بررسی و خرید

راهنمای خرید کفش زنانه

راهنمای خرید کفش زنانه

راهنمای خرید کفش زنانه به شما کمک می کند تا بهترین کفش را از بین مدل های موجود انتخاب کنید. به‌ عنوان یک خانم، خرید کفش زنانه (Buy Women’s Shoe) مناسب که هم بتواند کاربردی باشد و هم تمام ویژگی‌های کفشی جذاب را نیز دربرگیرد، امری دشوار است. با در نظر گرفتن مدل‌های مختلف، رنگ‌ها و یا اینکه پاشنه‌دار باشد یا تخت، جلوباز باشد یا بَندی، جستجو برای یافتن بهترین کفش زنانه گاهی اوقات کاری کابوس‌‎وار است.

خرید کفش زنانه

خرید کفش زنانه

آنچه در ادامه خواهید خواند:

فارغ از ملاحظات کفش خوب برای سلامتی پاها، انتخاب کفش نامناسب می‌تواند تا حدودی باعث ناامیدی و کاهش اعتماد به نفس در بانوان شود. فرض کنید قراری کاری دارید که بر موقعیت شغلی فعلی و آینده‌تان به‌شدت تاثیر‌گذار است، یا اصلا برای مهمانی مهمی دعوت شده‌اید، به‌طور حتم واکنش دیگران اولین تلنگری است که در ذهنتان ایجاد می‌شود؛ اینکه آنها در مورد ظاهرتان به چه چیز می‌اندیشند؟ آیا مانتو یا لباستان با کفشی که به پا دارید، متناسب است؟

کفش نخستین چیزی است که نگاه دیگران را جلب می‌کند و ناخودآگاه در ذهنشان تصویری از شخصیت شما را شکل می‌دهد. کفش زنانه پاشنه بلند قرمز برای مهمانی چشم‌های را به سویتان لبریز می‌کند، ولی همین کفش برای قرار کاری، یک شکست محسوب می‌شود.

قبل از خرید کفش لازم است مواردی از جمله: نیازهای اولیه، علاقه‌مندی، مقدار بودجه، اندازه، جنس، برند، نوع کفش، رنگ، مدل (شکل)، نوع استفاده و فروشگاه محل خرید را در نظر بگیرید. ما ادامه مطلب یک به یک به این موارد اشاره می‌کنیم.

انواع کفش زنانه

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید کفش زنانه نوع کفش است. یقیناً در زمان خرید کفش زنانه، مدل، نحوه استفاده و شکل ظاهری آن از اهمیت بالایی برخودار هستند. برای مثال: کفش‌های پاشنه‌دار معمولا استایلی رسمی دارند. به عنوان مثال دیگر، صندل‌ها در فصول گرم کاربردی هستند، زیرا شکل و طراحیشان بازگو کننده نوع استفاده‌شان است. بنابراین، شکل کفش و کاربرد آن وابسته به یکدیگرند و بر هم اثر می‌گذارند. در ادامه با انواع کفش زنانه آشنا خواهید شد: 


مقالات مرتبط: انواع کفش زنانه


کفش روزمره زنانه 

کفش‌های روزمره برای کاربردهای روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی‌هایشان شامل: راحتی، کیفیت بالا (به‌دلیل استفاده زیاد)، کفی تخت و متناسب با شکل ایده‌آل پا در هنگام راه رفتن یا دویدن است. این کفش‌ها برای مجالس یا کاربردهای رسمی مناسب نیستند.

کفش پاشنه دار زنانه 

برای بانوان، کفش‌های پاشنه‌دار محبوبیت بسیاری دارند، تا جایی که حتی در فعالیت‌های روزمره نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. دلیل آن را می‌توان افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری زنان توصیف کرد. مشخصه مهم آنها پاشنه و اندازه آن است، هر چه مقدار اندازه پاشنه بیشتر باشد، راحتی در گام برداشتن کاهش می‌یابد. با این حال، کفش پاشنه‌بلند خود به تنهایی از نظر نوع استفاده و مدل دارای انواع گوناگونی است، بعضی جلوباز بوده و برخی دیگر ممکن است دارای پاشنه پهن یا نازک باشند. با این حال، این مدل از کفش‌های کلاسیک زنانه مناسب برای محیط‌های کاری، قرارهای رسمی، مجالس و مهمانی‌ها هستند.

انواع کفش زنانه

انواع کفش زنانه

صندل زنانه

صندل‌ها به‌دلیل شکل ظاهریشان، در فصول گرم سال قابل استفاده هستند. آنها کمترین پوشش رویی را جهت تنفس و خنک شدن پاها دارند و معمولا از چند بند برای نگه داشتن پا داخل کفش و یک کفی تشکیل شده‌اند.  برخی از آنها برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند، برخی دیگر مجلسی (پاشنه‌دار) هستند و می‌توان آنها را در مناسبت‌های رسمی و مهمانی‌ها خریداری و استفاده کرد.

کفش ورزشی زنانه 

همانطور که از اسمشان پیداست، جهت ورزش و تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، امروزه به عنوان کفش‌های روزمره نیز شناخته می‌شوند، زیرا حداکثر راحتی را برای کاربر فراهم می‌‎کنند. به کفش‌‎های ورزشی، کتانی، رانینگ یا اسنیکرز نیز گفته می‌شود. آنها به‌طور‌کلی دارای کفی‌ منعطفِ لاستیکی و سطح رویی نایلونی هستند. همچنین، نرم و سبک بوده و تقریبا با هر نوع استایلی قابل سِت کردن هستند، ولی برای مجالس و قرارهای رسمی توصیه نمی‌شود.


مقالات مرتبط: کفش زنانه مناسب برای دویدن


بوت زنانه 

استفاده از بوت و نیم‌بوت مختص فصل سرد سال است، زیرا به‌خوبی پاها را گرم نگه می‌دارد. مدل‌هایی از بوت‌ تا اندازه مچ پا هستند (نیم‌بوت)، برخی تا زیر زانو و حتی تا بالای زانو نیز طراحی شده‌اند. جنس و کیفیت این نوع از کفش‌های زنانه بسیار مهم است، زیرا باید در برابر نفوذ سرما و آب مقاوم باشند و به خوبی پاها را گرم نگه دارند. بوت و نیم‌‎بوت را می‌توان در محیط‌های کاری، قرارهای رسمی و دوستانه به پا کرد. بوت‌ها می‌توانند مسطح و گهگاه پاشنه‌دار باشند. آنها از چرم، جیر، پارچه و با کفی لاستیکی ساخته می‌شوند.

بوت زنانه

جنس رویه کفش زنانه

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید کفش زنانه با توجه به نوع کفش جنس آن نیز تغییر می کند. رایج‌ترین مواد مورد استفاده در ساخت کفش عبارتند از: چرم، جیر، تکستایل (مرتبط با پارچه)، سینتتیک (مواد مصنوعی)، رابر (لاستیک)، فوم و پلاستیک. هر کدام از اینها کاربردهای خاص خود را در ساخت کفش دارند. بسته به طراحی، هر ماده در جای مناسب خوداستفاده می‌شود. با این حال، بیایید شناختی کوتاه از انواع متریال ساخت کفش زنانه داشته باشیم:

چرم (Leather)

چشم‌گیرترین و بهترین ماده ساخت کفش است، چرا؟ زیرا چرم طبیعی زنده است و با انسان حرف می‌زند. بانوانی که کفش چرمی انتخاب می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که چگونه باید وقار و شخصیت خود را در ظاهرشان منعکس کنند. کفش چرم، بادوام، انعطاف‌پذیر و همیشه مد روز بوده و به‌تنهایی شاهکاری هنری است که با دیگر انواع کفش قابل مقایسه نیست. از چرم معمولا در کفش‌های مجلسی (به‌‌دلیل زیبایی) و روزمره (به‌دلیل دوام) استفاده می‌شود.

جیر (Chamois Leather)

همه ما با کفش‌های جیر آشنا هستیم، ولی باید بدانید که آنها از چرم ساخته می‌شوند و رطوبت را به خود جذب می‌کنند. این ماده سطحی نرم و مخملی دارد و هم اسپرت است و هم رسمی، هم با شلواره جین ست می‌شود و هم با لباس مجلسی. با این حال، تمیز کردن آنها مهمترین چالشی است که همه با آن روبرو هستند، همین امر باعث می‌شود نیاز به مراقب بیشتری داشته باشند.

جنس رویه کفش زنانه

جنس رویه کفش زنانه

تکستایل (Textile)

این ماده در بسیاری از انواع فیبر از جمله: پنبه، پشم، نایلون، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، ابریشم مصنوعی، لیکرا و بسیاری دیگر دسته‌بندی می‌شود. هر کدام دارای مشخصات و ویژگی‌های فیزیکی مختص به خود هستند. به‌طورکلی، Textiles یک ماده معجزه‌گر در صنعت کفش‌سازی محسوب می‌شود، زیرا دارای طیف گسترد‌ه‌ای از بافت، رنگ، الگو و دیگر ویژگی‌های خاص است. الیاف پلیمری از قبیل نایلون و پلی‌آستر بسیار سبک وزن، بادوام و انعطاف‌پذیر است.

سینتتیک (Synthetic)

چرم مصنوعی یا به اصطلاح PU، در ساخت کفش به‌ویژه مدل‌های ورزشی رایج است. اینها در انواع مختلفی از رنگ‌، بافت‌ و ویژگی‌های دیگر را در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها ارائه می‌دهند. این ماده اغلب ترکیبی از دو لایه است: لایه پشتی از الیاف پلی‌آستر و لایه خارجی با فرآیند لمینت خشک یا فرآیندهای مایع ایجاد می‌شود.

فوم (Foam)

به ترکیب‌های شیمیایی پلمیری فوم می‌گویند. در ساخت کفش از دو نوع فوم، «سلول باز» و «سلول بسته» استفاده می‌شود. سلول باز به راحتی آب و هوا را در داخل و بیرون از کفش به جریان در می‌آورد، در واقع چیزی شبیه به اسفنج. سلول بسته کاملا بالعکس عمل می‌کند و از نفوذ آب و هوا به کفش جلوگیری می‌کند. از این ماده در کفش‌های ورزشی و بوت و نیم‌بوت استفاده می‌کنند.

تعیین سایز کفش برای بانوان

یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید کفش زنانه سایز کفش است. تعیین اندازه درست کفش وابسته به عواملی همچون: متریال، کیفیت، ساخت و طراحی است. با این حال، برای تعیین سایز کفش می‌توانید از جدول زیر که بر طبق استاندارد جهانی تنظیم شده است، استفاده کنید.

اندازه پا (سانتی متر) سایز اروپایی (EU) سایز انگلیسی (UK)
سایز آمریکایی (US)
22.5 35 2.5 5
22.8 35.5 3 5.5
230 36 3.5 6
23.3 36.5 4 6.5
235 37 4.5 7
23.8 37.5 5 7.5
240 38 5.5 8
24.3 38.5 6 8.5
245 39 6.5 9
24.8 39.5 7 9.5
250 40 7.5 10
25.3 40.5 8 10.5
255 41 8.5 11

نکات دیگر در تعیین اندازه درست کفش

  1. برای تعیین اندازه پا، لازم است کف پا بر روی سطحی صاف و پاشنه کاملا به لبه دیوار چسبیده باشد، سپس به‌وسیله خط‌کش یا متر از لبه دیوار تا نوک انگشتان را اندازه‌گیری کنید.
  2. اگر اندازه پایتان بین دو اندازه است، اندازه بزرگ‌تر را انتخاب کنید، برای مثال: پای شما بعد از اندازه‌گیری 25.5 سانتی‌متر است، بهتر است به جای عدد 25، 26 سانت را تعیین کنید (جهت جلوگیری از ایجاد ناراحتی، تورم، تاول یا درد).
  3. به طور طبیعی یکی از پاها از دیگری بزرگ‌تر است. بنابراین، اولویت انتخاب سایز مناسب باید با پای بزرگتر باشد.
  4. لازم است به اندازه یک انگشت شست بین پشت پا و لبه انتهایی کفش فاصله باشد.
  5. دقت کنید اندازه کفش بزرگ نباشد تا درون پاهایتان بلغزد و راه رفتن را برایتان سخت کند.
  6. بهترین زمان اندازه‌گیری معمولا در اواخر بعد از ظهر یا در پایان روز است، زیرا در این زمان پا در بیشترین مقدار حجم خود است.
  7. کفشی که بیش از حد کوچک است یکی از علل عمده درد پا و مشکلات مرتبط با آن است.
  8. کفشی که بیش از حد بزرگ است می‌توانند موجب زخم شدن و عدم حفظ تعادل فرد در زمان راه رفتن شود.
  9. شکل پاها با گذشت زمان تغییر می‌کند، همیشه در دوره‌های سنی مختلف، پاهای خود را از طول و عرض اندازه‌گیری کنید.

مقالات مرتبط: راهنمای سایز کفش زنانه


رنگ کفش زنانه

انواع لباس‌هایی که یک بانو در کمد لباس خود دارد، اغلب رنگ مورد نیاز کفش‌هایش را تعیین می‌کند. با توجه به این موضوع، کاملا روشن است که چرا بسیاری از زنان نیاز به کمد لباس کاملی برای کفش‌های خود دارند. اگر از خانمی پرسیده شود: «چه رنگ کفشی را دوست داری؟ پاسخ سرراست است: هر رنگی که مورد نیازم باشد!»

در راستای راهنمای خرید کفش زنانه دستورالعملی ساده برای سِت کردن رنگ کفش با لباس را در زیر آورده‌ایم:

  • کفش سفید می‌تواند با هر نوع رنگ مانتو یا لباسی سِت شود، ولی برای تمیز نگه داشتن کمی دشوار خواهد بود.
  • رنگ مشکی با هر نوع استایلی سِت است، چه اسپرت باشد چه رسمی. مشکی رنگی کلاسیک بوده و برای زنان نشان‌دهنده از وقار و زیبایی است.
  • کفش‌ آبی با رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، سفید و سبز سِت است.
  • رنگ‌های قهوه ای، سیاه، آبی و زرد را می توان با کفش سبز سِت کرد.
  • کفش‌ طلایی با رنگ‌های سیاه، قرمز، سفید، زمردی، آبی و شرابی سِت است.
  • رنگ‌های آبی، سفید، قرمز و زرد با رنگ کفش‌های نارنجی سِت است.
  • رنگ‌های مناسب برای سِت کردن با کفش‌ بنفش: صورتی، سبز و رنگ‌های خنثی هستند.
  • کفش‌ قرمز با رنگ‌های صورتی، نارنجی، مشکی، آبی و رنگ‌های خنثی قابل سیت شدن است.
  • کفش‌ نقره‌ای را می‌توان با سفید، قرمز، بنفش، نیلی، مشکی و رنگ‌های خنثی سِت کرد.
  • کفش‌ زرد با رنگ‌های آبی، سیاه، سفید و سبز سِت است.

همچنین، قواعد زیر را همیشه در نظر آورید:

  1. رنگ کفش می‌تواند همیشه سایه‌ای از رنگ لباس در همان طیف رنگی باشد، برای مثال: اگر لباس به رنگ آبی آسمانی است، کفش می‌تواند سرمه‌ای یا آبی لاجوردی باشد.
  2. کفش‌های سیاه، بژ و خاکستری با هر نوع طیف رنگی قابل سِت شدن هستند.

در انتخاب رنگ کفش به استایل و موقعیتی که در آن قرار دارید توجه کنید. پوشیدن کفش پاشنه‌بلندِ قرمز رنگ در مصاحبه شغلی یک شکست محسوب می‌شود، ولی همین مدل در مهمانی چشم‌ها را خیره می‌کند.

رنگ کفش زنانه

رنگ کفش زنانه


مقالات مرتبط: سِت کردن رنگ کفش با لباس


نکات مهم درخرید کفش زنانه

نکات دیگری در خرید این کفش وجود دارد. با رعایت کردن این نکات می توانید خرید متناسب با نیازهای خود داشته باشید.

زمان خرید کفش 

به طور کلی پای شما تمایل دارد تا انتهای روز متورم شود، بنابراین بعد از ظهر و اواخر روز بهترین زمان برای خرید کفش است.لازم به ذکر است که این زمان فقط به منظور خرید بهتر است.

در زمان خرید جوراب بپوشید

جوراب باعث راحتی پا و عدم تعریق پا در کفش می شود. لازم است در خرید کفش زنانه از جوراب مناسب استفاده کنید. بهتر است در فصل زمستان از جوراب های ضخیم و در فصل تابستان از جوراب های نازک استفاده کنید.

کفی کفش

یکی دیگر از بخش های مهم در هر کفش، کفی آن است. کفی های طبی و غیر طبی مختلفی وجود دارد. از بهترین کفی های موجود می توان به کفی بامبو، کفی چرمی، کفی آنتی باکتریال، کفی فوم و بسیاری از کفی های دیگر اشاره کرد.

راهنمای خرید کفش زنانه

بهترین مارک کفش زنانه

وقتی صحبت از برند می‌شود، ذهن خریدار یقیناً به سوی کفش‌های اروپایی و آمریکایی می‌رود. این اشتباه نیست! دقیقا ذهنیتی درست است. کفش‌های ساخت کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا در نوع خود بهترین هستند. با این حال، ما با بسیاری از مشهورترین‌های آنها آشنا هستیم.

[products-box id=”86″]

نکاتی که باید در هنگام خرید کفش زنانه در نظر گرفت

  • نخست بر حسب نیاز، سپس علاقه اقدام به خرید کفش زنانه کنید، زیرا علاقه به‌تنهایی نمی‌تواند دربرگیرنده راحتی و سلامت پاها باشد.
  • مهمترین مشخصه کفش خوب راحتی آن است، حتی در کفش‌های پاشنه‌بلند سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که بیشترین راحتی را داشته باشد.
  • بسیاری از فروشگاه‌ها دارای طرح‌هایی با عنوان حراج آخر فصل هستند، می‌توانید از این فرصت برای خرید کفش‌های زنانه ارزان با قیمت پایین تر بهره ببرید.
  • اگر چه رنگ کفش به ترجیحات شخصی بستگی دارد و تاحدودی هم به استایل، ولی استفاده از رنگ‌های زنده و شاد، نشان‌دهنده روحیه شاد و دوست داشتنی شماست.
  • با توجه به مد روز، ببینید واقعا چه کفشی نیازهایتان را به‌خوبی برطرف می‌‎کند و با سبک پوششتان هم‌خوانی دارد.
  • یک خانم به انواع کفش‌های زنانه نیاز دارد، کفش روزمره، صندل، پاشنه‌بلند، بوت و موارد بیشتر. لازم است هر یک را در مدل‌های مختلف در کمد لباس خود داشته باشید.
  • انتخاب برند معتبر از فروشگاهی مورد اعتماد، بهترین استراتژی در خرید و توجه به پاها به عنوان قلب دوم بدن است.
  • سرمایه‌گذاری در خرید کفشی مناسب به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های پرداختی در بلند‌مدت است، این به معنای برخورداری از کیفیت و سلامتی است.

کفش زنانه مناسب

اینکه چقدر به پاهایمان اهمیت می‌دهیم، نشان‌دهنده نگرش ما به زندگی است. در واقع، هر گونه فعالیتی که انجام می‌دهیم وابسته به نوع کفشی است استفاده می‌کنیم، پس اگر کفشی خوب داشته باشیم، ذهنی روشن و فکری باز خواهیم داشت. مگر غیر از این است که کفش نامناسب باعث سردرد و عدم تمرکز می‌شود؟ با این حال، انتخاب و خرید کفش مناسب برای زنان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا سبک پوشش رابطه مستقیمی با موفقیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف جامعه دارد. اکنون که این قوانین پایه‌ای را آموختید، پس آماده الهام گرفتن از آنها باشید و به این فکر کنید که چه چیزی شما را بیش از اندازه جذاب می‌‎کند.امیدواریم راهنمای خرید کفش زنانه مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

کفش زنانه مناسب

کفش زنانه مناسب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *