سبک پوشش, مد و استایل

کیف هوبو (هلالی) چیست؟

کیف هوبو

کیف هوبو (Hobo Bag) به شکل هلال ماه و معمولاً در ابعاد بزرگ طراحی می‌شود و این مهمترین مشخصه‌ آن نسبت به دیگر کیف‌های زنانه است. برای اینکه این کیف حالت هلالی‌اش را حفظ کند، از متریال نرم و انعطاف‌پذیر در ساختش استفاده می‌شود. بنابراین، هنگامی که کیف را بر روی دوش می‌اندازید، باید به شکل هلالی درآید. این کیف همچنین دارای بَند بلندِ پهن بوده و جهت انداختن بر روی دوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، برای دانستن اینکه کیف هوبو دقیقاً چیست؟ بهتر است با کیف و کفش رنو همراه باشید.

کیف هوبو (هلالی) چیست؟

این مدل کیف زنانه همانطور که در بالا بیان کردیم، به شکل هلالی است. نام و شکل کیف برگفته از افراد بی‌خانمانی است که در قدیم غذا و وسائل مورد نیازشان را داخل کیسه‌‌ای کوچک قرار داده و بر روی سر چوبی می‌بستند، به‌طوری که یک سمت چوب را همانطور که در دست داشتند بر روی دوش نیز می‌انداختند.

[mustread title0=”انتخاب کیف مناسب بر اساس فرم بدن زنان” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86/” title1=”بهترین مارک کیف چرم زنانه ایتالیایی” link1=”https://renoiran.com/blog/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%DB%8C%D9%81-%DA%86%D8%B1%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C/” float=”left”]

به‌طورکلی ویژگی‌های اصلی کیف هوبو عبارتند از:

  • حالت هلالی شکل
  • جنس نرم و انعطاف‌پذیر
  • در ابعاد بزرگ (مربعی یا مستطیلی)
  • بَند بلندِ پهن
  • زیپی یا قفلی
  • مناسب موقعیت‌های غیررسمی و خودمانی
  • مناسب استایل روزمره و اسپرت
  • مناسب برای قرار دادن وسائل کوچک (لوازم آرایشی) و بزرگ (کتاب)

تاریخچه کیف هوبو

کلمه «Hobo» به احتمال زیاد در اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت که به افراد بی‌خانمان اشاره دارد. جالب است بدانید که تبلیغات اولیه برای فروش کیف‌های هوبو حدود 10 سال پس از سقوط بازار سهام (در دهه 30 آمریکا) ظاهر شد و از آن زمان تا به امروز این کیف هرگز سبک و طراحی مختص به خودش را از دست نداده است. سپس در حدود دهه 1950 بسیاری از طراحان مُد و برندهای نوپا در سراسر جهان دست به تولید کیف هلالی زدند.

کیف‌های بزرگ‌تر هوبو می‌توانند برای حمل وسائل حجیم مناسب و کاربردی باشند. علاوه بر شیک بودن، آن‌ها عمدتاً کیف‌هایی بسیار پراستفاده هستند. هنگام خرید کیف هوبو، مدلی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید لوازم مورد نیازتان را بر حسب نوع کاری که انجام می‌دهید (برای مهمانی دوستانه یا دانشگاه) سازماندهی کنید. نسخه‌های کوچک‌تر کیف هلالی هنوز هم می‌توانند شکل فوق‌العاده زیبایی داشته و برای لوازم کمتر وکوچک‌تر مناسب باشند.

کیف‌های هوبو را با استفاده از انواع متریال گوناگون می‌سازند. چرم طبیعی در رنگ‌های مختلف به علت قابلیت انعطاف‌پذیری و دوام بالا بسیار محبوب است. مواد دیگر مانند پارچه‌های مختلف نیز در دسترس هستند، و مدل‌های ساخته شده از چرم مصنوعی نیز برای بانوانی که قصد پرداخت هزینه کمتری دارند مناسب‌تر است.

کیف‌های هلالی در بازار بر حسب برند، کشور سازنده، متریال و دیگر ویژگی‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند. با این حال، اگر به دنبال این هستید که در هر مجلسی بدرخشید، کیف زنانه چرم مارک‌دار از نوع هوبو را انتخاب کنید. معمولاً بزرگ‌ترین برندهای جهان اعم از شنل، فندی، لویی ویتون، گوچی، آنیما و موارد دیگر، در عین حال که بسیار گران قیمت هستند، ولی بهترین و زیباترین کیف‌های هوبو را تولید می‌کنند.

مزیت مهم کیف هوبو در این است که بَند آن اغلب به خاطر اندازه بلند و پهنی که دارد، به راحتی بر روی شانه قرار می‌گیرد و نیاز به تلاش مضاعف برای نگه داشتش نیست.  برخی معتقدند این کیف برای حمل پول امن‌تر از دیگر کیف‌ها است، زیرا سارقان نمی‌توانند به راحتی کیف را از روی شانه فرد بیرون بکشند.

نکات مهم در زمان خرید کیف هوبو

کیف هوبو

به ست کردن رنگ پوشش و لباس توجه کنید: قانون طلایی برای انتخاب رنگ در این است که بتوانید هارمونی رنگی ایجاد کنید. اگر نوع پوشش‌تان رنگی است، بهتر است کیف‌تان را نیز رنگی انتخاب کنید. با این حال، بهتر رنگ کیف نزدیک به رنگ لباس باشد یا مکمل رنگی باشد، برای مثال لباس آبی را با کیف سرمه‌ای یا لباس سبز را با کیف قرمز ست کنید. برای محیط‌های شغلی بهتر است از کیف‌هایب به رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای یا خاکستری استفاده کنید.

کیف چرمی را انتخاب کنید: شجاع باشید، چی بهتر از کیف چرم طبیعی است؟ همیشه به سراغ کیف‌های ساخته شده از چرم طبیعی بروید، زیرا نه تنها زیبا هستند بلکه به ظاهر و استایل‌تان شخصیتی منحصر به فرد می‌دهند. چرم طبیعی در دو نوع دانه‌دار کامل و اصلاح شده است، نوع دانه دار کامل مرغوب ترین چرم و بدون پرداخت و رنگ کاری است، ولی چرم اصلاح شده دارای سطحی صاف و در رنگ‌های گوناگون ساخته می‌شود.

کیف هوبو کوچک کمی رسمی است: اگر به کیف هلالی علاقه بسیاری دارید و می‌خواهید از آن در موقعیت‌های رسمی نیز استفاده کنید، مدل‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید. به طور کلی هر چه کیف هلالی کوچک‌تر باشد، استایل آن بیشتر به سمت رسمی بودن می‌رود. تنها نکته منفی در این مورد، نداشتن فضای کافی برای قرار دادن هرگونه وسیله می‌باشد، چیزی که ماهیت اصلی کیف‌های هلالی است.

بند کیف می‌تواند قابل تنظیم باشد: ممکن است در زمان خرید مدل‌هایی را ببینید که دارای قابلیت تنظیم بَند نباشند، این کیفها بر حسب نوع طراحی و استایل بدون بند ساخته شدهاند. با این حال، اگر قابلیت تنظیم بَند برایتان مهم است، به دنبال مدل‌هایی باشید که این ویژگی را دارا باشند.

هوبو بهترین کیف برای مسافرت است: حتماً برایتان پیش آمده است که در زمان سفر – چه کاری و یا چه تفریحی – نیاز به کیفی داشته باشید که بتوانید چندین وسیله مورد نیاز خود را داخل آن قرار دهید. برای این منظور باید بگوییم که کیف‌های هلالی با ابعاد بزرگ بهترین انتخاب هستند. ناگفته نماند این مدل از کیف نسبت به دیگر کیف‌های زنانه، در زمان مسافرت کاربردی‌تر است.

[products-box id=”175″]

چرا باید کیف هوبو خرید؟

کیف هلالی، زیبا، جادار، انعطاف‌پذیر، کاربردی و بسیار محبوب است. شما به راحتی می‌توانید در زمان خرید، مهمانی، دانشگاه یا هر موقعیت دیگری می‌توانید این مدل کیف را بر روی دوش انداخته و هر وسیله‌ای را حمل کنید.

بسیاری از زنان این مدل کیف زنانه را دوس دارند، زیرا آزادی بیشتری را در اختیارشان قرار می‌دهد. اینکه شما در هر زمان و هر مکان، آزادی این را داشته باشید که هر نوع وسیله‌ای را داخل کیف‌تان قرار داده و حمل کنید، خود به تنهایی می‌تواند مزیت مهمی برای خرید کیف هوبو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *