سبک پوشش, مد و استایل

با کت و شلوار مردانه چه کرواتی انتخاب کنیم؟

اصول ست کردن کراوات با کت و شلوار

در انتخاب برخی از اکسسوری‌های آقایان طوری باید عمل کرد که نه تنها از نظر بافت و رنگ قابل ترکیب شدن باشند، بلکه باید شخصیت مردانه را نیز منعکس کند. نحوه انتخاب کراوات با کت و شلوار این موضوع را به ما یادآورد می‌شود که چطور بعد از قرن‌ها، همچنان کراوات با کت و شلوار رابطه‌ای جداناپذیر با یکدیگر دارند.

درواقع هیچ چیز به اندازه انتخاب یک کراوات مناسب نمی‌تواند زیبایی کت و شلوار و به طور کلی جذابیت‌های یک استایل مردانه را به رُخ بکشد. در این بین، تعداد بی‌نظیری از ترکیب‌های کت و شلوار، پیراهن و کراوات وجود دارند که می‌توانند تیپ شما را به بهترین شکل ممکن زینت بخشند؛ با کیف وکفش رنو همراه باشید.

با کت و شلوار مردانه چه کرواتی انتخاب کنیم؟

با کت و شلوار مردانه چه کرواتی انتخاب کنیم؟

در زیر یک به یک به معرفی خصوصیات کراوات و نحوه هماهنگی آن با کت و شلوار می‌پردازیم:

رنگ کراوات

انواع رنگ‌های مختلف کراوات، پیامی خاص را منتقل می‌کنند. رنگ‌های گرم جسارت و هیجان را نشان می‌دهند، مانند که نشان‌‎دهنده قدرت است. مهم نیست که چقدر دلپذیر به نظر برسید، کراوات شما باید تاحدودی با رنگ پیراهن شما در تضاد باشد.

بیایید ساده شروع کنیم؛ رنگ یک قاعده کلی در هنگام انتخاب کراوات است، به این معنا که کراوات شما باید از پیراهن‌تان تیره‌‎تر باشد و باید دقیقاً در راستای عمود سینه شما باشد. اگر قرار است کراوات به مانند رنگ پیراهن روشن باشد، اصلاً چرا باید کراوات ببندیم؟

پیراهن‌های سفید تقریباً با هر رنگ کراوات مطابقت دارند، هرچند ممکن است خیلی رسمی باشند. پیراهن سفید برای موقعیت های اداری، رسمی و مجالس است. رنگ‌های دیگر پیراهن می‌توانند غیررسمی‌تر باشند.  لباس مشکی شبیه پیراهن سفید است و می‌تواند با هر کراواتی ترکیب باشد، اما بسیار رسمی نیز به نظر می‌رسند. اگر پیراهن مشکی به تن دارید، بهتر است کراوات روشن انتخاب کنید.

[products-box id=”165″]

باید هدف شما این باشد که کراوات خود را با همان تُن رنگی کت و شلوار خود تنظیم کنید. اما این قاعده با کت و شلوارهای روشن صادق نیست! جایی که کراوات باید تیره‌تر انتخاب شود. بنابراین هر مورد را به صورت جداگانه قضاوت کنید، اما رنگ‌ها را شبیه به هم نگه دارید.

اگر کت و شلوار آبی پوشیده‌اید، به دنبال یک کراوات سرمه‌ای یا سبز را انتخاب کنید. اگر کت و شلوار خاکستری به تن دارید، یک کراوات مشکی را انتخاب کنید. رنگ‌های کت و شلوار و کراوات باید با یکدیگر هماهنگ شوند، نه اینکه از هماهنگی بیرون بیایند. بنابراین سعی کنید رنگ را درست انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب کراوات مناسب با کت و شلوار مردانه

الگوی کراوات

رنگ‌ها یک چیز هستند، الگوها چیز دیگری! معرفی چندین رنگ در یک کراوات به شکل نقطه‌های ریز و طرح‌دار می‌تواند کار شما را کمی دشوار کند. برای مثال، رنگ اصلی کراوات سرمه‌ای و الگوهای طرح‌دار آن به رنگ زرد هستند.

پیراهن و کت و شلوار شما می‌تواند شبیه الگوی کروات شما باشند. اما هرگز پیراهن، کت و شلوار و کراوات را به طور طرح‌دار انتخاب نکنید، زیرا استایل شما را خیلی شلوغ نشان می‌دهد. برای مثال، سعی کنید اگر کراوات شما طرح‌دار است، پیراهن و کت و شلوار بدون طرح و ساده باشد، بلعکس، اگر کت و شلوار شما طرح‌دار است (طرح راه راه)، پیراهن و کراوات را ساده انتخاب کنید.

[mustread posts=”5029″]

پهنای کراوات

باریک یا پهن بودن کراوات نیز به نوبه خود موضوع مهم است. امروزه به سختی می‌توان جوانان را با کراوات‌های پهن مشاهده کرد، ولی باید بدانید که انتخاب کراوات باریک یا پهن سن و سال نمی‌شناسد.

اگر کت و شلواری باریک و فیت به تن دارید، به دنبال یک کراوات باریک باشید. کت و شلوار گشادی دارید، پس کراوات را نیز پهن انتخاب کنید. بنابراین از این قاعده همیشه استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب کراوات و کت و شلوار مردانه

نکات مهم در انتخاب کراوات و کت و شلوار مردانه

  • گره کراوات: سبک گره کراوات در هنگام پوشیدن پیراهن با یقه پهن یا یقه باریک مهم است. هر یک از این پیراهن‌ها گره کراوات متفاوتی را می‌طلبند که باید متناسب با یقه باشند. به یاد داشته باشید گره بزرگ‌تر به طول کراوات بیشتری احتیاج دارد، در حالی که گره کوچک‌تر به طول کمتری! این به نظر می‌رسد موضوعی بصری است که می‌تواند تاحدودی به علاقه فرد بستگی داشته باشد. پس اگر یقه پیراهن شما باریک است، گره باریک و بلعکس را انتخاب کنید.
  • طول کراوات: در انتخاب طول می‌توان چنین در نظر گرفت که کراوات باید زمانی که به صورت ایستاده هستید (کمرتان صاف است) تا تراز کمربند پایین بیاید. این قاعده‌ای کلی است، بالاتر رفتن و پایین‌تر آمدن کراوات از این تراز می‌تواند از نظر بصری کمی بغرنج باشد. پس گره کراوات را طوری انتخاب کنید تا ترراز کمربند شما پایین بیاید.
  • پوشیدن جلیقه: جلیقه می‌تواند 75٪ کراوات را پنهان کند، که لزوماً انتخاب منفی نیست. پوشیدن جلیقه استایل مردان را کمی رسمی‌تر می‌کند و می‌تواند ظاهر مردان را پرجنب و جوش‌تر نشان دهد. در انتخاب جلیقه سعی کنید، حتماً در تُن رنگی و طرح کت و شلوار انتخاب شود.

[mustread posts=”5487″]

اهمیت انتخاب کراوات مناسب با کت و شلوار مردانه

اهمیت انتخاب کراوات مناسب با کت و شلوار مردانه

به یاد داشته باشید که هماهنگی رنگ و الگوها یک هنر و علم است. اگرچه ما مجموعه خوبی از دستورالعمل‌‎ها را ارائه داده‌ایم، آنها به هیچ وجه قوانین ناگسستنی نیستند. در عوض، از این راهنمای تطبیق کراوات برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در خود استفاده کنید، و سپس به تنهایی هر کدام را امتحان کنید و ببنید به چ سبکی علاقه‌مند هستید. خواهید دید که گاهی اوقات کراوات و کت و شلوار با وجود کمی نقص، همچنان خوب به نظر می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *