فرش قرمز

بررسی استایل و تیپ دیوید بکهام

تیپ دیوید بکهام

استایل و تیپ دیوید بکهام (David Beckham) باعث شد او در سال 2018 سفیر مُد و فشن بریتانیا شناخته شود. اما، دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود او تا این اندازه خوش‌ تیپ باشد؟

مردان مشهور در سراسر جهان خواهان تکرار تصویر خود هستند، جای تعجب نیست که دیوید بکهام نیز از این قاعده خارج نبوده بلکه به‌طور شگفت‌آوری آن را هدایت می‌کند. سبک پوشش او بدون تقلید و کاملاً منحصر به خودش است، حتی اگر تی‌شرتی ساده‌ را با شلوار جین گشاد و بوت‌ مردانه قهوه‌ای سِت کند.

در این مقاله ما به بررسی استایل و تیپ دیوید بکهام و عوامل کلیدی که باعث شده است او در حدود دو دهه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مردان جهان تبدیل شود می‌پردازیم؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

راز خوش تیپی دیوید بکهام در چیست؟

بررسی استایل و تیپ دیوید بکهام

بکهام از روزهای ابتدایی خود به عنوان یک کارآموز در تیم فوتبال منچستر یونایتد، به چیزی فراتر از یک سبک مُد تبدیل شد. نوع پوشش او از همان روزهای اول بی‌عیب و نقص بود، طوری که به‌خوبی می‌دانست چگونه باید مردم و رسانه‌ها به سوی خود جلب کند. بکهام سپس به مرور زمان به نمادی از مرد ایده‌آل در دنیای مدرن تبدیل شد.

ولی دیوید بکهام چگونه به اینجا رسید؟ او از مد برای فراتر رفتن از ورزش استفاده کرد، در طی دوران حرفه‌ای فوتبالش، از منچستر یونایتد تا رئال مادرید، میلان و در نهایت LA Galaxy، مُد و فشن همیشه سایه به سایه او حرکت کرده است. بکهام همواره گفته است که شور و شوق خود را برای مد به هیچ عنوان از دست نخواهد داد. با این حال علاقه او به فشن توسط افرادی که در اطرافش بودند به شدت تقویت شد.

[mustread title0=”تیپ کریستیانو رونالدو؛ استایل یک فوتبالیست در دنیای مد” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%aa%db%8c%d9%be-%da%a9%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%84%d8%af%d9%88/” title1=”خوشتیپ ترین مردان جهان” link1=”https://renoiran.com/blog/%d8%ae%d9%88%d8%b4%d8%aa%db%8c%d9%be-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/” float=”left”]

«ویکتوریا آدامز» که در سال 1997 هنگامی که گروه موسیقی اسپایس گرلز (Spice Girls) در اوج شهرت بود با بکهام وارد رابطه شد. حضور ویکتوریا به زندگی بکهام، نه تنها شهرتش را افزایش داد، بلکه کمد لباس دیوید را نیز دگرگون کرد. همچنین تصمیم رسانه‌ای او برای استخدام «ادواردز» به عنوان یک متخصص تبلیغاتی از سال 1997 تا 2003، باعث رشد بکهام در قلب دنیای مُد و نفوذ او در این صنعت شد.

«سِر الکس فرگوسن» او را به عنوان بازیکنی در کلاس جهانی در نظر نگرفت. بزرگ‌ترین مربی تاریخ منچستر در کتابش در سال 2015 تنها چهار بازیکن به نام‌های اریک کانتونا، رایان گیگز، پل اسکولز و کریستیانو رونالدو را در طول دوران مربیگری‌اش فوتبالیست کامل دانست. اما نفوذ بکهام به مراتب فراتر از هر فوتبالیست دیگری در تاریخ است، او نه تنها روند مدل موی مردانه را از نو تعریف کرد، بلکه به تغییر فرهنگ و تصویر مردان در دنیای امروز نیز کمک شایانی کرد.

با این حال، قبل از اینکه ما بر روی لباس و تیپ دیوید بکهام تمرکز کنیم، بهتر است در مورد توانایی‌های ژنتیکی او کمی صحبت کنیم. همانند بسیاری از افراد مشهور، او شخصاً به‌طور طبیعی جذاب است، مدلِ چشم‌های دیوید بکهام بلافاصله قابل توجه است، آنها باریک و زاویه دارند و با خط ابرویی رو به بالا، نگاهی مردانه و قوی را تداعی می‌کنند.

بینی او نیز زیبا، کوچک و به طور کلی جذاب است. همانند بسیاری از افراد مشهور، دیوید بکهام چهره‌ای کاملاً ساختار یافته دارد. صورت استخوانی با مدل موهای جذاب، چهره او چیزی بیش از بیلبوردهای خیابانی است. ناگفته نماند که در تمام طول این سال‌ها مدل موهای بکهام همیشه جذاب و منحصر به فرد بوده، در واقع او هر سبکی از مدل موی مردانه را از بافت آفریقایی گرفته تا مدل ایتالیایی را امتحان کرده است.

سبک پوشش دیوید بکهام

بررسی استایل و تیپ دیوید بکهام

رسمی: بیایید با رسمی‌ترین استایل بکهام که در طول سال‌ها توانسته آن را به خوبی تکمیل کند، شروع کنیم. بکهام هرگز هیچ سبک پوششی همانند کت و شلوار را تا این اندازه به تکامل نرسانده است، به این معنی که او هرگز کت و شلوارهایش رنگ ناراحت کننده‌ای نداشته و یا بیش از حد تنگ و یا خیلی گشاد نبودند.

سبک کت و شلوارهای دیوید بکهام نکته‌ای مهم را نشان می‌دهد، زمانی که شما به خوبی رنگ و تناسب در اندازه کت و شلوار را نسبت به ابعاد بدنی خود تعیین می‌کنید، بقیه عوامل به مانند لباس، کفش و حتی کراوات به طور طبیعی به دنبال آن سِت خواهند شد. کت و شلوارهای بکهام در بیشتر موارد سبکی کلاسیک دارند، به طور کلی که او اغلب رنگ‌های سورمه‌ای، خاکستری، مشکی و نوک مدادی را با پیراهن سفید و کراوات ساده هماهنگ می‌کند.

تیپ دیوید بکهام در عروسی شاهزاده هری و مگان مرکل شمایل سبک او را در پوشیدن کت و شلوار به خوبی نشان می‌دهد. کت و شلوار نوک مدادی با جلیقه طوسی، پیراهن سفید و کراوات نوک مدادی به همراه کفش کلاسیک مردانه، استایل مجلسی و بی‌نظیر بکهام در مراسم ازدواج سلطنتی بود.

رومزه: سبک لباس‌های رومزه دیوید بکهام بر رنگ‌های متنوع و تاحدودی کلاسیک تمرکز دارد. با اینکه او هر چه به 40 سالگی و بعد از آن نزدیک می‌شود، استایلش رسمی‌تر می‌شود، ولی هنوز هم نیم‌نگاهی به دوران یاغی‌گری‌اش در خیابان‌های منچستر دارد.

اگر می‌خواهید دیوید را در استایلی رومزه ببینید، کافی است او را در بیشتر مواقع با تی‌شرت سفید، شلوار جین سرمه‌ای به همراه نیم‌بوت‌های قهوه‌ای در خاطر ثبت کنید. در نگاه به عکس‌هایش، به نظر می‌رسد او به شلوار جین سرمه‌ای بیشتر علاقه دارد و حتی تی‌شرت‌هایش نیز اغلب سفید، مشکی یا خاکستری هستند.

سبک پوشش بکهام معمولاً در فصل زمستان شامل پالتو بلند، شلوار پارچه‌ای مشکی و نیم‌بوت است. با این حال، علاقه بسیاری نیز به کت چرم و شلوار جین مشکی دارد. همچنین از کلاه مدل برت یا کلاه پشمی به همراه شال گردن نیز در طول فصل زمستان استفاده می‌کند.

چند مدل از تیپ دیوید بکهام

عکس‌های دیوید در مراسم مختلف نشان از آن دارد که او تا حدودی به سبک‌های خاصی علاقه دارد. نگرش او درباره مُد نسبت به اوایل دوران مشهور شدنش تا به امروز تغییر کرده است؛ شاید این تغییر را باید بر مبنای افزایش سن و تجربه او دانست. دیوید به مرور زمان از سبک اسپرت به سمت کلاسیک تغییر رویه داده و از رنگ‌های شاد به انتخاب رنگ‌های سنگین‌تر رسیده است. با این حال، در زیر به معرفی چند مدل از تیپ‌های دیوید بکهام می‌پردازیم:

تی‌شرت با کت اسپرت

برای ترکیب کردن استایل رسمی و رومزه، بکهام علاقه زیادی دارد تا کت اسپرت را با تی‌شرت سِت کند. این سبک پوشش گرم و نشان از روحیه جوان او دارد، به همین دلیل بکهام هر چه بیشتر پا به سن می‌گذارد از این سبک پوشش بیشتر بهره می‌برد.

تی شرت با پیراهن

چرا بکهام همیشه علاقه دارد زیر پیراهن خود تی‌شرت بپوشد؟ او معمولاً دو دکمه بالای پیراهنش را نیز باز می‌کند تا رنگ و هارمونی تی‌شرت با پیراهن به خوبی خود را نشان دهد.

تی شرت با کتونی

 

این سبک پوشش را می‌توان بیشتر در زمان‌هایی که بکهام به دنبال فعالیت‌های خانوادگی روزمره هست مشاهده کرد. او این استایل را با تی‌شرت، کفش ورزشی (رانینگ یا اسنیکرز) به همراه شلوار ورزشی سِت می‌کند.

پالتو بلند با نیم بوت قهوه‌ای

در فصل سرد سال معمولاً دیوید بکهام را می‌توان با تیپ محبوبش یعنی پالتو بلند مشکی و بوت قهوه‌ای مشاهده کرد. او این استایل را در مراسم رسمی و یا فعالیت‌های روزمره و خانوادگی به تن می‌کند.

کت چرمی (کاپشن چرمی) با تی‌شرت

بررسی استایل و تیپ دیوید بکهام

کت چرمی دارای بافتی خاص و درخشان است و در عین سادگی ماهیتی لوکس دارد. به همین خاطر بکهام به خوبی از ترکیب تی‌شرت سفید و کت چرمی مشکی، استایلی ساده و مردانه می‌سازد.

لباس گرم کن با کتونی

پوشیدن گرم کن یا کتونی از دیگر استایل‌های محبوب دیوید بکهام در فصل پاییز است. او به خوبی توانسته در طول همه این سال‌ها سبک مورد علاقه خودش را پیدا کند، انتخاب کتونی سفید بخش جداناپذیری از تیپ پاییزی اوست.

استفاده از کلاه

دیوید بکهام از کلاه بیسبال، برت و کلاه پشمی در سبک‌های پوشش خود استفاده می‌کند. از کلاه بیسبال برای تیپ اسپرت، از کلاه برت معمولاً برای استایل رسمی واز کلاه پشمی برای پوشش زمستانه بهره می‌برد.

چرا بسیاری مردان از تیپ دیوید بکهام تقلید می‌‎کنند؟

دیوید بکهام زمانی که به تنهایی یا به همراه همسرش ویکتوریا بکهام و فرزندانش در مجامع عمومی ظاهر می‌شود، بی‌شک به عنوان خوش‌پوش‌ترین مرد انتخاب می‌‍شود. لباس‌های او بی‌اندازه جسورانه و طبق مُد روز و در راستای شخصیت درونی اوست. بکهام در کنار فوتبال، به کار مدلینگ نیز مشغول بوده و به دلیل ظاهر جذابش همیشه در صنعت مُد فردی تاثیرگذار بوده است.

به همین دلیل، برندهای بزرگ لباس، کفش و اکسسوری مردانه برای معرفی محصولات خود از چهره جهانی بکهام نهایت بهره را می‌برند. در واقع حضور بی‌وقفه او در صحنه فشن، این تفکر را در آقایان ایجاد کرده است که دیوید بکهام نمادی از خوش‌تیپی و جذابیت مردان در عصر حاضر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *