بررسی و خرید

راهنمای خرید کفش ورزشی

راهنمای خرید کفش ورزشی

دویدن و پیاده‌روی از جمله خالص‌ترین و طبیعی‌ترین ورزش‌ها هستند. با نوآوری‌های جدید در تولید کفش ورزشی، اکنون می‌توانید برحسب نوع تمرین‌هایی که انجام می‌دهید (بدنسازی، دویدن روی تردمیل، ورزش تنیس و موارد دیگر)، کفش مورد نظر خود را خریداری کنید.

یقیناً تنها ورزش و تمرین نیست که نیاز افراد را به داشتن کفش ورزشی توجه می‌کند، بلکه امروزه برای استفاده روزانه، راحتی و حتی تطابق با استایل اسپرت، کفش‌های ورزشی جایگاه ویژه‌ای در کمد لباس اکثر زنان و مردان پیدا کرده‌اند.

در حالی که اکثر فروشگاه‌های کفش ورزشی دارای فروشندگانی هستند که بتوانند شما را برای خرید کفش ورزشی مورد نظر راهنمای کنند، اما شما ضروری است چند گام جلوتر از آنها باشید. در اینجا برخی از مشاوره‌های تخصصی که باید قبل از خرید کفش‌های جدید مورد توجه قرار دهید، آورده شده است؛ با مارکومد همراه باشید.

[TOC]

راهنمای خرید کفش ورزشی

خرید کفش ورزشی

اکثر مردم کفش‌های مخصوص دویدن و پیاده‌روی را در فروشگاه‌های مرتبط کالاهای ورزشی و وبسایت‌های اینترنتی خریدار می‌کنند. هر ساله مدل های مختلفی از کفش‌های اسپرت در بازار توسط برندهای بزرگ معرفی می‌شون، اما جدیداً کفش‌ها به سمت سادگی و مینیمالیستی رفته‌اند.

آنها دیگر زیره ضخیم و سنگین ندارند و به دلیل انعطا‌ف‌پذیری بالایی که دارند، راحتی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. آنها به گونه ای طراحی شده‌اند که اجازه می‌دهند تا پا با حرکتی نامحدود هنگام راه رفتن یا دویدن به طور طبیعی کار کند. پس دیگر خبری از کفش‌های ورزشی سفت، ضخیم و سنگین وزن نیست!

[products-box id=”166″]

نحوه راه رفتن خود را بررسی کنید

تولیدکنندگان کفش‌های دویدن و رانینگ برای هر نوع سبک راه رفتن، کفش مخصوص طراحی می‌کنند. اگر لبه داخلی پاهای‌تان کف زمین را لمس می‌کند (این فرد صافی کف پا دارد)، یک کفش تثبیت‌کننده یا کنترل حرکتی ممکن است مشکل را کاهش دهد.

اگر پاهای شما عمدتاً در لبه بیرونی قرار دارد (این فرد گودی پایش زیاد است)، یک کفش کوسن‌دار که به جذب شوک تأکید دارد ممکن است بهترین گزینه باشد. اگر چندین وقت هت که کفش ورزشی خود را می‌پوشید،الگوی سایش کفش را بررسی کنید. به این معنا که زیره کفش بعد از مدت ها استفاده دچار ساییدگی در لبه داخلی یا خارجی می‌شود، از این طریق می‌توانید بفهمید که سبک راه رفتن شما چگونه است.

[mustread posts=”5567″]

تناسب و سایز را درک کنید

اولین قانون در خرید کفش ورزشی این است که تناسب و سایز آن را درک کرده باشید. تناسب بد می‌تواند باعث ناراحتی و خستگی و یا حتی درد در پاها و مفاصل شود و می‌تواند ویژگی‌هایی مانند کنترل حرکت محدود کند. پای شما تمایل دارد تا انتهای روز متورم شود، بنابراین بعد از ظهر و اواخر روز بهترین زمان برای خرید کفش است بخرید. در زمان خرید کفش اسپرت حتماً جوراب نیز به پا داشته باشید.

همچنین قبل از انتخاب، نخست در خانه اقدام به اندازه‌گیری پاهای خود کنید. ببینید آیا تمام قسمت‌های پای شما را پوشش می‌دهد. کفش باید از طول و عرض پاها را در بر بگیرد، نه تنگ باشد و نه گشاد! خرید کفش بدون اینکه آنها را امتحان کنید مانند خرید ماشین بدون تست کردن آن است. قدم زدن و یا کمی پیاده روی در فروشگاه و سؤال کردن از فروشندگان در مورد کیفیت و ویژگی های کفش به شما در خرید مطمئن‌تر کمک می‌کند.

انواع کفش ورزشی

انواع کفش ورزشی

ورزش‌های مختلف نیازهای متفاوتی ایجاد می‌کنند. نوع کفش ورزشی برای شما بستگی به ورزشی دارد که می‌خواهید انجام دهید. برای آگاهی‌های بیشتر، موارد زیر را در نظ بگیریدک

کفش دویدن

کفش رانینگ (دویدن) و راه رفتن ممکن است شبیه به نظر برسند، اما تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. کفش دویدن دارای بالشتک‌های اضافی در زیره خود هستند، زیرا در زمان دویدن نخست کفش پاهای شما سطح زمین را لمس می‌کنند و می‌توانند نیرویی از 1 تا 3 برابر وزن بدن را ایجاد کنند.

آنها همچنین باید انعطاف‌پذیری بالایی را در قسمت میان زیره کفش ایجاد کنند و پایداری کافی داشته باشند. کفش دویدن همچنین باید گریپ و چسبندگی خوبی با سطح زمین داشته باشد تا باعث لیز خوردن ورزشکار نشود.

[products-box id=”172″]

کفش پیاده‌روی

این کفش برای افرادی که به فکر تناسب اندام خود هستند یا برای استفاده روزمره خود به دنبال کفش مناسب هستند، مفید است. کفش پیاده‌روی در قسمت پاشنه خود دارای پشتیبانی کافی از طریق بالشتک‌ها است، زیر در زمان راه رفتن برعکس دویدن، نخست پاشنه پا با زمین تماس برقرار می‌کند. به همین دلیل باید پاشنه کفش بتواند شوک و فشار را جذب کند. همچنین این کفش باید انعطاف‌پذیر باشد تا اجازه دهد کاربر انگشتان پای خود را به راحتی حرکت دهد.

کراس ترینینگ

کراس تراینینگ، کفش‌های همه منظوره‌ای هستند که برای اکثر ورزش‌های داخل سالن همانند تنیس، کراس فیت و موارد دیگر کاربردی هستند. این کفش‌ها می‌توانند برای افرادی که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند، جایگزین بسیار خوبی باشد.

اما به اندازه کفش‌های مخصوص دویدن و پیاده‌روی انعطاف‌پذیری یا پشتیبانی یکسانی را در هنگام دویدن فراهم نمی‌کنند. اما این کفش برای حرکت‌های جهشی به چپ و راست، پریدن و شتاب گرفتن، بهترین انتخاب ممکن است.

[mustread posts=”9140″]

کفش ورزشی خاص

برخی از کفش‌های ورزشی بسیار تخصصی هستند. به عنوان مثال، کفش‌های بسکتبال به منظور سهولت در تأثیر شروع و توقف ناگهانی، پرش و حرکت‌های جانبی هنگام بازی و به منظور پشتیبانی از مچ پا، به صورت ساق‌دار طراحی می‌شوند. کفش‌های گلف و کفش بیس‌بال دارای شکاف‌هایی برای کشش در چمن‌زار هستند.

ویژگی‌های کفش ورزشی

ویژگی‌های کفش ورزشی

کفشی که ترکیبی از انعطاف‌پذیری و راحتی را داشته باشد، ضمن اینکه پایداری کافی را نیز به همراه دارد، به سلامت پاها در بلند‌مدت کمک می‌کنند. اگر کفش نیز دارای قابلیت تنفس باش، انتخاب بهتری خواهد بود. در اینجا ویژگی‌هایی که باید در مورد کفش‌های ورزشی استفاده کنید در زیر آورده شده است:

زیره کفش

زیره کفش ورزشی از سه لایه تنها تشکیل شده است. لایه زیرین یا قسمت بیرونی آن معمولاً از لاستیک برای دوام بیشت بهره می‌برد. این قسمت برای انعطاف‌پذیری بالا و شیارهای کف کفش یا الگوی کشش است. لایه میانی، بیشتر قسمت کوسن را فراهم می‌کند.

این ماده معمولاً از فوم جاذب شوک ساخته شده است و ممکن است دارای ژل یا کیسه‌های هوا و تکیه‌گاه پلاستیکی باشد. لایه‌ای که به طور مستقیم با پای ورزشکار در تماس است، لایع بالایی نام دارد که مقداری جذب شوک اضافی و پشتیبانی از گودی کف پا را فراهم می‌کند. در بسیاری از کفش‌های رانینگ این قسمت به شکل ویژه‌تری ساخته می‌شود.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع کفش ورزشی” link=”https://renoiran.com/” icon=”cat-men–sneaker” icon-align=”right”]

رویه کفش

این قسمت، بدنه کفش است که باید از کیفیت و نرمی بالایی برخوردار باشد. جعبه انگشت پا (قسمت جلو کفش) باید به اندازه کافی جادار باشد تا بتوان انگشتان پا را داخل کفش تکان داد و یک فضای نیم اینچی جلوتر از طولانی‌ترین انگشتان پا باقی بماند.

رویه اکثر کفش‌ها ورزشی از چرم مصنوعی ساخته شده‌اند، اگرچه بعضی دیگر هنوز از چرم طبیعی بهره می‌برند. هرچه پاهای شما بیشتر عرق کند، از قابلیت تنفسی کفش (سوراخ‌های جلو کفش) بیشتر قدردانی خواهید کرد. اما اگر قصد دارید در هوای سرد و در خارج از خانه باشید، یک ماده کمتر متخلخل‌تر، محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

بخش‌های دیگر کفش ورزشی:

  • ناحیه بَنددار
  • زبانه کفش
  • دهانه کفش
  • قسمت عقبی کفش که وظیفه محافظت از آشیل را دارد.

[mustread posts=”3728″]

اهمیت خرید کفش ورزشی مناسب

اهمیت خرید کفش ورزشی مناسب

در زمان خرید کفش حتماً به برند، کشور سازنده، تکنولوژی ساخت، گارانتی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر توجه کنید. مهم است که کفش ورزشی از پاهای شما به خوبی محافظت کند، زیرا شما آنها را در زمان ورزش بلکه در بیشتر ساعات روز به پا خواهید داشت. از این رو سعی کنید بهترین کیفیت را انتخاب کنید، فقط استایل و مدل کفش را نیز فراموش کنید، به سراغ رنگ‌ها و مدل‌هایی بروید که مطابق بر سلیقه و تیپ شما باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *