آموزش و نگهداری

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند چیست؟ راه های کم کردن عوارض آن

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند یکی از آیتم های جدا نشدنی در استایل خانم‌ها به حساب میاد. بدون کفش پاشنه دار لباس مجلسی جلوه‌ای ندارد! اما سوالی که ذهن بسیاری از خانم‌ها را درگیر کرده این است: عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند چیست؟ آیا برای طولانی مدت می‌شود از کفش پاشنه دار استغاده کرد؟ چه کسانی مجاز به پوشیدن کفش پاشنه بلند هستند و چه کانی باید از این کار دوری کنند؟ برای پوشیدن کفش پاشنه دار باید به چه نکاتی توجه کرد که هم استایل خوبی داشته باشیم هم سلامتی ما نادیده گرفته نشود؟ با ادامه این مقاله همراه باشید تا به جواب سوال ها برسید.

پوشیدن کفش پاشنه بلند برای چه کسانی ممنوع است؟

به طور عمومی، با رعیت نکاتی و برای کوتاه مدت، می توان از کفش پاشنه بلند استفاده کرد. اما پوشیدن کفش پاشنه دار برای افرادی با شرایط زیر توصیه نمی‌شود.

پوشیدن کفش پاشنه بلند برای چه کسانی ممنوع است

1. خانم های باردار

خانم‌های باردار باید جدا از پوشیدن کفش پاشنه بلند جلوگیری کنند. در 3 ماهه دوم بارداری اندام های جنین شروع به رشد می‌کنند. هنگامی که کفش پاشنه بلند می‌پوشید موقعیت لگن و کمر تغییر می‌کند و این برای جنین خوب نیست. همچنین اگر حفظ تعادل با کفش پاشنه بلند برایتان مشکل باشد و زمین بخورید ممکن است به خود و جنین آسیب بزنید. بنابراین توصیه ما این است که در دوران بارداری از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید. به جان آن از کفش هایی با پاشنه 3.5 سانت استفاده کنید.

2. افراد مسن بالای 60 سال

کمردرد و مشکل عدم حفظ تعادل یکی از خطرات احتمالی پوشیدن کفش پاشنه بلند است. اگر سن بالای 60 سال دارید و از درد کمر رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم از کفش‌هایی با پاشنه کوتاه و روزمره استفاده کنید.

3. افراد با مشکل کمر درد

یکی از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند در دازمدت، کمر درد است. بنابراین اگر کمر درد دارید، در بازه های طولانی از کفش پاشنه دار استفاده نکنید.

4. کسانی که زانو درد دارند

با پوشیدن کفش پاشنه بلند در طولانی مدت، فشار زیادی به مفاصل زانو وارد می‌شود. بنابراین اگر از درد زانو رنج می‌برید بهتر است از پوشیدن کفش پاشنه دار خودداری کنید.

چگونه هم کفش پاشنه بلند بپوشیم هم سلامت خود را حفظ کنیم؟

چگونه هم کفش پاشنه بلند بپوشیم هم سلامت خود را حفظ کنیم
  • با وجود خطرات و عوارض احتمالی پوشیدن کفش پاشنه بلند، نمی‌توان کفش پاشنه بلند زا به طور کامل از چرخه مد و استایل حذف کرد. اما با توجه به رعایت یک سری نکات، می‌توان از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند کاست.
  • به طور روزمره از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید. بلکه در مواقع ضرور و خاص از لذت بهتر کردن استایل خود با کفش پاشنه دار بهره ببرید.
  • اگر مجبور به استفاده روزمه از کفش پاشنه دار هستید، سعی کنید کفش پاشنه بلند خود را با خود حمل کنید و تنها زمانی که مجبور به استفاده از آن هستید، آن را بپوشید. می‌توانید از یک جفت کفش راحتی زنانه برای رسیدن به محل مورد نظر استفاده کنید.
  • تا حد امکان و تا جایی که استایلتان به شما اجازه می‌دهد، از کفش‌هایی با پاشنه پهن استفاده کنید تا آسیب های پوشیدن کفش پاشنه بلند را به حداقل برسانید.
  • با توجه به استایل، از کفشهای لژ دار و پاشنه یکسره استفاده کنید تا هم تنوعی در پوشش خود ایجاد کنید و هم خطر کمتری سلامت شما را تهدید کند. این کفش‌ها در فصل بهار و تابستان بسیار ترند می‌شوند.
  • از کفش‌های پاشنه دار استاندارد استفاده کنید تا به عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند کمتری دچار شوید.

برای خرید کفش پاشنه بلند استاندارد به رنو ایران اعتماد کتید


خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند برای طولانی مدت

پوشیدن کفش پاشنه بلند را نمی‌توان کنار گذاشت. اما عوارض کفش پاشنه دار در بلند مدت چیست؟ در ادامه ه چند مورد از خطرات پوشیدن طولانی مدت کفش پاشنه دار می پردازیم

1- کمردرد

کفش پاشنه بلند به عنوان یک بیانیه مد برای زنان تلقی می‌شود. این کفش‌ها معمولاً شیک و جذاب هستند و می‌توانند به زیبایی استایل بانوان کمک شایانی کنند. اما راحتی و استایل با هم خوب پیش نمی‌روند! کفش پاشنه‌دار از پاهای شما پشتیبانی کاملی نمی‌کند. پوشیدن این کفش باعث توزیع نابرابر وزن می‌شود که ممکن است باعث ایجاد گرفتگی، التهاب و درد در قسمت تحتانی کمر شود. بنابراین توصیه می کنیم در بازه های کوتاه مدت از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید.

2- درد پا

کفش پاشنه بلند دارای شکل و طراحی خاصی است که بسیار جلب توجه می‌کند. بعد از گذشت یک روز طولانی با کفش پاشنه بلند، شما به احتمال زیاد از درد در نواحی مختلف پا (مناطق زیر مچ پا) رنج می‌برید. شما ممکن است یک درد شدید در انگشتان پا، گودی و یا پاشنه پا را تجربه کنید.

درد پا از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

4- پیچ‌خوردگی مچ پا

شما می‌توانید یک جفت کفش پاشنه بلند بپوشید و بر روی سطوح مختلف زمین گام بردارید! اما پستی و بلندی‌های کف زمین (سنگ‌فرش خیابان‌ها) می‌توانند خطر لغزش و پیچ‌خوردگی در مچ پاهای شما را ایجاد کند. جدا از فشار به مچ پا، افتادن به دلیل این موضوع می‌تواند به شکستگی مچ پا، کبودی و حتی درد زانو منجر شود. حتی افتادن شما بر روی زمین ممکن است باعث درد در نواحی دیگر همانند آرنچ و دست‌ها نیز شود. از استفاده روزانه و مداوم از کفش پاشنه بلند جداً خودداری کنید.

5- قوس کمر

برای زیباتر شدن شکل بدن و ایجاد فرم ساعت شنی، بسیاری از بانوان اقدام به پوشیدن کفش پاشنه بلند می‌کنند. این کفش قوس کمر را بیش از حد معمول می‌کند. در واقع، ارتفاع پاشنه به طور مستقیم متناسب با درجه قوس در کمر شما خواهد بود. این مورد می‌تواند در بلندمدت باعث ایجاد انواع دردهای ناحیه ستون فقرات و کمر شود. بنابراین اگر می‌خواهید سلامت پاهای خود را تضمین کنید پیشنهاد ما خرید کفش ورزشی زنانه است.

7- انحراف انگشتان پا

انحراف شست پا یکی از خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند است. وضعیت غیرطبیعی پا در هنگان پوشیدن این کفش و فشار وارده به قسمت پنجه پا، می‌تواند باعث کج شدن انگشت شست و تغییر شکل دیگر انگشتان پا شود. بنابراین کفش پاشنه بلند را با توجه به اندازه پنجه پای خود انتخاب کنید. اگر پنجه پای پهنی دارید، از پوشیدن کفشهای نوک تیز اجتناب کنید و به سراغ کفش‌هایی بروید که پنجه گرد دارند.

انحراف شست پا

9- درد زانو

انحنای ایجاد شده در کمر و قرار گرفتن بدن در راستای عمودی هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، فشار زیادی به مفصل زانو وارد می‌کند. این بیماری اغلب در سنین بالا منجر به موارد پوکی استخوان در افراد می‌شود. بناراین اگر می‌خواهید از کفش پاشنه بلند خود در طولانی مدت استفاده کنتید مدت زمان مناسبی را برای استراحت زانوی خود قرار دهید و روی صندلی بنشینید تا به زانوهایتان فشار نیاید.

درد زانو از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

سخن پایانی

کفش پاشنه بلند زنانه از جمله موارد حذف نشدنی در استایل خانم ها است. اما پوشیدن آن خطراتی نیز به دنبال دارد. اما در این مقاله از رنو ایران تلاش کردیم نکاتی را برای کاهش عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند به شما گوشزد کنیم. لازم به ذکر است که رعایت کردن این نکات دلیل بر حذغ تمام عوارض نیست، بلکه احتمال آن‌ها را کاهش می‌دهد. توضیه می‌کنیم از کفش پاشنمه بلند در طولانی مدت استفاده نکنید و همچنین کفش های استانداردی را برای قلب دوم خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *