سبک پوشش, مد و استایل

با مانتو بلند چه کفشی بپوشیم؟

با مانتو بلند چه کفشی بپوشیم؟

پوشیدن کفش مناسب با مانتو بلند گاهی اوقات به همین راحتی‌ها هم نیست! زیرا وجود چندین عامل مختلف می‌تواند نظر شما را درباره ست کردن کفش زنانه با مانتو بلند تغییر دهد. اینکه با مانتو بلند چه کفشی بپوشیم؟ نخست نیاز به توجه و بررسی سبک پوشش دارد. زنان نه تنها گزینه‌های بیشتری نسبت به آقایان در اختیارشان دارند، بلکه آنها دائماً با مدل‌های جدید و نوظهور مانتوها روبرو می‌شوند که قوانین مد را در فصل‌های بعد به کلی دگرگون می‌کنند.

تغییر مد روز از یک سو و گسترش انواع و اقسام مدل‌های کفش‌ها و مانتوها از سویی دیگر، ایجاد هماهنگی و هارمونی در سبک پوشش را برای دختران جوان دشوار کرده است. بنابراین، هنگام تلاش برای انتخاب کفش و ترکیب آن با مانتوی بلند، دانستن برخی متدها برای ایجاد استایلی شیک و جذاب ضروری است؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

با مانتو بلند چه کفشی بپوشیم؟

برای پاسخ به این پرسش باید باید بگوییم: «تکلیف ما از نوع مانتو مشخص است، هدف ما ست کردن مانتو بلند با کفش است، ولی در مورد کفش چی؟» کفش مناسب باید برحسب مدل، موقعیت استفاده و و هارمونی رنگی با مانتو انتخاب شود. ناگفته نماند منظور ما از مانتوی بلند، مانتوهایی هستند که تا زیر زانو ارتفاع دارند.

در همین امتداد، ما در زیر نخست مدل کفش‌های مناسب برای مانتو بلند را معرفی کرده و به ترتیب درباره کاربرد آن در موقعیت‌های مختلف (محیط کاری، مهمانی یا استفاده روزانه) و ست کردن رنگ آن توصیحاتی را بیان می‌داریم.

پوشیدن کفش پاشنه‌دار با مانتو بلند

پوشیدن کفش پاشنه‌دار با مانتو بلند

مهمترین قاعده در مورد کفش های پاشنه بلند این است که آنها استایلی رسمی و اداری دارند و استفاده روزانه مناسب نیستند. این کفش‌ها اغلب دارای پاشنه‌ای نازک با اندازه بیش از 5 سانتی‌متر هستند. این بدان معنی است که پوشیدن این کفش‌ها با مانتوی بلند فوق‌العاده شیک هستند و به ایجاد استایلی بسیار جذاب و زنانه کمک می‌کنند. در پوشیدن کفش پاشنه بلند با مانتوی بلند هیچ محدودیتی در انتخاب مدل برای خود ایجاد نکنید، می‌توانید از مدل‌های پاشنه بلند پمپ (جلو باز یا بسته) و یا اصلاً از صندل پاشنه بلند استفاده کنید.

کاربرد:

  • مدل‌های پاشنه بلند پمپ مناسب محیط‌های اداری (آفیس) و مهمانی‌ها و گشت و گذار دوستانه هستند.
  • مدل‌های صندل پاشنه بلند مناسب مهمانی‌ها و مجالس و گشت و گذار دوستانه هستند و بهتر است در موقعیت‌های اداری پوشیده نشود.

نکته: منظور از گشت و گذار دوستانه، پیاده‌روی برای چند ساعت با دوستان یا برنامه‌ریزی برای یک قرار عاشقانه است.

[products-box id=”171″ brand=””]

پوشیدن کفش پاشنه کوتاه و پهن با مانتو بلند

پوشیدن کفش پاشنه کوتاه و پهن با مانتو بلند

این مدل‌ها دارای پاشنه‌ای کوتاه (زیر 5 سانتی‌متر) و اغلب پهن هستند. همین دو ویژگی به حفظ تعادل و آسانی در راه رفتن کمک شایانی می‌کنند. کفش پاشنه پهن زنانه با مانتو بلند کاملاً ست است؛ با اینکه محدودیت سنی در پوشیدن این کفش وجود ندارد، ولی معمولاً انتخاب مناسب‌تری برای بانوان در محدوده سنی 35 تا 45 است. این کفش‌ها نیز در مدل‌های مختلف طراحی می‌شوند، برخی آنها تنها دارای چند بَند باریک هستند و برخی دیگر رویه پا را به طور کامل می پوشاند.

کاربرد:

  • مدل‌های پاشنه پهنی که رویه آنها باز است و بیشتر قسمت‌های پا دیده می‌شود، مجلسی‌تر هستند.
  • مدل‌های پاشنه پهنی که رویه آنها بسته است و بیشتر قسمت‌های پا دیده نمی‌شود، برای استفاده روزانه در محیط کار مناسب هستند.

[mustread title0=”اندازه مناسب پاشنه کفش زنانه چقدر باید باشد؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D9%BE%D8%A7%D8%B4%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/”]

پوشیدن اسنیکرز و کفش ورزشی با مانتو بلند

پوشیدن اسنیکرز و کفش ورزشی با مانتو بلند

اگر راحتی چیزی باشد که به دنبال آن می‌گردید و می‌خواهید برای تمام روز از کفش خود استفاده کنید، کفش ورزشی زنانه را انتخاب کنید. امروزه بی‌دلیل نیست که چرا بانوان و دختران جوان به وفور از کفش‌های اسنیکرز و کتونی‌های مخصوص پیاده‌روی یا رانینگ استفاده می‌کنند. این کفش‌ها دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و مدل‌ها هستند، ولی برای پوشیدن آن‌ها و ست کردن‌شان با مانتوی بلند، هیچ محدودیتی ندارید.

کاربرد:

  • این کفش‌ها به دلیل استایل اسپرتی که دارند، برای موقعیت‌های غیررسمی، مهمانی خودمانی، استفاده روزانه، گشت و گذار دوستانه و محیط‌های کاری بسیار مناسب هستند.

پوشیدن صندل زنانه تخت با مانتو بلند

پوشیدن صندل زنانه تخت با مانتو بلند

انتخاب صندل زنانه برای ست کردن با مانتو بلند، یک استایل تابستانه بسیار محبوب است. این مدل‌ها اغلب تخت (بدون پاشنه) و از چندین بَند تشکیل شده‌اند. به طور کلی انواع صندل زنانه برای پوشیدن با مانتو بلند جلو باز و شُل بسیار عالی هستند. اگر به مدل صندل گلادیاتور علاقه دارید، باید بدانید به دلیل آنکه این مدل دارای بَندهای بلند است و غالباً بَندها به دور ساق پا پیچیده و بسته می‌شوند، بهتر است از شلوار ساق کوتاه استفاده کنید. همچنین ارتفاع مانتو نیز باید تا اندازه شلوار باشد تا مدل صندل به خوبی خود را نشان دهد.

کاربرد:

  • صندل تخت عموماً سبکی کژوال دخترانه دارد و برای استفاده روزانه، مهمانی خودمانی و گشت و گذار دوستانه مناسب هستند، و بهتر است برای موقعیت‌های رسمی و اداری پوشیده نشوند.

[mustread title0=”جدیدترین مدل های صندل زنانه” link0=”https://renoiran.com/blog/%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87/”]

پوشیدن نیم بوت تخت یا پاشنه‌دار با مانتو بلند

پوشیدن نیم بوت تخت یا پاشنه‌دار با مانتو بلند

لازم نیست حتماً نیم بوت زنانه را در زمستان بپوشید! بهار و پاییز نیز فصول خوبی برای ست کردن نیم بوت با مانتو بلند هستند. این نوع کفش‌های زنانه حداکثر تا کمی بالای مچ ارتفاع دارند، پس برای داشتن استایلی شیک بهتر است ارتفاع مانتو تا تراز ارتفاعی نیم بوت باشد. چکمه‌ها ممکن است در مدل‌های زیپی، کِشی و بَندی موجود باشند، انتخاب این مورد بیشتر به علاقه شخصی باز می‌گردد.

کابرد:

  • نیم بوت پاشنه دار زنانه و دخترانه اغلب برای موقعیت‌های رسمی و مجالس مناسب هستند.
  • نیم بوت بدون پاشنه کاربردی روزانه برای فضاهای کاری، مهمانی خودمانی و گشت و گذار دوستانه دارد.

نکته: پیشنهاد ما این است که با مانتوی بلند، بوت ساق بلند نپوشید.

[mustread title0=”کفش مناسب مانتو جلو باز کدام است؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%da%a9%d9%81%d8%b4-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%88-%d8%ac%d9%84%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2/”]

پوشیدن کفش لوفر (کالج زنانه) یا مانتو بلند

پوشیدن کفش لوفر (کالج زنانه) یا مانتو بلند

یکی از دیگر از راحت‌ترین کفش‌های زنانه، نوع لوفر یا کالج است. این مدل‌ها برای ترکیب شدن با مانتوی بلند گزینه‌ای فوق‌العاده جذاب هستند. استایل اسپرت و کژوال این کفش‌ها، باعث شده است بسیاری از بانوان و دختران جوان چندین مدل از این کفش‌ها را در کمد لباس خود داشته باشند. ناگفته نماند، کفش کالج اغلب بدون بَند و پاشنه بلند هستند؛ با اینکه در برخی مدل‌ها حداکثر اندازه پاشنه 2 سانتی‌متر نیز قابل مشاهده است. همچنین جلوی این کفش‌ها اغلب دارای طرحی زیبا و یا سگک فلزی است.

کاربرد:

  • کفش کالج، استایلی کاملاً اسپرت است و برای استفاده‌های روزانه در محیط کار، گشت و گذار دوستانه مناسب هستند. همچنین برخی از مدل‌های آن که کمی پاشنه دارند، برای مهمانی‌های خودمانی بسیار عالی و شیک هستند.

ست کردن رنگ کفش با رنگ مانتو بلند

ست کردن رنگ کفش با رنگ مانتو بلند

تطبیق رنگ دقیق کفش با رنگ مانتو دیگر مقوله‌ای کلیشه‌ای به حساب می‌آید. شما می‌توانید هر رنگ کفشی را با هر رنگ مانتویی ست کنید، حتی می‌توانید رنگ کفش را با کیف زنانه خود مطابقت دهید. اما ما برای هدف‌گذاری بهتر در انتخاب رنگ، راهنمای زیر را ترتیب داده‌ایم:

  • از رنگ‌های مکمل استفاده کنید، برای مثال، با مانتو بلند آبی یک کفش نارنجی به پا کنید.
  • از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، برای مثال، با مانتو مشکی، سفید، خاکستری می‌توانید هر نوع رنگ کفشی را انتخاب کنید.
  • از رنگ‌های مشابه استفاده کنید، برای مثال، مانتو بلند مشکی را با کفش مشکی و مانتو صورتی را با رنگ کفش صورتی بپوشید.
  • برای موقعیت‌های اداری بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.
  • برای مهمانی‌های خودمانی و مجالس از همه رنگ‌ها می‌توانید بهره ببرید.
  • نیم بوت‌ها اغلب مشکی و قهوه‌ای هستند؛ با نیم بوت قهوه‌ای بهتر است مانتوی بلند نوک مدادی یا خاکستری بپوشید.
  • اگر کفش شما دارای طرح‌هایی از پوست حیوانات بود (مثلاً پلنگی)، بهتر است مانتو ساده و از یک رنگ باشد.
  • رنگ کفش اگر به رنگ پوست باشد، اغلب باعث کشیده نشان داده شدن پاهای شما می‌شود. کفش به رنگ پا با هر رنگ مانتویی ست است.

[mustread title0=”ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b1%d9%86%da%af-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86/”]

اهمیت پوشیدن کفش مناسب مانتو بلند

با مانتو بلند چه کفشی بپوشیم؟

همه زنان هم عاشق کفش هستند و هم مانتو! زیرا داشتن یک استایل فوق‌العاده مجلسی و یا خیابانی در وهله نخست به انتخاب کفش و مانتو مرتبط است. به همین دلیل، قابل درک است که چرا بانوان در پوشیدن کفش با مانتو بلند دچار وسواس می‌شوند. صادقانه بگوییم، ایجاد سبک پوششی منحصر به فرد، رابطه مستقیمی با شخصیت و دیدگاه خانم‌ها دارد؛ بانوانی که به دور از استایل هستند، در عرصه‌های مختلف جامعه نفوذ کمتری دارند. پس حالا می‌توانید پاسخی جامع برای پرسش: با با مانتو بلند چه کفشی بپوشیم؟ پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *