سبک پوشش, مد و استایل

ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار

ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار

ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار برای مردان جهت داشتن سبک پوششی مناسب حیاتی است. در واقع برای هماهنگی بین رنگ کفش رسمی مردانه با هر رنگ کت و شلواری، اصولی را باید رعایت کرد؛ به این معنا که نمی‌توان هر کفشی را با هر نوع کت و شلواری پوشید.

تصور اینکه هماهنگی بین کفش و کت و شلوار خارج از استایل است، کاملاٌ اشتباه می‌باشد. برخورداری از نگاهی منحصر به فرد که در دل خود از اصول رنگ‌شناسی و سبک پوشش تبعیت کند، بسیار مهم است. اینکه بدانید کدام کفش را باید با کت شلوار ست کنید، نشان از شخصیت و حُسن سلیقه شما دارد.

برای حضور در هر رویدادی از یک مهمانی دوستانه گرفته تا مجالس رسمی و مهم، گرفتن تصمیمی آگاهانه در مورد سبک پوشش، می‌تواند موقعیت اجتماعی شما را دگرگون کند. برای آشنایی با قوانین و اصول ترکیب رنگ کفش با کت شلوار لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

انواع رنگ کفش مردانه

وقتی گزینه‌های متعددی از رنگ کفش را در اختیار دارید، چگونه می‌دانید که باید کدام را انتخاب کنید؟ برای این منظور ما سه نوع رنگ کفش را انتخاب کرده‌ایم:

کفش مشکی: برای موقعیت‌های رسمی و اداری مناسب است.

کفش قهوه‌ای: کفشی همه کاره و نه خیلی رسمی و نه خیلی کژول (رومزه و معمول) است.

کفش شرابی: بسیار شیک، خلاقانه و کمتر رسمی است.

نکته: رنگ کت و شلوار را براساس رنگ کفش انتخاب نمی‌کنند، بلکه رنگ کفش را بر حسب رنگ کت و شلوار سِت می‌کنند.

[products-box id=”87″]

ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار

ست کردن کفش چرم با کت و شلوار کاری آسان است، زیرا لباس و کفش مردان به اندازه بانوان دارای مدل‌ و طیف رنگی مختلف نیست. با این حال، انتخاب رنگ اشتباه کفش یا کمربند، می‌تواند ترکیب و هارمونی یک کت و شلوار بسیار شیک و لاکچری را خراب کند.

کت و شلوار سرمه‌ای

ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار

مناسب با: کفش مشکی، کفش قهوه‌ای (تیره و روشن)، کفش به رنگ شرابی

کت و شلوار سرمه‌ای با هر سه رنگ بالا ست است. رنگ کفش عمدتاً بر روی هارمونی و سبک کت و شلوار سرمه‌ای تأثیر می‌گذارد، برای مثال، کفش مشکی استایلی رسمی می‌سازد، در حالی که کفش قهوه‌ای نشان از شخصیت آرام فرد دارد، و یا کفش شرابی که نشان از بازیگوشی و  داشتن روحیه اجتماعی بالا است.

کت و شلوار طوسی یا خاکستری

مناسب با: کفش مشکی، کفش قهوه‌ای (تیره و روشن)، کفش به رنگ شرابی

کت و شلوار خاکستری رسمی‌تر از کت و شلوار سرمه‌ای است و به دلیل اینکه رنگی خنثی می‌باشد، می‌توان آن با هر یک از کفش‌های بالا ست کرد. با کت و شلوار طوسی و پیراهن سفید، کفش مشکی بهترین انتخاب است. کفش‌های قهوه‌ای و شرابی سبکی عمومی‌تر و کژوال دارند و کمتر رسمی می‌باشند و با تی‌شرت و کت و شلوار هماهنگ است.

کت و شلوار قهوه‌ای

مناسب با: کفش قهوه‌ای و کفش شرابی رنگ

نامناسب با: کفش سیاه

شما می‌خواهید هماهنگی بالایی بین رنگ کفش و رنگ کت و شلوار ایجاد کنید، بنابراین، مناسب است کفش قهوه‌ای را با کت و شلوار قهوه‌ای بپوشید؛ در این مورد بهتر است رنگ کفش را کمی تیره‌تر از رنگ کت و شلوار انتخاب کنید. کفش شرابی با کت و شلوار قهوه‌ای به مانند موارد دیگر، سبکی روزمره و کمتر رسمی است.

کت و شلوار نوک مدادی

مناسب با: کفش مشکی، کفش شرابی

نامناسب با: کفش قهوه‌ای

کت و شلوار نوک مدادی را بسیاری از مردان دوست دارند، زیرا نشان از شخصیت و مردانگی دارد. با این حال، اگر می‌خواهید در هر مجلسی چشم‌ها را خیره کنید، بهتر است با کت و شلوار نوک مدادی، کفش مشکی به پا کنید، ولی اگر می‌خواهید جسارت بیشتری به استایل خود دهید، کفش شرابی فوق‌العاده زیبا خواهد بود.

کت و شلوار مشکی

مناسب با: کفش سیاه

نامناسب با: کفش قهوه‌ای، کفش شرابی

کفش مشکی خیلی انعطاف‌پذیر نیست، به همین دلیل ما به طور کلی کت و شلوار خاکستری و سرمه‌ای را برای ست کردن با هر رنگِ کفشی پیشنهاد می‌کنیم. با این حال، اگر به دنبال ساده‌ترین هارمونی رنگی می‌گردید و خیلی حوصله ترکیب رنگ‌ها را ندارید، کت و شلوار مشکی را با کفش مشکی بپوشید.

کت و شلوار آبی

مناسب با: کفش قهوه‌ای و کفش شرابی رنگ

نامناسب با: کفش مشکی

کت و شلوار آبی سَبکی شاد، شیک و کاملاً مد روز است و به‌عنوان سرمایه‌گذاری ارزشمند برای تعاملات اجتماعی هوشمندانه‌ تلقی می‌شود. با این رنگ کت و شلوار می‌توان هر تُن رنگی از کفش را در طیف قهوه‌ای (کم رنگ، متوسط و پُر رنگ) انتخاب کرد. کفش شرابی نیز استایلی فوق‌العاده جسورانه ایجاد می‌کند. با این حال، ترکیب کت و شلوار آبی با کفش سیاه جرمی غیرقانونی نیست! اما جذابیت ذاتی کت و شلوار آبی را کم می‌کند.

کت و شلوار سفید

مناسب با: کفش مشکی، کفش قهوه‌ای و کفش شرابی رنگ

می‌توانید با کت و شلوار سفید و بژ هر سه رنگ کفش معرفی شده در این مقاله را به پا کنید. با این حال، ست کردن کت و شلوار سفید با کفش قهوه‌ای، ظاهری کلاسیک و رسمی را نشان می‌دهد، ولی کفش‌های قهوه‌ای و شرابی سبکی مدرن‌تر دارند. در مورد کت و شلوار بژ باید گفت که بهترین تُن رنگی برای ایجاد هارمونی، کفش قهوه‌ای است.

[mustread title0=”ست کردن کفش با کمربند برای آقایان” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86/”]

انواع کفش مردانه

بعد از اینکه درباره ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار مطالبی را بیان کردیم، حال مهم است که کمی هم با انواع مدل‌های مختلف کفش مردانه آشنا شوید. برای این منظور ما کفش‌های مردانه را به موارد زیر تقسیم کردیم:

کفش دربی (Derby)

ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار

کفش دربی دوست همیشگی همه مردان است، زیرا در کنار رسمی بودن، سبکی اسپرت نیز دارد. مشخصه اصلی این کفش، باز بودن ناحیه بَندی کفش (وصله یا ابرو) است.

کفش آکسفورد (Oxford)

کفش آکسفورد کاملاً رسمی و مجلسی است و از طریق بسته بودن ناحیه بندی کفش (وصله یا ابرو) قابل شناسایی است. اما برای اینکه کفش آکسفورد به سبکی کژوال (روزمره) و کمی اسپرت تبدیل شود، لازم است رویه آن دارای دوخت تزئینی باشد.

کفش بروگ (Brogue)

اغلب این مدل کفش غیر‌رسمی‌تر از مدل‌های دربی و آکسفورد است، زیرا کفش بروگ دارای دوخت‌های تزئینی در جلو و دورتادور خود است. با این حال، می‌توان هم کفش دربی و آکسفورد را برای ایجاد سبکی اسپرت‌تر، به حالت بروگ درآورد.

کفش مونک (Monk)

کفش مونک سبکی کاملاً جسورانه دارد، بر روی آن به جای بَند از یک یا دو ردیف تسمه سگک‌دار استفاده می‌شود. این مدل کفش هم استایلی رسمی و هم اسپرت دارد. تعداد بیشتر تسمه باعث غیررسمی‌تر شدن کفش مونک می‌شود.

کفش کالج (Loafer)

یکی دیگر از مدل‌های محبوب، کفش کالج است. این مدل کفش مردانه سبکی کژوال و اسپرت دارد، ولی می‌توان با کت و شلوار نیز آن را سِت کرد. انتخاب جنس جیر برای کفش کالج بسیار ساده و شیک است.

کفش اسنیکر (Sneaker)

امروزه ست کردن کفش ورزشی با کت و شلوار کاری عجیب و به دور از استایل نیست، بلکه نشان‌دهنده جوانی و سرزندگی فرد است. پوشیدن کفش اسنیکر یا رانینگ ساده سفید با کت و شلوار فوق‌العاده شیک و هیجان‌انگیز است.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoe/” icon=”cat-men–classic” icon-align=”right”]

اهمیت ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار

حتی اگر بهترین کت و شلوار را خریده باشید ولی به‌درستی درباره نحوه هماهنگی آن با رنگ کفش چیزی ندانید، عملاً هر تلاشی که کرده باشید بی‌فایده بوده است. انتخاب رنگ مناسب کفش می‌تواند فوراً سَبک زیبایی‌شناسی کت و شلوار را تغییر دهید و تاثیر عمیق‌تری در دیگران ایجاد کند.

آنچه که در این مقاله بیان شد به این معنا نیست که ترکیب‌های رنگی دیگر مانند کفش سرمه‌ای یا سفید مناسب نیستند، بلکه ما سعی بر این داشتیم که معمول‌ترین سبک‌های استایل مردانه را پیاده‌سازی کنیم. با این حال نمی‌توان گفت که استثنایی وجود ندارد. رنگ مانند سبک پوشش عمدتاً موضوعی ذهنی است، بنابراین هر ترکیب رنگی می‌تواند قابل اجرا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *