بررسی و خرید

کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان

کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان

وقتی نخستین سوز سرد هوا را احساس می‌کنیم، از خود می‌پرسیم: «کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان کدام است؟» زمانی که پا به مراکز خرید می‌گذاریم و مشغول به دیدن جدیدترین مدل نیم بوت‌های زنانه می‌شویم، نخست از پشت ویترین به مدل و ظاهر کفش توجه داریم، سپس با پوشیدن و امتحان کردن کفش نسبت به کیفیتش اطمینان لازم را کسب می‌کنیم.

در این بین، ناخودآگاه ذهن ما به سمت خرید نیم بوت زنانه می‌رود؛ با اینکه باید نیم بوت را کفش مخصوص زمستان نامید، اما بهتر است بگوییم: «بازه کفش‌های زمستانه زنانه چیزی گسترده‌تر از این حرفاهاست!» انتخاب و خرید کفش مناسب برای فصل زمستان نیاز به دقت بیشتری دارد، زیرا در اینجا حفاظت از پاها در برابر سرما و نفوذ آب در میان است؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان کدام است؟

به طور کلی باید کفش‌های زنانه و دخترانه را به نیم بوت و بوت ساق بلند دسته‌بندی کرد. هر کدام از این دو نوع خود به تنهایی به انواع مدل‌ها و سبک‌های مختلف به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

انواع نیم بوت زنانه

نیم بوت‌های زنونه از نظر شیوه پوشیدن به کِشی، زیپی و بنددار تقسیم می‌شوند، ولی از نظر مدل به موارد زیر دسته‌بندی می‌شوند:

نیم بوت پاشنه‌دار

این مدل ممکن است کِشی، زیپی یا بنددار باشد، ولی مهمترین مشخصه‌اش وجود پاشنه در زیره کفش و لژدار بودن آن است. پاشنه نازک اغلب رسمی بوده و مناسب مجالس و مهمانی‌ها و پاشنه پهن ظاهری کژوال داشته و مناسب استفاده روزانه است. نیم بوت پاشنه‌دار زنانه و دخترانه برای روزهای بارانی و برفی که زمین خیس بوده و امکان لیز خوردن و سقوط وجود دارد، انتخاب مناسبی نیست.

نیم بوت چلسی

این مدل کِشی بوده و دارای ظاهری بسیار ساده و در عین حال شیک و لوکس است. مدل چلسی را می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نیم بوت در جهان معرفی کرد. این نیم بوت مناسب مجالس بوده و قابل ست شدن با مانتو، پالتو، کت و شلوار و استفاده‌های روزانه است. نیم بوت چلسی، مدلی بیشتر فانتزی و شیک است که به داشتن استایل زیبا کمک می‌کند، به همین دلیل برای مناطقی که در طول زمستان دارای آب و هوایی برفی است، کفشی مناسب نیست.

[mustread title0=”چطور یک جفت نیم بوت دخترانه شیک بخریم؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%a8%d9%88%d8%aa-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b4%db%8c%da%a9/”]

نیم بوت نظامی

این مدل کاملاً بنددار است و ساق آن بالاتر از مچ پا می‌باشد. همچنین زیره این نیم بوت نیز ضخیم و سخت است و برای زمین‌های ناهموار انتخابی عالی می‌باشد. مدل نظامی برای استایل کژوال و ست شدن با شلوار جین و پالتو عالی است. نیم بوت نظامی برای روزهای بارانی و برفی می‌تواند انتخابی عالی باشد، ولی همان‌طور که در بالا بیان شد، مدلی کاملاً غیررسمی است.

نیم بوت کوهنوردی

درست است که این نیم بوت مناسب زمان کوهنوردی می‌باشد، ولی برای استفاده روزانه و گشت و گذار در شهر انتخابی فوق‌العاده است. این مدل نیم بوت با شلوار جین و پالتو قابل ست شدن است. نیم بوت مخصوص کوهنوردی، مقاوم‌ترین نیم بوت زنانه برای مناطق با برف سنگین و آب و هوای بسیار سرد است. این مدل نیم بوت را نمی‌توان در محیط‌های اداری و رسمی به کار برد.

[products-box id=”289″]

انواع بوت زنانه بلند

بی‌شک بوت‌های بلند زنونه ظاهری بسیار شیک و جذاب دارند و برای بسیاری از موقعیت‌ها قابل استفاده هستند. از نظر شیوه پوشیدن به زیپی، بنددار و سگک دار تقسیم و از نظر مدل نیز شامل موارد زیر هستند:

بوت بلند تخت

این مدل بوت بلند همان‌طور که از نامش پیداست، دارای زیره تخت است. به همین دلیل ظاهری کژوال داشته و مناسب استفاده روزانه در محیط کار و گشت و گذار در شهر است. بوت بلند تخت بهترین کفش برای مناطق با زمستان سخت و برفی است.

بوت بلند پاشنه‌دار

این مدل بوت بلند یا پاشنه نازک دارد و یا پاشنه پهن، ولی هر چه پاشنه بلند نازک‌تر و بلندتر باشد، بوت ماهیتی مجلسی داشته و مناسب مهمانی‌ها است، و اگر پاشنه کوتاه و پهن باشد، بوت برای محیط کار و موقعیت‌های اداری ایده‌آل است.

[products-box id=”173″]

معیارهای مهم در انتخاب کفش زمستانه زنانه

یقیناً ضروری است قبل از خرید کفش، چک لیستی از نیازهای خود تهیه کنید. این چک لیست می‌تواند شامل مقدار بودجه، موقعیت استفاده (محیط کار، دانشگاه یا مهمانی)، علاقه فردی و حتی قابل ست شدن با شلوار یا لباس نیز باشد. با این حال، در انتخاب کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان لازم است نکات زیر را در خاطر ثبت کنید:

جنس و متریال: مهمترین نکته در خرید نیم بوت و بوت زنانه و دخترانه توجه به متریال آن است. یقیناً کفشی که از چرم طبیعی ساخته شده باشد، بالاترین کیفیت را دارد. چرم طبیعی در عین حال زیبا و شیک است، دوام و طول عمر بالایی نیز دارد. متریال بعدی می‌تواند چرم صنعتی (چرم مصنوعی) باشد، با اینکه ظاهر و زیبایی چرم طبیعی را ندارد، ولی امروزه تکنولوژی ساخت این نوع چرم به قدری افزایش یافته است که خصوصیاتی همانند چرم طبیعی دارد. کفش تولید شده از متریال جـیـر نیز انتخاب دیگری است؛ جیر زیبا و لوکس می‌باشد و به بانوان ظاهری متشخص می‌دهد. اما موضوع اصلی، نحوه تمیز کردن کفش جیر است. همچنین بهتر است در زیره کفش (کفی) نیز از متریال رابر (Rubber) به دلیل سختی و مقاومت بالا در برابر سایش و خرابی نیز به کار گرفته شود.

کیفیت ساخت: در کنار جنس کفش زنانه زمستانه، ضروری به کیفیت ساخت آن نیز دقت کنید. برای این منظور کافی است به نحوه دوخت قسمت های مختلف کفش توجه کنید، برای مثال، یکی از مهمترین ویژگی‌های کفش مناسب زمستان، اتصال قوی بین زیره (کفی کفش) با بدنه کفش است. اتصال قوی بین این ناحیه به عدم نفود آب و سرما به داخل کفش کمک می‌کند. بهترین مارک بوت‌های زنانه اغلب برای اتصال این دو قسمت از چسب به علاوه دوخت بهره می‌برند. همچنین به کیفیت و نرم بودن پارچه داخلی کفش (آستر) نیز دقت کنید تا پاهای‌تان بعد از استفاده دچار تاول، تورم و درد نشوند.

شیوه پوشیدن: نحوه پوشیدن بوت بیش از آنکه در شکل ظاهری‌اش تفاوت ایجاد می‌کند، به میزان راحتی فرد در هنگام پوشیدن و درآوردن مرتبط است. به طور کلی، کفش‌های زیپی بیشتری راحتی فراهم می‌کنند، سپس مدل‌های سگک‌دار، کشی و بَنددار هستند. همچنین شیوه پوشیدن به مدل نیم بوت نیز بستگی دارد، برخی از مدل‌ها همانند نیم بوت چلسی، به طور سنتی کِشی طراحی می‌شود. ناگفته نماند، مدل‌های سگک‌دار و بنددار به دلیل قابلیت تنظیم سفتی و شُلی کفش، نسبت به ابعاد پا و ساق پای فرد قابل تنظیم است. برای مثال، اگر خانمی دارای ساق پای چاق است، با استفاده از بوت بلند سگک‌دار می‌تواند بوت را فیت ساق پای خود کند.

استایل: در زمان خرید کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان توجه به استایل و نوع پوشش بسیار مهم است. حتی اگر ما در این مقاله به این مورد اشاره هم نکنیم، امروزه بیشتر بانوان و دختران جوان به خوبی بر این امر آگاه هستند که چطور می‌توان یک تیپ زمستانه جذاب زد! فارغ از این موضوع باید بگوییم که نیم بوت و بوت را می‌توان بر حسب مدل در موقعیت‌های بی‌شماری همانند مهمانی‌ها، محیط‌های کاری و اداری، دانشگاهی و حتی مراسمی مانند عروسی نیز به همراه لباس شب به پا کرد. ولی ضروری است از انواع بوت و نیم بوت که در بالا معرفی کردیم، یکی را بر حسب مدل و موقعیت استفاده انتخاب و بپوشید.

[mustread title0=”نیم بوت زنانه را با چی ست کنیم؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%a8%d9%88%d8%aa-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%da%86%db%8c-%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/”]

اندازه پاشنه: میزان اندازه پاشنه به دو موضوع یعنی راحتی و جذابیت اشاره دارد. هر چه ارتفاع پاشنه بیشتر باشد، راحتی در راه رفتن کمتر و جذابیت افزایش می‌یابد و بلعکس. پیشنهاد ما این است که بر حسب موقعیت و شرایط آب و هوایی اقدام به تعیین اندازه مناسب پاشنه کفش خود کنید، ولی اندازه مناسب و مرسوم پاشنه برای جلوگیری از مشکلات پا حداکثر 3 سانتی‌متر است. به هر روی، از خود بپرسید: «کدام نیم بوت زنانه برای استفاده مداوم در طول روزهای برفی مناسب است؟» پاسخ به پرسش‌هایی از این قبیل به شما کمک می‌کنند بدون داشتن کوچکترین شکی کفش مناسب خود را انتخاب کنید.

اهمیت خرید کفش مناسب برای زمستان

پیدا کردن بهترین کفش زنانه برای استفاده در زمستان بیش از آنکه به ظاهر آن مرتبط باشد، به کیفیتش جهت مقاومت در برابر نفوذ سرما و گرم نگه داشتن پاها بستگی دارد. به دنبال هر مدلی که هستید نخست به موقعیت استفاده و شرایط آب و هوایی منطقه زندگی خود توجه کنید.

بینید کفش را در کجا و در چه هوایی به پا می‌کنید، آیا کفش در عین حال که نرم و گرم است، دوام و طول عمر بالایی نیز دارد؟ به هرگونه جزئیات توجه کنید و از هر چیزی به سادگی عبور نکنید، تا از مقدار هزینه‌ای که برای خرید کفش جدید خود صرف کرده‌اید، به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت نهایت بهره‌وری را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *