آموزش و نگهداری

نحوه بستن بند کفش اسپرت

نحوه بستن بند کفش اسپرت

برای بسیاری از ورزشکاران و افرادی که از کتونی‌های ورزشی استفاده می‌کنند، نحوه بستن بند کفش اسپرت چه پسرانه باشد و چه دخترانه از اهمیت بالایی برخوردار است. فارغ از آنکه نوع بستن بند کفش از نظر ظاهر به زیبایی کتانی می‌افزاید، ولی از سویی دیگر می‌تواند در باز و بسته کردن آسان و راحتی بیشتر پاهای کاربرد درون کفش نیز بیافزاید. پس همانطور که به اشتباه بیشتر افراد فکر می‌کنند، طرز بستن بند کفش اسپرت تنها جنبه زیبایی ندارد. با این حال، ما در این مقاله چندین روش کاربردی برای بستن بند کفش ورزشی را معرفی می‌کنیم؛ با کیف و کفش رنوهمراه باشید.

[products-box id=”166″]

نحوه بستن بند کفش اسپرت

شیوه بستن بند کفش نشان‌دهنده توجه شما به جزئیات است، پس همین مورد مهم می‌تواند شما را در نگاه دیگر فردی خاص نمایان کند. پس بهتر است بدون اتلاف وقت 3 روش اساسی بستن بند کتونی ورزشی را معرفی کنیم:

  • بَند دونده: پاشنه پا را ایمن نگه می‌دارد و از جلو کشیده شدن انگشتان پا جلوگیری می‌کند.
  • بَند پنجره‌ای: نقاط فشار را در قسمت بالای پا کاهش می‌دهد.
  • گره دو حلقه: این روش باعث ایمن نگه داشته شدن بندها می‌شوند.

نکته: در هر شیوه بستن بند کفش نباید بندها را سفت گره بزنید، زیرا فشار مضاعفی را به روی پا وارد کرده و باعث عدم حرکت جریان خون در پا می‌شود.

بستن بند کفش اسپرت به روش بَند دونده

نحوه بستن بند کفش اسپرت

عکس شماره 1

هنگامی که پاشنه پا محکم نباشد، پا  به جلو می‌پیچد و انگشتان پا در جلوی کفش متحمل فشار اضافی می‌شود. رفع مشکل استفاده از بَند دونده یا ضربدری است:

  • بند کفش را از دو سوراخ انتهایی به شکلی که بَند رو باشد رد کنید و به میزان مساوی اندازه کنید.
  • شیوه کار به این صورت است که بند از هر طرف از زیر به رو می‌آید و دوباره برای سوراخ بعدی به همین صورت ادامه پیدا می‌کند.
  • سَر هر بند را از طریق سوراخی که در طرف مقابل کفش وجود دارد رد کنید.
  • نیاز نیست بند را خیلی سفت بکشید، بند باید تاحدودی آزاد باشد.
  • سپس در آخرین سوراخ بدون آنکه دو طرف بند را گره بزنید، به شیوه‌ای ساده در دو سمت جمع کنید (همانند عکس شماره 1)

بسیاری از مدل‌های کفش به شکلی خاص طراحی شده‌اند تا بتوانند برای بند دونده ایده‌آل باشند. به طوری که طول بند در آخرید سوراخ اضافه نخواهد آمد و در اندازه‌ای در دسترس است که برای گره زدن کافی باشد.

بستن بند کفش اسپرت به روش بَند پنجره‌ای

نحوه بستن بند کفش اسپرت

عکس شماره 2

اگر در هنگام دویدن کتانی باعث فشار ناخوشایندی در قسمت بالای پای شما می‌شود، بند پنجره‌ای می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند:

  • شروع کار کاملاً به مانند روش قبل است، ولی تفاوت اساسی در میانه‌های کفش ظاهر می‌شود.
  • در میانه کفش به جای رفتن به سوراخ طرف مخالف، در طرف موافق از رو یک سوراخ به بالا بروید تا در میانه ناحیه بَندی کتونی یک حالت پنجره‌ای ایجاد شود. (همانند عکس شماره 2)
  • ادامه بستن بند را به روش معمول ادامه دهید.

[products-box id=”172″]

بستن بند کفش اسپرت به روش گره دو حلقه

گره کفش ساده که همه ما از بچگی آن را آموزش دیده‌ایم، گره‌ای ساده، سریع و آسان است و در بیشتر زمان‌ها ایمنی مناسبی را برای پاها فراهم می‌کند. حرکت بند در گره دو حلقه محکم‌تر است، در حالی که گره سنتی که در کودکی آموزش می‌بینیم اغلب شل می‌باشد. در نگاه اول، هر دو به نظر می‌رسد یکسان هستند، اما در زیر یک آزمون به نام تست کشش داریم:

با بیرون آوردن پای خود از کفش، گره بند را به روش معمول گره بزنید. حالا کفش گره خورده را با گوشه‌هایش بالا بکشید و به پهلو قرار دهید. اگر حلقه به وجود آمده کمی خم شود، به طوری که حداقل یک حلقه به جای مستقیم در کنار هم پایین باشد، گره سنتی زده‌اید! برای تبدیل گره سنتی به گره دو حلقه به مراحل زیر نیاز دارید:

  • همه مراحل را یکسان انجام دهید، بند را به شکل صلیب درآورده و سپس سوراخ اول را به همان روش سنتی تشکیل دهید.
  • حالا مسیر سوراخ بعدی را معکوس کنید. این بار آن را زیر سوراخ دوم بگذرانید تا مشکل برطرف شود.
  • گره را تمام کنید و تست کشش را انجام دهید.
  • اگر هنوز مانند گره مسنتی به نظر می‌رسد، سعی کنید گره را با کشیدن سوراخ نهایی به طرف مقابل کفش به پایان برسانید. اگر آن را به سمت چپ می‌کشید، بهتر است آن را به سمت راست بکشید. اگر آن را به سمت راست کشیده‌اید، بهتر است آن را به سمت چپ بکشید.

[mustread title0=”نحوه بستن بند کفش مجلسی مردانه” link0=”https://renoiran.com/blog/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%86-%d8%a8%d9%86%d8%af-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87/”]

اهمیت استفاده از بند مناسب

اگر بند کفش شما فرسوده‌اند، آنها را دقیقاً از نظر جنس و شکل به مانند مدل قبلی جایگزین کنید. اگر در شل شدن گره‌ها مشکلی دارید، می‌توانید از بندهای گرد به جای مسطح استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک ماده مصنوعی مانند نایلون به جای الیاف طبیعی مانند پنبه بهره ببرید. پس ضروری است در زمان درست اقدام به تعویض بند کتانی خود کنید، این موضوع رابطه مستقیم با نحوه عملکرد و راحتی شما خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *