سبک پوشش, مد و استایل

تیپ زمستانی مردانه

تیپ زمستانی مردانه

برای مردان پیشرو، فصل زمستان فرصتی عالی برای بازی با سبک‌ها و استایل‌های مختلف در راستای تیپ زمستانی مردانه (Men’s Winter Style) است. وزش هوای سرد و باریدن باران و برف این امکان را به وجود می‌آورد که بتوان با وجود تنوع گسترده در پوشاک زمستانه، انواع تیپ و استایل متفاوت و جذاب را که در خور آقایان و پسران جوان هست را ایجاد کرد.

پوشیدن نیم بوت مردانه و ست کردن آن با شلوار، بافت، کاپشن و هر پوشش دیگری، نقش مهمی در افزودن زیبایی و جذابیت به تیپ زمستانی مردانه دارد. به عبارت ساده، می‌توان تنها با در نظر گرفتن مفاهیمی همانند متریال، طرح و رنگ و ترکیب اصولی هر کدام با یکدیگر، به استایل خود روحی تازه دمید؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

چگونه تیپ زمستانی مردانه شیک بزنیم؟

تیپ زمستانی مردانه

روزهایی سرد زمستان، طبیعت بخش دیگری از زیبایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد. به دلیل تأثیر این زیبایی‌ها بر احساس و ذهن آدمیان، نخستین چیزی که از این احساس متبلور می‌شود، تغییر در نوع پوشش است. به همین دلیل توجه پوشش از یک سو به گرم نگه داشته شدن و از سویی دیگر به داشتن استایلی زیبا ختم می‌شود. در این راستا، ما برای تیپ زمستانی مردانه سعی کردیم پوشش این فصل را به سه بخش اعم از پوشش بالاتنه، پوشش پایین تنه و کفش تقسیم کنیم.

لباس و پوشش بالاتنه زمستانی مردانه

لباس بیرونی اغلب به عنوان قطعه‌ای از پوشش است که تعادل کلی در استایل را به وجود می‌آورد. بنابراین آگاهی از اینکه نوع لباس بیرونی از انواع کاپشن گرفته تا پالتو چه مدل و رنگی باشد، از ملزومات مهم در مد زمستانی مردان است.

از نظر کاربردی، استفاده از پلیور در زمستان از یک سو به عنوان پوشش داخلی برای ایجاد هارمونی با پوشش بیرونی و از سویی دیگر به گرم نگه داشته شدن بدن کمک می‌کند. نوع متریال ژاکت به علاقه فردی وابسته است، ولی انتخاب رنگ باید با اصول خاصی همراه باشد (در ادامه درباره رنگ توضیح داده خواهد شد).

لباس بیرونی دارای تنوع بسیار زیادی است، پس بگذارید یک به یک به هر کدام بپردازیم:

کاپشن کتان مومی (Waxed Cotton)

کاپشن کتان مومی (Waxed Cotton)

اگر به پوشیدن پلیور در زمستان علاقه دارید، انتخاب عاقلانه می‌تواند ترکیب پلیور با کاپشن کتان مومی باشد. تمایز کلیدی بین این کاپشن و دیگر کاپشن‌ها وجود دارد؛ این کاپشن از جنس کتان بوده و تاحدودی ضد آب است و برای روزهای بارانی سبک تا متوسط انتخاب مناسبی است. ظاهر این کاپشن مات است (براق نیست) و اغلب رنگ‌های خاکی، زیتونی و سرمه‌ای آن محبوبیت بیشتری دارند.

کاپشن کلاه‌دار بلند (Light Parka)

کاپشن کلاه‌دار بلند (Light Parka)

این کاپشن از مدل‌های بارانیِ بلند و سبک گرفته تا مدل‌های خزدارِ سنگین، دارای تنوع گسترده است. مهمترین مشخصه این کاپشن، دارا بودن کلاه و اندازه بلند آنها تا بالای زانو است. وجود کلاه در این کاپشن از لحاظ عملکردی، نقش چتر را برای شما ایفا می‌کند. مدل‌های سبک برای روزهای معمول زمستانی همراه با نم نم باران و مدل‌های خزدار برای روزهای سردتر و برفی مناسب هستند. همچنین این کاپشن از متریال‌های نخ، پنبه، پلی‌آستر، پشم و کتان ساخته می‌شود.

[mustread title0=”نحوه ست کردن کفش با رنگ کت و شلوار” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%86%da%af-%da%a9%d8%aa-%d9%88-%d8%b4%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b1/”]

کُت چرم (Leather Jacket)

کُت چرم (Leather Jacket)

در تیپ زمستانی مردانه هیچ چیز مانند کت چرم زیبا، جذاب و به اصطلاح «مردونه» نیست! یقیناً همه ما با شنیدن نام کت چرمی یاد بازیگران قدیمی هالیوود همانند، جیمز دین و مارلون براندو می‌افتیم. اگر به داشتن استایلی جذاب فکر می‌کنید و کیفیت و ماندگاری در اولویت‌تان قرار دارد، سرمایه‌گذاری در خرید کت چرمی را مد نظر قرار دهید. کت چرم را بهتر است با پلیور نازک یا تی‌شرت به رنگ مشکی، سفید یا خاکستری (پلیور و تی‌شرت رنگی نپوشید) به تن کنید. همچنین، از پوشیدن پیراهن‌های یقه‌دار اجتناب کنید.

کاپشن طرح‌دار مشبک (Quilted Jacket)

کاپشن طرح‌دار مشبک (Quilted Jacket)

کاپشن‌‍هایی که بر روی خود دارای طرح مشبک و منظم هستند، مطمئناً یکی از محبوب‌ترین پوشش‌های بیرونی در فصل زمستان می‌باشند. به دلیل جنس رویی پلی‌آسترف این کاپشن مناسب روزهای سرد با بارش سبک باران است. همچنین این کاپشن دارای استایلی اسپرت است و با پلیور نازک، پیراهن یا تی‌شرت ست می‌باشد. بهتر است رنگ‌ سرمه‌ای این کاشپن را به همراه شلوار کتان خاکی به همراه نیم بوت قهو‌ه‌ای انتخاب کنید.

اورشرت (Overshirt)

اورشرت (Overshirt)

اورشرت برای روزهای کمتر سرد زمستان انتخابی بسیار شیک و پسرانه است. اورشرت اغلب به عنوان یک پیراهن یقه‌دار با جیب شناخته می‌شود و چیزی بین پیراهن و کت است که از پارچه‌ای ضخیم تولید می‌شود. اورشرت ممکن است به تنهایی ساده به نظر برسد، اما برای داشتن یک تیپ زمستانی مردانه می‌توان آن را با تی شرت، شلوار کتان و شلوار جین ست کرد.

پیراهن آکسفورد (Oxford Cloth Button Down)

پیراهن آکسفورد (Oxford Cloth Button Down)

این پیراهن مردانه یک نوع از لباس کلاسیک مخصوص فصل زمستان است که اغلب برای موقعیت‌های اداری و روزمره کاربرد دارد. این پیراهن از نوعی بافت ساخته شده است بیشتر شبیه نخ یا پارچه کنواس (Canvas) است. مشخصه این پیراهن وجود یک نوار باریکِ عمودی در مسیر دکمه‌ها است. پیراهن آکسفورد به طور سنتی دارای رنگ آبی اسمانی است، ولی در رنگ‌های دیگر نیز در بازار به فروش می‌رسد. می‌توانید این پیراهن را با کاپشن طرح‌دار مشبک یا کاپشن کتان مومی ست کنید.

پیراهن پشمی چهارخانه (Flannel)

پیراهن پشمی چهارخانه (Flannel)

شاید هیچ لباسی به اندازه پیراهن‌های پشمی چهارخانه تداعی کننده زمستان نباشند. این پیراهن که اغلب دارای رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی تولید است، از پشمی نرم و گرم ساخته می‌شود. این پیراهن را می‌توان به تنهایی در کلیه روزهای سرد زمستان به همراه کاشپن کلاه‌دار بلند پوشید. برای خود محدودیتی در انتخاب رنگ و طرح چهارخونه (ریز یا درشت) نداشته باشید، این پیراهن با استایل اسپرت و کژوال هماهنگ است.

لباس آستین بلند دکمه‌دار (Henley)

لباس آستین بلند دکمه‌دار (Henley)

لباس آستین بلند دکمه‌دار از جمله لباس‌های سبک است که اگر به تنهایی پوشیده شود برای روزهای نخست زمستان مناسب است. موقعیت استفاده از این لباس در محیط‌های کاری و مهمانی‌های خودمانی است. برای ایجاد یک تیپ زمستانی مردانه می‌توانید این لباس را به همراه کت چرم، کاپشن طرح‌دار مشبک یا کاپشن کتان مومی به تن کنید. این لباس زمستانی تنها مدلی است که می‌توان آن را با استایل رسمی و کت و شلوار مردانه به تن کرد.

هودی (Hoodie)

هودی (Hoodie)

پوشیدن بعضی از لباس‌های گرم همانند هودی به دلیل افزایش میزان راحتی بسیار محبوب هستند. این پوشش کلاه دار که در دو طرف دارای بَند سفیدِ بلند است، به اندازه‌ای پرطرفدار است که نمی‌توان کمد لباس هر مردی را بدون آن تصور کرد. هودی دارای طراحی کلاسیک است، ولی اغلب در اندازه‌های کوتاه و بلند (تا بالای زانو) در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. مدل هودی اسپرت است و زمانی که شما آن را به تن دارید، دیگر نیازی به پوشیدن کاپشن ندارید. به معنای واقعی هودی یک پوشش بیرونی بسیار کاربردی است.

[mustread title0=”مدل‌های جدید تیپ پاییزه مردانه چگونه است؟” link0=”https://renoiran.com/blog/%d8%aa%db%8c%d9%be-%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%b2%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87/”]

شلوار و پوشش پایین تنه زمستانی مردانه

شلوار شاید به اندازه لباس بیرونی مورد توجه قرار نگیرد، یک دلیل می‌تواند کم بودن مدل‌ها و دیگری تنوع بیشتر در لباس باشد. اما دو مدل از شلوار مردانه را همیشه در کمد لباس خود داشته باشید:

شلوار جین (Denim)

شلوار جین (Denim)

راحت، همه کاره و همیشه در مد روز، اینها برخی از ویژگی‌های اساسی شلوار لی هستند. شلوار جین بیش از یک قرن است که به عنوان یک بخش اساسی از مد مردان می‌باشد. با کمال تعجب از زمان شروع کار فروش شرکت Levi Strauss & Co در دهه 1870، چیز زیادی در مورد شلوار جین تغییر نکرده است. با اینکه شلوار لی در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد، ولی برای زمستان پوشیدن یک شلوار جین تنگ آبی می‌تواند تداعی کننده بخشی از زیبایی‌های تیپ زمستانی مردانه باشد.

کتان (linen)

کتان (linen)

برای تنوع بیشتر می‌توانید به پوشیدن شلوار کتان فکر کنید. این شلوار به طور خاص برای استایل کژوال طراحی شده است. برای تیپ زمستانی بهتر است شلوار کتان شما کمی ضخیم بوده و سعی کنید رنگ خاکی و یا زیتونی را انتخاب کنید. این شلوار با هر نوع کاپشن و لباس بیرونی ست است. شلوار کتان برای استفاده روزانه در محیط‌های کاری و اداری و مهمانی‌های خودمانی انتخاب مناسبی است.

کفش زمستانی مردانه

به مانند هر پوشش دیگری، کفش نیز تأثیر شگفتی در داشتن یک تیپ زمستانه منحصربه فرد دارد، به موارد زیر توجه کنید.

بوت (Boots)

بوت (Boots)

بوت‌ مردانه بی‌شک بخش جداناپذیری از تیپ زمستانی مردانه را تشکیل می‌دهد. پوشیدن این کفش و ست بودن آن با هر نوع استایلی (بسته به مدل بوت)، از بوت مردانه به کفشی همه کاره ساخته است. محافظت از پاها در برابر نفوذ سرما در درجه اهمیت نخست جهت پوشیدن این نوع کفش مردانه است، سپس می‌توان بر حسب علاقه به مدل آن فکر کرد. برای مثاۀ بوت چلسی با کت و شلوار و یا بوت چوکا با استایل اسپرت ست است.

[products-box id=”167″]

اسنیکرز (Sneakers)

اسنیکرز (Sneakers)

در کمد لباس هر مردی همیشه مکانی برای برخی از کفش‌های مردانه وجود دارد، اسنیکرز یکی از آنها است. پوشیدن این کفش به معنای برخورداری از تیپ کژوال و اسپرت است، به همین دلیل پیشنهاد ما همیشه انتخاب اسنیکرز سفید رنگ می‌باشد. اسنیکرز را می‌توان با شلوار جین و کتان به همراه هر نوع کاپشن به تن کرد. اما پیشنهاد ما ست کردن کت چرم، تی شرت سفید، شلوار جین مشکی و کفش اسنیکرز است. ناگفته نماند، استفاده از اسنیکرز را به روزهای آفتابی و ابری محدود کنید.

اهمیت توجه به استایل رمستانه

پوشش زمستانی را تنها به عنوان فصلی برای گرم نگه داشتن بدن تصور نکنید! سعی کنید تغییری در نگرش خود ایجاد کنید، به مراکز خرید بروید و تا می‌توانید مقالات مرتبط با تیپ زمستانی مردانه را مطالعه کنید. توجه به سبک پوشش به معنای اهمیت قایل بودن به شخصیت و ترکیب ویژگی‌های درونی فرد و انطباق آن با نوع پوشش است. در واقع، استایل نماینده‌ای از شخصیت و خل و خوی شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *