آموزش و نگهداری

راه های تشخیص کیف اصل از تقلبی

راه های تشخیص کیف اصل از تقلبی

قبل از آنکه راه های تشخیص کیف اصل از تقلبی را بشناسید، باید بدانید که نحوه شناسایی کیف اورجینال از فیک، یک مهارت است! در واقع، با توسعه فن‌آوری‌های جدید در ساخت مواد مصنوعی، چگونگی تشخیص کیف (دستی یا رودوشی) واقعی از جعلی تاحدودی دشوار شده است؛ به ویژه در ایران امروز که بازارهایش مملوء از کیف‌های فیک است، جستجو برای پیدا کردن راهی جهت روشن‌سازی موضوع، نیاز به دانش و مهارت دارد.

خوشبختانه، چندین راه برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن کیف‌های زنانه وجود دارد. هر یک از این راه‌ها در عین حال که کمک می‌کنند اطمینان بیشتری از اصل بودن کیف پیدا کنید، همچنین باعث می‌شوند هزینه‌ای بابت کیف تقلبی پرداخت نکنید (در ایران کیف‌های فیک با قیمت‌های بسیار بالا! به فروش می‌رسند). شناخت اساسی کیف اصل به طراحی منحصر به فرد، چرم بادوام، دوخت دقیق، کیفیت زیپ و دکمه‌ها، لوگوی برند و چند مورد دیگر وابسته است، با مارکومُد همراه باشید.

راه های تشخیص کیف اصل از تقلبی

زمانی که برای خرید کیف پا به فروشگاه می‌گذارید، وارسی کردن محصول و پرسش و پاسخ با فروشنده جهت کسب اطمینان، تنها کاری است که انجام می‌دهید. اما به هیچ چیز نباید اعتماد کنید! ظاهر و قیمت کیف و صحبت‌های فروشنده، نباید شما را مجاب به خرید کنند؛ تنها کافی است خود به تنهایی دست به کار شوید. برای این منظور، ما در زیر چندین راه شناسایی کیف اصل از فیک را آورده‌ایم:

1- دوخت

هر کیف تولید شده توسط هر برند معروفی در سراسر جهان، قبل از ورود به بازار، به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمام مسیرهای دوخت باید کاملاً تمیز، مستقیم و منظم باشد و نباید بر روی آن خطوط مورب و یا نخ‌کش‌ شدگی ملاحظه کرد. همه کیف‌های دستی اورجینال به صورت دست‌ساز تولید می‌شوند، بنابراین اگر فروشندگان سعی کردند شما را متقاعد کنند که این مشکل فقط نقص در تولید است، به داستان‌های آن‌ها گوش نکنید. در تولید کیف‌های برند هیچ گونه نقصی وجود ندارد.

[mustread title0=”بهترین مدل کیف‌های زنانه ۲۰۱۹” link0=”https://renoiran.com/blog/%d9%85%d8%af%d9%84-%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87/”]

2- لوگو

نحوه تشخیص کیف اصل از تقلبی

در قسمت‌های مختلف کیف، لوگوی برند محصول درج شده است که اغلب به صورت برچسب در کنار زیپ، داخل کیف و یا به شکل قلاب نمایان است. لوگوی برند در کیف‌های چرم مارک اغلب در نهایت کیفیت و بدون مشکل ظاهری تعبیه شده‌اند. به طور شگفت‌انگیزی، کیف‌های جعلی اغلب نام برند را در فونت‌های مختلف، اشتباهات چاپی و یا اصلاً به صورت دستی می‌نویسند.

3- نام برند

نحوه تشخیص کیف اصل از تقلبی

گاهی اوقات باید بیش از اندازه به جزئیات دقت کنید، زیرا ما حتی مهمترین ویژگی‌های یک کیف اورجینال را متوجه نمی‌شویم، برای مثال می‌توان اسم «برند» را نام برد. قلاب نیز عموماً به صورت زنجیر به همراه نام برند از دسته کیف آویزان است، بررسی کنید که نام برند به درستی بر روی قلاب درج شده و باید کاملاً واضح و بدون هیچ مشکلِ ظاهری باشد. برای مثال، کیف‌های جعلی مارک مایکل کورس معمولاً به جای «MK» از «M» استفاده می‌کنند.

3- دکمه و زیپ

به جزئیات کوچک مانند دکمه‌ یا زیپ کیف توجه کنید. کیفیت آن‌ها باید کاملاً واضح باشند، به این معنا که رنگ پریدگی و رنگ مصنوعی نداشته باشد. همچنین اگر نام برند بر روی دکمه‌های کیف حکاکی شده، باید در نهایت کیفیت و بدون هیچ گونه مشکل ظاهری باشد. برای مثال، برند هرمس معمولاً بر روی دکمه‌های کیف‌هایش عنوان « Hermes Paris made in France» را درج می‌کند که ممکن است در مدل‌های تقلبی چنین وجود نداشته باشد. زیپ کیف نیز باید بسیار راحت و روان باز و بسته شود و اگر زیپ را خیلی تند کشیدید، نباید به هیچ عنوان گیر کند.

4- متریال

برندهای مشهور و تولیدکنندگان برتر، کیف‌های خود را از چرم طبیعی می‌سازند. بدنه و قسمت‌های مختلف کیف نباید دارای جنسی سخت، روغنی و چسبناک باشد. نرم بودن و قابلیت انعطاف‌پذیری بالا از ویژگی‌های مهم کیف‌های اصل است. در واقع، چرم طبیعی برخلاف چرم مصنوعی، بوی خاصی دارد و همچنین زیبا، نرم و سنگین است. ناگفته نماند، در صنعت مد و فشن، کیف‌های چرم ایتالیایی از نظر کیفیت و زیبایی بهترین هستند.

6- شماره سریال

یکی از مهمترین راه های تشخیص کیف اصل از تقلبی، شماره سریال آن است. این شماره به صورت برچسب مهر و موم شده و به روش خاصی در داخل کیف تعبیه شده است. اگر مشاهده کردید که برچسب به راحتی کنده می‌شود، بدانید که کیف تقلبی است. همچنین شماره سریال به غیر از بر چسب (معمولاً پارچه‌ای سفید و نازک دارد)، می‌تواند از جنس کیف بوده و بر روی آن نام برند و شماره ذکر شده باشد.

7- قطعات فلزی

نحوه تشخیص کیف اصل از تقلبی

در مورد جنس و رنگ قطعات فلزی کیف اطمینان خاطر پیدا کنید. برای این منظور، تمام قطعات فلزی باید دارای کیفیت بالا و رنگ منحصر به فردی باشند. برای مثال، کیف‌های قهوه‌ای یا کرمی معمولاً دارای قطعات فلزی طلایی رنگ و کیف‌های مشکی یا خاکستری، به رنگ نقره‌ای هستند. جنس قطعات کیف‌های تقلبی در بیشتر موارد از پلاستیک سخت است، برای تشخیص صحیح این مورد می‌توانید از گرما استفاده کنید.

8- آستر کیف

همانطور که سطح بیرونی کیف (رویه) باید نرم و انعطاف‌پذیر (چرم طبیعی) باشد، سطح داخلی کیف (آستر) نیز نباید چیزی کمتر از رویه کیف داشته باشد. برای بررسی این مورد، لازم است نخست بر روی پارچه داخلی کیف دست بکشید، اگر احساس زبری کردید، بدانید که کیف تقلبی است. همچنین اگر هر بار با قرار دادن وسائل در داخل کیف، صدایی شبیهِ بهم خوردن کاغذ احساس کردید، به اصل بودن کیف شک کنید.

9- طرح و الگو

رویه برخی از کیف‌های زنانه دارای طرح و الگوهای منحصربه فردی هستند، برای مثال کیف‌های برند لویی ویتون (Louis Vuitton) دارای طرح لوگو «LV» و کنار دو نوع نماد گُل هستند. به همین ترتیب، اگر طرح و الگوهای روی کیف در یک اندازه مشخص نبوده و در خطوط کج و نامتقاون قرار دارند، کیف صد‌درصد فیک است. کیف اصل دارای خطوط منظم، متقارن و اندازه‌های یکسان در هر طرف خود است.

10- جعبه کیف

به یاد داشته باشید که کیف‌های اصل همیشه دارای جعبه گران قیمتی است که اغلب از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شود. جعبه کیف نباید هیچ نقصی در رنگ و بدنه خود داشته باشد. تمام لوازم جانبی و اضافی به علاوه کیف باید به عنوان مجموعه‌ای کامل در داخل جعبه به خریدار تحویل داده شود. معمولاً کیف‌های فیک فاقد هرگونه جعبه با بسته‌بندی هستند.

11- ویژگی‌های متمایز

برند پرادا (Prada) هرگز از رنگ متضاد برای پارچه داخلی و بیرونی خود استفاده نمی‌‎کند. یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید درباره رنگ بدانید، این است که کیف‌های اصل همیشه در لایه‌های داخلی و بیرونی کیف از تُن رنگی مشابه یا نزدیک به هم استفاده می‌کنند؛ اگر بیرون کیف کرمی باشد، داخل کیف نیز به احتمال قوی کرمی است. همچنین برند دیور (Dior)، کیف‌هایی با سطح بیرونی مشکی و داخلی داخلی قرمز دارد، این در واقع خصیصه اصلی این برند است، زیرا مشکی و قرمز نه تنها در تضاد نیستند، بلکه در هماهنگی کامل رنگی قرار دارند.

از کجا کیف اصل بخریم؟

بسیاری از فروشگاه‌ها در داخل کشور، برندهای فیک را به مشتری ارائه می‌کنند. برخی از فروشگاه‌ها، کیف‌های درجه چندم چینی و برخی دیگر کیف‌های «های کپی» را به اسم کیف اصل می‌فروشند. به‌طورکلی، برندهای مشهور در کشور دارای نمایندگی مجاز هستند که تنها محصولات آن برند را به فروش می‌رساند. برندهای خارجی و داخلی نیز معمولاً در سطح شهرها و مراکز خرید، دارای شعبه‌های فروش هستند. در فضای اینترنت نیز تنها فروشگاه اینترنتی کیف و کفش مارکومُد که نماینده انحصاری «مالتی برند رنو» هست، اقدام به ارائه محصولات اورجینال کرده است.

[products-box id=”175″]

قیمت کیف اورجینال چقدر است؟

نحوه تشخیص کیف اصل از تقلبی

کیف‌های اصل به دلیل نام برند و کیفیت ساخت، قیمت بالایی دارند. در واقع شما به هر اندازه‌ای که به دنبال کیفیت باشید، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نیز هستید. به هر صورت، در بازارهای ایران به دلیل گستردگی بسیار زیاد کیف‌ها در درجات کیفیتی مختلف، قیمت‌ها نیز به متناوب آن متغیر هستند. با این حال، در مورد کیف مورد نظرتان از فروشنده سؤال کنید؛ فروشندگانی که از پاسخگویی به پرسش‌های شما اجتناب می‌کنند، چیزی برای پنهان کردن دارند.

یک نکته مهم در زمان خرید کیف زنانه

انتخاب کیف مناسب به عوامل مختلفی اعم از: شکل، اندازه، کیف، مدل، قیمت و موارد بیشتر بستگی دارد. اما بعد از بررسی کیفیت، این‌بار نوبت آن است که بر روی شکل کیف تمرکز کنید. به‌طورکلی، انتخاب کیف به فرم بدن، استایل و نوع استفاده فرد مرتبط است، برای مثال، کیف مدل کلی برای موقعیت‌های رسمی و مجالس و یا کیف هوبو برای استفاده های روزانه و معمول مناسب است. بنابراین، کیف‌های زنانه در هر مدلی که باشند، برای موقعیت‌های متفاوت طراحی و ساخته می‌شوند و انتخاب مناسب آن‌ها، نه تنها به کاربردی بودن کیف بلکه به شما نیز در هماهنگ‌تر شدن سبک پوششتان کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *