آموزش و نگهداری

راه کارهای از بین بردن شوره کفش: چطور از سفیدک کفش خلاص شویم

راه کارهای از بین بردن شوره کفش

زمستان شاید محبوب‌ترین فصل برای ایجاد استایل‌های مختلف باشد، اما مشکلی اغلب در روزهای بارانی و به ویژه برفی با آن روبرو می‌شویم، شوره سفید کفش‌ها است. این شوره مانند پودری سفید و ناخوشآیند بر روی قسمت‌های مختلف کفش ظاهر شود این مشکل یکی از بدترین چیزهایی است که می‌تواند یک تیپ زمستانه جذاب را به کلی از بین ببرد! خوشبختانه، مراحلی وجود دارند که می‌توانید شوره سفید را از کفش چرمی یا جیر مورد علاقه خود پاک کنید. مهمتر از همه، از بین بردن شوره کفش به روش زیر هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

چگونه شوره کفش را از بین ببریم؟

شما احتمالاً محصولات مخصوص پاک کردن شوره سفید کفش را در فروشگاه‌ها مشاهده کرده باشید، اما بهتر است در خرید آن‌ها عجله نکنید. حقیقت این است که شما می‌توانید با نصف قیمت این محصولات، به همان نتیجه‌ برسید. پاک کردن شوره کفش به روش خانگی بهترین گزینه شماست.

نحوه تمیز کردن شوره کفش چگونه است

نکته مهم برای از بین بردن شوره کفش این است که این است که در تمیز کردن آن تعلل نکنید. همان روز که این مشکل را مشاهده کردید سریعاً مقدمات کار را مهیا کنید. هرچه شوره بیشتر روی سطح کفش شما بنشیند، احتمال آسیب‌های جبران‌ناپذیر بیشتر می‌شوند. مراحل زیر را دنبال کنید:

تهیه وسایل و مواد مورد نیاز

اولین قدم برای رفع شوره کفش، تهیه مواد مورد نیاز و وسیله های ضروری است. برای این کار ما به چیزهای زیاد و گرانی احتیاج نداریم. در ادامه هر چه برای انجام این کار نیاز دارید ذکر شده است:

  • آب
  • سرکه
  • کاسه
  • پارچه یا اسفنج

این فرآیند هم برای کفش‌های چرمی و هم جیر قابل استفاده است.


خرید بوت زنانه از فروشگاه رنو ایران را امتحان کنید


تهیه محلول برای پاک کردن سفیدک کفش چرم

درست کردن این محلول کار سختی نیست. تنها کافیست با نسبت یک به یک، آب و سرکه را در یک کاسه ترکیب کنید. شما به مقدار زیادی محلول احتیاج نخواهید داشت، بنابراین نیاز به اضافه کردن زیاد سرکه ندارید.

تهیه محلول برای پاک کردن سفیدک کفش چرم

تمیز کردن شوره سفید کفش

پارچه یا اسفنج را به آرامی داخل محلول آب و سرکه کنید و نقاط شوره‌دار کفش را تمیز کنید. نیاز نیست پارچه را کاملاً در محلول غوطه ور کنید، تنها گوشه ای از پارچه را آغشته به محلول کنید.

خشک کردن کفش

خشک شدن کفش بعد از رفع سفیدک خیلی مهم است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در برابر خشک کردن کفش‌های خود با هر نوع گرمایی مقاومت کنید، به خصوص اگر آنها از چرم ساخته شده باشند. گرمای مستقیم از طریق شوفاژ یا بخاری و یا قرار دادن کفش در مقابل نور مستقیم خورشید، باعث خراب شدن کفش می‌شود.

بهترین شرایط این است که کفش خود را روی چند برگه روزنامه قرار دهید و بگذارید به طور طبیعی در هوای متعادل خانه خشک شوند. این روند مدتی طول خواهد کشید (حداکثر 24 ساعت). در صورتی که نیاز به استفاده سریع از کفش ها دارید، با استفاده از باد ملایم سشوار کفش‌ها را خشک کنید.

خشک کردن کفش

راه های تمیز کردن کفش را با ما بیاموزید


تمیز کردن شوره کفش با صابون مخصوص کفش چرم

در مورد استفاده از صابون مخصوص بر روی کفش چرم بحث زیادی وجود دارد. برخی احساس می‌کنند هر نوع صابون حتی به مقدار کم می‌تواند بعد از تمیز کردن شوره باعث شود کفش نرمی خود را از دست بدهد. برخی دیگر معتقدند که اعتدال در استفاده از صابون می‌تواند مفید باشد.

در حالی که این یک مرحله اجباری در روند تمیز کردن شوره سفید کفش نیست، اما صابون راهی عالی برای پاک کردن برخی از شوره‌هایی است که به سختی تمیز می‌شوند. با این حال باید بدانید که کفش‌های شما بعد از فرآیند تمیزکاری از طریق صابون، کمی تیره خواهد شد.

تمیز کردن شوره کفش با صابون مخصوص کفش چرم

به یاد داشته باشید، همیشه از صابون در حد اعتدال استفاده کنید. مانند هر ماده تمیزکننده دیگری، هدف این نیست که کفش چرم را تمیز و به عبارتی زنده کنید. با استفاده از مقدار کمی صابون بر روی پارچه مرطوب، مراحل انجام کار را شروع کنید. با انجام حرکت های دایره ای، شوره های سفید را به کلی پاک کنید. بعد از تمیز کردن، کفش را کنار بگذارید تا خشک شود.

سخن پایانی

مانند تمام مراحل تمیز کردن کفش، از بین بردن شوره کفش نیز کاری ضروری است. به ویژه در فصل زمستان، وقتی که بوت‌های خود را به پا می‌کنید و در داخل برف قدم می‌گذارید، احتمال ایجاد شوره سفید بسیار بالا خواهد بود. عدم تمیز کردن شوره در بلند مدت باعث خرابی سطح رویی کفش و به جا ماندن رَدی از سفیدی می‌شود. پس ضروری است تمام مراحل بیان شده در بالا را اجرا کنید تا کفش‌های خود را تمیز کرده و بتوانید از پوشیدن آنها نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *