سبک پوشش, مد و استایل

استایل مینیمال چیست؟

استایل مینیمال

در دنیای مد و فشن، استایل مینیمال (Minimal Style) سبکی است که بسیاری از طراحان مهم را تحت تأثیر قرار داده است و در امتداد آن برخی از نمادین‌ترین روندهای نیم قرن اخیر را به وجود آورده است. با این وجود، شیوه مینیمالیستی همیشه به راحتی قابل تفسیر و توضیح نیست. برخی افراد، مینیمالیسم را مترادف سادگی می‌دانند، برخی دیگر استایل مینیمال را بی‌روح تفسیر می‌کنند.

به هر حال، هیچ چیز اساسی و دشواری در مورد مینیمالیسم وجود ندارد. این سبک جذابیت بصری اشکال، خطوط، شکل‌ها، بافت‌ها و حجم‌ها را بررسی می‌کند. سبک پوشش مینیمال یک پیچیدگی زیرین و ظریف را به وجود می‌آورد که بر روی بازی با رنگ‌ها، بافت‌های هماهنگ و متضاد، تقارن و عدم تقارن، نرمی و سفتی، مدرن و کلاسیک تأکید دارد. جهت درک بهتر مفهوم مینیمالیسم با کیف و کفش رنو همراه باشید.

زیبایی‌شناسی مینیمالیستی چیست؟

زیبایی‌شناسی مینیمالیستی چیست؟

بدون شک، سبک مینیمالیسم با سادگی ارتباط تنگاتنگی دارد و گاهی اوقات چیزی فراتر از آن است. از نظر زیبایی‌شناسی، مد مینیمالیسم در مورد ساده کردن متریال‌ها، رنگ‌ها، طراحی و ساخت به منظور ایجاد هارمونی و تعادل بدون آسیب رساندن به عملکرد است. در واقعیت زیباشناسی مینیمال در دنیای مدرن وام گرفته از سبک پست مدرن است، به معنای ترکیب عناصر کلاسیک با مدرن؛ شما می‌توانید یک کت کلاسیک چهارخانه مردانه را با کفش اسنیکر سفید بپوشید!

به عبارت دیگر، مد مینیمالیستی از تکه‌های ساده‌، بدون تزئین و غالباً تک رنگ برای تولید لباس استفاده می‌شود تا در عین سادگی، جذابیت را تداعی کند. در این مسیر، در جستجوی تغییرات ظریف‌تر باشید، از رنگ‌های مختلف به همراه خطوط، حجم و بافت استفاده کنید، این به معنای خلاقیت در دل سادگی است.

رویکرد استایل مینیمال چیست؟

رویکرد استایل مینیمال چیست؟

رویکرد مینیمالیستی به مد به معنای ترکیبی از ساده کردن نوع پوشش و کاربرد است. اصولاً، وقتی کیفیت و کارکرد بر کمیت (اندازه، رنگ، جلوه) ترجیح داده می‌شود، رویکردی حداقلی به استایل ایجاد می‌شود. تیپ مینیمال با یک اصل تعریف می‌شود: سبک پوشش خود را ساده نگه دارید! سبک مینیمالیستی به ستایش سادگی می‌پردازد. در نگاه نخست هیچ مورد اساسی در مورد این سبک وجود ندارد. تناسب، کیفیت، جزئیات ظریف و هارمونی قسمت‌های مخلف استایل می‌تواند به اندازه‌ای  زیبا و حتی عجیب باشد!سادگی، مهمترین نکته برای مشخص کردن رویکرد اصلی این سبک است.

[mustread posts=”6738″]

قوانین سبک مد مینیمالیستی

قوانین سبک مد مینیمالیستی

هر نوع سبک پوششی قوانین خاص خود را دارد، برطبق این قوانین می‌توان استایلی ار مینیمال نامید که شامل شرایط زیر باشد:

بازگشت به اصول اولیه

بخش عمده‌ای از انتخاب استایل ساده به اصول اولیه تکیه دارد. برای اینکه تا حد امکان سازگار و متنوع باشد، لباس نباید کاملاً زینتی یا نمایشی طراحی شود، درعوض باید ساده و کارآمد باشد. یک بافت تک رنگ ساده، شلوار جین کلاسیک و حتی یک جفت بوت چلسی، می‌توانند تداعی‌کننده سبک مینیمال باشند.

درباره رنگ

تصور غلط و اغلب رایج درباره مینیمالیسم این است که مستلزم خلاص شدن از شر همه رنگ‌ها است. اصلاً اینطور نیست! در حالی که درست است که رویکرد مینیمالیستی به مد اغلب به تیپی کاملی منجر می‌شود که فقط از چند رنگ استفاده شده است، هیچ دلیلی وجود ندارد که این رنگ‌ها خسته شوند یا جدی باشند. بدون شک مشکی، خاکستری و سفید برای استایل مینیمال مهمترین رنگ‌ها هستند. با این حال، این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید این رنگ‌های خنثی را با رنگ‌های مورد علاقه خود ترکیب کنید.

استایل مینیمالیسم

اگر به تیپ مینیمال علاقه زیادی دارید، قوانین زیر را در خاطر ثابت کنید:

  • از کیف زنانه به عنوان یکی از لوازم ضروری نهایت استفاده را ببرید.
  • برای ایجاد استایل مینیمال، رنگ‌های خنثی مشکی، سرمه‌ای، سفید، خاکستری و کرمی را انتخاب کنید.
  • سبک‌هایی از لباس را انتخاب کنید ظاهری ساده و بدون جزئیات دارند.
  • تاپ، شلوار و لباسی را انتخاب کنید خیلی تنگ و چسبیده نباشد، راحتی یکی از ارکان مهم سبک مینیمال است.
  • به گزینه‌هایی مانند مانتو کُتی ساده، شلوار جین، پالتو پشمی، دامن دکمه‌ای کلاسیک، پیراهن یقه اسکی و شلوار پارچه‌ای فکر کنید.
  • جواهرات ساده و ظریف، روسری و شال بدون طرح تمام پوشاکی هستند که می‌توانند این استایل را کامل کنند.
  • یکی از الهام بخش‌ترین گرایش‌ها در سبک مینیمالیستی، تطبیق عناصر سنتی زنانه و مردانه است. برای مثال، پوشیدن پیراهن مردانه و یا کُت زنانه است.
  • یکی از ترفندهای بسیار عالی، اضافه کردن کنتراست و عمق به استایل است. با ترکیب پارچه‌ها و بافت‌های مختلف اعم از ابریشم و چرم، پشم و پارچه، لباس براق و مات، می‌توان سبک مینیمال را به نهایت رساند.

اهمیت استایل مینیمال در دنیای امروز

اهمیت استایل مینیمال در دنیای امروز

همانطور که مشاهده می‌کنید، مُد مینیمالیستی فقط به ظاهر خاص یا  لباس مربوط نمی‌شود. درعوض، این مهم نگرشی همه جانبه نسبت به فشن و لباس است. به جای نگران بودن در مورد جزئیات سردرگم‌کننده استایل، تیپ مینیمال یک قاب ذهنی بی‌آلایش را فراهم می‌کند که باعث می‌شود تنها به سادگی فرک و نگاه کنید. روی موارد ضروری متمرکز شوید، آن وقت قادر خواهید بود بدون اینکه برای خود سردرد ایجاد کنید، استایلی زیبا و چشم‌نواز ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *