سبک پوشش, مد و استایل, پیشنهاد سردبیر

استایل کژوال دخترانه چیست؟

استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال دخترانه (Casual Style for Women) یکی از آن سبک‌های پوشش است که همه بانوان روزانه با آن سر و کار دارند. در محیط کار، دانشگاه و حتی برای پیاده‌روی ساده و یا حضور در یک مهمانی خودمانی، سبک کژوال بهترین استایل دخترانه برای کسب حداکثر راحتی از نوع پوشش است. راحتی و سادگی، دو ویژگی مهم استایل کژوال است؛ به همین دلیل دختران گزینه‌های زیادی را برای ست کردن مانتو، لباس، شلوار و کفش زنانه خود خواهند داشت.

برای اینکه در تمام طول روز ظاهری زیبا و چشمگیر داشته باشید، فقط باید درباره این سبک پوشش ترفندهای مهمی را بدانید. این همان چیزی است که ما در حال حاضر می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم؛ در اینجا نکاتی را ارائه می‌دهیم تا شما نوع پوشش روزانه‌تان را با استایل کژوال دخترانه به کمال برسانید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

استایل کژوال دخترانه چیست؟

استایل کژوال دخترانه چیست؟

سبک کژوال از ترکیب رنگ‌های جسورانه (اغلب شاد) با طرح‌های بسیار ساده ایجاد شده است. در واقع، استایل کژوال به تمام قسمت‌های ساده پوشش فرد دلالت دارد. آنچه این سبک کاملاً آن را رد می‌کند، هر چیزی است که برچسب رسمی بودن بر خود داشته باشد! استایل خیابانی، روزانه، معمول، خودمانی و هر عنوان دیگر که بر راحتی و سادگی بیشتر تمرکز داشته باشد، استایل دخترونه Casual است.

با اینکه پوشیدن لباس مجلسی با کفش پاشنه بلند بیشترین توجهات را به سمت دختران لبریز می‌کند، ولی چه کسی است از استایل دخترانه کژوال متنفر باشد؟ پاسخ همیشه هیچ کس است! همه بانوان در هر سنی به این سبک علاقه‌مند هستند، زیرا همان‌طور که در بالا بیان کردیم، استایل کژوال در عین سادگی، راحتی بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

تاریخچه استایل کژوال دخترانه

تاریخچه استایل کژوال دخترانه

دهه 1920 در آمریکا و اروپا، دهه‌ای بود كه زنان شروع به جستجوی برای تغییر نوع پوشش خود بودند. این نگرش شامل محدود کردن لباس رسمی (اغلب در آن زمان بانوان کت و شلوار می‌پوشیدند)، به همراه کفش پاشنه بلند، و معرفی شلوار، لباس راحتی و کفش تخت بود. زنان به این هدف که باید از گیرودار لباس‌های مجلسی راحت شوند تا بتوانند آزادی عمل بیشتری داشته باشند، دست به تحول بنیادین زدند.

پوشش رسمی برای انجام کارهای روزانه بسیار دست و پا گیر و سخت بود، و بانوان با آگاهی بر این موضوع، استایل کژوال را کشف کردند. این نگرش تاحدودی بر پایه حضور گسترده زنان در جامعه جهت انجام فعالیت‌های جمعی شکل گرفت.

در دهه 1950 شلوار جین با تأثیر ستارگان سینما مانند مارلون براندو و جیمز دین و دیگر بازیگران زن به یک سبک پوشش محبوب تبدیل شد. سبکی که به سرعت نظر خانم‌ها را نیز به خود جلب کرد. سپس استایل کژوال با تمام اکسسوری‌هایش، از دهه 1960 تا به امروز به سبکی بسیار محبوب در نزد زنان تبدیل شد.

سبک پوشش کژوال دخترونه برای محیط کاری

سبک پوشش کژوال دخترانه برای محیط کاری

تعداد بسیاری از شرکت‌ها در خارج از کشور کارمندان زن را وادار به پوشیدن لباس رسمی با کفش پاشنه بلند می‌کنند، با اینکه این نگرش امروزه با ظهور کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل و فیسبوک دستخوش تغییر شده است، ولی همچنان در بسیاری از جاهای مختلف جهان دیده می‌شود.

در ایران، استایل رسمی برای برخی از کسب و کارها (هواپیمایی) و برخی سمت‌ها (مهمانداران هواپیما یا منشی‌ها) دیده می‌شود. ولی به طور عمومی حساسیتی در نوع پوشش دختران مشاهده نمی‌شود. به همین دلیل، به غیر از حفظ حجاب! بانوان آزادی بیشتری برای ترکیب نوع پوشش خود در محل کار دارند. اغلب پوشیدن مانتو ساده، شلوار جین و کتونی ورزشی، استایل قالب فضاهای کاری این روزهای کشور است.

پیشنهاد ما برای استایل کژوال دخترانه برای محیط ‌ای کاری شامل موارد زیر است:

  • مانتو: مدل‌های جلو بسته و جلو باز برای تابستان و پالتو برای زمستان – از پوشیدن مانتو کتی یا مانتو فرم اداری اجتناب کنید.
  • شلوار: مدل‌های جین (تنگ یا مام استایل) و شلوار کتان برای تابستان و زمستان – از پوشیدن شلوار زاپ دار (پاره) یا دامن بلند در محل کار اجتناب کنید.
  • کفش: کفش ورزشی (رانینگ یا اسنیکرز) و کفش کالج در تابستان، نیم بوت و یا بوت ساق بلند برای زمستان – از پوشیدن صندل زنانه در محیط کار اجتناب کنید.
  • روسری: شال و روسری در رنگ‌های شاد – از سَر کردن مقنعه اجتناب کنید.

سبک پوشش کژوال خیابانی برای دختران

استایل کژوال دخترانه خیابانی

برای حضور در مراکز خرید و گشت و گذار در بوتیک‌هایِ خیابانی یا قدم زدن با دوستان در پارک، دختران فرصت‌های مختلفی را برای ست کردن پوشش‌های کژوال دارند. سبک خیابانی یا استریت، آزادی عمل بیشتری نسبت به سبک اداری دارد؛ شما هر نوع استایل کژوال دخترانه که مبتنی بر علاقه شخصی‌تان است را می‌توانید بپوشید.

سبک کژوال استریت شاید پرطرفردارترین استایل دخترانه ممکن باشد، زیرا می‌توان به راحتی انواع مدل‌های مختلف را در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ترکیب کرد. برای این منظور، ما پیشنهاداتی برای شما داریم:

  • مانتو: مدل‌های جلو بسته و جلو باز برای تابستان و پالتو و ژاکت بلندِ پشمی برای زمستان – از پوشیدن مانتو کتی اجتناب کنید.
  • شلوار: مدل‌های جین (تنگ یا مام استایل، زاپ دار یا پاره)، شلوار کتان و دامن بلند برای تابستان – در زمستان به علت سرما، استفاده از دامن را حذف کنید.
  • کفش: کفش ورزشی (رانینگ یا اسنیکرز)، کفش کالج و صندل بدون پاشنه در تابستان، نیم بوت و بوت ساق بلند برای زمستان
  • روسری: شال و روسری در رنگ‌های شاد – از سَر کردن مقنعه اجتناب کنید.

[products-box id=”175″ brand=””]

استایل دخترانه کژوال برای مهمانی

استایل کژوال دخترانه برای مهمانی

دختران جوان حتی می‌توانند لباس‌های نیمه‌رسمی و مجلسی خود را به عنوان سبکی از استایل کژوال بپوشند. این بستگی به نوع مراسم مورد نظر دارد! برای مهمانی‌های رسمی مانند عروسی که پوشیدن کفش پاشنه بلند از اقلام ضروری است، استایل Casual معنایی ندارد. منظور ما نوعی از لباس مجلسی است که دارای سبکی راحت و طرحی ساده باشد.

این لباس مجلسی اغلب تا بالای زانو و دارای طرح‌های گل‎دار و الگوهای هندسی متنوع است. جنس این سبک لباس نیز بسیار ساده و اغلب نرم و شُل است. همچنین پوشیدن شومیز دخترانه نیز دقیقاً در راستای استایل دخترونه کژوال قرار دارد.

پیشنهادات ما را در نظر بگیرید:

  • لباس: انتخاب لباس می‌تواند تا بالای زانو با پارچه ساده در طرح‌ها و الگوهای مختلف باشد. همچنین به غیر از لباس بلند، می‌تواند برای مهمانی شومیز نیز به تن کنید.
  • دامن: دامن چه کوتاه باشد و چه بلند، آن را با شومیز ست کنید.
  • شلوار: مدل‌های جین (تنگ یا مام استایل، زاپ دار یا پاره) و شلوار کتان را با شومیز ست کنید.
  • کفش: کفش کالج را با لباس بلند و یا یا دامن و شومیز ست کنید. صندل بدون پاشنه را با شلوار و شومیز ست کنید.
  • جوراب: پوشیدن جوراب ساق بلند یا جوراب شلواری با لباس بلند، می‌تواند انتخابی بسیاری جذاب و شیک باشد.

نکته: در مورد انتخاب نوع کیف زنانه نیز بهتر است از کیف‌های رودوشی برای استایل کژوال دخترانه استفاده کنید. انتخاب کیف دستی تاحدودی رسمی است.

اهمیت توجه به استایل Casual دخترانه

اهمیت توجه به استایل Casual دخترانه

سبک پوشش کژوال یا روزمره به زنان این امکان را می‌دهد تا در عین حال شیک بودن، احساس راحتی و آزادی بیشتری کنند. همچنین به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که بدون درگیری ذهنی درباره اینکه چه چیزی بپوشیم یا نپوشیم! تنها به به انتخاب سبکی ساده و راحت اکتفا کنند.

سبک پوشش خود را در هر فصل بسته به شرایط آب و هوایی تنظیم کنید. در تابستان پوشیدن مانتوی سبک، شلوار پارچه‌ای سبک و گشاد به همراه یک صندل تخت، استایلی راحت و در عین حال بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در زمستان پوشیدن پالتو، شلوار جین و نیم بوت، اجتناب ناپذیر است، ولی در فصول سرد سال نیز توصیه ما انتخاب رنگ‌های متفاوت است.

[faq][faq-item question=”بهترین استایل کژوال دخترانه چیست؟” answer=”بهترین تیپ کژوال برای دختران، سبک پوششی است که حداکثر راحتی را برای آنها فراهم کند و مطابق مد روز باشد.”][faq-item question=”سبک پوشش کژوال مناسب چه محیط‌های است؟” answer=”از استایل کژوال می‌توان در محیط‌های کاری، مهمانی‌ها، دانشگاه و گشت و گذار ساده در شهر نیز بهره برد.”][faq-item question=”استایل کژوال دخترانه خیابانی چگونه است؟” answer=”این سبک پوشش در راستای استریت استایل است، و شامل المان‌های خیابانی بوده و مطابق مد روز است.”][/faq]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *