سبک پوشش, مد و استایل

بوت اسکیمویی چیست؟

بوت اسکیمویی

هنگامی که در مورد بوت اسکیمویی (Ugg Boot) صحبت می‌شود، احتملاً اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود، یک جفت چکمه مخصوص اسکیموها برای زمستان‌های سرد و قطبی است. اما بوت اسکیمو سرنوشتی متفاوت‌تر از این حرف‌ها داشته است! قبل از پرداختن به این موضوع که چکمه اسکویی چیست و از کجا آمده است؟ نخست باید بگوییم: «این بوت به خاطر راحتی، نرم بودن، گرمای بسیار لذت‌بخشش و همچنین ایجاد یک استایل زمستانه شیک شناخته می‌شود.»

چکمه اسکیمویی هم مناسب مردان است و هم زنان، اما در ایران به اشتباه این کفش را به عنوان یک نوع بوت زنانه در نظر می‌گیرند. به هر حال، خرید یک جفت بوت اسکیمو می‌تواند در هوای بسیار سرد و برفی ضروری باشد. پس ما در این مقاله هر آنچه که درباره چکمه اسکیمو نیاز هست بدانید را آورده‌ایم؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

تاریخچه بوت اسکیمویی

به نظر می‌رسد چکمه اسکیمو همان‌طور که از نامش آشکار است، کفش‌های مخصوص اسکیموها می‌باشد. البته این‌گونه نیست، از همان ابتدا این چکمه به عنوان کفش سنتی استرالیا و نیوزیلند شناخته می‌شد.

بسیاری بر این باورند که نخستین بار پوشیدن کفش‌های ساخته شده از پشم گوسفند به دهه 1960 باز می‌گردد که متعلق به گروهی از مزرعه‌داران است که در مزرعه‌ای در غرب استرالیا مشغول به کار بودند. این افراد پس از اتمام کار روزانه، پاپوشی از پشم گوسفند را دورتادور پای خود می‌پوشاندند و در داخل آب سرد قرار می‌دادند تا خنک شوند!

اعتقاد دیگر بر این است که بوت اسکیمویی برای نخستین بار در دهه 1950 توسط موج‌سوارن استرالیایی برای گرم نگه داشتن پاهای‌شان در کنار سواحل دریا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در دهه 1970، چکمه اسکیمو به فرهنگ موج‌سوارن در انگلستان و ایالات متحده معرفی شد. سپس در دهه 1990 در ایالات متحده وارد بازار پوشاک زمستانه شد و در اواسط دهه 2000 به یک روند مد و استایل در بازار بوت‌های مردانه و زنانه تبدیل شد. در استرالیا این چکمه اغلب به عنوان دمپایی خانگیِ بدون ساق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

[products-box id=”289″]

جنس و متریال بوت اسکیمو چیست؟

بوت اسکیمویی

خریداران اکنون به خوبی می‌توانند از طریق شکل ظاهری و متریال چکمه اسکیمویی، این مدل بوت را شناسایی کنند. این بوت از پشم گوسفند تولید می‌شود و به دلیل آنکه هوا را در الیاف پشمی خود جذب می‌کند، باعث گرم شدن فضای داخلی بوت و در نتیجه گرم ماندن پاها می‌شود.

ممکن است با گفتن این جمله نیز تعجب کنید «چکمه‌های اسکیمو همچنین در روزهای گرم باعث خنک ماندن پاها نیز می‌شوند!» این خاصیت عایق بودن با استحکام و تحمل الیاف و جذب هوا (چه گرم باشد و چه سرد) تأمین می‌شود. علاوه بر این، پشم گوسفند دارای توانایی جذب رطوبت و بو را نیز دارد.

همچنین پشم از فولاد قوی‌تر است و می‌تواند در برابر خم شدن بیش از 30،000 بار مقاومت کند. بوت‌های اسکیمویی پشمی از فشار وارد به پاشنه و جلوی پا جلوگیری می‌کنند، زیرا در کنار سبک طراحی منحصربه فردشان از متریال نرم و انعطاف‌پذیر ساخته می‌شود. پشم این چکمه‌ها (اگر واقعاً از پشم باشد) از فیبر میکروسکوپی ساخته شده است که از یک سو به استحکام بالا و از سویی دیگر به بوت خاصیت ارتجاعی می‌دهد.

بوت اسکیمویی

در برخی از بهترین مواد و فناوری‌های ساخت بوت اسکیمویی از محفظه‌های هوا که دارای ویژگی‌های ترموستاتیک طبیعی (حساس بودن به حرارت) هستند که برای گرم نگه داشتن پاها در روزهای بسیار سرد (حتی تا -30 درجه سانتی‌گراد) و خنک کردن پاها در روزهای گرم عالی هستند. بنابراین، چکمه اسکیمو را می‌توان هم در ساحل و هم در روزهای برفی پوشید.

همچنین امروزه جنس رویه بوت اسکیمو را از جنس تکستایل (Textile) می‌سازند که به عنوان عایقی مناسب عمل می‌کند. جنس زیره این چکمه‌ها نیز اغلب از رابر (Rubber) که ماده پلاستیکی مقاوم و منعطفی است و همچنین از دیگر مواد پلاستیکی همانند EVA ساخته می‌شوند.

[products-box id=”173″]

مشخصات بوت اسکیمویی

بوت اسکیمویی

در زیر مشخصات فیزیکی و ظاهری چکمه اسکیمویی آورده شده است:

  • استایل: سبک پوشش کژوال، روزمره و اسپرت دارد و با شلوار جین و تیپ زمستانه ست است.
  • ظاهر: دارای ظاهری صاف، ساده و بدون هیچ‌گونه طرح و الگویی است.
  • جنس: متریال داخلی از پشم گوسفند، رویه از تکستایل و زیره از رابر و دیگر مواد پلاستیکی می‌باشد.
  • مدل: در انواع مدل‌های دمپایی، ساق بلند، نیم بوت، پاشنه‌دار و کالج در بازار موجود هست.
  • رنگ: قهوه‌ای مایل به زرد، رنگ کلاسیک این چکمه است، اما در بسیاری از رنگ‌های متنوع نیز به فروش می‌رسد.
  • احساس: حس نرم و گرم بودن را القاء می‌کند.
  • جوراب: عموماً بدون جوراب پوشیده می‌شود.

تیپ زدن با چکمه اسکیمویی

تقریباً می‌توان گفت: «بوت اسکیمو در ایران نزدیک به 10 سال می‌باشد که در میان مردم کفشی شناخته شده است.» از همان ابتدا نیز این بوت در دسته‌بندی کفش‌های زنانه قرار گرفت، به همین دلیل است که امروزه به اشتباه از این چکمه به عنوان یک نوع بوت مخصوص بانوان یاد می‌شود. بنابراین، هیچ‌گونه مدل از بوت اسکیمو مردانه در ایران یافت نمی‌شود.

به هرروی، ما برای ایجاد استایل و تیپ‌های جذاب زنانه و دخترانه، پیشنها‌دهای زیر را برای‌تان داریم:

بوت اسکیمو با ژاکت سبک پاییزه

بوت اسکیمو با پلیور زمستانه

چکمه اسکیمویی با کت زنانه

بوت اسکیمو خاکستری با پالتو بلند

بوت اسکیمو با ساپورت

بوت اسکیمو با کاپشن

بوت اسکیمو برای استفاده در تابستان

بوت اسکیمو با شلوار لاتکس چرم

بوت اسکیمویی مردانه

خرید اینترنتی بوت اسکیمویی

محبوبیت چکمه اسکیمو به اندازه‌ای افزایش یافته است تقاضا برای خرید آن به کاری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از فروشگاه آنلاین و حتی مغازه‌های داخل شهر، اقدام به ارائه انواع مختلف بوت اسکیمو کرده‌اند. در این میان، خرید اینترنتی می‌تواند در عین راحتی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های حمل و نقل باشد. در وبسایت‌های مربوطه می‌توانید انواع مدل‌ها، قیمت‌ها، برند، کشور سازنده، گارانتی و نظرات مشتریان را مشاهده کنید.

[blog-button text=”مشاهده و خرید انواع بوت زنانه” link=”https://renoiran.com/products/women/women-shoe/%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%a8%d9%88%d8%aa-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87/” icon=”cat-men–boot” icon-align=”right”]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *