تاریخچه مد, مد و استایل

کفش دربی چیست؟

کفش دربی

کفش می‌تواند استایل شما را بسازد و یا به کلی آن را خراب کند! بنابراین انتخاب یک جفت کفش مناسب می‌تواند بسیاری ضروری باشد. خوشبختانه، هر وقت کمد لماس خود را می‌بینید، انتخاب کفش مناسب برای‌تان بسیار آسان خواهد بود. به ویژه کفش دربی (Derby Shoes) محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع کفش مردانه است.

به همین ترتیب، این کفش‌ها مدلی هستند که برای هر مناسبتی کاربردی هستند، برای کار، تعطیلات آخر هفته و تقریباً در هر رویدادی ایده‌آلی، کفش‌های دربی انتخابی بی‌مانند هستند. در این راهنما نگاهی دقیق‌تر به این نوع کفش می‌اندازیم تا ویژگی‌ها و سبک‌های پوشش آن را توضیح داده باشیم؛ با مارکومد همراه باشید.

کفش دربی چیست؟

کفش دربی چیست؟

دربی نوعی کفش کلاسیک و راحت مردانه است. مانند آکسفورد، این کفش نیز دارای معیارهای استاندار ظاهری و فیزیکی است. برای مناسبت‌های رسمی کاربردی است و می‌تواند با یک کت و شلوار مردونه قابل ست شدن باشد. با این حال، ظاهر براق و در عین حال ساده آن، نشان از آن دارد که کفش دربی را می‌توان با استایل کژوال و یا اسپرت نیز ست کرد.

به همین ترتیب، این کفش به همان اندازه که ممکن است با شلوار پارچه‌ای هماهنگ است، می‌تواند با یک شلوار جین نیز قابل ست شدن باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مدل مناسب از این کفش را برای نیازهای خود انتخاب کنید. در حالی که دربی از انواع چرم مشکی و قهوه‌ای ساخته شده می‌شود، متریال جیر نیز می‌تواند ظاهر این کفش را بی‌نهایت زیبا جلوه دهد.

[mustread posts=”12599″]

تاریخ ساخت کفش دربی

تاریخ ساخت کفش دربی

چند صد سال به گذشته سفر می‌کنیم تا منشاء  دربی را کشف کنیم. این کفش توسط سیستم بَنددار بازش تعریف می‌شود. اما چگونه و از همه مهمتر، چرا کفشی به نام دربی اختراع شد؟ منظور از چنین تغییر ظاهری نسبتاً بی‌اهمیت در نحوه طراحی کفش چیست؟

پاسخ این است که البته، این تغییر از باز شدن ناحیه بَنددار به هیچ وجه امری مهم نیست. در حقیقت، تفاوت بزرگی چیزِ دیگری است. برای افرادی که به دنبال سرعت بالا در بسته و باز کفش هستند، سیستم بسته بَند کفش آکسفورد گاهی اوقات فضای کافی برای مانور به آنها نمی‌دهد. اما دربی معمولاً دارای یک فضای کافی برای راحتی در پوشیدن و در آوردن کفش است. در واقع، دربی پاسخی برای افرادی است که به دنبال کفشی راحت‌تر هستند.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش مردانه” link=”https://renoiran.com/products/men/men-shoes/men-formal-shoes/” icon=”cat-men–classic” icon-align=”right”]

دیگران تصور می‌کنند که می‌توان از ادوارد اسمیت-استنلی، هفدهمین ارل درب، به‌ خاطر اختراع کفش دربی قدرددان بود. ظاهراً ارل مردی سخاوتمندانه بود و پاهای بزرگ او پوشیدن چکمه را برای او دشوار می‌کرد. در پاسخ، کفاش سازنده او چکمه‌ای روباز ایجاد کرد که پاهای او را بهتر از چکمه‌های بسته محافظت می‌کرد. البته این احتمال وجود دارد كه آكسفورد و دربی به طور هم زمان و نه جدا جدا اختراع شده باشند. با این حال، نام دربی در اوایل سال 1862 در كتاب‌های انگلیسی ذکر شده است.

تاریخ ساخت کفش دربی

حتی یک نظریه سوم نیز وجود دارد که حقیقت را کمی پنهان می‌کند. پوتین استاندارد مسئله‌ای برای سربازان ارتش در اروپا و در دهه 1800 بود، و هرکسی که پوتین آن سال‌ها را پوشیده باشد احتمالاً می‌تواند به شما بگوید که به پا کردن و از پا در آوردن این کفش تا چه اندازه دشوار بود! چه رسد به اینکه در شرایط جنگی دشوار در زمین‌های گل آلود، نیاز به درآوردن کفش‌های خود داشتند.

در طول جنگ‌های ناپلئونی، یک افسر ارتش پروس به نام Gebhard Leberecht von Blücher (اصطلاح blucher، نام دیگری برای توصیف مدل دربی به خصوص در ایالات متحده است) یک چکمه سیستم بند باز را اختراع کرد که می‌توانست به سرعت کفش را از پا در بیاورد.

دقیقاً مانند آکسفورد، نظریه‌های متعددی نشان می‌دهد که ویژگی کفش دربی که در سیستم بَنددار باز آن خلاصه می‌شود، به طور همزمان توسط افراد مختلف در سراسر اروپا ساخته می‌شد، که مرا به یاد ایده علمی کشف چندگانه می‌اندازد که فرض می‌کند «اکثر اکتشافات علمی و اختراعات به طور مستقل و کم و بیش به طور همزمان توسط چندین دانشمند و مخترع در سرتاسر جهات انجام می‌شده است.»

تفاوت کفش آکسفورد و دربی چیست؟

تفاوت کفش آکسفورد و دربی چیست؟

بسیاری از مردان تفاوت بین آکسفورد و دربی را به خوبی نمی‌دانند، زیرا مطمئن نیستند که به دنبال چه چیزی هستند. هنگام تلاش برای تشخیص اینکه یک جفت کفش طراحی آکسفورد دارد یا دربی، باید به ناحیه بَنددار کفش نگاه کنید.

کفش دربی دارای یک سیستم بَنددار باز است، در حالی که آکسفورد یک سیستم بَنددار بسته دار. بنابراین، سوراخ‌های بند روی کفش‌های آکسفورد در کنار هم دوخته شده‌اند ولی در مدل دربی از هم فاصله دارند. بنابراین، آکسفورد رسمی‌تر از دربی است، ولی دربی کفشی همه کاره به حساب می‌آید.

[mustread posts=”5029″]

اهمیت خرید کفش دربی

به طور کلی پذیرفته شده است که دربی کمتر از رسمی است. با این حال اکثر آقایان برای استفاده روزانه از کفش ورزشی مردانه استفاده می‌کنند، پس خوب است که دربی را برای مواقع رسمی در نظر بگیرید.

صنعت مد امروز ترجیح می‌دهد از دربی به عنوان یک کفشی همه کاره یاد کند که مابین رسمی بودن و اسپرت بودن قرار دارد. دربی را با سبک پوشش روزانه یا تیپ کژوال می‌توان ست کرد. بنابراین به دلیل همه کاره بودن این کفش، می‌توان پی به ضرورت خرید دربی بُرد.

[products-box id=”165″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *