بررسی و خرید

راهنمای خرید کفش مردانه

خرید کفش مردانه

در زمان خرید کفش مردانه (Buy Men’s Shoes)، داشتن راهنمای خوب که دربرگیرنده موضوعاتی مانند قیمت، شرایط فروش و یا ویژگی‌های یک کفش باشد، کاری ضروری است. بیشتر ما بدون کسب آگاهی‌های لازم، جهت خرید کفش اقدام می‌کنیم، سپس بعد از وارد شدن به داخل مغازه، با دریایی از پرسش‌های مختلف روبرو می‌شویم!

با اینکه ما در این مقاله به هرگونه پرسش شما پاسخ می‌دهیم، ولی باید بپذیریم که خرید کفش مردانه بیش از اقلام دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار است، زیرا هر چه قدر پاها در وضعیت بهتری قرار داشته باشند، مسیر زندگی روندی ایده‌آل و سالم‌تری را طی خواهد کرد. با این حال، انتخاب کفش مناسب باید از یک سو نیازهای شخصی خریدار را برآورده کند، و از سوی دیگر کیفیت و زیبایی را پوشش دهد؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

انواع کفش مردانه

خرید کفش مردانه

کفش روزمره مردانه

این کفش برای استفاده روزانه و مداوم طراحی شده است. برای بسیای از آقایان که در طول روز مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند و یا به دنبال کفشی هستند که در موقعیت‌های معمول (محیط‌های شغلی یا دانشگاهی) استفاده کنند، کفش روزمره انتخاب مناسبی است. ناگفته نماند این نوع کفش مردانه باید دارای کیفیت و راحتی بالایی باشد.

کفش ورزشی مردونه

همان‌طور که از نامش پیداست، این کفش مخصوص زمان ورزش است. امروزه همه آقایان حداقل یک جفت کتونی ورزشی دارند، زیرا در عین حال که کفشی بسیار راحت است، استایل ورزشی و جوانانه دارد. از کتانی به غیر از کابردهای ورزشی، برای استفاده‌های روزمره نیز به وفور از سوی مردان و پسران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کفش رسمی مردانه

برای مراسم و مجالس، پوشیدن کفش رسمی مردانه اجتناب‌ناپذیر است. این کفش ظاهری کاملاً متمایز و به اصطلاح «مردونه» دارد و معمولاً با کت و شلوار و استایل رسمی سِت است. کفش‌های مجلسی یا کلاسیک به تنهایی دارای چندین نوع اعم از آکسفورد، دربی، بروگ، مونک و کالج (لوفر) هستند.

صندل مردونه

با شروع فصل بهار و تابستان پوشیدن صندل مردانه نه تنها باعث خنک شدن و عدم عرق کردن پاها می‌شود، بلکه کاملاً مطابق با استایل تابستانه است. صندل‌های مردانه اغلب ساده و دارای بَندهایی با پهنای بیشتر هستند، همچنین برای باز و بسته کردن نیز به صورت سگکی و یا چسبی طراحی می‌‍شوند.

بوت مردانه

برای محافظت از پاها در برابر نفوذ سرما و آب، پوشیدن بوت مردانه در پاییز و زمستان ضروری است. بوت مردونه حداکثر تا بالای قوزک پا را پوشش می‌دهد و به صورت زیپی، کشی و یا بَندی طراحی می‌شود. همچنین بوت مردانه بر حسب کاربرد به انواع بوت مخصوص کوهنوردی و بوت رسمی تقسیم می‌‍شوند.

[products-box id=”87″]

جنس کفش مردانه

چرم طبیعی (Leather)

بهترین متریال ساخت کفش، بی‌شک چرم طبیعی است. به دلیل دوام، کیفیت و زیبایی بی‌مانندش، مردان بسیاری خرید کفش مردانه چرم را در اولویت خود قرار می‌دهند. در واقعیت چرم طبیعی از پوست حیواناتی نظیر گاو، گوسفند، بز و موارد دیگر، طبق فرآیند دباغی ایجاد می‌شود. چرم طبیعی خود به دو نوع چرم کامل دانه‌دار و چرم دانه‌دار اصلاح شده تقسیم می‌شود. چرم کامل به دلیل آنکه سنباده زده نمی‌شود مرغوب‌تر از چرم اصلاح شده است. ناگفته نماند از چرم طبیعی در ساخت کفش مجلسی، صندل و بوت استفاده می‌شود.

پارچه (Textiles)

پارچه اغلب از طریق نخ و الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شود و جنسی نرم‌‎تر و منطعف‌تر از چرم دارد. در واقع قدمت پارچه بسیار بیشتر از چرم است، به‌طوری‌که می‌توان تاریخی در حدود 6500 سال را برای آن متصور شد. متداول‌ترین منسوجات مورد استفاده در ساخت کفش عبارتند از: پنبه، پلی استر، پشم و نایلون است. کفش‌های پارچه‌ای را می‌‌توان در ریون، لیکرا و یا پلی پروپیلن نیز یافت. یکی از مهمترین مزیت‌های کفش‌های پارچه‌ای، تطبیق‌پذیری آنها در سبک‌ها و طرح‌های مختلف است. از پارچه اغلب برای ساخت کفش ورزشی استفاده می‌شود.

چرم مصنوعی (Synthetics)

چرم مصنوعی با نام‌های دیگر همچون چرم PU (پلی‌اورتان) شناخته می‌شود که از کامپوزیت‌هایی ساخته شده است که از دو لایه یکسان تشکیل شده‌اند: یک سطح خارجی که به یک لایه پشتیبان متشکل از الیاف پلی استر متصل است. مزیت کفش‌های ساخته شده از چرم مصنوعی این است که آنها نسبت به سایر متریال‌های دیگر نسبتاً ارزان قیمت هستند. از آنجا که این ماده نسبت به همتایان چرمی و پارچه‌ای خود از دوام کمتری برخوردارند، ولی امروزه بسیاری از تولیدکنندگان از آن به وفور استفاده می‌کنند.

نکته: جیر و نبوک نوعی چرم طبیعی هستند که اغلب در تولید کفش کالج و بوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

[mustread title0=”نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی” link0=”https://renoiran.com/blog/%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%DA%86%D8%B1%D9%85-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D8%B1%D9%85-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C/”]

نکات مهم در خرید کفش مردانه

اندازه پا: اولین مرحله خرید کفش مردانه، تعیین اندازه یا سایز پا است. پای خود را بر روی کاغذ قرار داده و با استفاده از مداد، دورتادور پا را خط بکشید. سپس با استفاده از خط کش یا متر شروع به اندازه‌گیری طول و عرض پا کنید. برای تطبیق بین اندازه پا (بر حسب سانتی‌متر) با معیارهای سایزبندی رایج در جهان، از جدول زیر بهره ببرید. در بیشتر مواقع یک پا از دیگری بزرگ‌تر است، بنابراین در انتخاب کفش اولویت را بر پای بزرگ‌تر قرار دهید.

جدول سایز‌بندی کفش مردانه
سایز طول پا (میلی‌متر) سایز انگلیسی (UK) سایز آمریکایی (US)
37 235 3 4
37.5 238 3.5 4.5
38 240 4 5
38.5 243 4.5 5.5
39 245 5 6
39.5 248 5.5 6.5
40 250 6 7
40.5 253 6.5 7.5
41 255 7 8
41.5 257 7.5 8.5
42 26 8 9
42.5 263 8.5 9.5
43 266 9 10
43.5 277 9.5 10.5
44 279 10 11
44.5 283 10.5 11.5
45 286 11 12
45.5 289 11.5 12.5
46 292 12 13
46.5 296 12.5 13.5
47 301 13 14
47.5 305 13.5 14.5
48 308 14 15

سایز کفش: به دلیل آنکه هر تولیدکننده معیار سایزبندی مخصوص به خود را دارد، به همین دلیل با توجه به جدول بالا، سایز مورد نظر خود را تعیین کنید. اگر اندازه پای شما بین دو سایز مختلف بود، سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید. همیشه سعی کنید جلوی کفش به اندازه حداکثر یک سانتی‌متر آزاد باشد. به دلیل آنکه در ساعات پایانی روز پاها به بزرگ‌ترین اندازه خود می‌رسند، بهتر است در اواخر روز اقدام به خرید کنید. همچنین در زمان خرید جوراب به پا کنید تا سایز کفش را به درستی انتخاب کرده باشید.

میزان راحتی: داشتن احساس راحتی از پوشیدن کفش مهمترین ویژگی است که باید در نظر بگیرید. آیا برای حرکت دادن انگشتان پا فضای کافی دارید؟ آیا کفش تخت مناسب است یا پاشنه‌دار؟ آیا با پوشیدن کفش احساس سَبکی می‌کنید؟ با این تصور که کفش در طول زمان جا باز می‌کند، اقدام به خرید نکنید. باید بتوانید انگشتان پایتان را به راحتی داخل سرپنچه کفش حرکت دهید. همچنین پاشنه کفش مردانه بهتر است کمتر 3 سانتی‌متر باشد. به‌طورکلی، میزان راحتی به جنس و طراحی کفش بستگی دارد. اگر داخل کفش به هر دلیلی پای‌تان را می‌زند، جنس داخلی آن به اندازه کافی نرم و منعطف نیست.

استفاده از تخفیف‌ها: بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی برای جذب مشتریان، اقدام به راه‌اندازی جشنواره‌های فروش ویژه تحت عنوان «حراج آخر فصل» می‌کنند. این تخفیف‌ها شرایط بسیار فوق‌العاده‌ای برای خرید محصولات ارزان قیمت هستند. معمولاً در ایران جشنواره‌های فروش بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه هر ساله با استقبال بسیار مردم مواجه می‌شوند، به ویژه روزهای نزدیک به عید نوروز که بازار فروش انواع و اقسام کفش مردانه بسیار داغ است.

انتخاب فروشگاه: قطعاً خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر تجربه‌ای لذت‌بخش است. لازمه این مهم بررسی هر چه بیشتر اعتبار فروشگاه محل خرید است. تنها داشتن نماد الکترونیکی کافی نیست، بلکه رسیدگی به درخواست مشتریان، شرایط ارسال سریع، بسته‌بندی محصول، گارانتی محصول، خدمات پس از فروش و بسیاری موارد دیگر نیز مهم هستند. به‌ویژه در خرید کفش مردانه توصیه ما در این است که از وبسایت‌های تخصصی فروش کفش اقدام به خرید کنید، زیرا آنها می‌توانند بهترین راهنمایی را در اختیارتان قرار دهند.

رنگ کفش: انتخاب رنگ از یک سو به علاقه شخص و از سویی دیگر به نوع استایل بستگی دارد. برای مثال، کفش کلاسیک مردانه به دلیل داشتن استایل رسمی معمولاً در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و شرابی یافت می‌شود. برای استایل اسپرت می‌توان هر نوع رنگ کفشِ ورزشی را انتخاب کرد. در اغلب موارد استایل تابستانه دارای رنگ‌های شاد است و استایل زمستانه به همراه رنگ‌های سرد و تیره معنا پیدا می‌کند. با این حال، همیشه در انتخاب رنگ کفش به رنگ پوشش‌تان نیز توجه کنید، برای مثال ست کردن رنگ کفش با کت و شلوار دارای قواعد مخصوص به خود است.

شکل ظاهری کفش: به ویژه درباره کفش‌های رسمی این مورد بسیار مهم است. برخی از کفش‌های مردانه نوک تیز بوده و برخی دیگر سرپنجه آنها مربعی شکل است، اما سؤال پیش می‌آید که: «کدام بهتر است؟» از لحاظ راحتی و سلامت پاها، انتخاب اصلی همیشه سرپنجه مربعی است، زیرا نه تنها به حرکت انگشتان پا کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود هیچ کدام از انگشتان پا به دیگری فشاری مضاعف وارد نکنند. با این حال، کفش نوک تیز جوان‌پسندتر از کفش سرپنجه مربعی است. در مورد دیگر کفش‌های مردانه نیز انتخاب ظاهر کفش به علاقه شخصی فرد برمی‌گردد.

قیمت کفش: به‌طورکلی، قیمت کفش مردانه به برند، کشور سازنده، متریال، گارانتی و موارد دیگر بستگی دارد. بنابراین هر چقدر برند کفش مشهورتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. این موضوع در مورد متریال هم کاملاً صادق است، کفش چرم یقیناً قیمت بیشتری از کفش ساخته شده از چرم مصنوعی دارد. اگر به هر دلیلی محدودیت بودجه دارید، بهتر است به فکر خرید کفش ارزان قیمت‌تر باشید؛ ولی توصیه ما این است که همیشه کیفیت را در اولویت بالاتری نسبت به قیمت قرار دهید.

بهترین مارک کفش مردانه

با توجه به دسته بندی انواع کفش مردونه، در زیر به ترتیب بهترین برندهای موجود در ایران را یک به یک معرفی می‌کنیم:

روزمره: Venturini (ساخت ایتالیا)، Bama (ایتالیا)

رسمی: Mercedes (آلمان)، Rieker (آمریکا)، Venturini (ایتالیا)

ورزشی: Asics (ژاپن)، Kappa (ایتالیا)، Adidas (آدیداس)، Nike (نایکی)

صندل: Bama (ایتالیا)

بوت: Young Spirit (انگلستان)، City Line (فرانسه)، Dockers (آمریکا)

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoe/” icon=”cat-men–classic” icon-align=”right”]

اهمیت خرید کفش مردانه براساس نوع پا

خرید کفش مناسب یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت در راستای سلامت پاها است. اما چگونه این امر ممکن است؟ باید بگوییم: «نخست از پای خود شروع کنید!» هر یک از انسان‌ها دارای پاهایی متفاوت هستند، برخی پاهایی پهن و برخی دیگر باریک دارند؛ حتی بعضی دیگر دارای مشکلاتی همچون صافی کف پا پا یا قوس بیش از اندازه هستند. در هر صورت، انتخاب صحیح کفش بستگی زیادی به میزان شناخت شما از پاهای‌تان دارد. بنابراین، قبل از آنکه وارد مغازه شوید، نخست نگاهی به قلب دوم‌تان بیاندازید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *