سبک پوشش, مد و استایل

کفش مناسب برای پای لاغر

کفش مناسب برای پای لاغر

چرا برخی افراد در جستجو کفش مناسب برای پای لاغر هستند؟ یقیناً آن‌ها زمانی به این حقیقت پی بردند که مشکلات متعددی را در ارتباط با کفش خود مشاهده کردند. در واقع نخست علّت را در کفش دیدند، به همین دلیل کفش خود را تغییر داده و سعی کردند بهترین مدل ممکن را خریداری کنند؛ ولی باز هم مشکل برطرف نشد. تا اینکه با خود فکر کردند: «اگر مشکل از کفشم نباشد، یعنی مشکل از پاهایم است؟»

نترسید! پای‌تان مشکلی ندارد، فقط ممکن است شکل و فرمی متفاوت از پای دیگران داشته باشد. این مورد را به عنوان یک عیب یا نقص تلقی نکنید، بلکه شکل متفاوت پای شما نشان دهنده این است که تا چه اندازه منحصر به فرد هستید. قبل از خرید هر گونه کفش مردانه و یا انتخاب کفش زنانه مناسب، نخست باید بدانید پای‌تان چه شکلی است؟ برای افرادی که پایِ لاغری دارند، پوشیدن کفش‌ پهن اگر از نظر طولی مشکلی نداشته باشد، ممکن است در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت مشکلات و ناراحتی‌های متعددی ایجاد کند. پس در انتخاب کفش مناسب برای پای لاغر باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

پای لاغر یا باریک چیست؟

کفش مناسب برای پای لاغر

اساساً هنگامی که پاها باریک‌تر از حد معمول بوده و پهنای کم و طولی کشیده دارد، پاها را لاغر می‌نامیم. پای لاغر حالتی نادر است و می‌توانند اختلالی ژنتيكی باشد، لذا هيچ درمان يا علّت خاصی برای آن وجود ندارد.

به ندرت افرادی پیدا می‌شوند که پای لاغر و باریکی داشته باشند، اما تا الان به جنبه مثبت آن نگاه کرده‌اید؟ این مورد می‌تواند برایتان ویژگی منحصر به فردی باشد، برای مثال «سیندرلا» شاهزاده خانم کمپانی والت دیزنی، پاهای باریک و کوچکی داشت که در کل پادشاهی تنها یک جف کفش شیشه‌ای مناسب پاهایش پیدا می‌شد.

پای باریک، به طور مستقیم وزن بدن را از پنجه پا (یا سینه پا) به پاشنه منتقل می‌کند، بدون آنکه از قسمت‌های بیرون پا برای این کار کمک بگیرد. بنابراین در بیشتر مواقع گودی یا قوس پا در پاهای لاغر و باریک تحت فشار است، این مورد باعث خستگی پا، ناراحتی و ایجاد مشکلات بسیاری در راه رفتن می‌شود.

بیشتر کفش‌ها در بازار در اندازه متوسط ساخته می‌شوند و برای بانوان و آقایانی که پای لاغر و کشیده‌ای دارند مناسب نخواهند بود. با این حال، ممکن است با جستجوی بیشتر و در نظر گرفتن برخی از نکات، بتوانید کفش مناسب پای خود را خریداری کنید.

تقریبا 90% درصد از زنان کفش‌هایی دارند که یک سایز کوچک‌تر است، به همین دلیل آن‌ها چهار برابر بیشتر از مردان در معرض مشکلات و ناراحتی‌های پا قرار دارند.

نحوه اندازه گیری پا به همراه جدول تبدیل سایز

در راستای شناخت نوع پا لازم است نخست با اندازه گیری آن شروع کنیم. برای این کار مراحل زیر را در دستور کار قرار دهید:

  1. بدون آنکه جوراب به پا داشته باشید، کاغذی سفید را روی زمین قرار داده و هر یک از پاها را به نوبت بر روی کاغذ قرار دهید.
  2. با استفاده از مداد یا خودکار دورتادور هر یک از پاها را علامت‌گذاری کنید.
  3. سپس پاهای خود را از روی کاغذ برداشته و با استفاده از متر یا خط کش شروع به اندازه گیری عرض و طول پای خود کنید.
  4. مقادیر اندازه‌ها را در جایی یادداشت کنید و سپس با جدول زیر مقایسه کنید.

 

از آنجا که سیستم استانداردی برای تعیین مقدار پهنا پا وجود ندارد، بهترین راه استفاده از نمودار بالا به عنوان راهنمای کلی سایز پا است.

نکات مهم در انتخاب کفش مناسب برای پای لاغر

– کفش‌هایی که می‌پوشید، بازتابی از شخصیت و سبک زندگیتان است، اما به یاد داشته باشید پاهای شما در طول روز داخل کفش است، بنابراین کفش باید به خوبی از پا محافظت کرده و باعث شود با پوشیدن آن احساس راحتی کنید.

– در بسیاری از موارد پوشیدن کفشی خاص می‌تواند بعد از چند ساعت باعث ایجاد درد و یا ناراحتی شود. در واقع ناراحتی ناشی از کفش نامناسب نباید بخشی از روزتان باشد، این مورد بر خلق و خو و اخلاقتان تاثیری منفی می‌گذارد.

– تنوع شکلی و باریک بودن پاهای زنان به نسبت مردان بیشتر است.

– کفش مناسب باید به اندازه حداکثر پهنای پایتان باشد، معمولاً این مقدار در پنجه پا بیشتر از پاشنه و دیگر نقاط پا است.

– پاشنه پا باید به راحتی در قسمت پاشنه کفش به اصطلاح بنشیند، بدون آنکه دچار لغزش و حرکت شود.

– پای لاغر همچنین می‌تواند باعث ایجاد پاشنه‌ای شود که نسبت به قسمت جلویی پا بسیار باریک‌تر است، این مورد باعث می‌شود کفشی را انتخاب کنید که به اندازه کافی دارای پشتیبانی بالا از گودی و قوس کف پا باشد.

– پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند برای خانم‌هایی که دچار لاغری پا هستند، پیشنهاد نمی‌شود. بهتر است تنها برای مجالس و مهمانی ‌از کف پاشنه بلند استفاده شود.

– بهترین زمان برای خرید کفش اواسط و اواخر روز است، زیرا در این زمان پاها بزرگتر از اندازه معمول خود در اول صبح هستند.

– همیشه در زمان خرید حضوری جوراب به پا داشته باشید تا در انتخاب سایز صحیح کفش دچار اشتباه نشوید.

– برای راحتی بیشتر لازم است کفش نرم و انعطاف پذیر باشد، برای این مورد به دنبال کفش‌های چرم و باکیفیت باشید.

– از لحاظ آناتومی بدن، همیشه یکی از پاها بزرگتر از دیگری است، بنابراین در زمان خرید، کفش را بر اساس پای بزرگتر انتخاب کنید.

کتانی ورزشی برای افرادی که پای لاغر دارند بهترین انتخاب است، زیرا بیشتر راحتی و انعطاف پذیری را به ارمغان می‌آورد.

– در انتخاب کفش به قسمت جلویی آن دقت کنید، زیرا ضروری است که انگشتان پا در داخل کفش به راحتی حرکت کند.

25٪ از استخوان‌های بدن در پاها قرار دارد، به همین دلیل هر گام برداشتن چیزی در حدود 3 برابر وزن بدن بر روی پاها فشار وارد می‌کند.

اگر در انتخاب کفش مناسب برای پای لاغر موفق نبودیم چه کنیم؟

در برخی موارد ممکن است به دلایلی در انتخاب کفش مناسب ناموفق عمل کنیم، یا اصلاً اکنون به این موضوع پی برده‌ایم که در خرید کفش باید به اندازه پهنا پا دقت کنیم، ولی کار از کار گذشته و تمام کفش‌های حال حاضر ما از این قاعده پیروی نمی‌کنند. خُب، چه باید کرد؟ ما در زیر چند پیشنهاد عالی داریم:

بند کفش: برای اینکه کفش تا حدودی فیت پا باشد، لازم است بَند را در سوراخ دوم یا سوم زبانه کفش ببندید. به طور کلی کفش‌هایی که سوراخ بیشتری دارند برای انجام این مورد عالی هستند. همچنین بند کفش را به اندازه‌ای سفت نکنید که گردش خون مختل شده و پایتان دچار خواب رفتگی شود.

قرار دادن کفی اضافی: یکی راه‌های دیگر برای فیت کردن کفش با پای لاغر، استفاده از کفش اضافی یا پَد مخصوص در داخل کفش است. این کفی اضافی باعث پر شدن فضای خالی داخل کفش و در نتیجه عدم لغزش  پا درون کفش در هنگام راه رفتن می‌شود. همچنین به دلیل آنکه پاهای باریک قوس یا گودی بیشتری نسبه پاهای چاق دارند، ضروری است کفش به خوبی گودی پا را پر کند.

پوشیدن جوراب ضخیم: برای رفع مشکل بزرگی کفش برای پای لاغر، می‌توانید جوراب ضخیم به پا کنید، این کار به تراکم و پُر شدن فضای خالی داخل کفش کمک می‌کند. اگر عادت به پوشیدن جوراب ندارید، از روش‌های دیگر استفاده کنید.

اضافه کردن پاشنه: هنگامی در زمان پوشیدن کفش اجساس لغزش در پاشنه می‌کنید، لازم است برای رفع این مورد پاشنه اضافه داخل کفش قرار دهید. این مورد زمانی پیش می‌آید که پاشنه باریک‌تر از پنجه پا باشد. با قرار دادن پاشنه اضافه، پاها در داخل کفش فیت شده و فضای خالی پر می‌شود.

خودداری از قرار دادن پنبه: برخی موارد پیش می‌آید که افراد برای رفع مشکل بزرگی کفش از پنبه استفاده می‌کنند. در واقع درست است که قرار دادن پنبه روشی ارزان‌تر است، ولی بعد از چند دقیقه راه رفتن پاها عرق کرده و در داخل کفش حرکت می‌کند و اثر پنبه را از بین می‌برد.

[products-box id=”86″ brand=””]

اهمیت انتخاب کفش مناسب برای پای لاغر

یکی از راه‌های تضمین سلامت پاها به‌ویژه در افرادی که پای لاغر و باریکی دارند، انتخاب کفش مناسب است. در واقع هر چه قدر سایز و قالب کفش فیت پا باشد، فرد در هنگام راه رفتن و دویدن احساس راحتی بیشتری می‌کند، و هر چه فرد احساس راحتی بیشتری کند، پاهای او سالم‌تر خواهند ماند.

هیچ وقت این احساس را نداشته باشید که پایتان به دلیل شکل لاغر و کشیده‌اش دچار نقص بدنی است، بلکه باید این مورد را در نظر بگیرید که هر انسانی با دیگری متفاوت است. بنابراین به جای اینکه به دنبال تغییر شکل پای خود باشید و یا اینکه به خاطر پوشیدن کفش مورد علاقتان، سلامت پاهایتان را به خاطر اندازید، به این فکر کنید که چطور با در نظر گرفتن نکات بالا می‌توانید کفشی مناسب پای خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *