آموزش و نگهداری

چگونه کیف چرم را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کیف چرم

چگونه کیف چرم را تمیز کنیم؟ (How to Clean Your Leather Bag) قبل از پاسخ به این پرسش باید بگوییم: «همه بانوان عاشق کیف زنانه چرم هستند! زیرا یک کیف چرم می‌تواند تمامی ظرافت‌های زنانه را به کمال برساند. مردان نیز شاید نه به اندازه زنان، ولی آن‌ها نیز به کیف دستی چرمی خود می‌بالند و از در دست گرفتن آن لذت می‌برند.»

اما تنها راهی که می‌تواند به زیبایی و دوام آن کمک کند، یادگیری در نحوه تمیز کردن کیف چرم است. شیوه تمیز کردن اصولی نشان از آن دارد که شما تا چه میزان به کیف خود توجه دارید، زیرا مگر غیر از این می‌باشد که کیف چرمی اغلب گران قیمت است؟ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

نحوه تمیز کردن کیف چرم چگونه است؟

تمیز کردن کیف چرم

در حین تمیز کردن کیف چرمی، استفاده از پاک‌کننده‌های مبتنی بر سفید‌کننده‌ها یا آمونیاک کاری نادرست است، زیرا می‌‌تواند به سطح رویی چرم آسیب بزند. همچنین باید مراقب آب نیز باشید، زیرا ممکن است سطح چرم را لکه‌دار کند. اجازه دهید به آموزشی درباره طرز تمیز کردن کیف چرم بپردازیم:

وسایل مورد نیاز:

  • یک فنجان آب جوشیده شده
  • مایع دستشویی ملایم یا شامپو بچه
  • بطری اسپری
  • حوله تمیز
  • پارچه مخصص تمیز کردن عینک یا پنبه
  • قاشق برای مخلوط کردن
  • برس نرم
  • براق‌کننده

[products-box id=”” brand=”183″]

مراحل تمیز کردن کیف چرم

تمیز کردن کیف چرم

گام‎‌های زیر به صورت کاملاً اصولی برای حفظ خصوصیات ظاهری و فیزیکی کیف‌های چرم ترتیب داده شده‌اند، پس این موارد را یک به یک اجرا کنید:

مرحله 1: با برس شروع به پاک کردن گرد و غبار کنید

برای اینکه فرآیند تمیز کردن کیف کارآمدتر باشد، یک برس نرم با تراکم موی بالا را به آرامی روی سطح چرم بکشید تا گرد و غبار و کثیفی کامل پاک شود.

مرحله 2: کیف خود را به بتکانید!

با خالی کردن کیف خود شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام جیب‌های داخلی باز بوده و خالی از وسیله هستند. کیف را تکان دهید تا از شر هر گونه خُرده زباله و گرد و غبار خلاص شوید.

مرحله 3: محلول تمیزکننده را آماده کنید

در این مرحله لازم است محلول مورد نیاز که شامل آب جوشیده شده را به علاوه شامپوی بچه یا مایع دستشویی ملایم را آماده کنید. 2-3 قطره از مایع یا شامپو را در حدود 1/4 فنجان آب مقطر اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید تا یک محلول تمیزکننده شفاف ایجاد شود. برای راحتی در بدست آوردن مقادیر مورد نیاز، یک فنجان پر از آب جوشیده شده را با 12 قطره مخلوط کنید.

کیف چرم ممکن است از پوست حیواناتی اعم از گاو، گوسفند، بز، گاومیش، تمساح و دیگر حیوانات در طی فرآیند دباغی ساخته شود.

مرحله 4: محلول تمیزکننده را به بطری اسپری منتقل کنید

شاید تعجب کنید که چرا باید از بطری اسپری استفاده کرد! خُب، اسپری کردن باعث می‌شود که مقدار مایع به اندازه مورد نیاز در سطح چرم پخش شود. اگر از فنجان مستقیماً محلول را بر روی کیف بریزید، محلول تنها در یک محل جمع شده و پخش نمی‌شود.

مرحله 5: برای تمیز کردن محلول از پارچه مخصوص عینک استفاده کنید

با استفاده از پارچه یا دستمال عینک یا پنبه، کیف خود را با حرکت‌های دایره‌ای از هرگونه آلودگی پاک کنید. محلول به تمیز کردن اصولی و از بین بردن کثیفی از سطح چرم کمک می‌کند. حتماً تمام سطوح کیف و فلزات آن را نیز تمیز کنید. بیشتر اوقات مردم تمیز کردن قسمت زیر کیف را فراموش می‌کنند، بنابراین حتما قسمت زیری کیف را در شروع کار قرار دهید.

مرحله 6: کیف خود را براق کنید

مرحله آخر تمیز کردن کیف چرم را به براق کردن آن اختصاص دهید. برای این مورد می‌توانید یک براق‌کننده مخصوص چرم طبیعی خریداری کنید. براق‌کننده ممکن است به صورت واکس یا اسپری باشد، در هر دو صورت باید بعد از اعمال واکس یا اسپری، از یک حوله تمیز برای پخش کردن آن بر تمام سطوح استفاده کنید.

نکات مهم در تمیز کردن کیف چرم

بیرون کیف را هفتگی تمیز کنید: کیف‌های چرمی می‌‍توانند به مرور زمان از روغن‌های موجود در پوست و همچنین قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی مانند عطرها یا کرم‌های دست دچار کثیفی شوند. کیف خود را هفته‌ای یک‌بار تمیز کنید تا از جمع شدن لکه و کثیفی جلوگیری شود. زیر کیف بیش از قسمت بیرونی آن کثیف می‌شود، بنابراین نخست از زیر کیف شروع کنید. برای تمیز کردن کیف چرم از دستورالعمل بالا استفاده کنید.

داخل کیف را هر ماه تمیز کنید: داخل کیف می‌تواند مانند قسمت خارجی آن کثیف شود. اگر هر روز از آن استفاده می‌کنید، شاید لازم باشد هر ما حداقل به اندازه یک‌بار کیف را پاک کنید. محتویات کیف خود را خالی کنید و یک برس نرم را در امتداد آستر داخلی کیف بکشید تا گرد و غبار از بین برود. برای تمیز کردن کیف از هر گونه محتویات و آشغال‌های ریز می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. برای این منظور جاروبرقی را روی پایین‌ترین درجه با مکش ضعیف قرار دهید و داخل کیف بچرخانید. همچنین هرگونه لکه داخلی را با آب و صابون بشویید و بگذارید کیف دستی شما قبل از تعویض محتویات خشک شود.

لکه‌های عمیق را هرچه زودتر برطرف کنید: لکه‌هایی مانند خون، جوهر و مواد غذایی را باید با مواد پاک‌کننده مخصوص چرم تمیز کنید. فراموش کردن این موضوع باعث می‌شود در بلند‌مدت لَکه روی کیف عمیق‌تر شده و جذب تاروپود چرم شود. پس سریعاً با مشاهده هر گونه لکه آن را از کیف پاک کنید.

[products-box id=”” brand=”316″]

در زیر به برخی نکات دیگر توجه کنید:

  • هرگز از دستمال مرطوب، سرکه یا هر نوع محلول دیگری (به غیر محلولی که در بالا معرفی کردیم) جهت تمیز کردن یا از بین بردن لکه استفاده نکنید. بسیاری از این محصولات دارای مواد شیمیایی هستند که به چرم آسیب می‌زنند.
  • نکته اصلی در از بین بردن جوهر استفاده از محصول مخصوص پاک کردن جوهر است.
  • به جای محلول شامپو بچه یا مایع دستشویی ملایم، می‌توانید از تمیزکننده‌های مخصوص کیف چرم استفاده کنید.
  • اگر به تازگی بر روی دست خود کرم زده‌اید، از گرفتن دسته کیف خودداری کنید.
  • اگر کیف مجلسی زنانه دارید و تنها در مهمانی‌ها از آن استفاده می‌کنید، ضروری است بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کرده و داخل پوشش اصلی‌اش قرار دهید.
  • کیف چرمی خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. آفتاب باعث تغییر رنگ و خصوصیات ظاهری و فیزیکی چرم می‌شود.

اهمیت مراقبت از کیف چرم

هنگامی که روی یک کیف چرمی زیبا و باکیفیت سرمایه‌گذاری می‌کنید، بر حسب ارزش بالای آن لازم است در زمان‌های معینی کیف خود را تمیز کنید. هدف از یادگیری نحوه تمیز کردن کیف چرم این نیست که کیف طوری به نظر برسد که انگار آن را تازه خریداری کرده‌‌اید، بلکه مهم طول عمر کیف است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استفاده روزانه باعث کثیف شدن کیف‌های چرمی می‌شوند، بنابراین نحوه مراقبت و نگهداری از آن را باید در برنامه روزانه خود قرار دهید. با اینکه ممکن است فرآنید تمیز کردن کیف کمی زمان بر باشد، اما انجام این کار باعث می‌شود لذت بیشتری از استفاده دوباره آن ببرید. تنها با در نظر گرفت مراحل و نکات بالا، زیبایی، لوکس بودن و دوام کیف‌های چرمی خود را افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *