سبک پوشش, مد و استایل

ست کردن کفش با کمربند برای آقایان

ست کردن کفش با کمربند برای آقایان

بسیاری از آقایان این پرسش را از ما دارند که: «آیا کمربند قهوه‌ای مناسبِ کفش مردانه سیاه است؟!» پاسخ ما همیشه روشن است: «شما باید از نو درباره نحوه سِت کردن کفش با کمربند خود فکر کنید.»

برای ست کردم کفش با کمربند، قوانین مهمی وجود دارد که در راستای سبک پوشش مردان قرار دارد و لازمه آن تنها توجه به اصول زیباشناسی و استایل است. اینکه شما بتوانید روی هر یک از جزئیات پوشش خود کار کنید، به این معناست که توجه ویژه‌ای به شیوه زندگی‌تان دارید.

هدف فقط اطاعت کورکورانه از مُد نیست، بلکه تولید نوعی سبک پوشش هوشمندانه است که نمایانگر معیارهای زیبایی باشد. در واقع، نه تنها باید به تنهایی به جزئیات پوشش توجه کرد، بلکه در آخر باید هر یک از این جزئیات، ترکیب واحدی از جذابیت و استایل را نمایان سازند؛ با کیف و کفش رنو همراه باشید.

ست کردن کفش با کمربند برای آقایان

ست کردن کفش با کمربند برای آقایان

کمربند مردانه یکی از لوازم جانبی پرکاربرد و مهم برای مردان و پسران جوان است. اما سوال مهم در این است که: «آیا کمربند مطابق با سبک پوشش‌تان است؟» اگر شما یک جفت کفش جیر آبی داشته باشید، تنها نیاز به کمربند آبی ندارید تا آن را با لباس خود هماهنگ کنید. برای مثال، می توانید از رنگ مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

با توجه به این موضوع، انتخاب کمربند مناسب به سه مورد بستگی دارد:

  • ست شدن با رنگ
  • ست شدن با باف
  • ست شدن با سگک (فلز روی کمربند)

بیایید به جزئیات بیشتری درباره نحوه انتخاب و ست کردن کمربند با کفش بپردازیم:

ست شدن با رنگ

اگر برای کفش قهوه‌ای خود، می‌خواهید کمربند مناسبی انتخاب کنید، لازم نیست دقیقاً هم رنگ کفش باشد، اما باید حتماً در تُن رنگی قهوه‌ای باشد. برای مثال، اگر کفشتان قهوه‌ای روشن است، انتخاب کمربند با رنگ قهوه‌ای تیره، مشکلی ندارد. به‌طورکلی، رنگ کمربند را باید با همان تُن رنگی کفش (مشکی، قهوه‌ای، شرابی، سرمه‌ای) ست کرد.

– کفش سیاه: انتخاب همیشه کمربند مشکی است.

– کفش قهوه‌ای: انتخاب همیشه در طیف رنگی قهوه‌ای روشن تا تیره است.

– کفش شرابی: انتخاب همیشه کمربند رنگ شرابی است.

– کفش خاکستری: انتخاب می‌تواند رنگ‌های خاکستری، مشکی یا قهوه‌ای تیره باشد.

– کفش سرمه‌ای: انتخاب همیشه می‌تواند رنگ سرمه‌ای باشد.

قانون اول: رنگ کفش و کمربند نباید مخالف هم باشند.

قانون دوم: رنگ کفش باید دقیقاً مطابق با رنگ کمربند باشد.

ست شدن با باف

بافت کمی پیچیده‌تر از رنگ است، زیرا بافت گاهی اوقات ظاهری عالی ایجاد می‌کند، اما گاهی اوقات نیز می‌تواند بسیار وحشتناک باشد! بافت کمی به قضاوت و علاقه شخصی وابسته است، ولی تاحدودی بر پایه قوانین خاصی نیز است.

به عنوان مثال، بهتر است کمربند جیر را با کفش جیر و یا کمربند چرم را با کفش چرم ست کرد. همچنین اگر کمربند دارای بافت و طرح خاصی بود، می‌توان آن را با کفش کالج مردانه ست کرد.

در واقع انتخاب بافت و جنس کمربند به مدل و جنس کفش بستگی دارد. اگر پاپوش از مدل کفش مردانه مجلسی مشکی بود، بهتر است کمربند نیز چرم مشکی ساده باشد، بالعکس اگر کفش از نوع بروگ (رویه کفش دارای سوراخ‌ها تزئینی است) بود، کمربندنیز می‌تواند دارای طرح و بافتی نزدیک به کفش داشته باشد.

کمربندهای مردانه و پسرانه در هر نوع طرح و بافتی که باشند، هم برای استایل رسمی و هم اسپرت مناسب هستند. کمربندهای طرح‌دار را می‌توان با کت و شلوار و کمربندهای ساده را با شلوار جین یا کتان ست کرد.

ست شدن با سگک (فلز روی کمربند)

ایده بسیار خوبی است که سگک کمربند را با سبک پوشش‌تان ست کنید. برای مثال، اگر ساعت شما دسته فلزی بوده و رنگش نقره‌ای است، سگک کمربند را فلزی و به رنگ نقره‌ای انتخاب کنید.

سرمه‌ای

اگر رنگ ساعت طلایی بود، سگک را نیز طلایی انتخاب کنید. برای ساعت‌های چرمی یا پارچه‌های که دارای صفحه نمایش تیره هستند، رنگ سگک را نیز به رنگ دسته و صفحه نمایش ساعت انتخاب کنید.

قهوه‌ای

اگر روی سطح رویی کفشتان سکگ وجود دارد، بهتر است رنگ فلز روی کفش با سگک کمربند یکی باشد. در این مورد حتی بهتر است به مات و براق بودن فلز کفش نیز دقت کنید.

مشکی

ست کردن کتانی سفید با کمربند

کفش‌های ورزشی مردانه سفید بسیار جذاب هستند، ولی آیا باید این کفش‌ها را نیز با کمربند ست کرد؟ بیشتر مردان می‌دانند که باید رنگ کمربند خود را با رنگ کفش مطابقت دهند، ولی به درستی نمی‌دانند با کفش سفید چه باید کنند.

نکته مهم این است که شما نباید از یک کمربند سفید استفاده کنید، بهتر است کمربند را با شلوار، تی‌شرت یا پیراهن خود تطبیق دهید. اگر لباس و شلوارتان رنگی گرم دارد، از کمربند در طیف رنگی قهوه‌ای استفاده کنید، اگر سبک پوششتان نزدیک به رنگ‌های سرمه ای، آبی یا نوک مدادی است، کمربند را در بازه رنگ‌های سرد انتخاب کنید.

[products-box id=”87″]

کلام آخر

همیشه سعی کنید به تک تک جزئیات پوشش خود دقت کنید و از ترکیب رنگ‌ها نهایت استفاده را ببرید. قوانین همیشه پایدار نیستند، بنابراین به دنبال پیدا کردن سبک‌های پوشش جدید باشید.

همانطور که کمربند و کفش قهوه‌ای با لباس و شلوار سرمه‌ای و زیتونی ست است، کمربند و کفش مشکی با لباس و شلوار مشکی، سرمه‌ای و نوک مدادی هماهنگ است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که انتخاب رنگ کمربند، لباس، شلوار، جوراب، کت و شلوار، ساعت و هر پوشش ضروری یک مرد، به یکدیگر مرتبط هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *