بررسی و خرید

راهنمای سایز کفش زنانه

راهنمای سایز کفش زنانه

اگر مطمئن نیستید که چه سایز کفشی مناسب شما است و یا چگونه باید پای خود را اندازه‌گیری کنید، راهنمای سایز کفش زنانه (Women’s shoe size) را تا انتها با دقت مطالعه کنید.

بیشتر بانوان ممکن است روزانه تا کیلومترها راه بروند؛ در اینجا ورزش کردن و پیاده‌روی تنها منظور ما نیست، بلکه شمارش مقدار گام‌هایی است که زنان و دختران در طول روز در محیط کار، خانه، بُردن فرزندان به مدرسه و هر نوع فعالیتی که منجر به راه رفتن و در نتیجه استفاده از کفش بر می‌دارند.

ممکن است از اینکه ببینید چطور کفش‌های‌تان در تمام طول روز شما را همراهی می‌کنند شگفت‌زده شوید! ولی باید بدانید این موضوع بیش از هر مورد دیگری به انتخاب سایز صحیح کفش بستگی دارد. یک جفت کفش نامناسب به مشکلات رایجی مانند فشار مضاعف به پا، تأثیر بر روی ستون فقرات، درد در ناحیه لگن و حتی باسن می‌انجامد. تکرار این روند می‌تواند منجر به آسیب، ناراحتی یا خطرات جدی‌تری در آینده شود.

برای کاهش مشکلات پیشرو و راحتی در پیاده‌روی، لازم است در انتخاب سایز صحیح کفش نهایت دقت را به خرج دهید. این مورد نخست با شناخت درست شکل و فرم پا، اندازه‌گیری اصولی و سپس استفاده از جدول سایزبندی کفش میسر می‌شود؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

تعیین سایز کفش برای زنان و دختران

سایز اروپایی طول پا (سانتی‌متر) سایز انگلیسی سایز آمریکایی
35 22.5 1 2
35.5 22.8 1.5 2.5
36 230 2 3
36.5 23.3 2.5 3.5
37 235 3 4
37.5 23.8 3.5 4.5
38 240 4 5
38.5 24.3 4.5 5.5
39 245 5 6
39.5 24.8 5.5 6.5
40 250 6 7
40.5 25.3 6.5 7.5
41 25.5 7 8
41.5 25.7 7.5 8.5
42 26 8 9
42.5 26.3 8.5 9.5
43 26.6 9 10
43.5 27.7 9.5 10.5

در سراسر جهان حدود 7 سیستم مختلف سایز کفش وجود دارد که سیستم‌های سایزبندی آمریکا، بریتانیا، اروپا و ژاپن پُراستفاده‌تر از بقیه هستند. با این حال، ممکن است اندازه‌ها کشور به کشور متفاوت باشد یا اینکه تولید کنندگان مختلف ممکن است معیارهای سایزبندی متناسب با محصولات خود را ارائه دهند.

هیچ راه مناسبی برای تبدیل اندازه‌های اروپایی، آمریکایی و انگلیسی وجود ندارد، بنابراین بهتر است از جدول سایزبندی بالا استفاده کنید. در این جدول تبدیل می‌توانید اندازه طول پا بر حسب سانتی‌متر، سایز انگلیسی، آمریکایی و اروپایی را مشاهده کنید.

معمولاً در ایران، سایز کفش بر حسب معیار اروپایی، سایزبندی می‌شود.

به دلیل آنکه کفش‌های زنونه دارای گستردگی زیادی در مدل و سایز هستند، برای مثال کفش پاشنه بلند از نظر شکل، ماهیت استفاده و سایز کاملاً متفاوت از صندل زنانه می‌باشد، لازم است معیارهایی کلی را انتخاب سایز درست در نظر بگیرید.

نکته مهم این است که اگر در مورد سایز پای خود شک داشتید، همیشه بهتر است به اندازه 0.5 یا 1 سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید. همچنین، اگر پایتان بین دو اندازه طولی متفاوت بود، اولویت با اندازه بزرگ‌تر است.

جدول تبدیل سایز کفش برای بانوان فقط یک راهنمای کلی می‌باشد، کاملاً طبیعی است که اندازه پاها متفاوت باشد. در واقع حدود 60٪ از زنان از نظر شکل و سایز دارای پاهای مختلفی هستند.

طول کفش تنها موردی نیست که باید در نظر بگیرید، عرض پا نیز به همان اندازه مهم است. بنابراین، طول و عرض پا باید به‌طور جداگانه اندازه‌گیری شود، زیرا در زمان خرید، هر سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر به معنای تغییر اندازه در طول و عرض کفش است.

نحوه اندازه گیری سایز پا

به راحتی می‌توانید پای خود را در خانه اندازه‌گیری کنید، برای این کار نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارید، تنها کافی است از یک قطعه کاغذ سفید، یک مداد و یک خط کش استفاده کنید. حال اندازه‌گیری پا را شروع می‌کنیم:

– سطحی صاف و سخت را پیدا کنید.

– کاغذ سفید را بر روی سطح صاف و بر لبه دیوار قرار دهید، سپس پای خود را دقیقاً در لبه کناری دیوار و بر روی کاغذ قرار دهید.

– با استفاده از مداد، نوک بلندترین انگشت و انتهای پاشنه پا را علامت‌گذاری و یا دور تا دور پا را خط بکشید.

– این روند را با هر دو پا تکرار کنید، زیرا ممکن است اندازه هر یک از پاها با یکدیگر کمی متفاوت باشد.

– در پایان، پهنای پنجه و پاشنه پا را اندازه‌گیری کنید.

بعد از اندازه‌گیری پا، مقادیر به دست آمده را با جدول سایزبندی مطابقت دهید. همچنین، ایده خوبی است که پای خود را در پایان روز اندازه‌گیری کنید، زیرا پاها در پایان روز در بزرگ‌ترین اندازه خود هستند. ناگفته نماند، در زمان انتخاب کفش بهتر است جوراب نیز بپوشید، این مورد جهت اطمینان بیشتر در تعیین سایز صحیح کفش است.

درباره فرم و شکل پای بانوان

تفاوت‌های مورفولوژیکی (ریخت‌شناسی) و هندسی بین پاهای مردان و بانوان می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب سایز کفش باشد. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ناحیه پاشنه، پنجه، برآمدگی قوزک، فرم انگشتان و به طور کلی تمامی قسمت‌های پای زنان کوچک‌تر از مردان است.

نتایج نشان می‌دهد که پای زنان و دختران در اندازه و شکل نسبت به پای آقایان متفاوت است، برای مثال، پای بانوان باریک‌تر از پای مردان بوده و به طور طبیعی بی‌مو است. همچنین سطح تماس کف پا با زمین در بانوان کمتر از آقایان است. با این حال، همان‌طور که اغلب فرض می‌شود، پای خانم‌ها نسخه کوچک‌تری از پای مردان است.

به طور کلی، تفاوت‌های قومیتی، جغرافیایی و حتی فرهنگی نیز در فرم و شکل پا مؤثر هستند؛ برای مثال، پای زنان آفریقایی بزرگ‌تر از پای زنان ژاپنی است، یا اینکه در صدها سال پیش در طول «سلسه مانچو» در چین، بانوان مجبور به بستن پاهای‌شان بودند. این اجبار فرهنگی باعث تغییر شکل کامل پا می‌شد، به طوری که آن‌ها حتی نمی‌توانستند چند گام بیشتر راه بروند.

در دنیای مدرن با پذیرفته شدن فرهنگ پوشیدن کفش پاشنه بلند، به مرور مشکلات جدیدی در فرم و شکل پای زنان ایجاد شد. بانوان به‌ویژه در کشورهای غربی در زمان حضور در محل کار (برای مثال، بانوانی که وارد کار مدلینگ می‌شوند) و یا هر موقعیت اجتماعی، به طور مداوم کفش پاشنه بلند می‌پوشند. بنابراین، در طول زمان پای زنان با تغیر شکل انگشتان (جمع شدن انگشتان به داخل)، طویل‌تر شدن قوس داخلی و بیشتر شدن پهنای پنجه نسبت به پاشنه مواجه شد.

[products-box id=”86″ brand=””]

اهمیت انتخاب سایز درست کفش برای بانوان

مهم این است که کفشی مناسب را انتخاب کنید، نه فقط برای اینکه چقدر هزینه کرده‌اید! بلکه برای سلامتی پا و اینکه در هر زمان احساس راحتی کرده و از پوشیدن کفش مورد علاقه خود لذت ببرید.

کفش زنان دارای تنوع بسیار گسترده‌ای است و انتخاب سایز صحیح هر کدام بر حسب معیارهای سایزبندی (آمریکایی، انگلیسی، اروپایی، استرالیا، چینی، ژاپنی و موارد بیشتر) می‌تواند تا حدودی سردرگم کننده باشد. توصیه ما این است که دستورالعمل انتخاب سایز صحیح کفش برای بانوان را همیشه در زمان خرید مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *