سبک پوشش, مد و استایل

در مصاحبه استخدامی چه لباسی بپوشیم؟

لباس مناسب برای مصاحبه شغلی

در مصاحبه استخدامی چه لباسی بپوشیم؟ این پرسش اغلب توسط زنان و آقایان مورد سؤال قرار می‌گیرد، زیرا هدف موفقیت در مصاحبه و به دست آوردن شغل مورد نظر است. باید به یاد داشته باشید که یک مصاحبه استخدامی تنها چند دقیقه به طور می‌انجامد، و فقط همان چند ثانیه اول است که مصاحبه‌کننده قبل از صحبت کردن با شما، با دیدن ظاهرتان شروع به تصمیم‌گیری می‌کند.

مهم نیست که چقدر سابقه کاری دارد یا تکنیک مصاحبه گفتاری را به خوبی می‌دانید، هرگز نباید اهمیت یک لباس مناسب برای مصاحبه شغلی را فراموش کنید. برای تحت تأثیر قرار دادن نگاه نخستین فرد مصاحبه‌کننده، بهتر است در مور نوع پوشش خود فکری اساسی کنید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

لباس مناسب برای مصاحبه شغلی

در مصاحبه استخدامی چه لباسی بپوشیم؟

پوششی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده شخصیت شما و نوع کاری باشد که برای آن درخواست داده‌اید. درواقع، باهمیت قائل شدن به خودِ شغل بسیار مهم است؛ برای مشاغل مربوط به فروش و بازاریابی، استایل رسمی بهتر است. برای موقعیت شغلی یک طراح گرافیک، تیپ خلاقانه مؤثرتر است. اما نکته اصلی این است که «شما باید به گونه‌ا‌ی رفتار کنید که به جدیت جلسه احترام بگذارید.»

ممکن است برای بسیاری از کسب و کارها، مهارت و استعداد بیش از نوع لباس ارزش‌گذاری می‌شود، اما اگر مهارت همه افراد مصاحبه شونده در یک اندازه باشد، معیار انتخاب نفر برتر چه خواهد بود؟ ما می‌گوییم: «هرگز نباید كسی را به دلیل سبک پوشش شخصی از مصاحبه کنار زد.»

اما این نظر ما است؛ سبک پوشش به ویژه برای بانوان که در کشور ما از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، برای بسیاری از کارفرمایان از اهمیت بالایی برخوردار است. پس بهتر است برای مصاحبه شغلی تاحدودی از علائق خود فاصله بگیرید.

[mustread posts=”3466″]

لباس رسمی برای مصاحبه شغلی

لباس رسمی برای مصاحبه شغلی

برای اکثر موقعیت‌های شغلی، استایب رسمی همیشه یک انتخاب مطمئن است. برای مشاغل مربوط به فروش، منشی، کارمند اداری، رئیس دفتر، برنامه‌نویس، حسابداری و مالی، پزشکی، پرستاری و مهندسی پیشنهاد می‌شود از یک مانتو کتی بلند با شلوار پارچه‌ای به همراه کفش پاشنه پهن کوتاه استفاده کنید.

انتخاب رنگ‌های مشکی، خاکستری، نوک مدادی، سرمه‌ای، کرمی می‌توانند عالی باشند. مشکی یک رنگ استاندارد بوده و احتمالاً با هر نوع پوشش دیگری ست است. سعی کنید روسری ساده به سَر کنید.

برای مردان، پیراهن سفید به همراه کت و شوار و کفش مجلسی مردانه می‌تواند انتخاب بهتر باشد. همچنین می‌توانید شلوار کتان به همراه کفش روزمره و پیراهن ساده به تن کنید.

برای مشاغلی همانند روابط عمومی و بازاریابی و فروش، آزادی کمتری در انتخاب نوع پوشش وجود دارد و اغلب افراد را مجبور به پوشیدن لباس فرم می‌کنند، زیرا این موقعیت‌ها مستلزم این است که با مشتریان به صورت رودرو ملاقات کنید. در این عناوین شغلی از پوشیدن لباس اسپرت جداً خودداری کنید.

لباس اسپرت برای مصاحبه کاری

لباس اسپرت برای مصاحبه کاری

این استایل یکی از گیج‌کننده‌ترین جنبه‌های لباس پوشیدن برای مصاحبه برای مشاغل خلاق است. سمت‌های شغلی هنری همانند، نقاشی، طراحی گرافیک، نویسندگی، آرشیتکت و مشاغل دیگر هنری پیشنهاد می‌شود استایل اسپرت را انتخاب کنند.

برای زنان و دختران جوان انتخال مانتو سنتی یا معمولی در رنگ‌های شاد به همراه شلوار جین یا پارچه‌ای می‌توانند انتخابی هیجان‌انگیز باشند. در مورد کفش نیز می‌توانید از کفش ورزشی زنانه، کفش پاشنه بلند یا کفش‌های ساده روزمره استفاده کنید. همچنین می‌توانید شال و روسری رنگارنگ به سَر کنید.

برای آقایان و پسران جوان نیز انتخاب همانند بانوان است، یعنی استایل اسپرت. شما نیز می‌توانید سراغ کتونی ورزشی مردانه، کفش رسمی و دیگر انواع کفش روزمره بروید. همچنین سعی کنید پیراهن چهارخانه یا ساده به تن کنید. در هر صورت، چه رسمی و چه غیررسمی، از پوشیدن تی‌شرت آستین کوتاه و شلوار جین زاپ‌دار (پاره پاره) خودداری کنید.

[mustread posts=”5029″]

نکات مهم در انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه کاری

نکات مهم در انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه کاری

در زیر برخی از مهمترین موارد در زمان مصاحبه آورد شده است:

لباس جدید نخرید

مهمتر از همه، لباس مصاحبه باید باعث شود شما احساس اطمینان و راحتی داشته باشید. این بدان معناست که نباید چیزی را که قبلاً هرگز نپوشیده‌اید، بپوشید. ایده خوبی نیست که یک کت و شلوار جدید بخرید و برای اولین بار در مصاحبه خود آن را بپوشید زیرا احساس خواهید کرد که خودتان نیستید. اگر کت و شلوار خیلی شما را اذیت می‌کند،

در عوض، به جای آن پیراهن به علاوه کت تک و شلوار جین بپوشید. برای بانوان نیز انتخاب یک مانتو و شال ساده به جای مانتو کُتی شاید راحت‌تر بوده و نشان از این داشته باشد که به کار بیش از استایل اهمیت می‌دهید. توصیه من بسیار ساده است، چیزی را بپوشید که همیشه در آن احساس اطمینان و راحتی دارید و می‌دانید که احترام جلسه مصاحبه را نیز نگاه می‌دارید.

توجه داشته باشید که در هنگام مصاحبه سر وقت حاضر شوید. ترکیب استایل مناسب به همراه آن‌تایم بودن می‌تواند نصف مسیر موفقیت در مصاحبه شغلی را برای‌تان فراهم کند.

تیپ خود را منسجم نگه دارید

مصاحبه‌كنندگان به دنبال كاندیدهایی هستند كه سبک پوشش هماهنگ دارند، این بدان معناست كه باید در مورد چگونگی افزودن همه عناصر لباس خود بیاندیشید. یک نکته این است که همیشه از پوشیدن بیش از دو یا سه رنگ متفاوت خودداری کنید. این ساده‌ترین روش برای یکدست کردن لباس است.

ثانیاً، به یاد داشته باشید که کیف زنانه و یا مردانه، چتر، جوراب، کلاه، ساعت و زیورآلات هم جزئی از استایل شما هستند. اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی نیز در کنار نوع پوشش شما باعث افزایش انسجام و هماهنگی تیپ شما می‌شود.

لباس مناسب برای مصاحبه کاری

چند لایه لباس بپوشید

[mustread posts=”13141,9705,6577″ float=”left”]اتاقی که در آن مصاحبه می کنید می‌تواند خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. برای آمادگی هر یک از رویدادها سعی کنید دو لایه لباس همانند پیراهن و ژاکت بپوشید. اگر گرم باشد، پیراهن به تنهایی خوب به نظر می‌رسد، اما اگر هوای داخل اتاق سرد باشد، یک ژاکت یا هر نوع لباس گرم دیگری می‌تواند شما را نجات دهد. در زمستان اگر کاپشن به تن کرده‌اید، بهتر است در زمان مصاحبه کاپشن خود را در بیاورید تا احساس راحتی در اتاق ایجاد شود.

به تمام جزئیات دقت کنید

کفش‌های خود را تمیز و واکس بزنید، مطمئن شوید همه لباس‌های‌تان تمیز و اتو شده هستند، خانم‌ها از لوازم آرایش به اندازه استفاده کنند و آقایان حتماً عطر و خوشبوکننده بزنند؛ حتی ناخن‌های‌تان نیز مرتب باشند و موهای‌تان را نیز شانه بزنید!

ساعت، انگشتر و دیگر لوازم جانبی را در نهایت دقت انتخاب کنید. ‌همه اینها نشان از مهارت شما دارند، بنابراین باید از هر چیزی که باعث می‌شود مصاحبه‌کننده توجهش بی‌دلیل جلب شود که منجر به تصمیم اشتباه در او شود را از بین ببرید.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش مردانه و زنانه” link=”https://renoiran.com/” icon=”cat-women–highheel” icon-align=”right”]

اهمیت توجه به لباس مناسب برای مصاحبه شغلی

ظاهر خوب شما، اعتماد به نفس‌تان را نیز افزایش می‌دهد. سعی کنید بهترین استایل ممکن را بزنید و در حد نهایی خود را زیبا و خوشگل کنید. از پوشیدن لباس‌های چروکیده و پیراهن‌هایی که عکس یا نوشته خاصی دارند، دوری کنید. بانوان از پوشیدن دامن خودداری کنند، معیارهای پوشش در ایران چه خوب باشد چه بد! شرکت‌ها اغلب از آنها تبعیت می‌کنند.

سعی کنید همانی باشید که همیشه هستید، تظاهر نکنید، زیرا شما برای چندین سال ممکن است در یک شرکت کار کنید. همیشه لباسی را که علاقه دارید و احساس راحتی می‌کنید را بپوشید. در پایان، پوشش خوب شما می‌تواند نصف مسیر موفقیت در مصاحبه شغلی را برآورده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *