله حراج آخر فصل بر روی شیشه مغازه‌ها و یا وبسایت‌های فروش اینترنتی، ما را بیش از هر زمان دیگری در طول سال ذوق زده می‌کند، زیرا در این چند روز آخر فصل می‌توانیم محصولات مورد نیاز خود را با قیمت بسیار پایین‌تری خریداری کنیم.

تخفیف‌، حراجی، جشنواره فروش ویژه و هر عنوانی دیگری، به این معناست که دیگر انتظارها به پایان رسیده و رویای داشتن محصولاتی که تا پیش از این غیرممکن بود، حال به‌راحتی قابل دسترس است. اما برای استفاده بهینه از این فروش فصلی، باید برنامه‌ریزی درستی داشت. در این راستا، ما بهترین راهنمای خرید در طول فصل فروش را ارائه داده و به شما کمک می‌کنیم تا با ماهیت اصلی حراج پایان فصل آشنا شوید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

حراج آخر فصل

حراج پایان فصل

به‌طورکلی، بازار ارائه انواع و اقسام تخفیف‌ها و شیوه‌های فروش در پایان فصل بهار، تابستان، پاییز و به‌ویژه زمستان (آخر سال) در ایران بسیار گرم است. در گذشته با نزدیک شدن به عید نوروز مفهوم خرید آخر سال در بین مردم بسیار مرسوم و شناخته شده بود، از این رو در این زمان فروشگاه‌ها و مغازه‌های داخل شهر اقدام به ارائه پکیج‌های تخفیفی برای فروش محصولات خود می‌کردند.

حضور برندهای خارجی و نمایندگی آن‌ها در کشور از یک سو و توسعه فضای آنلاین و به وجود آمدن بستر فروش اینترنتی از سویی دیگر، باعث ورود فرهنگ بازاریابی جدید به داخل شد. به مرور زمان و به‌خصوص در این دو دهه اخیر، غالب مردم به خوبی با مفهوم حراج آخر فصل آشنا شده‌اند.

[products-box id=”86″ brand=””]

اکثر فروشگاه‌های بزرگ برای خالی کردن انبار خود از محصولات قدیمی، اقدام به راه‌اندازی جشنواره فروش آخر فصل می‌کنند. این فروشگاه‌ها با تبلیغات گسترده سعی در جلب رضایت مردم در راستای توسعه برندشان دارند، به همین دلیل محصولات خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر عرضه می‌کنند. همچنین ممکن است به غیر تخفیف‌های ویژه، خدماتی دیگری همانند دریافت کد تخفیف و یا دریافت امتیاز وفاداری و دیگر موارد را در اختیار مشتری قرار دهند.

حراج آخر فصل از فروشگاه تا فروشگاه متفاوت است، این تفاوت می‌تواند ناشی از میزان تخفیف (کاهش قیمت)، مدت زمان (1 روز تا 1 هفته) و ویژگی‌های دیگر باشد. با این حال، اینکه شما تمام طول فصل را صبر می‌کنید تا به انتهای آن برسید، نشان‌دهنده مقدار ارزشی است که برای پول خود قائل هستید. در همین راستا لازم است به برخی از مهمترین نکات توجه کنید:

حراج آخر فصل

1- لیستی از محصولات مورد نیازتان را تهیه کنید

قبل از آنکه وارد دوره حراج آخر فصل شویم، لازم است لیستی از محصولات مورد نیازتان از کفش ورزشی گرفته تا کیف زنانه را تهیه کنید. معمولاً می‌توانید بر روی دفتر یادداشت و یا اصلاً روی گوشی همراه خود، محصولات مورد نیازتان را ذخیره کنید تا در زمان مشخص بتوانید به سرعت آن‌ها را بازیابی کنید. می‌توانید فروشگاه‌های مورد علاقه‌تان را نیز یادداشت کنید. همچنین وسائلی که واقعاً به آن نیاز دارید را انتخاب کنید، به دنبال خریدهای وسوسه‌انگیز با برچسب تخفیف خیلی بالا نباشید، زیرا ممکن است بعداً به دلیل عدم استفاده از آن محصول احساس پشیمانی کنید. به‌طور‌کلی، این کار به مدیریت صحیح و استراتژی در خرید نیاز دارد.

2- برای خودتان استراتژی خرید ایجاد کنید

درک اینکه در انتهای فصل معمولاً چه محصولاتی به فروش می‌رسد خود به تنهایی کاری مهم است. به این معنا که فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی در اواخر زمستان و فصل بهار اقدام به ارائه تخفیف‌های ویژه در فروش محصولات زمستانه خود اعم از بوت زنانه می‌کنند، یا در پایان تابستان و پاییز کالکشن (مجموعه) محصولات تابستانی خود مانند صندل را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر تحت عنوان پروموشن عرضه می‌کنند. داشتن استراتژی به این معنا است که شما برای خرید نیم‌بوت مردانه نباید در پاییز یا زمستان اقدام کنید، زیرا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر می‌شوید، راه کار عاقلانه، تهیه این محصول در اواخر زمستان یا بهار است.

[products-box id=”87″ brand=””]

3- در حراج آخر فصل منظور از کد تخفیف چیست؟

کد تخفیف اصطلاحی است که بیشتر در فروش آنلاین در زمان حراج آخر فصل مشاهده می‌شود. وبسایت‌های اینترنتی برای ایجاد هیجان بیشتر و ارائه خدمات ویژه، اقدام به ایجاد کد تخفیف می‌کنند. این کدها معمولاً از طریق اس ام اس، ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام و موارد دیگر) به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. کد تخفیف شامل حروف و کلمات مشخصی است که با وارد کردن آن در صفحه محصول در زمان خرید، به‌عنوان تخفیف ویژه بر روی محصول انتخابی اعمال می‌شود. ممکن است کد تخفیف به صورت فیزیکی نیز در مغازه‌ها ارائه شود که معمولاً بعد از خرید اول به مشتری تحویل داده می‌شود تا او در خرید‌های بعدی از آن استفاده کرده و تخفیف ویژه دریافت کند.

تخفیف آخر فصل

4- بودجه پیش فرض‌تان را تهیه کنید

وقتی با برنامه‌ریزی به پیشواز حراج آخر فصل می‌روید، می‌توانید با خیال راحت محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید. یکی از مهمترین موارد در برنامه‌ریزی، تنظیم مقدار بودجه پرداختی است. این موضوع مفهمی بسیار ساده دارد، شما باید جهت خرید محصولات مورد نیازتان، بودجه پرداختی آن‌ها را نیز تأمین کنید. حتی این موضوع به فروشگاه محل خرید نیز مرتبط است، به این معنا که اگر شما قصد خرید کیف چرم مارک‌دار از فروشگاه اینترنتی مارکومد را دارید، باید بودجه بیشتری را کنار بگذارید؛ یا انتخاب محصول از مرکز خرید پالادیوم به طبع نیاز به بودجه بیشتری نسبت به بازار بزرگ تهران دارد. بنابراین، هزینه پرداختی به مقدار بودجه فعلی شما و محل خرید بستگی دارد.

5- عضویت در خبرنامه‌ها را فراموش نکنید

ممکن است به هر جهت فروش ویژه آخر فصل را فراموش کرده باشید؛ برای جلوگیری از این موضوع یکی از بهترین راه‌ها، عضویت و ثبت نام در خبرنامه فروشگاه‌های اینترنتی مرتبط است. معمولاً وبسایت‌های آنلاین در روزهای نزدیک به حراج آخر فصل با ارسال ایمیل و اس ام اس، اطلاع‌رسانی های لازم را انجام می‌دهند. بنابراین، شماره تماس و آدرس ایمیل معتبر خود را در وبسایت‌های مرتبط وارد کنید. حتی امروزه بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی نیز اقدام به گرفتن شماره تماس از مشتری می‌کنند تا در زمان مشخص، تخفیف‌های ویژه خود را اطلاع‌‎رسانی کنند.

[products-box id=”175″ brand=””]

6- فروشگاه‌های مختلف را از نظر محصولات و قیمت مقایسه کنید

محصولی که در فروش ویژه است، به این معنا نیست که می‌تواند برای شما معامله‌ای خوب باشد. تخفیف 20% می‌تواند به خریدی مناسب بیانجامد، ولی اگر متوجه شوید که همان محصول را می‌توانستید در فروشگاه دیگری ارزان‌تر خریداری کنید، ممکن است خود را به دلیل عدم بررسی دقیق سرزنش کنید. بنابراین، لازم است فروشگاه‎های مرتبط با محصول مورد نظر خود را از نظر قیمت مورد کنکاش قرار دهید تا ارزان‌ترین آن را انتخاب کنید.

حراج انتهای فصل

7- سیاست‌های فروشگاه محل خرید را بررسی کنید

اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، لازم است سیاست‌های فروشگاه را مبنی بر تعویض کالا، ارسال سریع، داشتن گارانتی و موارد بیشتر را بررسی کنید. ممکن است محصول ارسالی به هر دلیلی دارای عیب یا نقص باشد، در این مورد سیاست بازگشت کالا به کمک شما می‌آید. حتی در زمان خرید فیزیکی از مغازه نیز هر گونه شرایط خرید را از مسئول فروشگاه بخواهید.

8- به دنبال فروشگاه‌های جدید برای حراج آخر فصل باشید

همیشه خود را به روز نگه دارید، سعی کنید به فروشگاه‌ها یا برندهای جدیدتر نیز سَری بزنید. ممکن است در این فروشگاه‌ها محصولات با طراح‌‌ها و قیمت‌های مناسب‌تری را پیدا کنید. در حراج آخر فصل معمولاٌ مردم از چند فروشگاه خاص اقدام به خرید می‌کنند، بنابراین به دلیل ازدحام و شلوغی این فروشگاه‌ها، احتمال فروخته شدن محصول و ناموجود شدنش اجتناب‌ناپذیر است. پس بهتر است همیشه به فکر کشف مکان‌های جدید باشید.

[products-box id=”88″ brand=””]

اهمیت خرید جراج پایان فصل

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما مجبور باشید قیمت کامل چیزی را پرداخت کنید، مگر در حال حاضر نیاز شدیدی به آن داشته باشید. هنگامی که می‌توانید محصول مورد نظر خود را نه الان بلکه چند ماه دیگر خریداری کنید، پس چرا منتظر حراج آخر فصل نمی‌شوید؟ برای استفاده از تخفیف‌های ویژه، شاید بهتر است تا پایان هر فصل صبر کنید.

معمولاً فروشگاه‌ها اواخر هر فصل را بهترین زمان برای فروش محصولات خود می‌دانند. این جشنواره فروش ممکن است به مدت 1 روز یا یه هفته بر حسب سیاست‌های فروشگاه مربوطه به طول انجامد. هیجانی که در این روزها در ایران و در تمام جهان ایجاد می‌شود، بازی بُرد بُرد است، زیرا کسانی از آن سود می‌برند از یک سو مردم و از سویی دیگر فروشندگان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *