برندها و طراحان, مد و استایل

کریستین لوبوتین، خالق کفش پاشنه بلند با کفی قرمز

کریستین لوبوتین، خالق کفش پاشنه بلند با کفی قرمز

خالق نوآورانه «کفش پاشنه‌ بلند با کفی قرمز» کریستین لوبوتین (Christian Louboutin)، طراح مشهور و بسیار پرطرفدار فرانسوی، فردی است که انقلابی در کفش‌های پاشنه بلند زنانه ایجاد کرد. رویکرد غیرقابل انکار لوبوتین به زندگی و کار، باعث شده است نام او به عنوان یک برند متشخص و لوکس تاریخ‌ساز شود.

با اینکه کفش‌های زنانه او بسیار مشهور هستند، ولی کریستیان لوبوتن در طراحی کفش مردانه و کیف زنانه نیز پیشرو است. همچنین در سال‌های اخیر جهت توسعه کسب و کارش، طرح‌های بسیار منحصر به فردی را برای طراحی لوازم آرایشی انجام داده است. با این حال، برند کریستین لوبوتین نمایانگر لوکس بودن و سبک اغواگرایانه است؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

زندگینامه کریستین لوبوتین

کودکی

کریستین لوبوتین در پاریس از پدر و مادری فرانسوی به نام‌های رابرت و ایرن متولد شد و تنها پسر خانواده از چهار فرزند بود. او در سن جوانی متوجه شد که تُن پوست او نسبت به خواهران و والدینش تیره‌تر است و همانطور که او در مصاحبه‌ای در سال 2012 گفت: «باور نکردنی بود، در جوانی متوجه شدم که پدر بیولوژیک او در واقع از فردی مصر بوده و او نتیجه رابطه‌ مادرش با فرد مصری بود.»

روحیه شورشی لوبوتین در همان اوایل زندگی آشکار شد. پس از چندین بار اخراج از مدرسه، در سن 12 سالگی از خانه بیرون رفت، مادرش اجازه داد تا او خانه را ترک کند. در حدود این زمان بود که در کارهای مختلف مشغول شد و سپس به عنوان دستیار در کاباره Folies Bergères شروع به کار کرد. او همچنین به سفر کردن علاقه داشت و از مناطق دوری مانند هند دیدن کرد.

شروع کار به عنوان طراح

کریستین لوبوتین ادعا می‌کند که علاقه وی به کفش‌های زنانه در سال 1976 پس از بازدید از موزه ملی Arts d’Afrique d’d’Océanie آغاز شد. یک علامت در درب ورودی موزه وجود داشت که از مهمانان زن می‌خواست که از پوشیدن کفش پاشنه بلند امتناع کنند، به این دلیل که کفش به کف چوبی ساختمان آسیب وارد می‌کرد. لوبوتین گفت: «من می‌خواستم این را فراموش کنم، من می‌خواستم چیزی را ایجاد کنم که قوانین را نقض کند و باعث شود زنان احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری کنند.»

لوبوتین شروع به طراحی ایده‌های خود برای کفش‌های زنانه کرد و طرح‌های بسیار جالبی را نیز خلق کرد. او مدتی در مدرسه Académie d’Art Roederer تحصیل کرد و در نهایت به عنوان یک طراح مستقل برای برندهای معتبر مانند Chanel و Yves Saint Laurent مشغول به کار شد.

[products-box id=”171″]

صعود به شهرت

توجه کریستیان لوبوتن در اواخر دهه 1980، به سبک متفاوتی از مُد جلب شد. شور و شوق او کفش‌های پاشنه‌بلند زنانه بود، و در نهایت تصمیم گرفت تا شرکت خود را در سال 1991 راه اندازی کند. او یک سالن کفش در پاریس باز کرد و ثروت باور نکردنی شاهزاده کارولین موناکو به عنوان یک مشتری در مغازه سرریز شد. پس از اینکه او در حضور روزنامه نگاران فروشگاه لوبوتین را معرفی کرد، شهرت نام تجاری‌اش به سرعت به همه جای جهان پخش شد. او به سرعت به عنوان طراح اصلی کفش برای بسیاری از اشخاص معروف از دیان فون فورستنبرگ تا کریستینا آگویلرا، مدونا، تینا ترنر و نیکی میناژ تبدیل شد.

از زمان تأسیس شرکتش تا به امروز، او مدت سه سال است که شاخص موسسه لوکس نام تجاری لوکس موسسه لوکس (LBSI) را به خود اختصاص داده است. به رغم تمام تحسین‌ها، لوبوتین در مورد کارش چنین می‌گوید: «بسیار مهم است که چیزهایی را طراحی کنم که نیازی به آن ندارید.»

درباره نقش الهام گر کفش پاشنه بلند با کفی قرمز

کفش پاشنه بلند با کفی قرمز چیزی فراتر از یک نگرش است، این کفش یک بیانیه از زیبایی و اغواگی است. کریستین لوبوتین می‌گوید: «من گاهی اوقات دقیقاً به جایی که زن‌ها در جلوی آینه به خود نگاه می‌کنند، نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم.»

اما این نگرش انقلابی او در فشن و مُد با اولین بوتیکش در سال 1991 شروع شد. در آن زمان، او رویای این را داشت که شاید روزی فروشگاه دیگرش را در نیویورک باز کند. در حال حاضر، امپراطوری او در 93 مغازه گسترش یافته است و تقریباً یک میلیون جفت کفش از برند لوبوتین در سراسر جهان برای زنان و مردان به فروش می‌رسد.

[mustread title0=”کارل لاگرفلد و طرح های انقلابی اش برای برند شنل” link0=”https://renoiran.com/blog/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%84-%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1%d9%81%d9%84%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b4-%d8%b4%d9%86%d9%84/”]

کریستین لوبوتین در پایتخت فرانسه رشد کرده و با زرق و برق مُد پاریس به خوبی آشنا است، او در این مورد می‌گوید: «بله، کازینوها و کاباره‌ها همیشه الهام گر من برای تولید کفش‌های پاشنه بلند بودند، من به خوبی می‌توانستم درک کنم که زنان دقیقاً چه چیزی می‌خواهند. فکر می‌کنم که هیچ مشکلی برای زنان وجود ندارد، من تنها به آنها می‌گویم کفش‌هایم را بپوشید و به خیابان بروید. ولی گاهی اوقات احساس ناراحتی می‌کنم، وقتی مردم به من می‌گویند که تو زنان را مجبور می‌کنی تا کفش پاشنه بلند بپوشند، این دیوانگی است.»

به طور کلی سبک طراحی لوبوتین بیش از کاربرد، نقشی در راستای زیبایی و جذابیت دارد. او در جایی گفت: «من هم مثل شما می‌دانم که کفش پاشنه‌دار 5 سانتی فوق‌العاده راحت است، ولی برای من کفش 10 سانتی جذاب‌تر است.»

در مورد کفش پاشنه بلند با کفی قرمز باید گفت که این طرح کاملاً به صورت تصادفی ایجاد شد. در یک بعد از ظهر، نمونه اولیه کفش لوبوتین توسط او در حال بررسی بود، در این زمان دستیار خانم او که در حال لاک زدن به ناخن هایش بود، اولین الهام را در ذهن لوبوتین ایجاد کرد.

او گفت: «من از رنگ قرمز لاک ناخن دستیارم برای رنگ کفی کفشم الهام گرفتم، کفش پاشنه بلند سرخ مایل به قرمز، سال‌ها تبدیل به برند اصلی من شد. برای من قرمز به معنی عشق، شور و جنون است.»

تلاش او برای ماهیت آنچه را که تجربه کرده است را در کفش پاشنه بلند با رویه سیاه براق، پاشنه بلند بالای 10 سانت و کفی قرمز به جهانیان نشان داد. لوبوتین در جایی گفت: «اما قطعاً کفش پاشنه بلند باعث می‌شود شما هرگز چشم از آن بر ندارید، حتی اگر آن یک کفش سیاه براق با کفش قرمز افسون‌گر باشد.»

مسیر حرفه‌ای کار کریستین لوبوتین نشان می‌دهد که چه‌طور می‌توان تنها با تغییراتی کوچک، واکنش‌های بزرگی را دید. او تنها با تغییر رنگ کفی کفش پاشنه بلند، جذابیت را به کمال خود رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *