سبک پوشش, مد و استایل

ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان

ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان

ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان (Match Shoes Color with Dress) کاری بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است، زیرا زنان دوست دارند با استایل منحصر به فرد خود همیشه در مرکز توجه باشند.

این را باید بدانید که ست کردن رنگ کفش زنانه با لباس به مد روز، مدل کفش و موقعیتی که فرد در آن قرار می‌گیرد (موقعیت شغلی یا حضور در مهمانی) مرتبط است، برای مثال: کفش پاشنه بلند مشکی یا سفید برای مراسم رسمی و همین مدل کفش با رنگ‌های شاد مانند قرمز یا آبی برای مهمانی‌های خودمانی مناسب است.

ست کردن رنگ کفش با نوع پوشش با شروع هر فصل نیز تغییر می‌کند، در بهار و تابستان معمولا رنگ‌های شاد و روشن و در پاییز و زمستان رنگ‌های تیره انتخاب می‌شوند.

بانوان و دختران جوان نباید در ست کردن رنگ کفش با لباس خود نباید دچار مشکلی شوند، زیرا تنها با در نظر گرفتن عواملی همچون سن، علاقه، موقعیت و فصل می‌توان به ‌راحتی رنگ کفش را با لباس ست کرد. برای کمک به این موضوع ما در زیر نکاتی ساده و در عین حال کاربردی را بیان می‌کنیم؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

[TOC]

ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان

ست کردن لباس با کفش قرمز

ست کردن لباس با کفش قرمز

کفش‌های قرمز بدون شک زیبا و چشم‌گیر هستند. قرمز رنگ پر جنب و جوش است که به ‌سرعت توجهات را جلب می‌کند. کفش قرمز با لباس سفید و مشکی در هر مدل و هر استایلی قابل ست شدن است.

به همین ترتیب، لباس‌های نزدیک به رنگ قرمز مانند صورتی و نارنجی با کفش قرمز ست هستند. لباس‌های آبی، سرمه‌ای و خاکستری نیز با طیف رنگ قرمز (قرمز پر رنگ، کم رنگ، اناری یا ارغوانی) ست هستند.

ست کردن لباس با کفش نارنجی

ست کردن لباس با کفش نارنجی

نارنجی و آبی رنگ‌های مکمل هستند، به این معنی که وقتی آن‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، فوق‌العاده عالی خواهند. لباس آبی روشن با شلوار جین آبی و کفش نارجی ست است. به همین ترتیب، طیف رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد، قهوه‌ای روشن با کفش نارنجی ست هستند.

ست کردن لباس با کفش زرد

ست کردن لباس با کفش زرد

رنگ زرد لبخند به صورت همه می‌آورد، زیرا رنگی شاد است. رنگ زرد با هر نوع لباس ساده تک رنگی ست است. همچنین برای استایلی رسمی می‌توان کفش زرد را با لباس‌های آبی، سرمه‌ای ست کرد. با این حال، رنگ زرد نشان جوانی و سرزندگی است.

[mustread posts=”11278″]

ست کردن لباس با کفش سبز

ست کردن لباس با کفش سبز

قرمز و سبز به دلیل اینکه رنگ‌های مکمل هستند با هر نوع مدل لباسی ست هستند. با این حال، ممکن است ترکیب رنگ سبز و قرمز برای بسیار از بانوان جذاب نباشد. برای حل این مشکل می‌توان کفش سبز را با لباس نارنجی ست کرد.

همیشه با کفش سبز، یک نوع از پوشش خود را به رنگ نارنجی انتخاب کنید، مثلا روسری یا شلوار. همچنین لباس‌های قهوه‌ای، مشکی، سرمه‌ای و رنگ‌های خنثی با کفش سبز ست هستند.

ست کردن لباس با کفش آبی مایل به سبز

ست کردن لباس با کفش آبی مایل به سبز

بین سبز و آبی روشن، رنگ آبی مایل به سبز یا تیل (Teal) بسیار منحصر به فرد است. به ویژه وقتی این رنگ را برای کفش انتخاب می‌کنید. هنگامی که لباس‌های روشن مانند سفید، سرمه‌ای، مرجانی، قرمز صورتی، زرد و قهوه‌ای روشن را با کفش تیل ست می‌کنید، استایلی فوق‌العاده زیبا پیدا می‌کنید. رنگ زنانه تیل حس بهار و تازگی را القاء می‌کند.

ست کردن لباس با کفش آبی

ست کردن لباس با کفش آبی

همه رنگ‌ها با طیف رنگی خود همیشه ست هستند، مثلا سرمه‌ای با آبی روشن. برای کفش آبی این مورد کاملا صدق می‌کند. این که آیا شما لباسی سرمه‌ای یا آبی لاجوردی را انتخاب می‌کنید خیلی مهم نیست، زیرا کفش آبی همیشه یا طیف رنگی قابل ست شدن است. همچنین می‌توانید در نوع پوشش خود رنگ‌های سبز و زرد را برای ست کردن با کفش آبی در نظر بگیریثد.

ست کردن لباس با کفش بنفش

ست کردن لباس با کفش بنفش

کفش بنفش فوق العاده منحصر به فرد و هیجان‌انگیز است، زیرا زمانی که با لباس‌های رنگ سیاه، سفید، صورتی و رنگ‌های خنثی (طوسی، نقره‌ای یا خاکستری) ترکیب می‌شود، زیبایی ظاهری یک خانم را دوچندان می‌کند. همچنین پوشیدن کفش بنفش با لباس آبی یا شلوار جین، استایلی متفاوت ایجاد می‌کند.

ست کردن لباس با کفش صورتی و مرجانی

ست کردن لباس با کفش صورتی و مرجانی

کفش رنگ مرجانی و صورتی فوق‌العاده دخترانه و شیرین هستند. لباس با رنگ آبی روشن یا نعناعی با کفش مرجانی و صورتی ست است. همچنین با رنگ‌های سفید و خاکستری، سبکی بسیار حرفه‌ای (مناسب محیط‌های شغلی) و در عین حال رسمی را ایجاد می‌کند.

[mustread posts=”5365″]

ست کردن لباس با کفش نود یا رنگ بدن

ست کردن لباس با کفش نود یا رنگ بدن

رنگ بدن یا نود (Nude) می‌تواند جایگزین بی‌نظیری برای رنگ‌های سیاه و سفید باشد. دفعه بعد که لباس‌های سفید، کرم، خاکستری یا سرخ را به تن کردید، یک جفت کفش نود را حتما امتحان کنید تا به خوبی متوجه تفاوت‌ها شوید. حتی رنگ نود هنگامی که با روسری نارنجی یا قرمز ترکیب شود، اشتایلی بسیار جذاب و شیک ایجاد خواهد کرد.

ست کردن لباس با کفش طلائی

ست کردن لباس با کفش طلائی

کفش طلائی همیشه ترند سال است، منحصر به فرد بوده و جایگزینی برایش نیست. کفش طلائی را می‌توان با لباس‌های قرمز، سبز زمردی، آبی و شرابی ظاهر ست کرد. همچنین بانوان می‌توانند در لباس، شلوار یا روسری از رنگ‌های سیاه و سفید برای ایجاد تعادل در سبک پوشش خود استفاده کنند.

ست کردن لباس با کفش نقره‌ای

ست کردن لباس با کفش نقره‌ای

رنگ نقره‌ای براق، شگفت‌انگیز و شیک است. بهترین موقع برای ست کردن کفش نقره‌ای، زمانی است که لباس سیاه، سفید، خاکستری یا سرمه‌ای بر تن دارید. همچنین اگر می‌خواهید جوان‌تر به نظر برسید، کفش نقره‌ای را با رنگ‌های قرمز، صورتی یا بژ ست کنید.

[products-box id=”171″ brand=””]

قوانین کلی برای ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان

قوانین ست کردن رنگ کفش با لباس برای بانوان

با توجه به مطالب بیان شده در بالا، همچنین می‌توانید از این قوانین در ست کردن کفش با لباس خود نیز بهره ببرید.

1- کفش‌هایی را انتخاب کنید که یک سایه تیره‌تر از لباستان هستند

برای اجتناب از یک رنگ شدن پوشش، سعی کنید کفش خود را کمی تیره‌تر از لباستان انتخاب کنید، برای مثال: لباس قرمز را با یک جف کفش گیلاسی رنگ یا ارغوانی ست کنید. تفاوت رنگ در اکثر موارد به سختی قابل تشخیص است، اما از قرمز شدن کامل سبک پوشش شما جلوگیری می‌کند.

2- رنگ‌های مکمل را بشناسید، زیرا همیشه با هم ست هستند

رنگ‌هایی مکمل هستند که از ترکیبشان رنگی خنثی ایجاد شود، برای مثال: رنگ آبی با نارنجی، سبز و قرمز، بنفش و سبز و موارد دیگر. استفاده از رنگ‌‎های مکمل باعث می‌شود هر قسمت از پوشش یک خانم از کفش گرفته تا لباس و کیف زنانه، به تنهایی به چشم بیاید و دیده شود.

برای مثال: اگر می‌خواهید کفشتان توجه همه را جلب کند، بهتر است اگر لباسی آبی می‌پوشید، کفش را رنگ نارنجی یا مرجانی انتخاب کنید.

[mustread posts=”12301″]

3- رنگ مشابه در گروه‌های رنگی سرد و گرم همیشه ست هستند

رنگ‌ها به 3 گروه مختلف تقسیم می‌شوند: رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خنثی. در زمان ست کردن کفش با لباس، می‌توانید به تنهایی از همه گروه‌های رنگی در کنار هم استفاده کنید.

برای مثال: اگر لباسی قرمز بر تن دارید، کفش می‌تواند زرد یا نارنجی باشد. یا اگر لباس شما بنفش است، کفش می‌‍تواند به رنگ آبی یا تیل (آبی مایل به سبز) باشد.

4- از طیف‌های رنگی مختلف برای یک رنگ پایه استفاده کنید

اگر بیش از حد به دنبال ست کردن رنگ‌‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم از طیف رنگی یک رنگ خاص استفاده کنید، برای مثال: یک رنگ واحد مثلاً کرمی را برای کفش خود انتخاب کنید، سپس، لباس را به رنگ قهوه‌ای و کیف را به رنگ قهوه‌ای پر رنگ انتخاب کنید.

مثالی دیگر، طیف‌های رنگی قرمز به قرمز روشن، تیره، اناری، گیلاسی، شرابی، ارغوانی، صورتی و موارد بیشتر تقسیم می‌شوند.

5- کفش خود را با هر نوع پوششی ست کنید

فقط به این فکر نکنید که حتما باید کفش خود را با لباس مجلسی ست کنید. حتی زمانی که به محل کار می‌روید یا برای یک گردش کوتاه در پارک قرار می‌گذارید، به راحتی می‌توانید کفش خود را لباس یا مانتویی ساده ست کنید.

اهمیت سبک پوشش برای زنان و دختران جوان

ست کردن رنگ کفش با لباس زنان

امروزه در کشور توجه به سبک پوشش در نزد بانوان بسیار مهم شده است، زیرا دیگر به مانند گذشته، دختران تنها در چارچوب خانه تعریف نمی‌شوند، بلکه آن‌ها اکنون وارد جامعه شده و در عرصه‌های مختلف اجتماعی صاحب فکر و نظر هستند. به همین دلیل، نوع پوشش نه تنها برای آن‌ها نوعی علاقه‌مندی به حساب می‌آید، بلکه کاری ضروری است.

بنابراین، همه زنان و دختران جوان عاشق استایل و ست کردن نوع پوشش خود هستند، حال می‌تواند ست کردن کفش رنگ با لباس یا حتی ست کردن روسری با مانتو باشد!

[faq][faq-item question=”چه رنگ‌هایی برای کفش جهت ست کردن با لباس مناسب هستند؟” answer=”شما می توانید کفش خود را به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، آبی، سبز، بنفش، کرمی، مشکی و دیگر رنگ‌ها را بر طبق استایل و موقعیتی که قرار دارید انتخاب کنید.”][faq-item question=”آیا برای ست کردن رنگ کفش با لباس قوانین خاصی وجود دارد؟” answer=”انتخاب رنگ کفش جهت هماهنگ کردن با لباس به نوع پوشش، بافت، الگو و موقعیتی که در آن قرار دارید (محل کار، مهمانی) بستگی دارد.”][faq-item question=”چه رنگ کفشی با کلیه رنگ‌های لباس ست است؟” answer=”به طور کلی، رنگ‌های خنثی همانند مشکی، کرمی، نقره‌ای، طلایی، سفید و نوک مدادی با هر نوع رنگ لباس هماهنگ است.”][/faq]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *